Система оголошень институт.com.ua допоможе Вам знайти або розмістити оголошення для студентів, пов'язані з освітою в Україні та закордоном, працевлаштуванням для студентів, репетиторством. Також Ви можете розмістити інформацію про послуги у сфері освіти.
|
institute com ua searchdirect php ID 3332570 BeNChMaRK 2999999 mD5 NOW 11111111111111 UNION SELECT CHAR 45 120 49 45 81 45 CHAR 45 120 50 45 81 45 --2121121121212 1Вы можете заказать реферат на тему institute com ua searchdirect php ID 3332570 BeNChMaRK 2999999 mD5 NOW 11111111111111 UNION SELECT CHAR 45 120 49 45 81 45 CHAR 45 120 50 45 81 45 --2121121121212 1 или найти уже готовые рефераты, которые содержат некоторую информацию по запросу «institute com ua searchdirect php ID 3332570 BeNChMaRK 2999999 mD5 NOW 11111111111111 UNION SELECT CHAR 45 120 49 45 81 45 CHAR 45 120 50 45 81 45 --2121121121212 1»: Контрольна робота з інформатики 1. Мови програмування. Поняття граматики. Мова Pascal. Скалярні типи мови Pascal. Типи користувача. 3
1.1.Мови програмування. Поняття граматики. Мова Pascal. 3
1.2. Скалярні типи мови Pascal. Типи користувача. 4
2. Підпрограми в мові Pascal: функції користувача 7
3. Типи CHAR і Set: опис, приклади застосування 10
3.1. Тип CHAR 10
3.2. Тип Set 11
Література
Практична частина: Скласти програму на мові Pascal.
1. Обчислити і вивести на екран значення виразу ...
а) при у-3, х=-9;
б) при х і у, що вводяться з клавіатури:
в) з використанням власної функції.
2. Ініціалізувати змінну випадковим дробовим числом з проміжку [7.3: 10.2].
3. Обчислити і вивести на екран суму елементів лінійного масиву.
4. Замінити в рядку всі фрагменти "abc" па "ABC".
5. Створити опис файлу записів, які описують студента. Поля запису:
ПІБ:
академічна група: екзаменаційна оцінка з мови: екзаменаційна оцінка з філософії: екзаменаційна оцінка з математики: Написати програму виведення на екран прізвищ усіх студентів з оцінкою "2" з математики.
... У С++ в структурі поряд з елементами-даними можуть бути оголошені (визначені) елементи-функції.
Розглянемо приклади:
Приклад 1.1
#include Розробка автоматизованої системи заочного навчання «Віртуальний університет» + Доповідь ПЕРЕЛІК УМОВНИХ ПОЗНАЧЕНЬ, СИМВОЛІВ, ОДИНИЦЬ ВЕЛИЧИН І ТЕРМІНІВ 6
ВСТУП 7
1 ПРОЕКТНО-КОНСТРУКТОРСЬКИЙ РОЗДІЛ 10
1.1 Загальносистемні рішення 10
1.1.1 Загальні положення 10
1.1.2 Опис процесу діяльності 18
1.1.3 Схема функціональної структури 28
1.1.4 Опис функцій, що автоматизуються 32
1.1.5 Опис постановки задачі 34
1.2 Рішення з інформаційного забезпечення 36
1.2.1 Опис інформаційного забезпечення системи 36
1.2.2 Опис організації інформаційної бази 37
1.2.3 Опис масивів інформації (таблиць) 38
1.3 Рішення з технічного забезпечення 43
1.3.1 Опис комплексу технічних засобів 43
1.4 Рішення з математичного забезпечення 45
1.4.1 Опис алгоритму 45
1.5 Опис програмного забезпечення 77
1.5.1 Структура програмного забезпечення 77
1.5.2 Функції частин програмного забезпечення 78
2 ТЕХНОЛОГІЧНИЙ РОЗДІЛ 87
2.1 Керівництво користувача 87
Вступ 87
Призначення 87
Технічні характеристики 87
Технічні вимоги до устаткування: 88
Загальна інформація 88
Реєстрація в системі 88
Користувачі і права 90
Структура 90
Тести 91
Звіти 92
Пошук 92
Матеріали 94
Конспекти XML/HTML 95
Візуальний редактор 97
Зовнішні конспекти 100
Список завдань 100
Типи завдань 102
Імпорт завдань 105
Контроль над матеріалами 106
Списки 106
Розділи і теми 106
Мультимедіа 109
Автори 110
3. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗДІЛ 129
3.1 Постановка задачі техніко-економічного дослідження 129
3.1.1 Вихідні положення 129
3.1.2 Обґрунтування системи параметрів 129
3.2 Аналіз виявлених варіантів ПП 139
3.2.1 Формування основних функцій ПП 139
3.2.2 Розробка варіантів реалізації основних функцій 139
3.2.3 Оцінка рівня якості ПП 143
3.3 Економічний аналіз варіантів ПП 145
3.3.1 Вартісний аналіз варіантів розробки ПП 145
3.3.2 Оплата праці розробників ПП 146
3.3.3 Розрахунок трудомісткості ПП. 147
3.3.3.1 Відрахування на соціальні заходи 148
3.3.4 Визначення коефіцієнтів техніко-економічного рівня варіантів реалізації досліджуваних функцій 151
3.3.5 Вартість програмного продукту 152
3.3.6 Розрахунок узагальнюючих показників ефективності ПП 152
3.3.6.1 Зведені витрати у користувача ПП 152
3.3.6.2 Розрахунок витрат для машинного варіанта 153
3.3.6.3 Розрахунок витрат для ручного варіанта 154
3.3.6.4 Показники порівняльної ефективності 155
ВИСНОВКИ 164
ПЕРЕЛІК ПОСИЛАНЬ 166
ДОДАТОК А 168
SQL– код таблиць бази даних institute 168
Лістинг А.1. SQL – код створення таблиці students 168
Лістинг А.2. SQL – код створення таблиці teachers 168
Лістинг А.3. SQL – код створення таблиці infobank 169
Лістинг А.4. SQL – код створення таблиці finance 169
Лістинг А.5. SQL – код створення таблиці subjects 170
Лістинг А.6. SQL – код створення таблиці exams 170
ДОДАТОК Б 172
Лістинг окремих модулей системи 172
Додаток Б.1. Лістинг модуля header.php 172
Додаток Б.2. Лістинг модуля footer.php 173
Додаток Б.3. Лістинг файла logdata.php 173
Лістинг Б.4. php - код сторінки реєстрації студента 175
Лістинг Б.5. php - код сторінки входу до системи (login.php) 177
ДОДАТОК В 180
Екранні копії документів 180
Додаток В.1. Реєстрація студента 180
Додаток В.2. Результат реєстрації студента 181
Додаток В.3. Вхід до системи 182
Додаток В.4. Сторінка студента „Віртуального університету” (student.php) 183
Додаток В.5. Сторінка адміністратора „Віртуального університету” (root.php) 184
Додаток В.6. Сторінка викладача „Віртуального університету” (teacher.php) 185
... Переклад. Англійська. Контрольна Exercise 3. complete the given paragraph about yourself. Speak about your biography.
MY BIOGRAPHY
My name is _____. I was born in ______ in the town of ______ in a family of _______ (workers, farmers, office workers).
My family is (not) large. It consists of _____ people. I have a mother, a father, a sister, …
My mother’s (father’s, sister’s, brother’s) name is _____. She/he is ____ years old. She/he works at a plant (factory, office). She/he is a _____ by profession.
We live in a private house (modern high-rise / many-storied building). Our house / flat has ____ rooms: a dining-room/ sitting-room/ living-room/ bedroom/ nursery; and there is also a kitchen, a bathroom, a large corridor and a good balcony. There are all modern conveniences in our flat: gas, running cold and hot water and central heating. Our house/ flat is not very large but comfortable.
In 19 __ I entered secondary school which I finished in 19__. (Then I worked as a worker at a big plant and served in the ranks of the army/ studied at technical school).
In ____ I successfully passed my entrance exams to the National University of Food Technologies which is in 68, Volodymirska Street and NOW I am a first-year student of the extra-mural faculty. I major in ______.
I am interested in art, literature and music. I often visit museums, theatres, cinemas and exhibitions. I am also fond of sports, tennis and football especially.
Upon graduating from the University I will work as an engineer/ production manager/ technologist/ process(ing) engineer at some enterprise of food industry.
Module 2
MY NATIVE TOWN
Study the vocabulary
native/ home town рідне місто
ancient стародавній
anniversary річниця
places of interest визначні місця
castle замок
residental area житловий масив
enterprise підприємство
works завод, майстерні
spacious просторий
mill фабрика
twin-town місто-побратим
settlement селище
puppet theatre ляльковий театр
kindergarten дитячий садочок
Exercise 1. Read and translate the following text.
My native town is Grodno. It’s an ancient town. Not long ago it celebrated its 850th anniversary.
The town of Grodno is situated on the river Neman. The river divides it into two parts. The older part of the town lies on the right bank of the Neman. Here you can see the old castle where kings once lived. NOW it is a historic-archaeological museum. On the banks of the Neman one can also see modern apartment houses, offices and different architectural monuments. Among them there is a 17th century Roman Catholic church.
Grodno is a fast-growing town. It’s a regional centre with the population of over 250,000 people. There are some big plants here and some smaller factories. The largest enterprises are: the “Azot” Works, the Footwear Factory, the Synthetic Fibre Mill, the Fine Cloth Mill, etc. There are several residential areas in our town. Every district has schools, kindergartens, shops, everyday services. The people of Grodno are very fond of their Zoo, the only Zoo in Belarus. Here you can see animals from all geographical regions of the world.
Grodno is a big cultural centre. There are three institutions of higher education, many schools, technical colleges, some cinemas, drama and puppet theatres.
There are also many public gardens and parks there. The newly built streets are wide and specious, lined with trees and flowers. The streets of the old part of the town are not very wide, but they are clean and green.
One of the main streets in Grodno is Ozheshko Street. Here one can see a small old house. It is the house where Eliza Ozheshko, a famous democratic writer, lived and worked. NOW it is a museum and a memorial library of foreign literature. Not far from it there is a monument to Eliza Ozheshko.
It is interesting to kNOW that Grodno has a twin-town in France. It’s Limoges, an industrial centre with the population of about 200,000 people.
Exercise 1. Read and translate the following text.
National University of Food Technologies
There are 111 higher educational establishments in Kyiv and among them is The National University of Food Technologies which is in 68 Volodymyrska Street. It was founded in 1930 as the Kyiv institute of Sugar Refinery Production and had 2 departments with 400 students. NOW NUFT is the only technical university in Ukraine which provides training of highly skilled specialists in 25 specialities and 15 specializations for food, meat, dairy, pharmaceutical, microbiological and other branches of agro-industrial complex as well as for food machine building of Ukraine. About 10 thousand students study at the University at its full time departments as well as by correspondence.
NUFT is a higher educational institution of the 4th level of accreditation. Training of students is provided at 8 departments (37 chairs). In 1998 Simpheropol Technical School of food production was incorporated to the University with a college status. The University chairs have 24 branches and 8 research and production complexes in leading enterprises, planning and research establishments. 3 research and production centres have been recently founded. Preliminary department and short-time preliminary courses of the University train entrants for higher educational institutions.
The NUFT occupies 9 buildings where there are many lecture-halls, classrooms, laboratories and workshops, six computer centres with more than 30 computer classes.
There is a special building for the library and reading-halls where our students usually prepare their homework and read up for their credits and exams.
The students of the University are provided with 5 hostels, sports and recreation facilities.
Our University trains specialists for various branches of food industry such as bread making, brewing, meat and dairy processing, sugar refining as well as engineers in thermal-engineering, mechanical engineers and economists at the departments of
- technology of sugary substances,
- technology of fermentative and bakery production,
- technology of meat and dairy production,
- economics and management,
- accounting, finance and entrepreneurial activity,
- power engineering,
- automation and computer systems,
- mechanical department.
Each department has its own Dean's office.
During junior years our students study basic subjects such as history, mathematics, physics, chemistry, descriptive geometry, technical drawing, strength of materials, elements of machines and one of the foreign languages.
During senior years our students pay more attention to the study of the subjects closely connected with their future specialities.
The study of theory is accompanied by practical training at specially equipped labs and workshops, then in experimental sugar refinery and later on at various enterprises of food industry.
Twice a year our students take their credits and exams.
Our students do not only study, they take the most active part in doing research in the students' scientific society; they participate in social life of our University; they go in for various kinds of sport and take part in amateur art activities.
The fourth year is devoted to practical training and to the work at the graduation thesis. After successful presenting a graduation thesis or sitting for the State exams students receive diplomas which qualify them to work in the field for which they have been trained and are awarded a Bachelor's Degree. Those students, who want to get a Specialists or Master's Degree, continue their studies during the fifth and sixth years.
Upon graduating from our University they get appointments in every corner of our country. Wherever they work, they are promoters of modern food production and technology.
Exercise 1. Read, translate and retell the text.
Kyiv is the capital of Ukraine. It is a large political, industrial, scientific and cultural centre. It is the biggest city in Ukraine, its population is above 2.600.000 inhabitants.
Kyiv is situated on the Dnipro, the longest river in Ukraine. The city is well kNOWn for its picturesque green hills, parks and gardens and for its Khreshchatik Street - the main thoroughfare of the city.
Kyiv is a large industrial centre. complex automatic lathes, excavators, sea and river ships, airliners, motorcycles, electric measuring instruments and many other goods are produced in Kyiv. New Metro lines are being built to connect industrial and new residential regions with the centre of the city.
Kyiv is also a large centre of science and national Ukrainian culture. The Academy of Sciences, many research institutes, universities, technical and vocational and hundreds of general secondary schools, gymnasiums and lyceums are located in the city. The famous Kyiv Schevchenko Opera and Ballet House, the Kyiv Ivan Franko Drama Theatre, the Lesya Ukrainka Russian Drama Theatre and other theatres, museums, a lot of cinemas, clubs, hundreds of libraries are also there.
There are many monuments in Kyiv. Among them the monuments to B.Khmelnitsky, T.G.Shevchenko, A.Pushkin and many others can be seen in the city.
Speaking about Kyiv it is necessary to add that the city is famous also for its historical places. The city of Kyiv is one of the oldest cities of Europe. The history of Kyiv dates back to the end of the 5th century. And during a long period of time Kyiv was the Mother of Russian cities, the capital of the first old Russ state or Kievan Russ. Among the historical monuments of Kyiv one can enjoy the St. Sophia Cathedral, the Golden Gates, the Kyiv-Pechersk Lavra.
Ancient, yet ever young, the city of Kyiv with its wonderful buildings, straight broad streets, numerous green parks, historical and architectural monuments will always be one of the most beautiful cities of the world.
... Cгенерировано за 0.353479 секунд |
|
Реферати | Оферта | Пошук | Замовити реферат | Контакти
|
Copyright © 2011 - Институт.com.ua | Розробка сайту - vbs.com.ua |