Система оголошень институт.com.ua допоможе Вам знайти або розмістити оголошення для студентів, пов'язані з освітою в Україні та закордоном, працевлаштуванням для студентів, репетиторством. Також Ви можете розмістити інформацію про послуги у сфері освіти.
|
переказ Мудрий КушнірВы можете заказать реферат на тему переказ Мудрий Кушнір или найти уже готовые рефераты, которые содержат некоторую информацию по запросу «переказ Мудрий Кушнір»: Вступ 3
1. Сутність банківського переказу 4
2. Використання банківських переказів 9
3. Банківський міжнародний переказ 13
Висновки 18
Список використаної літератури 20
... Завжди будьмо українцями. переказ Завжди будьмо українцями. переказ ... Завжди будьмо українцями переказ Завжди будьмо українцями переказ... переказ Пригоди чорного сома... хлопчик-зірка твір переказ з елементами опису зовнішності людини Хлопчик-зірка твір переказ з елементами опису зовнішності людини...
Вступ 3
1. Формування феодальної держави східних слов‘ян 4
2.Соціально-економічний та політичний лад Київської Русі. 6
3. Зовнішня та внутрішня політика Київської Русі. Володимир Великий та Ярослав Мудрий 9
4. Запровадження та поширення християнства 12
Література 14
... Вступ. 2
1. Походження Ярослава Мудрого. 3
2. Боротьба з братами. 3
3. Завершення формування держави за Ярослава Мудрого. 4
4. Ярослав-просвітник. 9
5. Політика Ярослава в останні роки життя. 10
Висновки 15
Використана література 16
... Привиди катастроф (твір або переказ за твором Розкопана до мертвого піску, загиджена хімічними відходами)... Усний докладний переказ тексту з творчим завданням Ікона "..Роман стрімко переступив поріг.." Усний докладний переказ тексту з творчим завданням Ікона "..Роман стрімко переступив поріг.."... Зміст
Основні види банківських розрахунків у зовнішньоекономічній діяльності 3
Банківський переказ 5
Розрахунки за допомогою акредитиву 8
Документарне інкасо 11
Література 20... Зміст
Основні види банківських розрахунків у зовнішньоекономічній діяльності 3
Банківський переказ 5
Розрахунки за допомогою акредитиву 8
Документарне інкасо 11
Література 20... ПЛАН
РОЗКВІТ ДЕРЖАВИ УКРАЇНИ РУСИ
СВЯТИЙ ВОЛОДИМИР І ВЕЛИКИЙ
ПРИЙНЯТТЯ ХРИСТИЯНСТВА
БОРОТЬБА ЗА КИЇВ
СВЯТОПОЛК
ЯРОСЛАВ І МУДРИЙ
АННА ЯРОСЛАВІВНА
ІЛАРІОН
КУЛЬТУРА ДАВНЬОЇ РУСІ.
НАРОД – ТВОРЕЦЬ КУЛЬТУРИ.
УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ.
ПИСЕМНІСТЬ І ОСВІТА.
ЛІТЕРАТУРА
АРХІТЕКТУРА І МИСТЕЦТВО.
ІСТОРИЧНЕ ЗНАЧЕННЯ КИЇВСЬКОЇ РУСЇ.
МІСЦЕ Й РОЛЬ КИЇВСЬКОЇ РУСІ
В ІСТОРІЇ СХІДНОСЛОВ’ЯНСЬКИХ НАРОДІВ.
МІЖНАРОДНЕ ЗНАЧЕННЯ КИЇВСЬКОЇ РУСІ.... Міжнародні операції комерційних банків Вступ 3
1. Відкритий рахунок 4
2. Інкасова форма розрахунків 5
3. Акредитивна форма розрахунків 7
4. Авансовий платіж 9
5. Банківський переказ 9
6. Розрахунки з використанням векселів і чеків 10
7. Розрахунки кредитними картками 10
8. Валютний кліринг 11
Висновки 14
Список використаної літератури 15... Вступ 3
1. Виконання міжнародних торгівельних розрахунків як імпортерами, так і експортерами у різних формах 4
1.1. Документарний акредитив 4
1.2. Документарне інкасо чи ”чисте” інкасо чеків і перевідних векселів. 8
1.3. Банківський переказ 10
2. Операції продажу і купівлі валюти на внутрішньому або зовнішньому міжбанківському ринках на умовах: спот, форвард та ф’ючерс 14
Висновки 18
Список використаної літератури 20
Додатки 21
... переказ Яшка-Розвідник... "Міжнародні банківські розрахунки" Зміст
Вступ......................................................................................................... 2
I. Сутність та призначення міжнародних банківських розрахунків...... 4
II. Види міжнародних розрахунків: ........................................................ 11
- Відкритий рахунок............................................................................... --
- Документарне інкасо........................................................................... 12
- Документарний акредитив................................................................... 14
- Авансовий платіж................................................................................ 20
- Банківський переказ............................................................................ --
- Розрахунки з використанням векселів і чеків.................................... 21
- Розрахунки кредитними картками...................................................... 22
- Валютний кліринг................................................................................ --
III. Недоліки та переваги окремих видів міжнародних розрахунків..... 25
Заключення.............................................................................................. 32
Список літератури................................................................................... 33... Банківське обслуговування фізичних осіб та напрямки його вдосконалення Вступ 3
Розділ 1. Основи організації та механізм банківського обслуговування фізичних осіб 6
1.1 Сутність та напрямки банківського обслуговування фізичних осіб 6
1.2 Класифікація послуг які надаються населенню банками 8
1.3 Правове регулювання та механізм здійснення основних банківських операцій які надаються фізичним особам в Україні 14
1.3.1 Відкриття рахунків фізичним особам 22
1.3.2 Оформлення, видача та обслуговування платіжних карток фізичних осіб 27
1.3.3 Касові операції 33
1.3.4 Валюто-обмінні операції 36
1.3.5 Переказ грошових коштів 44
1.3.6 Прийом депозитів та надання кредитів фізичним особам 47
1.3.7 Прийом платежів 53
Розділ 2. Аналіз банківського обслуговування фізичних осіб на прикладі ВАТ „...” 55
2.1 Загальна організаційно-економічна характеристика банку 55
2.2 Характеристика послуг, які надаються банком фізичним особам 72
2.2.1 Депозити 76
2.2.2 Відкриття та обслуговування поточних рахунків фізичних осіб 81
2.2.3 Емісія та обслуговування платіжних карток 82
2.2.4 Прискорені грошові перекази "Маніграм" 84
2.2.5 Подорожні чеки 88
2.2.6 Банківські метали 91
2.2.7 Послуги депозитного сховища 91
2.2.8 Валюто-обмінні операції 93
2.2.9 Лізинг автомобілів 93
2.2.10 Обслуговування кредитів, позик, поворотної фінансової допомоги в іноземній валюті, залучених резидентами від нерезидентів 95
2.2.11 Касові операції 98
Розділ 3. Напрямки вдосконалення банківського обслуговування населення та впровадження нових банківських продуктів 99
3.1 Розвиток ринку банківських послуг на сучасному етапі 99
3.2. Вдосконалення якості банківського обслуговування населення у ВАТ “...” 104
Висновки 111
Список використаних джерел 113
Додаток А. Порядок визначення ідентифікаційних номерів платіжних карток і присвоєння ідентифікаційних номерів емітента внутрішньодержавних платіжних систем 120
Додаток Б. Процентні ставки за зовнішніми запозиченнями резидентів 121
Додаток В. Заява на видачу готівки 122
Додаток Г. Заява на переказ готівки 123
... Обслуговування банком населення, види операцій, їх характеристика та облік Вступ 2
1. Зацікавленість населення в банківських послугах 4
2. Обслуговування банком населення, види операцій, їх характеристика та облік 6
2.1. Переказ грошових коштів (характеристика та облік) 6
2.2. Прийом депозиту і надання кредиту 6
2.3. Обмін валюти 15
2.4. Комунальні платежі та інші послуги 15
3. Аналіз 16
Висновки 20
Література 21
1. Закон України “Про банки і банківську діяльність” від 7 грудня 2000 р. N 2121-ІІІ (із змінами та доповненнями Законом України від 20 вересня 2001 р. N 2740-ІІІ)
2. Закон України „Про Фонд гарантування вкладів фізичних осіб” від 20 вересня 2001 року N 2740-ІІІ
3. Закон України „Про платіжні системи та переказ грошей в Україні” від 5 квітня 2001 року N 2346-ІІІ
4. Положення Національного банку України "Про кредитування" N 246 від 28.09.95 (Із змінами і доповненнями, внесеними Постановами НБУ за станом на 04.12.2001 )
5. Постанова Правління НБУ „Про затвердження Правил здійснення переказів іноземної валюти за межі України за дорученням фізичних осіб та одержання фізичними особами в Україні переказаної їм із-за кордону іноземної валюти та про внесення змін до нормативно-правових актів Національного банку України” від 17.01.2001, N 18.
6. Постанова Правління НБУ „Про затвердження Правил здійснення фізичними особами переказів іноземної валюти в межах України” від 12.03.2003 N 103
7. Інструкція про порядок регулювання діяльності банків в Україні затверджена Постановою Національного Банку України N 368 від 28.08.2001
8. Аналіз діяльності комерційного банку. / За ред. Ф.Ф. Бутинця та ін. - Житомир: ПП "Рута", 2001
9. Банківська справа. Навчальний посібник /За ред. проф. Р.І.Тиркала. – Тернопіль:Карт-бланш, 2001 р.
10. Кіндрацька Л.М. Бухгалтерський облік у банках України: Підручник. Вид. 2-ге, доп. і перероб. – К.:КНЕУ, 2001. – 636 с.
11. Ковбасюк М.Р. Економічний аналіз діяльності комерційних банків і підприємств. / Навчальний посібник. – К: Видавничий дім «Скарби», 2001. – 336 с.
12. Матеріали серверу - http://polі.com.ua
13. Операції комерційних банків / Р.Коцовська, В. Ричаківська та ін. – 3-тє вид. К.:Алерта; Львів: ЛБІ НБУ, 2003. – 500 с.
14. Річний звіт КБ „Полікомбанк” за 2002 рік.
... 1. Система інститутів та інструменти регулювання зовнішньоекономічної діяльності 3
1.1. Багатосторонні міжнародні інститути регулювання 3
1.2. Інститути та засоби управління зовнішньоекономічною діяльністю на національному рівні 7
1.3. Управління зовнішньоекономічною діяльністю на підприємстві 9
2. Розрахунки у зовнішньоторговельній діяльності 11
2.1. Способи платежу за експортно-імпортними операціями 11
2.2. Форми міжнародних розрахунків 12
2.2.1. Акредитивна форма розрахунків 12
2.2.2. Інкасо 13
2.2.3. Банківський переказ 13
2.2.4. Чекова форма розрахунків 14
2.2.5. Вексель як форма розрахунку 15
2.2.6. Відкритий рахунок 16
2.3. Гарантії по розрахунках 16
3. Задача 17
Визначте контрактну ціну товару та знайдіть найбільш ефективний варіант експорту. Умова поставки EXW.
А Б
Вартість виробництва грн. 1800 2400
Транспортні витрати:
- до кордону грн. 120 360
- за кордоном $ 300 500
Страхування перевезення грн. 90 180
Митні збори грн. 12 24
Витрати на навантаження на
транспортний засіб, грн. 60 60
Ціна на внутрішньому ринку грн. 1800 3000
Ціна на зовнішньому ринку $ 700 800
Курс НБУ грн./$ 5,05 5,05
Література 19... Управління організацією готівкових розрахунків населення ВСТУП 3
1 ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ УПРАВЛІННЯ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ГОТІВКОВИХ РОЗРАХУНКІВ НАСЕЛЕННЯ 7
1.1 Поняття та сутність готівкових розрахунків населення 7
1.2 Проблеми управління організацією готівкових розрахунків населення в Україні 17
1.3 Світовий досвід сучасного розвитку готівкових розрахунків населення 27
2 АНАЛІЗ ЧИННОЇ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ГОТІВКОВИХ РОЗРАХУНКІВ НАСЕЛЕННЯ 38
2.1 Сучасний стан готівкових розрахунків населення в Україні 38
2.2 Вплив зовнішніх факторів на якість готівкових розрахунків населення 45
2.3 Аналіз операцій готівкових розрахунків населення ЗАТ "Альфа Банк" 52
3 ШЛЯХИ ТА НАПРЯМИ УДОСКОНАЛЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА УПРАВЛІННЯ ГОТІВКОВИХ РОЗРАХУНКІВ НАСЕЛЕННЯ 76
3.1 Удосконалення системи державного регулювання управління організацією готівкових розрахунків населення 76
3.2 Перспективи удосконалення управління організацією готівкових розрахунків населення на рівні комерційного банку 80
ВИСНОВКИ 85
ЛІТЕРАТУРА 94
Додаток А Повідомлення про отримання готівки 101
Додаток Б Заява на переказ готівки 102
Додаток В Прибутково-видатковий касовий ордер 104
Додаток Г Прибутковий касовий ордер 105
Додаток Д Видатковий касовий ордер 106
Додаток Є Правила заповнення реквізитів касових документів 107
... Міжнародні кредитно-розрахункові операції 1 СВІФТ в системі міжнародних розрахунків 2
2 Банківський переказ у зовнішньоторгівельних розрахунках 9
3. Задачі 16
Задача 1
За умовами домовленості підприємство-експортер надає іноземному покупцеві розстрочку платежу 40% вартості контракту на 6 років з розрахунку 2% річних. Сума контракту складає 1200 дол.
Погашення кредиту відбуватиметься рівними піврічними внесками (у вигляді виписаного комплекту тратт) через півроку після поставки товару, відвантаженого разовою партією.
У даний момент між контрагентами ведуться переговори щодо способу нарахування процентів.
Проценти можуть бути нараховані:
1. Із суми заборгованості до дати наступного платежу
2. Від дати видачі до дати оплати чергової трати
3. Підрахуванням загальної суми процентів і поділенням її на рівні частини за числом тратт.
Завдання
1. Розрахувати суму валюти, яка буде зарахована на поточний гривневий та валютний рахунки підприємства – експортера на момент погашення 4-ї тратти
2. Визначити загальну суму належних до оплати процентів за всіма варіантами
3. Визначити найбільш вигідний варіант нарахування процентів з точки зору експортера
4. Виходячи із визначених умов підготувати проект розділу контракту «Умови платежів»
Задачи 2-6
Література 38
Додаток
... Контрольна робота з кримінального права України Задача 1
Марко і Баришко разом з Ревою на квартирі останнього розпили три пляшки вина. Марков зажадав від Реви, щоб він віддав свою частину грошей за вино. Той відмовився, між ними виникла сварка і бійка, в ході якої Марков кілька разів ударив Реву в обличчя та інші частини тіла. Коли Рева упав, Марков сильно ударив його ногою в груди і двічі в живіт, спричинивши поперечний перелом грудини, переломи ребер, розрив правої легені, печінки, селезінки. Від одержаних тяжких тілесних ушкоджень потерпілий помер на місці події.
З висновку судово-медичної експертизи видно, що тяжкі тілесні ушкодження виникли від ударів у груди і живіт.
Задача 2
Суддя Сидорчук одержав матеріали про дрібне хуліганство, вчинене Васильєвим. Ретельно вивчивши матеріали, він дійшов висновку про наявність у діях Васильєва складу злочину, передбаченого ч.1 ст.206 КК України, і сказав про це Васильєву. Той почав просити суддю не порушувати кримінальної справи, пообіцяв віддячити йому матеріально. Сидорчук не порушив проти Васильєва кримінальної справи, а обмежився постановою про його арешт на 15 діб. Звільнившись з-під арешту, Васильєв передав Сидорчуку 300 гривень.
Задача № 3
Ярчуков для передачі сусідові по будинку Гуцалову одержав від листоноші повідомлення про поштовий переказ. Сфабрикувавши доручення від імені Гуцалова на своє ім’я, Ярчуков одержав по ньому у відділенні зв’язку гроші в сумі 600 гривень.
Використана література
1. Науковий коментар ККУкраїни. Юрінком, Київ-2001.
2. М.Й.Коржанський. Кваліфікація злочинів. Юрінком, Київ-1998.
3. Кримінальне право України, загальна частина. За ред. П.С.Матишевського, П.П.Андрушка, С.Д.Шапченка. Юрінком, Київ-1997.
... Комплексна контрольна робота з курсу «Менеджмент зовнішньо-економічної діяльності» ВАРІАНТ № 8 3. Особливостями ЗЕД на сучасному етапі є:
13. Холдинг - це:
23. Особливість дочірньої компанії з управління ЗЕД:
33. Планування реалізації зовнішньоекономічної стратегії здійснюється:
43. Третя частина зовнішньоекономічного розділу бізнес-плану присвячена питанням:
53. Який вид контролю ЗЕД існує в організації?
63. Визначте найбільш вагомі складові політичного середовища, негативно впливають на експортний потенціал підприємства та розвиток міжнародного бізнесу:
73. Галузеві економічні організації це:
83. Виділяють наступні види валютних курсів:
93. Хеджування це:
103. Регіоноцентризм і геоцентризм це:
113. Якщо за даним контрактом поставляються товари різної кількості й асортименту, то ціна встановлюється:
а) окремо за одиницю товару кожного виду, сорту, марки;
123. Банківський переказ це розрахункова банківська операція яка:
133. Митні тарифи це:
143. Відмітити основні види цін, що друкуються
153. Відмітити вірні твердження:
163. ГАТТ – це:
173. Відмітити обставини непереборної сили (форс-мажор):
183. Відповідно до торговельних звичаїв, які існують у торгівлі масовими товарами, у зовнішньоторговельних контрактах ціни прийнято вказувати (встановити відповідність) на:
193. Гарантії продавців у зовнішньоторговельних контрактах по відношенню до технічних характеристик товарів та їх якість діють протягом:
14. Визначте основні види експортної товарної політики.
25.Залежно від суб'єкта, який проводить сертифікацію продукції, розрізняють сертифікацію:
36. Стратегічні цілі експортно-імпортної діяльності повинні охоплювати:
47. Підприємство виготовляє товари широкого вжитку з імпортної сировини. Які форми виходу на зовнішній ринок при цих умовах найменш ризиковані?
58. Критерієм економічної ефективності є:
69. До інститутів та засобів управління ЗЕД на національному рівні відносяться:
80. Види валютних операцій це:
91. Розрізняють наступні види біржових угод на товарній біржі:
102. Поліцентризм це:
114. Для визначення загального рівня цін планового продажу користуються:
... Контрольна робота з української літератури 5 1.Валер'ян Підмогильний. 3
1) Зразок урбаністичної прози "Місто": провідні проблеми, художні ідеї, складність і неоднозначність образу головного героя. 3
2) Теорія літератури. Екзистенціалізм. 3
2. Юрій Яновський: 4
1) Жанрова своєрідність роману у новелах «Вершники», особливості сюжету, композиції, центральні персонажі, ідейний зміст, художня мова. 4
2) "Майстер корабля" - новаторський характер твору; сюжетна інтрига, символічність образів, умовність зображення АБО (твір на вибір) «Чотири шаблі» художнє новаторство роману, романтичний характер творчості. 5
3.Микола Куліш: 5
1) «Мина Мазайло» - жанр, тема, проблематика, сюжет, композиція, персонажі, ідейний зміст; засоби творення комічного. 5
2) «Патетична соната» - жанр, тема, проблематика, сюжет, композиція, персонажі, ідейний зміст. 6
3) Теорія літератури: жанрові різновиди драми: трагедія, комедія, власне драма, трагікомедія. 6
4. Іван Кочерга: 7
1) «Свіччине весілля» - жанр, тема, сюжет; історична основа і художній домисел; групування персонажів, засоби створення історичного колориту; особливості композиції. 7
2) «Ярослав Мудрий» - жанр, тема, сюжет, образ Ярослава, його роль у композиції та ідейно-художньому змісті твору. Образи Журейка, Милуші, Микити. 8
3) Теорія літератури: драматична поема як жанр ліро-драми. 8
5. Олександр Довженко: 8
1) «Зачарована Десна» - жанр, сюжет, образ оповідача; автобіографічність; романтизм оповіді та реалізм побутових деталей. 8
2) «Україна в огні» - жанр, тема, особливості сюжетно-композиційних вирішень, ідейно-художній зміст. Образ-символ долі України (Христя). Політичні звинувачення автора. 9
3) «Щоденник» - характер записів, їх роль як матеріалу для творів і як документа доби. 9
6. Юрій Клен: 10
1) «Сковорода» - жанр, образ мандрівного поета і філософа, художня ідея, мова твору. 10
2) «Беатріче» - велич кохання, духовної краси та чистоти. 11
3) «Терцини» - Осуд злочинств тоталітарного режиму в Україні. 11
7. Євген Маланюк: 12
1) «Невичерпальність» - образи України і «малоросійства», трагізм обставин і віра в непереможність народного духу, провідні мотиви; 12
2) «Біографія» - формування характеру і переконань митця-патріота. 12
3) «Шевченко» - своєрідне бачення центрального образу у вірші; роль антитези. 13
8. Улас Самчук: 13
1) «Марія» - жанр, тематика, проблематика, сюжет і композиція, центральні персонажі та їх характеристика; Біблійні образи і мотиви, їх роль; індивідуальне й типове, національне, конкретно-історичне та загальнолюдське у творі. 13
2) Роман-трилогія "Волинь" - епопея життя українського народу XX ст.; риси роману-хроніки (оглядове). 14
9. Микола Бажан: 15
1) "Політ крізь бурю" - сюжет, проблематика, ідеологічна клішованість; ідеї патріотизму та засудження "культу особи"; образ головної героїні; морально-етичні колізії. 15
2) "Данило Галицький" (оглядове). 15
3) Теорія літератури. Необароко. 16
10. Іван Багряний: 16
1)«Сад Гетсиманський» - жанр, тематика і проблематика, автобіографічна основа, центральні персонажі, засоби психологізму, індивідуалізації і типізації, ідейний зміст. 16
2) "Тигролови" своєрідність романної форми; жанрові особливості, тематика і проблематика, характеристика образів; своєрідність романтичної форми. 16
3) Роман "Людина біжить над прірвою" - доля людини в антисвіті війни (оглядово). 18
4) Теорія літератури. Пригодницький роман 18
11. Василь Барка: 19
«Жовтий князь» - відтворення картин голодомору 1933 p., геноциду щодо українців; життєва основа (особистий досвід автора, його рідних і земляків); Сюжет, центральні персонажі, їх групування, засоби психологізму, контрастування, типізації та індивідуалізації, роль художніх деталей, ідейний зміст. 19
12. Олег Ольжич: 20
1) Аналіз поетичних творів «Воно зросло з шукання і розпуки...», «Гали» - образ ліричного героя; висока культура та самобутність образного мислення. 20
2) Огляд поетичних збірок «Рінь», «Вежі», «Підзамча». 20
13.Олена Теліга. 21
Романтичне звучання поезії; продовження традицій Лесі Українки; поєднання ліричної ніжності й твердості переконань у віршах: «Чоловікові» «Літо», «Мужчинам», «Вечірня пісня». 21
Список літератури 22
... Вступ 3
Теоретична частина 5
1. Пластикові картки: сутність, види, організація роботи з обслуговування 5
1.1. Організація роботи банків що до обслуговування фізичних осіб пластиковими картками в іноземній валюті 5
1.2. Види пластикових карток 7
1.3. Зарубіжний досвід 18
2. Організація роботи банків з пластиковими картками та облік цих операцій 21
2.1. Правила та порядок оформлення видачі пластикових карток 21
2.2. Облік операцій с пластиковими картками 27
2.3. Аналіз організації роботи банків та облік розрахунків щодо обслуговування фізичних осіб пластиковими картками 32
3. Практична частина 34
3.1 Документальне оформлення та облік операцій із пластиковими картками, обслуговування фізичних осіб на прикладі банку "Промінвестбанк" 34
Висновки 43
Список використаної літератури 46
Додаток 1. 49
Список використаної літератури
1. Закон України “Про банки і банківську діяльність” від 7 грудня 2000 р. N 2121-ІІІ (із змінами та доповненнями Законом України від 20 вересня 2001 р. N 2740-ІІІ).
2. Закон України „Про платіжні системи та переказ грошей в Україні” від 5 квітня 2001 року N 2346-ІІІ.
3. Постанова правління НБУ „Про впровадження пластикових карток міжнародних платіжних систем у розрахунках за товари, надані послуги та при видачі готівки” № 37 від 24.02.97.
4. Постанова правління НБУ „Про затвердження Положення про порядок емісії платіжних карток і здійснення операцій з їх застосуванням” №367 від 27.08.2001.
5. Постанова правління НБУ „Про затвердження Правил бухгалтерського обліку операцій із використанням платіжних карток у банках України” N 524 від 17.12.2001.
6. Постанова правління НБУ „Про організацію розрахунків за банківськими платіжними картками” №135 від 23.03.99.
7. Постанова правління НБУ «Про затвердження Тимчасового положення про Національну систему масових електронних платежів» N 161 від 24.04.2000
8. Азаров М. Регіональна система масових електронних платежів / М. Азаров, В. Янчуков // Вісник НБУ.– 1998.– № 11.– С. 49.
9. Бадашин В.В. Использование пластиковых карт в АКБ "НАДРА"/ В.В.Бадашин, В.В. Саенко // Банковские технологии.– 1997.– № 4.– С. 40-42.
10. Банківська справа. Навчальний посібник /За ред. проф. Р.І.Тиркала. – Тернопіль:Карт-бланш, 2001 р.
11. Белошапка В. Магнитная дорожка-путь к успеху // Посредник.– 1996.– № 22.– С. 16.
12. Бондарович Г.Г. Национальная система массовых электронных платежей. Ч.1. Общее описание функционирования и технология работы // Банковские технологии.– 1996.– № 1.– С. 6-11.
13. Бондарович Г.Г. Национальная система массовых электронных платежей. Ч.2. Сценарий операций и безопасность системы // Банковские технологии.– 1996.– № 2.– С 4-10.
14. Быстров Л. Пластиковые карты в розничной торговле и сфере услуг // Маркетинг і реклама.– 2002.– №7-8.– С. 41-49.
15. Вавилов А.В. Пластиковые карты: принципы построения платежных систем / А.В.Вавилов, И.И.Ильин.– М.: Европеум-пресс, 1999.– 128с.
16. Васильченко З.М. Розрахунки платіжними картками в Україні: стан, проблеми та перспективи / З.М. Васильченко, А.В. Демченко // Фінанси України.– 1998.– № 10.– С. 74-83.
17. Виды пластиковых карт - http://www.varo-inform.com/adv_poly_plasticcards.htm
18. Воловник А. Региональная система безналичных платежей / А. Воловник, А. Козловский // Банковские технологии.– 1998.– № 8.– С. 92-96.
19. Гришко С. Электронные деньги: да или нет? // Бизнес информ.– 1999.– № 9 - 10.– С. 134-138.
20. Дорошенко І. Проблеми організації та проведення операцій з міжнародними платіжними картками // Банківська справа.– 1999.– № 5.– С. 57-59.
21. Єрохіна Н.А. Електронні гроші в платіжній системі держави / Н.А.Єрохіна, О.Г. Микитина // Фінанси України.– 2002.– №3.– С. 134-139.
22. Жабровець В. Національна система масових електронних платежів за товари та послуги // Вісник НБУ.– 1997.– № 2.– С. 16-21.
23. Згурський О. Розрахунки платіжними картками // Дебет-Кредит.– 2001.– № 50. - С. 115-125.
24. Зелинский С. Виртуализация банковской деятельности // Офис.– 1996.– № 8- 9.– С. 32-33.
25. Кіндрацька Л.М. Бухгалтерський облік у банках України: Підручник. Вид. 2-ге, доп. і перероб. – К.:КНЕУ, 2001. – 636 с.
26. Кіт П. "Пластикові" гроші // Політика і культура.– 2000.– №36.– С. 24-25.
27. Коваль І. Національна платіжна система - невід'ємна частина економіки // Вісник НБУ.– 1996.– № 5.– С. 39-40.
28. Кравець В. Платіжні картки для всієї України // Вісник НБУ.– 1999.– № 6.– С. 20-21.
29. Крюкова С. Технология овердрафтного кредитования по пластиковым карточ- кам // Банковские технологии.– 2000.– №7-8.– С.52-57.
30. Лебедєв Л. Пластикова картка - не розкіш, а засіб розрахунку // Український промисловець.– 2001.– №7.– С. 10-11.
31. Лисенко О. Пластикові квитки - не розкіш, а новий засіб платежу // Галицькі контракти.– 2000.– лютий .– С. 37-39.
32. Лобанов О. Розрахунки з використанням пластикових карток // Податки та бухгалтерський облік.– 1999.– № 44.– С. 31-34.
33. Мазница А. Национальные электронные кошельки.//Зеркало недели. -2003. -№6
34. Матеріали офіційного серверу Промінвестбанка – http://pib.com.ua
35. Маховой А. Комплексный подход к обслуживанию пластиковых карточек в коммерческом банке/ А.Маховой, И.Даниловский // Банковские технологии.– 2002.– №2.– С. 52-58.
36. Міжнародними пластиковими картками користується весь світ. - http://www.pib.lviv.ua/Services/Cards/CreditCardsUkr.asp
37. Операції комерційних банків / Р.Коцовська, В. Ричаківська та ін. – 3-тє вид. К.:Алерта; Львів: ЛБІ НБУ, 2003. – 500 с.
38. Річний звіт КБ „Промінвестбанк” за 2001 рік.
39. Річний звіт КБ „Промінвестбанк” за 2002 рік.
... Вступ 3
1. Економічне значення позичкового капіталу та проценту 5
2. Генезис позичкового капіталу. Сутність і форми кредиту 15
3. Проблеми та перспективи розвитку кредитних відносин в Україні 20
Висновки 30
Список літератури 32
1. Конституція України. Прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 року, №254/96-ВР
2. Господарський Кодекс України від 16 січня 2003 року N 436-IV.// Відомості Верховної Ради (ВВР), 2003, N 18, N 19-20,N 21-22, ст.144
3. Закон України “Про цінні папери та фондову біржу” від 18 червня 1991 р. N 1201-XII (із змінами та доповненнями Законами України за станом на 3 червня 1999 р. N 719-XIV)
4. Закон України “Про банки і банківську діяльність” від 7 грудня 2000 р. N 2121-ІІІ (із змінами та доповненнями Законом України від 20 вересня 2001 р. N 2740-ІІІ)
5. Закон України “Про Національний банк України” (Із змінами і доповненнями, внесеними Законами України за станом на 10 січня 2002 року № 2922—ІІІ).
6. Закон України „Про інвестиційну діяльність” від 18 вересня 1991 року N 1560-XІІ. В редакції Закону N 762-ІV від 15.05.2003, ВВР, 2003, N 30, ст.247
7. Закон України „Про платіжні системи та переказ грошей в Україні” від 5 квітня 2001 року N 2346-ІІІ
8. Інструкція про порядок регулювання діяльності банків в Україні затверджена Постановою Національного Банку України N 368 від 28.08.2001.
9. Основні засади грошово-кредитної політики на 2004 рік. Схвалені Рішенням Ради НБУ від 17.09.2003 року №21.
10. Положення Національного банку України "Про кредитування" N 246 від 28.09.95 (Із змінами і доповненнями, внесеними Постановами НБУ за станом на 04.12.2001).
11. Постанова правління НБУ N 136 від 24.03.99 “Про затвердження Інструкції про порядок здійснення контролю і отримання ліцензій за експортними, імпортними та лізинговими операціями”. ( Із змінами, внесеними згідно з Постановами Нацбанку за станом на 15.02.2002)
12. Роз'яснення президії Вищого арбітражного суду України “Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних з укладанням та виконанням кредитних договорів” від 06.10.94 N 02-5/706 (зі змінами, внесеними роз'ясненнями від 30.03.95 N 02-5/220, від 14.05.97 N 02-5/165, від 18.11.97 N 02-5/445).
13. Аналіз діяльності комерційного банку. / За ред. Ф.Ф. Бутинця та ін. - Житомир: ПП "Рута", 2001
14. Банківська енциклопедія / Під ред. А.М.Мороза.-К.:Ельтон, 1996.
15. Барановський О. Банківська система України: сьогодні і завтра.//Дзеркало тижня. -2003. -№14(439).
16. Бланк И.А. Инвестиционный менеджмент. – Киев, МП «ИТЕМ лтд», «Юнайтед Лондон Трейд Лимитед», 1995. – 448 с.
17. Бланк И.А. Стратегия и тактика управления финансами. Киев, МП „ИТЕМ лтд”, СП „АДЕФ-Украина”, 1996. – 534 с.
18. Бланк И.А. Управление формированием капитала. К:”Ника-Центр”, 2000. – 512 с.
19. Боровская М.А. Банковские услуги предприятиям: Учебное пособие. Таганрог: Изд-во ТРТУ, 1999. 169с.
20. Динаміка фінансового стану банків на 1 січня 2004-го року.//Вісник НБУ. -2004. -№2. –С.44-45
21. Долан Э.Дж. Деньги, банковское дело и денежно-кредитная политика / Под общ. ред. В. Лукашевича. - Москва - Санкт-Петербург, 1991. - 448 с.
22. Капроні Р. Кисіль С. Лізинг в Україні. Проект з розвитку лізингу в Україні. МФК, 2001 р.
23. Кіндрацька Л.М. Бухгалтерський облік у банках України: Підручник. Вид. 2-ге, доп. і перероб. – К.:КНЕУ, 2001. – 636 с.
24. Ковбасюк М.Р. Економічний аналіз діяльності комерційних банків і підприємств. / Навчальний посібник. – К: Видавничий дім «Скарби», 2001. – 336 с.
25. Кузнєцова А., Карпа Я. Банківський сектору країни як джерело фінансування інвестиційно-іноваційної діяльності. // Вісник НБУ. -2004. -№1. –С.60-64.
26. Матеріали серверу Правекс-Банка - http://www.pravex.com
27. Операції комерційних банків / Р.Коцовська, В. Ричаківська та ін. – 3-тє вид. К.:Алерта; Львів: ЛБІ НБУ, 2003. – 500 с.
28. Основні показники діяльності банків України на 1 січня 2004 року.// Вісник НБУ. -2004. -№2. –С.70
29. Основні тези Комплексної програми розвитку банківської системи України на 2003 - 2005 роки.//Прес-служба Національного банку України, адреса статті - http://www.bank.gov.ua/Inf_mat/Pres_rel/2003/03-02-03.htm
30. Патрікац Л,. Крохмалюк Д. Проблеми та перспективи розвитку банківської системи України.// Вісник НБУ. -2004. -№1. –С.38-43
31. Побудова банківської системи України. // Інформаційна довідка Національного Банку України, адреса посилання - http://bank.gov.ua/B_syst/index.htm
32. Прес-конференція Сергія Тігіпка за підсумками 2003 року. К.:НБУ. -2004. - http://www.bank.gov.ua/Inf_mat/Of_pov/2003/press-conf.ppt
33. Річний звіт КБ „Правекс-Банк” за 2000 рік.
34. Річний звіт КБ „Правекс-Банк” за 2002 рік.
35. Річний звіт Національного Банку України за 2002 рік.
36. Розвиток економіки та банківської системи України. // Матеріали до прес-конференції Сергія Тігіпка "Розвиток економіки та банківської системи України".-2004 р. - http://pr.bank.gov.ua/ukr/economy.html
37. Стан та перспективи розвитку кредитування реального сектора економіки. Основні напрями удосконалення законодавчої бази функціонування банківської системи.// Тези до виступу Голови Національного банку України С.Тігіпка на засіданні спільної експертно-аналітичної групи НБУ та УСПП. -Київ. -6 травня 2003 р.
38. Сугоняко О. «Проблеми розвитку банківської діяльності і завдання Асоціації українських банків”//Доповідь на Х З’їзді Асоціації українських банків) м. Київ, Пуща-Озерна 14 червня 2002 року.
39. Сундук А., Юрін Я. Банківське кредитування як чинник гарантування інвестиційної безпеки.// Вісник НБУ. -2004. -№1. –С.24-25
40. Ющенко В., Міщенко В. Валютне регулювання. - К.:”Знання”,1999р.
... Автоматизация учета платежных документов в банковских учреждениях АННОТАЦИЯ 7
АНОТАЦІЯ 8
ВВЕДЕНИЕ 9
1. Обзор существующих систем учета 10
1.1 Общая характеристика и специфика автоматизированных банковских систем 10
1.2 Автоматизация документооборота в банке на основе технологии WorkFlow 17
1.3 Автоматизация учета платежных поручений 24
2. Описание структуры и анализ систем учета документов 29
2.1 Описание структуры систем учета платежных документов 29
2.2 Анализ существующих систем учета платежных документов 36
3. Разработка программного обеспечения для автоматизации учета платежных документов 48
3.1 Постановка задачи 48
3.2 Реализация задачи 50
ВЫВОДЫ 61
ЛИТЕРАТУРА 62
ПРИЛОЖЕНИЕ 1. Листинг программы 65
Листинг файла logdata.php 65
Листинг файла root.php 65
Листинг файла adminsys.php 66
Листинг файла adminbank.php 86
Листинг файла adminsys_only.php 86
Листинг файла adminbank_only.php 86
Листинг файла adminsys_addfirm.php 86
Листинг файла adminsys_deletefirm.php 88
Листинг файла adminsys_editfirm.php 89
Листинг файла client.php 108
Листинг файла client_menu.php 109
Листинг файла client_only.php 120
Листинг файла createtable_kbfirms.php 120
Листинг файла createtable_kbplatezh.php 121
Листинг файла createtables_kbsprav.php 121
Листинг файла client_addfirm.php 122
Листинг файла client_deletefirm.php 123
Листинг файла client_addbank.php 123
Листинг файла client_deletebank.php 124
Листинг файла client_ppp.php 124
Листинг файла client_deleteplatezh.php 137
Листинг файла client_showplatezh.php 138
Листинг файла client_editplatezh.php 143
Листинг файла client_editplatezh2.php 147
ПРИЛОЖЕНИЕ 2. Руководство пользователя 152
Введение 152
Подготовка к работе. 153
Описание операций 153
Главное меню системы 153
Оформление клиентских платежей 154
Создание платежного документа. 155
Редактирование платежных поручений 158
Удаление платежных поручений 159
Архив платежных поручений 159
Справочник банков 161
Справочник контрагентов 162
ПРИЛОЖЕНИЕ 3. Руководство системного программиста 163
Введение 163
Подготовка к работе. 164
Описание операций 167
Добавление клиента 167
Изменение данных о клиенте 168
Удаление клиента 169
ЛИТЕРАТУРА
1. Господарський Кодекс України від 16 січня 2003 року N 436-IV.// Відомості Верховної Ради (ВВР), 2003, N 18, N 19-20,N 21-22, ст.144
2. Закон України „Про електронний цифровий підпис” від 22 травня 2003 року N 852-IV.//Відомості Верховної Ради (ВВР), 2003, N 36, ст.276
3. Закон України “Про платіжні системи та переказ грошей в Україні” від 05.04.2001 р. №2346-III
4. Постанова Правління НБУ „Про затвердження Положення про оформлення та подання клієнтами платіжних доручень в іноземній валюті, заяв про купівлю або продаж іноземної валюти до уповноважених банків і інших фінансових установ та порядок їх виконання” від 05.03.2003 р. №82 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20.03.2003 р. за №224/7545.
5. Постанова НБУ “Про затвердження Правил організації бухгалтерської та статистичної звітності в банках України” від 29.03.96 р. №80
6. Постанова Правління НБУ „Про зартвердження Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті” від 29 березня 2001 р. N 135 (В редакції Постанови Правління Національного банку України від 4 червня 2003 р. N 227)
7. Державний класифікатор управлінської документації. ДК 010-98 /Держкомстат України. - К., 1999. - 54с. - К-2.
8. АРМ «Украина-Клиент» версия 4.07. Руководство пользователя. К.:Институт компьютерных технологий, 2003. - 62 с.
9. «Lime Systems» :: Программные продукты :: Клиент-Банк. - http://lime-systems.com/produkt/KlientBank/koncept.html
10. 1С:Предприятие Версия 7.7 Руководство пользователя
11. UNIX для Internet . Энциклопедия пользователя. К:Диасофт, 2001
12. Автоматизированные системы обработки финансово-кредитной информации / Под ред. проф. B.C. Рожнова. — М.: Финансы и кредит, 1990. — 250 с.
13. АСУ "БАРС/2000 Банк" - http://sis.terna.ru/index.php?menu_id=11
14. Білуха М.Т. Теорія бухгалтерського обліку. К.: 2000.- 692с.
15. Грабова Н.М. Теорія бухгалтерського обліку. К.: А.С.К., 2001.—272 с
16. Єрьоміна Н. В. Банківські інформаційні системи.. — К.: КНЕУ, 2000. — 220 с.
17. Журнал: КОМПЬЮТЕРЫ + ПРОГРАММЫ (Автоматизация банковского бизнеса (деятельности) 1994, 1995 гг.
18. Институт компьютерных технологий | Решения для банков | Система "Клиент-Банк" http://www.ict.com.ua/ru/kb/index.shtml -->
19. Информационные системы в экономике / Под ред. проф. В. В. Дика. —М.: Финансы и статистика, 1996.
20. Как указать КПП в расчетных банковских документах? - http://www.buh.ru/document.jsp?ID=446
21. Колесник А. П, Компьютерные системы в управлении финансами. — М.: Финансы и статистика, 1994. — 312 с.
22. Кочанова Е., Гобарева Я. Автоматизация банковской деятельности на основе технологии WorkFlow.//«Банковские Технологии», № 3 2003
23. Митчелл Ш. Толковый словарь компьютерных технологий, К:Диасофт, 2000
24. Описание системы Климент-Банк (Гута-Банк) (http://banking.guta.ru/clientbank/description.htm)
25. Описание системы «Клиент-Банк» «Украина-Клиент». К.:Институт компьютерных технологий, 2002. - 12 с.
26. Патчет К. CGI/Perl Создание программ для Web. K:BHV,1999
27. Петров М. В Информационные технологии как инструмент управления финансового директора. М:”Корпоративный менеджмент”, 2001
28. Платіжні документи. Школа бухгалтера. Урок 40 (липень 2003). Практика..//Дебет-Кредит №27, 2003
29. Рогач I. Ф., Денисова О. О., Каранфілов М. С. Тематика практичних і лабораторних робіт та завдання до самостійної роботи з дисципліни «Інформаційні системи і технології в банківській справі». — К.: КНЕУ, 1998.
30. Рогач І. Ф., Сендзюк М. А., Антонюк В. А. Інформаційні системи у фінансово-кредитних установах: Нанч. посібник. — 2-ге вид., перероб. і доп. — К.: КНЕУ, 2001. 239с.
31. Руководство пользователя по комплексу "Клиент-Банк" (Приватбанк) http://www.privatbank.com.ua/info/index1.stm?fileName=4_1_3_1r.html
32. Саркисян С. В поисках рационального: Размышления практика о структуре АБС.//"Банковские технологии" № 8'96
33. Скрипкин К. Г. Финансовая информатика. — М.: ТЕИС, 1997. — 160с.
34. Томсон Л. Разработка Web-приложений на PHP и MySQL. K:SAMS, 2001
35. Тришанков Л. Записки доброго автоматизатора или руководителю, обдумывающему компьютеризацию своего бизнеса. М:”Корпоративный менеджмент”, 2001
36. Холден Грег, Apache Server в комментариях. К:Диасофт, 2001
37. Хьюгс С., Зм РНР. Руководство разработчика, К:BHV, 2000
... Психологія міжособистісних відносин ВСТУП 3
Розділ І. ТЕОРЕТИЧНО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ВИВЧЕННЯ МІЖОСОБИСТІСНИХ ВІДНОСИН 6
1.1. Досвід вивчення міжособистісних відносин у вітчизняній та зарубіжній соціальній психології 6
1.2. Орієнтири сучасних наукових підходів щодо структури та основних характеристик міжособистісних відносин 10
1.3. Особливості соціально-психологічного клімату на підприємстві ООО-„Ві-Яр” 16
Висновки до розділу І 21
Розділ ІІ. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ВЗАЄМОВІДНОСИН У ВИРОБНИЧИХ КОЛЕКТИВАХ 22
2.1. Процедура та методика дослідження взаємовідносин у виробничій колективі ООО „Ві-яр” 22
2.2. Аналіз та обґрунтування результатів дослідження взаємовідносин у трудовому колективі 24
2.3. Шляхи оптимізації соціально-психологічного клімату виробничої групи 33
2.4. Висновки до розділу ІІ 36
ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ 37
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 39
ДОДАТКИ 42
ВСТУП
Актуальність дослідження. Актуальність даного дослідження викликана, з одного боку, активним перетворенням соціальних структур України, що відбуваються в даний час, а, з іншого, певним дефіцитом психологічних знань, необхідних для формування гармонійних відносин між соціальними групами і окремими людьми в суспільстві. Взаємовідносини, що виникають в умовах українського кризового соціуму не завжди є злагодженими і безконфліктними, і сьогодні, як ніколи, помітні ознаки соціально-психологічної напруженості як в трудових, навчальних колективах, так і у сімейному колі. Формування дружніх, товариських відносин між людьми актуально стає на порядку денному в багатьох виробничих і навчальних групах. Практика показує, що в більшості випадків попередженню суперечок могли б сприяти знання та навички продуктивної комунікації, вміння миротворче і толерантно поводитися в різного роду конфліктних ситуаціях.
У соціальній психології, в основному зарубіжній, склалося біля десятка крупних напрямів, зайнятих вивченням взаємодії і взаємин у групі. До найзначніших можна віднести наступні: 1) теорію групового конфлікту (Л. Козер, У. Ньюкомб, У. Самнер, Л. Уайт, М. Шеріф,); 2) теорію соціального обміну (О. Блелок, Дж. Хоманс, Дж. Тібо, Г. Келлі, П. Уїлкін); 3) дослідження інтернрупового контакту (Г. Оллпорт, К. Стефан, С. Кук); 4) дослідження проблем конфлікту і злагоди (Дж. Бертон, К. Боулдінг, А. Грум, Н. Келман,
С. Райт); 5) дослідження міжгрупових відносин у сфері управління організацією (Г. Лівітт, Р. Лайкерт, А. Браун); 6) дослідження впливу меншин (С. Московічі, Г. Левайн, Ф. Доме, Я. Ван Авермайет); 7) теорію соціальної ідентичності (С. Рейчер, Г. Теджфел); 8) теорію самокатегорізациі (Дж. Тернер, У. Хогг, Р. Оукс).
У вітчизняній науці першими роботами, спеціально присвяченими психологічним механізмам взаємостосунків у групах, можна назвати роботи С.Л. Франка (1929), І.А.Ільїна (1935) і Б.Ф. Поршнєва (1966). У 80-90-ті роки ХХ ст. почали публікуватися результати спеціальних досліджень, що розкривали нові сторони формування відносин у групах. Це роботи В.С. Агєєва, Е.Н. Аллахвердянц, В.В. Гріценко, Н.М. Лебедевой, Ю.А. Лунева, Л.І. Науменко, В.П. Познякова, Г.У. Солдатової, Т.Г. Стефаненко, П.М. Шихірєва. У їх роботах вивчались проблеми взаємодії суб'єктів економічної, виробничої діяльності, взаємовідносин між представниками різних етнічних груп, окремі властивості процесу побудови міжгрупових і внутрішньогрупових відносин.
Сучасні українскі науковці: О.В. Волянська, Л.М. Дунець, А.Б. Коваленко, М.Н. Корнєв, Н.М. Крюкова, В.К. Ларіонова, Г.В. Ложкін, В.В. Москаленко, Ю.М. Москаленко, А.М. Ніколаєвська, Л. Е. Орбан-Лембрик, М.І. Пірен, Н.І. Пов’якель, М.М. Обозов, В.О. Татенко, В.Д. Хрущ, О.В. Швачко розглядають взаємовідносини як вид соціально-психологічної взаємодії, досліджуючи їх у сфері спілкування, управлінської діяльності, конфліктології. У конкретних сферах діяльності вивчали міжособистісні взаємовідносини людей наступні науковці: Н.М. Бісик, І.С. Булах, А.М. Воробйов, Л.В. Долинська, В.М. Кушнірюк – в педагогічній, О.П. Макарович, В.С. Кушнір, Р.В. Павелків, Є.М. Потапчик, Г.Ю. Топольницька – у військовій, Г.М. Траверсе – у медичній, С.Г. Дубовик, А.Т. Калганова – в управлінській. Разом з тим слід відмітити, що сучасними вітчизняними дослідниками практично не вивчалися процеси міжособистісних відносин у виробничій сфері.
Мета дослідження вивчити процеси формування міжособистісних відносин у трудових колективах.
Об’єкт дослідження – трудовий колектив як соціально-психологічний феномен.
Предмет дослідження – особливості побудови міжособистісних відносин у трудовому колективі.
На реалізацію поставленої мети спрямовані наступні завдання:
1. Здійснити теоретичний аналіз дослідження проблеми формування ефективних міжособистісних взаємовідносин.
2. Вивчити особливості формування взаємовідносин у конкретній виробничій групі.
3. Дібрати діагностичний інструментарій для дослідження взаємостосунків у трудовому колективі та провести їх емпіричне дослідження.
4. Розробити шляхи оптимізації міжособистісних стосунків у даному колективі.
Методи дослідження. Завдання дослідження було реалізовано шляхом застосування системи теоретичних та емпіричних методів. Серед них: теоретичний аналіз та систематизація наукових даних з проблеми; спостереження, бесіди. Також було застосовано ряд конкретних методик, спрямованих на вивчення соціально-психологічних чинників формування міжособистісних відносин: соціометрія, методика К. Томаса, методика агресивності А. Басса – А. Даркі.
Робота структурно складається з вступу, двох розділів, висновків до розділів, загальних висновків, списку використаної літератури, додатків.
ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ
Міжособистісні відносини є складовою частиною соціальної взаємодії і розглядаються в її контексті. Міжособистісні відносини – це об'єктивно пережиті, різною мірою усвідомлювані взаємозв'язки між людьми. В їх основі лежать різноманітні емоційні стани взаємодіючих людей і їхні психологічні особливості. На відміну від ділових відносин міжособистісні зв'язки іноді називають експресивними, емоційними.
Процес розвитку міжособистісних відносин включає в себе динаміку, механізм регулювання міжперсональних відносин та умови їх розвитку. Міжособистісні відносини розвиваються у динаміці: вони зароджуються, закріплюються, досягають певної зрілості, після чого можуть поступово слабшати. Динаміка розвитку міжособистісних відносин проходить кілька етапів: знайомство, приятельські, товариські і дружні відносини. Умови розвитку міжособистісних відносин істотно впливають на їх динаміку і форми прояву.
Міжособистісні відносини у трудовому колективі в значній степені залежать від його структури, що включає формальні і неформальні відносини. Формальна (посадова) структура колективу характеризується взаєминами, що регулюються офіційним положенням осіб у системі підприємства, посадовими інструкціями, наказами й іншими нормативними актами. До посадової структури належать всі офіційні зв'язки людей у їхній виробничій і суспільній діяльності як між керівниками і підлеглими, так і між членами колективу, рівними по своєму службовому становищу або положенню в громадській організації. Ця структура визначається поділом праці як усередині первинного колективу (бригади, дільниці, відділу), так і між первинними колективами підприємства в системі виробництва і керування.
Функціонування виробничого колективу залежить також і від стану неофіційних відносин, неформальних зв'язків між працівниками, що почувають психологічну близькість, спільність інтересів або навпаки. Ці особисті відносини значною мірою характеризують психологічний клімат колективу, розкривають резерви виховної роботи. У системі взаємин, що визначають стан психологічного клімату у трудовому колективі, провідну роль відіграють відносини між керівником і підлеглим ("відносини по вертикалі"), і від них у значній мірі залежить також стиль і тон взаємин між рядовими членами колективу ("відносини по горизонталі").
Вирішальне значення для успішного функціонування організації в цілому мають соціально-психологічні аспекти діяльності трудових колективів. Сьогодні зростає необхідність свідомої активності, спрямованої на підтримку, регулювання і формування здорової соціально-психологічної атмосфери колективу. До завдань соціального керування входить свідоме створення у всіх трудових колективах загального позитивного фону взаємин, розвиток відносин взаємної доброзичливості, взаємної поваги й інтересу, взаємної турботливості. Саме такий позитивний фон взаємин сприяє об'єднанню всієї виробничої групи й окремих неофіційних угруповань у згуртований колектив.
Проведене емпіричне дослідження у рамках даної роботи показало, що значний вплив на формування безконфліктних міжособистісних відносин може відіграти попереднє вивчення соціально-психологічних характеристик членів групи та комплектацій на цій основі виробничих колективів. У противному випадку можлива поява різного роду загострень міжособистісних відношень, які викликаються об’єктивними причинами повсякденної діяльності підприємства, урахувати і передбачити котрі не завжди існує можливість. Таким чином підтвердилась гіпотеза нашого дослідження, відповідно до якої своєчасна діагностика соціально-психологічних особливостей групи сприятиме підвищенню продуктивності стосунків у трудовому колективі.
Створення атмосфери взаєморозуміння і довіри в трудовому колективі має полегшуватися шляхом швидкого поширення та обміну якомога повнішою і об’єктивнішою інформацією з різних аспектів життя та соціальних умов працівників. Причому, адміністрація завжди має можливість для застосовування комплексу заходів з покращання соціально-психологічного клімату на підприємстві, оптимізації взаємовідносин між робітниками.
... Психологія міжособистісних відносин у трудовому колективі ВСТУП 3
Розділ І. ТЕОРЕТИЧНО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ВИВЧЕННЯ МІЖОСОБИСТІСНИХ ВІДНОСИН 6
1.1. Досвід вивчення міжособистісних відносин у вітчизняній та зарубіжній соціальній психології 6
1.2. Орієнтири сучасних наукових підходів щодо структури та основних характеристик міжособистісних відносин 10
1.3. Особливості соціально-психологічного клімату швейної фабрики „Желань” 16
1.4. Висновки до розділу І 20
Розділ ІІ. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ВЗАЄМОВІДНОСИН У ВИРОБНИЧИХ КОЛЕКТИВАХ 21
2.1. Процедура та методика дослідження взаємовідносин у виробничій групі фабрики „Желань” 21
2.2. Аналіз та обґрунтування результатів дослідження взаємовідносин у трудовому колективі 23
2.3. Шляхи оптимізації соціально-психологічного клімату виробничої групи 31
2.4. Висновки до розділу ІІ 34
ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ 35
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 37
ДОДАТКИ 40
ВСТУП
Актуальність дослідження. Актуальність даного дослідження викликана, з одного боку, активним перетворенням соціальних структур України, що відбуваються в даний час, а, з іншого, певним дефіцитом психологічних знань, необхідних для формування гармонійних відносин між соціальними групами і окремими людьми в суспільстві. Взаємовідносини, що виникають в умовах українського кризового соціуму не завжди є злагодженими і безконфліктними, і сьогодні, як ніколи, помітні ознаки соціально-психологічної напруженості як в трудових, навчальних колективах, так і у сімейному колі. Формування дружніх, товариських відносин між людьми актуально стає на порядку денному в багатьох виробничих і навчальних групах. Практика показує, що в більшості випадків попередженню суперечок могли б сприяти знання та навички продуктивної комунікації, вміння миротворче і толерантно поводитися в різного роду конфліктних ситуаціях.
У соціальній психології, в основному зарубіжній, склалося біля десятка крупних напрямів, зайнятих вивченням взаємодії і взаємин у групі. До найзначніших можна віднести наступні: 1) теорію групового конфлікту (У. Самнер, Л. Уайт, М. Шеріф, У. Ньюкомб, Л. Козер); 2) теорію соціального обміну (Дж. Хоманс, Дж. Тібо, Г. Келлі, Блелок, П. Уїлкін); 3) дослідження інтергрупового контакту (Г. Оллпорт, К. Стефан, С. Кук); 4) дослідження проблем конфлікту і злагоди (Н. Келман, К. Боулдінг, А. Грум, Дж. Бертон,
С. Райт); 5) дослідження міжгрупових відносин у сфері управління організацією (Г. Лівітт, Р. Лайкерт, А. Браун); 6) дослідження впливу меншин (С. Московічі, Г. Левайн, Ф. Доме, Я. Ван Авермайет); 7) теорію соціальної ідентичності (С. Рейчер, Г. Теджфел); 8) теорію самокатегорізациі (Дж. Тернер, У. Хогг, Р. Оукс).
У вітчизняній науці першими роботами, спеціально присвяченими психологічним механізмам взаємостосунків у групах, можна назвати роботи С.Л. Франка (1929), І.А.Ільїна (1935) і Б.Ф. Поршнєва (1966). У 80-90-ті роки ХХ ст. почали публікуватися результати спеціальних досліджень, що розкривали нові сторони формування відносин у групах. Це роботи В.С. Агєєва, Е.Н. Аллахвердянц, В.В. Гріценко, Н.М. Лебедевой, Ю.А. Лунева, Л.І. Науменко, В.П. Познякова, Г.У. Солдатової, Т.Г. Стефаненко, П.М. Шихірєва. У їх роботах вивчались проблеми взаємодії суб'єктів економічної, виробничої діяльності, взаємовідносин між представниками різних етнічних груп, окремі властивості процесу побудови міжгрупових і внутрішньогрупових відносин.
Сучасні українскі науковці: О.В. Волянська, Л.М. Дунець, А.Б. Коваленко, М.Н. Корнєв, Н.М. Крюкова, В.К. Ларіонова, Г.В. Ложкін, В.В. Москаленко, Ю.М. Москаленко, А.М. Ніколаєвська, Л. Е. Орбан-Лембрик, М.І. Пірен, Н.І. Пов’якель, М.М. Обозов, В.О. Татенко, В.Д. Хрущ, О.В. Швачко розглядають взаємовідносини як вид соціально-психологічної взаємодії, досліджуючи їх у сфері спілкування, управлінської діяльності, конфліктології. У конкретних сферах діяльності вивчали міжособистісні взаємовідносини людей наступні науковці: Н.М. Бісик, І.С. Булах, А.М. Воробйов, Л.В. Долинська, В.М. Кушнірюк – в педагогічній, О.П. Макарович, В.С. Кушнір, Р.В. Павелків, Є.М. Потапчик, Г.Ю. Топольницька – у військовій, Г.М. Траверсе – у медичній, С.Г. Дубовик, А.Т. Калганова – в управлінській. Разом з тим слід відмітити, що сучасними вітчизняними дослідниками практично не вивчалися процеси міжособистісних відносин у виробничій сфері.
Мета дослідження вивчити процеси формування міжособистісних відносин у трудових колективах.
Об’єкт дослідження – трудовий колектив як соціально-психологічний феномен.
Предмет дослідження – особливості побудови міжособистісних відносин у трудовому колективі.
На реалізацію поставленої мети спрямовані наступні завдання:
1. Здійснити теоретичний аналіз дослідження проблеми формування ефективних міжособистісних взаємовідносин.
2. Вивчити особливості формування взаємовідносин у конкретній виробничій групі.
3. Дібрати діагностичний інструментарій для дослідження взаємостосунків у трудовому колективі та провести їх емпіричне дослідження.
4. Розробити шляхи оптимізації міжособистісних стосунків у даному колективі.
Гіпотезою дослідження виступає припущення стосовно того, що своєчасна діагностика соціально-психологічних особливості групи сприятиме підвищенню продуктивності стосунків у трудовому колективі.
Методи дослідження. Завдання дослідження було реалізовано шляхом застосування системи теоретичних та емпіричних методів. Серед них: теоретичний аналіз та систематизація наукових даних з проблеми; спостереження, бесіди. Також було застосовано ряд конкретних методик, спрямованих на вивчення соціально-психологічних чинників формування міжособистісних відносин: соціометрія, методика К. Томаса, методика агресивності.
Робота структурно складається з вступу, двох розділів, висновків до розділів, загальних висновків, списку використаної літератури, додатків.
ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ
Міжособистісні відносини є складовою частиною соціальної взаємодії і розглядаються в її контексті. Міжособистісні відносини – це об'єктивно пережиті, різною мірою усвідомлювані взаємозв'язки між людьми. В їх основі лежать різноманітні емоційні стани взаємодіючих людей і їхні психологічні особливості. На відміну від ділових відносин міжособистісні зв'язки іноді називають експресивними, емоційними.
Процес розвитку міжособистісних відносин включає в себе динаміку, механізм регулювання міжперсональних відносин та умови їх розвитку. Міжособистісні відносини розвиваються у динаміці: вони зароджуються, закріплюються, досягають певної зрілості, після чого можуть поступово слабшати. Динаміка розвитку міжособистісних відносин проходить кілька етапів: знайомство, приятельські, товариські і дружні відносини. Умови розвитку міжособистісних відносин істотно впливають на їх динаміку і форми прояву.
Міжособистісні відносини у трудовому колективі в значній степені залежать від його структури, що включає формальні і неформальні відносини. Формальна (посадова) структура колективу характеризується взаєминами, що регулюються офіційним положенням осіб у системі підприємства, посадовими інструкціями, наказами й іншими нормативними актами. До посадової структури належать всі офіційні зв'язки людей у їхній виробничій і суспільній діяльності як між керівниками і підлеглими, так і між членами колективу, рівними по своєму службовому становищу або положенню в громадській організації. Ця структура визначається поділом праці як усередині первинного колективу (бригади, дільниці, відділу), так і між первинними колективами підприємства в системі виробництва і керування.
Функціонування виробничого колективу залежить також і від стану неофіційних відносин, неформальних зв'язків між працівниками, що почувають психологічну близькість, спільність інтересів або навпаки. Ці особисті відносини значною мірою характеризують психологічний клімат колективу, розкривають резерви виховної роботи. У системі взаємин, що визначають стан психологічного клімату у трудовому колективі, провідну роль відіграють відносини між керівником і підлеглим ("відносини по вертикалі"), і від них у значній мірі залежить також стиль і тон взаємин між рядовими членами колективу ("відносини по горизонталі").
Вирішальне значення для успішного функціонування організації в цілому мають соціально-психологічні аспекти діяльності трудових колективів. Сьогодні зростає необхідність свідомої активності, спрямованої на підтримку, регулювання і формування здорової соціально-психологічної атмосфери колективу. До завдань соціального керування входить свідоме створення у всіх трудових колективах загального позитивного фону взаємин, розвиток відносин взаємної доброзичливості, взаємної поваги й інтересу, взаємної турботливості. Саме такий позитивний фон взаємин сприяє об'єднанню всієї виробничої групи й окремих неофіційних угруповань у згуртований колектив.
Проведене емпіричне дослідження у рамках даної роботи показало, що значний вплив на формування безконфліктних міжособистісних відносин може відіграти попереднє вивчення соціально-психологічних характеристик членів групи та комплектацій на цій основі виробничих колективів. У противному випадку можлива поява різного роду загострень міжособистісних відношень, які викликаються об’єктивними причинами повсякденної діяльності підприємства, урахувати і передбачити котрі не завжди існує можливість. Таким чином підтвердилась гіпотеза нашого дослідження, відповідно до якої своєчасна діагностика соціально-психологічних особливостей групи сприятиме підвищенню продуктивності стосунків у трудовому колективі.
Створення атмосфери взаєморозуміння і довіри в трудовому колективі має полегшуватися шляхом швидкого поширення та обміну якомога повнішою і об’єктивнішою інформацією з різних аспектів життя та соціальних умов працівників. Причому, адміністрація завжди має можливість застосовування комплексу заходів з покращання соціально-психологічного клімату на підприємстві, оптимізації взаємовідносин між робітниками.... Cгенерировано за 0.420345 секунд |
|
Реферати | Оферта | Пошук | Замовити реферат | Контакти
|
Copyright © 2011 - Институт.com.ua | Розробка сайту - vbs.com.ua |