![]() |
Система объявлений институт.com.ua поможет Вам найти или разместить объявления для студентов, связанные с образованием в Украине и зарубежом, трудоустройством для студентов, репетиторством. Также Вы можете разместить информацию об услугах в сфере образования.
Вакансии от ведущего новостного сервера Новости Мира Мы рады пригласить к сотрудничеству целеустремлённых и образованных молодых людей. Если вы всегда в курсе событий в мире и не только, если вы отлично владеете языком, как инструментом выражения своих мыслей, если вам есть чем поделиться с окружающими вас людьми и миром мы рады предложить вам свои страницы для размещения ваших новостных и аналитических материалов. Мы не ограничим ваc в средствах выражения, при условии что они не выйдут за пределы действующего законодательства. Мы не станем навязывать вам своё мнение и вмешиваться в творческий процесс. От вас требуется отличное знание грамматики и написание текстов без грамматических и пунктуационных ошибок. Так же обязательным требованием является понимание сути предмета или проблемы о которой пишете.
Если вы чувствуете в себе силы и желание творить, мы будем рады видеть ваши материалы на страницах сайта novostimira.com.ua Гарантируем достойный и адекватный уровень оплаты ваших трудов. Заполнить анкету можно здесь |
![]() Марко Вовчок-жінка легендаВы можете заказать реферат на тему Марко Вовчок-жінка легенда или найти уже готовые рефераты, которые содержат некоторую информацию по запросу «Марко Вовчок-жінка легенда»: Художня специфіка твору Марко Вовчок „Маруся” Вступ 3
1. Життєвий і творчий шлях Марка Вовчка 5
2. Художня специфіка твору Марко Вовчок „Маруся” 13
Висновки 30
Література 31
... Поетика "жіночої прози" ХІХ ст. (Ганна Барвінок, Марко Вовчок, Олена Пчілка) ВСТУП 2
РОЗДІЛ 1. 5
Теоретичні аспекти ґендерного підходу до літератури 5
1.1. Аналіз та порівняння різних тлумачень категорії “гендер”. 5
1.2. Ґендер як категорія аналізу літературного твору. 13
РОЗДІЛ 2. 28
Теорії жіночого письма та спроба класифікації жіночої літератури 28
2.1. Теоретичні засади та дефініції жіночого письма. 28
2.2. Спроба класифікації жіночої літератури. 36
РОЗДІЛ 3. 43
Жіноче письмо в українській літературі кінця 19 ст. 43
3.1. Марко Вовчок – новаторка української жіночої прози 43
3.2. Самобутні героїні Олени Пчілки 50
3.3. Ганна Барвінок – співачка жіночої долі 64
ВИСНОВКИ 70
СПИСОК ВИКОРИСТАННИХ ДЖЕРЕЛ 76... Життєвий та творчий шлях Марка Вовчка План
1. Життєвий та творчий шлях Марка Вовчка 2
2. Марко Вовчок - основоположник прози для дітей 5
Використана література 11... Контрольна робота з української літератури 1. Початковий період творчості Т. Г. Шевченка (1838-1843) 3
2. Шевченко Т. Г. Творчість періоду «Трьох літ» (1843-1847) 8
3. Творчість періоду ув’язнення і заслання Т. Г. Шевченка (1847-1857) 13
4. Поезія періоду творчості Т. Г. Шевченка після заслання (1857-1861) 19
5. П. Куліш 23
6. Марко Вовчок 26
7. Ю. Федькович 27
8. І. Нечуй-Левицький 29
9. Л. Глібов 32
10. П. Мирний та І. Білик 33
Література 37
... Вступ 3
1. Л. Скорик як лідер 3
2. Л. Скорик в політиці 6
Висновок 8
Література 9
... Зміст
1. Історія, легенда виникнення 3
2. Класифікація 3
3. Пакування 7
4. Маркування 8
5. Зберігання чаю 10
6. Підготовка до продажу 10
7. Вимоги до якості чаю 11
8. Хвороби, вади чаю 12
9. Рекомендації, поради 13
10. Реклама. 17
Список використаної літератури 18... Психологічні аспекти діяльності жінки-керівника ЗМІСТ
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1 ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ДІЯЛЬНОСТІ
ЖІНКИ-КЕРІВНИКА
1.1. Сфери діяльності жінки-керівника 5
1.2. Жінка-керівник як соціально-
психологічний феномен 7
1.3. Формування ділової жінки 12
1.4. Особливості жіночого мислення 15
1.5. Значення іміджу для жінки-керівника 18
1.6. Якість і стиль жіночого керівництва 20
1.7. Жінка-керівник на роботі і вдома 24
РОЗДІЛ 2 ОСОБЛИВОСТІ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ
2.1. Прийняття рішень жінкою керівником 32
2.2. Чоловіки і жінки як керівники:
відмінності в прийнятті рішень 34
ВИСНОВКИ 39
ПЕРЕЛІК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 41... Вступ. 2
1. Середні віки в епічній поезії Л. Українки. 3
2. Образи середньовіччя в поетичних драммах письменниці. 8
3. Середньовічна легенда Дон Жуана в трактуванні Л. Українки. 16
Заключення. 26
Використана література. 27
... Основні поняття службового етикету ПЛАН
ВСТУП 3
1. Початок робочого дня 4
2. Співробітник-жінка 5
3. Правила святкування дня народження в колективі 6
4. Збори та наради 7
5. Взаємовідносини між колегами в колективі 7
Висновок 11
Список використаної літератури 12
... 1. Політичний імідж Юлії Тимошенко.
2. Юлія Тимошенко як політичний лідер і борець.
3. Політика і жіночість
Список використаної літератури
... Трудові колективи як самоуправляючі утворення ЗМІСТ
ВСТУП 3
1. ПОНЯТТЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ 4
2. СТРУКТУРА ТА ЕТАПИ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ 5
3. СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ КЛІМАТ КОЛЕКТИВУ 7
4. ЖІНКА У СУСПІЛЬНОМУ ВИРОБНИЦТВІ 10
ВИСНОВОК 12
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 13... 1. Психологічна характеристика основних різновидів натовпу 3
2. Психологічні особливості проведення допиту. 9
3. Задача 15
3. Задача
При розслідуванні автомобільної пригоди потерпіла – літня жінка, у своїх свідченнях стверджувала, що її збив автомобіль спеціальної медичної служби, марки “Москвич”, темно-вишневого кольору. Поясність психологічну природу помилки потерпілої.
... 1. Психологічна характеристика основних різновидів натовпу 3
2. Психологічні особливості проведення допиту. 9
3. Задача 15
При розслідуванні автомобільної пригоди потерпіла – літня жінка, у своїх свідченнях стверджувала, що її збив автомобіль спеціальної медичної служби, марки “Москвич”, темно-вишневого кольору. Поясність психологічну природу помилки потерпілої.
Список використаних джерел
... Магматичні процеси, ефузивні породи. Родовища базальту. Янова долина План
1. МАГМАТИЧНІ ПРОЦЕСИ. ЕФУЗИВНІ ПОРОДИ
1.1. Магматичні гірські породи
1.2. Гірські породи, що вилилися (ефузивні):
2. РОДОВИЩА БАЗАЛЬТУ. ЯНОВА ДОЛИНА
2.1. Що таке базальт і де його використовують?
2.2. Базальтова легенда Іванової (Янової) долини
2.3. Історія виникнення Янової Долини
2.4. Сучасний стан Янової Долини
Висновок
Список використаної літератури... Зміст.
1. Вступ…………………………………………………………….…3
2. Розділ ІІ. Теоретична частина. Основи побудови діаграм..5
2.1. Термінологія діаграм…………………………………..5
2.2. Створення діаграм за допомогою майстра
діаграм……………………………………………………7
2.3. Вибір типу діаграми……………………………………9
2.4. Завдання вихідних даних…………………………….10
2.5. Вибір параметрів діаграми…………………………..16
2.6. Осі………………………………………………………..20
2.7. Лінії сітки ……………………………………………...22
2.8. Легенда …………………………………………………25
2.9. Підпис даних …………………………………………..27
2.10. Таблиця даних …………………………………………28
2.11. Вибір місця розташування діаграми ………………30
3. Розділ ІІІ. Практична частина. Діаграма
успішності учнів…………..………………………34
3.1. Таблиця даних ………………………………………...34
3.2. Вибір діаграми ………………………………………...35
3.3. Параметри діаграми …………………………………..37
3.4. Розміщення діаграми …………………………………40
3.5. Діаграма успішності учнів ………………………….42
4. Висновок ………………………………………………………..43
5. Список використаної літератури ……………………………44... Контрольна робота юридична психологія Завдання 1. Психологічна характеристика основних різновидів натовпу. 3
Завдання 2. Психологічні особливості проведення допиту 7
Завдання 3. 13
При розслідуванні автомобільної пригоди потерпіла - літня жінка, у своїх свідченнях стверджувала, що її збив автомобіль "Швидка допомога", марки "Волга", світло-сірого кольору. В дійсності її збив автомобіль спеціальної медичної служби, марки "Москвич", темно-вишневого кольору. Поясніть психологічну природу помилки потерпілої.
Список використаної літератури 16
... Зміст
Завдання 1. Загальна характеристика психологічної спостережливості. Властивості та різновиди уваги. 3
Завдання 2. Психологічні особливості злочинності неповнолітніх. 12
Завдання 3. При розслідуванні автомобільної пригоди потерпіла – літня жінка – у своїх свідченнях стверджувала, що її збив автомобіль «Швидка допомога» марки «Волга» світло-сірого кольору. Насамперед її збив автомобіль спеціальної медичної служби марки «Москвич» темно-вишневого кольору. Поясніть психологічну природу помилки потерпілої. 21
Список використаної літератури 23
... Контрольна робота з Правознавства 1.Поняття і види правосвідомості та правової культури 2
2.Майнові та аліментні права і обов"язки батьків та дітей 6
3. Вчинення злочину неповнолітніми 6
Задача 6. 15
До будинку 92-річної бабусі-інваліда у передмісті Чикаго вдерлися два 16-річні злочинці. Один з них катав безпорадну жінку будинком в інвалідному кріслі, вимагаючи вказати місця, де заховано коштовності, та погрожуючи розправою. Скориставшись моментом, коли злочинець відійшов до свого напарника, жінка вийняла пістолет і влучним пострілом вбила грабіжника, другий втік.
Література 18
... 1. Питання 1. Поясніть, чим відрізняється спостереження у повсякденному житті від спостереження як методу психології. 3
2. Питання 2. Поясніть, у чому проявляється вплив статевих та конституційних особливостей на психічні прояви. 4
3. Питання 3. Чи справедлива приказка: яким народився – таким і помре? 5
4. Питання 4. Мати разом з дитиною 25 років дивиться фільм-тріллер. При цьому жінка переживає страх, напругу, закриває очі тощо. Чи може така поведінка матері вплинути на психічний стан дитини? 6
5. Питання 5. До 9-го класу прийшов новий вчитель, якому відразу вдалося завоювати повагу учнів. Тільки один школяр, що був неформальним лідером, „випробував” вчителя. З цих ситуацій вчитель виходив вдало та гідно. Через деякий час, хлопець, не усвідомлюючи мотивів, став одягатися, як вчитель, наслідувати його манеру розмови тощо. Вкажіть, який психологічний захист діє в цьому випадку, в чому його сутність. 7
6. Питання 6. Проаналізуйте, яке значення мав колектив у формуванні Вашої особистості. 8
Література 9
... Тема: К/р "психологія" Предмет: психологія 1. Питання 1. Поясніть, чим відрізняється спостереження у повсякденному житті від спостереження як методу психології. 3
2. Питання 2. Поясніть, у чому проявляється вплив статевих та конституційних особливостей на психічні прояви. 4
3. Питання 3. Чи справедлива приказка: яким народився – таким і помре? 5
4. Питання 4. Мати разом з дитиною 25 років дивиться фільм-тріллер. При цьому жінка переживає страх, напругу, закриває очі тощо. Чи може така поведінка матері вплинути на психічний стан дитини? 6
5. Питання 5. До 9-го класу прийшов новий вчитель, якому відразу вдалося завоювати повагу учнів. Тільки один школяр, що був неформальним лідером, „випробував” вчителя. З цих ситуацій вчитель виходив вдало та гідно. Через деякий час, хлопець, не усвідомлюючи мотивів, став одягатися, як вчитель, наслідувати його манеру розмови тощо. Вкажіть, який психологічний захист діє в цьому випадку, в чому його сутність. 7
6. Питання 6. Проаналізуйте, яке значення мав колектив у формуванні Вашої особистості. 8
Література 9
... Контрольна робота з кримінального права України Задача 1
Марко і Баришко разом з Ревою на квартирі останнього розпили три пляшки вина. Марков зажадав від Реви, щоб він віддав свою частину грошей за вино. Той відмовився, між ними виникла сварка і бійка, в ході якої Марков кілька разів ударив Реву в обличчя та інші частини тіла. Коли Рева упав, Марков сильно ударив його ногою в груди і двічі в живіт, спричинивши поперечний перелом грудини, переломи ребер, розрив правої легені, печінки, селезінки. Від одержаних тяжких тілесних ушкоджень потерпілий помер на місці події.
З висновку судово-медичної експертизи видно, що тяжкі тілесні ушкодження виникли від ударів у груди і живіт.
Задача 2
Суддя Сидорчук одержав матеріали про дрібне хуліганство, вчинене Васильєвим. Ретельно вивчивши матеріали, він дійшов висновку про наявність у діях Васильєва складу злочину, передбаченого ч.1 ст.206 КК України, і сказав про це Васильєву. Той почав просити суддю не порушувати кримінальної справи, пообіцяв віддячити йому матеріально. Сидорчук не порушив проти Васильєва кримінальної справи, а обмежився постановою про його арешт на 15 діб. Звільнившись з-під арешту, Васильєв передав Сидорчуку 300 гривень.
Задача № 3
Ярчуков для передачі сусідові по будинку Гуцалову одержав від листоноші повідомлення про поштовий переказ. Сфабрикувавши доручення від імені Гуцалова на своє ім’я, Ярчуков одержав по ньому у відділенні зв’язку гроші в сумі 600 гривень.
Використана література
1. Науковий коментар ККУкраїни. Юрінком, Київ-2001.
2. М.Й.Коржанський. Кваліфікація злочинів. Юрінком, Київ-1998.
3. Кримінальне право України, загальна частина. За ред. П.С.Матишевського, П.П.Андрушка, С.Д.Шапченка. Юрінком, Київ-1997.
... 1. Предмет і структура соціальної психології 5
2. Історія формування соціально-психологічний ідей 6
3. Теоретична і методологічна обмеженість перших соціально-психологічних теорій 7
4. Місце соціальної психології в системі наукового пізнання 8
5. Сучасні західні соціально-психологічні концепції 9
6. Проблема особистості в соціальній психології 10
7. Соціально-психологічна характеристика особистості 11
8. Духовний потенціал особистості 12
9. Управління собою, формування "Я-концепції" 13
10. Прогнозування соціальної поведінки особистості 14
11. Характеристика соціально-психологічних теорій особистості 15
12. Соціалізація особистості 16
13. Зміст і стадії процесу соціалізації 17
14. Поняття і структура соціальної установки 18
15. Вплив соціальних установок на поведінку особистості 19
16. Поняття соціально-психологічного бар’єру 20
17. Основні закономірності взаємодії і спілкування 21
18. Визначальна роль суспільних відносин для розвитку індивідуальної свідомості 22
19. Міжособистісні відносини як форма прояву суспільних відносин 23
20. Зв'язок спілкування і діяльності 24
21. Основні сторони процесу спілкування: комунікативна, інтерактивна, перцептивна 25
22. Психологічні особливості спілкування 26
23. Поняття і різновиди малих груп 27
24. Відсутність єдиного розуміння поняття "мала група" у вітчизняній і західній соціальній психології 28
25. Динаміка протікання конфлікту в малій групі 29
26. Характеристика соціально-психологічного клімату різних організацій 30
27. Сім’я як мала група 31
28. Соціально-психологічні класифікації і функції сім’ї 32
29. Соціально-психологічні проблеми сім’ї 33
30. Психологічні особливості студентської групи 34
31. Лідерство і проблеми ефективності групової діяльності 35
32. Характеристика великих соціальних груп та явищ 36
33. Соціальні рухи як специфічний феномен масового поводження 37
34. Характеристика видів натовпу 38
35. Паніка та її дослідження у сучасній психології 39
36. Особливості прояву психології нації 40
37. Поняття і особливості прояву класової психології 41
38. Расові установки та міжрасове спілкування 42
39. Особливості релігійної психології 43
40. Соціально-психологічний механізм політичної влади 44
41. Психологія політичного лідерства 45
42. Вплив засобів масової інформації на соціальну поведінку 46
43. Поняття і функції моди 47
44. Поняття стресу 48
45. Агресія та її різновиди 49
46. Альтруїзм і соціальна поведінка 50
47. Психологія чоловіка і жінки 51
48. Культура і гендерні ролі 52
49. Соціальне пізнання і депресія 53
50. В. Вундт "Проблеми психології народів" 54
51. Г. Лебон "Психологія мас" 55
52. К. Леонгардт "Акцентуйовані особистості" 56
53. Д. Карнегі "Як подолати стрес" 57
54. В. Райх "Психологія мас і фашизм" 58
55. З. Фрейд "Масова психологія і аналіз людського Я" 59
56. З. Фрейд "Незадоволеність культурою" 60
57. Е. Фром "Мистецтво любити" 61
58. Е. Фром "Чоловік і жінка" 62
59. Е. Фром "Людина для себе" 63
60. Е. Фром "Анатомія людської деструктивності" 64
61. К. Хорні "Наші внутрішні конфлікти" 65
62. К. Хорні "Про психологію жінки" 66
63. Е. Шострем "Людина – маніпулятор" 67
64. К. Юнг "Психологічні типи" 68
65. К. Юнг "Архетипи і символи" 69
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 70
... ВАРІАНТ 4
1. Прочитайте і письмово перекладіть текст.
AMMONIA
1. Ammonia is very important industrial raw material; its primary value is in the fixation of atmospheric nitrogen, from which all industrial nitrogen-containing
II. У наступних реченнях визначить видо-часову форму і стан дієслова-присудка, дайте його початкову форму. Особливу увагу зверніть на конструкції з пасивним станом (див. зразок виконання № І).
1. The Periodic Law was discovered by Russian scientist D. Mendeleyev. (Past Simple, passive voice, початкова форма: discover)
III. Встановіть функції Participle І в Participle П у кожному реченні, тобто укажіть, чи с дієприкметник означенням, обставиною або частиною дієслова-присудка. Напишіть початкову форму дієслів, від яких утворені дієприкметники І і II. (див. зразок виконання № П).
1. Paper filters are employed in all the operations requiring filtration. (employed – Participle II, частина дієслова-присудка, початкова форма: employ); (requiring – Participle І, означення, початкова форма: require)
IV. Підкресліть у наступних реченнях модальне дієслово або його еквівалент; враховуючи особливості модальних дієслів, правильно перекладіть речення.
1. They must observe the conversion of one substance into another. – Вони повинні спостерігати за перетворенням однієї речовини в іншу.
V. З двох простих речень складіть одне складнопідрядне, де можливо безсполучникове (див. зразок виконання № III).
1. I shall work at the problem. I shall be through with my work. – I shall work at the problem to be through with my work.
VI. Дайте відповіді на запитання до тексту.
1. Where is the term "ammonia" applied? – The term "ammonia" is applied only to the pure gas, or to the compressed or cooled liquid of the composition NH3.
I. Прочитайте, перекладіть українською мовою цей текст, 2, 3, 5 абзаци перекладіть письмово.
LP. Pavlov
1. Ivan Petrovich Pavlov was born on September 14,1849 in Ryazan. When he was still a very little boy he helped his father on his farm. His father taught him to read books.
II. Визначіть за граматичними ознаками, якою частиною мови с слово з закінченням -s, і яку функцію виконує це закінчення, тобто чи служить воно
1) показником 3 особи однини дієслова,
2) ознакою множини іменника,
3) показником присвійного відмінку іменника (див. зразок виконання № І).
III. Напишіть множину наступних іменників та перекладіть їх:
Branch – branches – гілка; basis – bases – основа; nucleus – nuclei – ядро; leaf – leaves – лист; woman – women – жінка.
IV. Перекладіть українською мовою такі групи слів, звертаючи увагу на іменник у функції означення:
V. Визначіть у наступних реченнях стан і видо-часові форми дієслова (див. зразок виконання № 2).
1. Every day she attends lectures on chemistry. (Present Simple, active
VI. Перекладіть наступні речення, звертаючи увагу на зворот there + be:
1. There are some acids necessary for your experiment. – Для вашого експерименту необхідні деякі кислоти.
VII. При перекладі наступних речень зверніть увагу на ступені порівняння прикметників і слова - замісники.
1. This method is simpler than that one. – Цей метод більш простий, ніж той.
VIII. Випишіть з тексту у два стовпчики 4 іменника та 4 прикметника з суфіксами. Суфікси підкресліть, слова перекладіть.
physiologist – фізіолог;
...... Проблеми стійкості шлюбу (соціологічний аналіз ) ВСТУП. 3
ПОНЯТТЯ ШЛЮБУ ЯК СОЦІАЛЬНОГО ІНСТИТУТУ 4
СОЦІОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ПРОБЛЕМИ СТІЙКОСТІ ШЛЮБУ ТА ЗМІЦНЕННЯ СІМ`Ї У ТВОРАХ ЗАРУБІЖНИХ ТА ВІТЧИЗНЯНИХ СОЦІОЛОГІВ. 5
ЧИННИКИ СТІЙКОСТІ ШЛЮБУ. 10
ВИСНОВКИ: 16
ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА: 16
ВСТУП.
Сім'я відіграє велику роль у сучасному суспільстві. Вона є первинною клітиною соціальних груп, класів, які утворюють соціальну структуру будь-якої країни. Життя більшості людей так чи інакше пов'язане із сім'єю - своєрідним мікросвітом, де сплітаються складні економічні, політичні, психологічні, ідеологічні, фізіологічні та інші соціальні проблеми. Будучи залежним від економічного становища країни, від політики, рівня культури, сімейне життя впливає на стан національної економіки, політичні події тощо. Вивчення сім'ї, шлюбу має глибоке практичне значення, воно є важливою передумовою розуміння багатьох процесів, які відбуваються у суспільстві. Поняття “сім`я” та “шлюб” є близькими (але далеко не тотожними) поняттями. Усе ж таки у випадку, коли говориться, що “розпалася сім`я” або “розпався шлюб” мається на увазі одне – припинила своє існування одна з “первинних клітин суспільства”. Проблема збереження сім`ї, шлюбу є однієї з най болючих проблем сучасності. Адже при цьому страждають не лише чоловік та жінка, а й їх діти, батьки, навантаження від розриву шлюбу однієї родини отримують інші соціальні інститути суспільства. Тому соціологи різних країн ведуть постійну дослідницьку роботу по вивченню причин, умов, факторів розпаду сім`ї, пропонують свої шляхи зміцнення шлюбу. Надана робота є спробою узагальнити досвід соціологів в цієї області людського життя.
ВИСНОВКИ:
Незважаючи на песимістичні прогнози деяких західних соціологів, зникнення сім'ї як соціального інституту навряд чи підтвердяться. Сім`я все ж існує і буде існувати, бо альтернативи їй як універсальній формі задоволення особистих потреб і вирішення різних соціальних проблем людством не знайдено. Тому суспільство повинно турбуватися про захист і розвиток сім'ї. В цьому плані, безперечно, питанням стійкості шлюбу також буде приділятися у суспільстві значна увага.
Як ми бачимо з опрацьованого матеріалу питання стійкості шлюбу є дуже складним питанням, яке залежить від багатьох чинників. Невирішення або не взяття до уваги хоча б одного з них може привести до розірвання шлюбу, а з іншого боку – наявність декілька негативних факторів не буде означати кінець шлюбу, тому що в цей час діятиме один, але дуже потужний позитивний для збереження шлюбу чинник.
Питання збереження шлюбу полягає не тільки в соціальній сфері. Дуже багато для збереження шлюбу знаходиться у психологічній сфері, сфері міжособистісних стосунків. Тому поєднання соціального й психологічного факторів може стати правильним шляхом для вирішення проблеми стійкості шлюбу.
Проблема збереження шлюбу через те, що тут зачіпається глибоко інтимна сфера будь-якої людини (у тому числі й сексуальна), його внутрішній світ, не може мати універсальні рецепти на усі випадки подружнього життя, але подальшого дослідження ця проблема потребує внаслідок її великої суспільної значимості.
... Проблеми стійкості шлюбу (соціологічний аналіз ). ВСТУП. 3
1. ПОНЯТТЯ ШЛЮБУ ЯК СОЦІАЛЬНОГО ІНСТИТУТУ 4
2. СОЦІОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ПРОБЛЕМИ СТІЙКОСТІ ШЛЮБУ ТА ЗМІЦНЕННЯ СІМ`Ї У ТВОРАХ ЗАРУБІЖНИХ ТА ВІТЧИЗНЯНИХ СОЦІОЛОГІВ 5
3. ЧИННИКИ СТІЙКОСТІ ШЛЮБУ 10
ВИСНОВКИ 16
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 17
ВСТУП
Сім'я відіграє велику роль у сучасному суспільстві. Вона є первинною клітиною соціальних груп, класів, які утворюють соціальну структуру будь-якої країни. Життя більшості людей так чи інакше пов'язане із сім'єю - своєрідним мікросвітом, де сплітаються складні економічні, політичні, психологічні, ідеологічні, фізіологічні та інші соціальні проблеми. Будучи залежним від економічного становища країни, від політики, рівня культури, сімейне життя впливає на стан національної економіки, політичні події тощо. Вивчення сім'ї, шлюбу має глибоке практичне значення, воно є важливою передумовою розуміння багатьох процесів, які відбуваються у суспільстві. Поняття “сім`я” та “шлюб” є близькими (але далеко не тотожними) поняттями. Усе ж таки у випадку, коли говориться, що “розпалася сім`я” або “розпався шлюб” мається на увазі одне – припинила своє існування одна з “первинних клітин суспільства”. Проблема збереження сім`ї, шлюбу є однієї з най болючих проблем сучасності. Адже при цьому страждають не лише чоловік та жінка, а й їх діти, батьки, навантаження від розриву шлюбу однієї родини отримують інші соціальні інститути суспільства. Тому соціологи різних країн ведуть постійну дослідницьку роботу по вивченню причин, умов, факторів розпаду сім`ї, пропонують свої шляхи зміцнення шлюбу. Надана робота є спробою узагальнити досвід соціологів в цієї області людського життя.
ВИСНОВКИ
Незважаючи на песимістичні прогнози деяких західних соціологів, зникнення сім'ї як соціального інституту навряд чи підтвердяться. Сім`я все ж існує і буде існувати, бо альтернативи їй як універсальній формі задоволення особистих потреб і вирішення різних соціальних проблем людством не знайдено. Тому суспільство повинно турбуватися про захист і розвиток сім'ї. В цьому плані, безперечно, питанням стійкості шлюбу також буде приділятися у суспільстві значна увага.
Як ми бачимо з опрацьованого матеріалу питання стійкості шлюбу є дуже складним питанням, яке залежить від багатьох чинників. Невирішення або не взяття до уваги хоча б одного з них може привести до розірвання шлюбу, а з іншого боку – наявність декілька негативних факторів не буде означати кінець шлюбу, тому що в цей час діятиме один, але дуже потужний позитивний для збереження шлюбу чинник.
Питання збереження шлюбу полягає не тільки в соціальній сфері. Дуже багато для збереження шлюбу знаходиться у психологічній сфері, сфері міжособистісних стосунків. Тому поєднання соціального й психологічного факторів може стати правильним шляхом для вирішення проблеми стійкості шлюбу.
Проблема збереження шлюбу через те, що тут зачіпається глибоко інтимна сфера будь-якої людини (у тому числі й сексуальна), його внутрішній світ, не може мати універсальні рецепти на усі випадки подружнього життя, але подальшого дослідження ця проблема потребує внаслідок її великої суспільної значимості.... Контрольна з цивільного процесу Завдання 1 4
Соколова звернулася до суду з позовом про поновлення на роботі, в позовній заяві вона вказала на те, що працювала економістом у відділі праці і заробітної плати машинобудівного заводу. Вважає, що Ії звільнили з займаної посади незаконно, так як ніякого скорочення штату у відділі не було, а була невелика реорганізація в межах двох відділів. В той же день у відділі планування на посаду економіста було прийнято нову людину. Вона також вказала, що на Ії утриманні знаходиться мати та двоє неповнолітніх дітей 7 і 10 років. У заяві також було вказано, що ніяких доказів вона не може надати, і тому просить суд допомогти їй їх витребувати. 4
Складіть проект позовної заяви Соколової до суду. Інші необхідні дані для вирішення завдання виберіть на свій розсуд. 4
Відповідь 4
Завдання 2 7
Семенова звернулась до Червонозаводського районного суду м. Харкова із заявою про визнання свого чоловіка Семенова недієздатним, оскільки він тяжко хворіє і знаходиться на лікуванні у психіатричній лікарні. Заява була прийнята до провадження суду. Для визнання психічного стану Семенова суддя призначив судово-психіатричну експертизу. Складіть відповідну ухвалу судді. Інші необхідні дані для вирішення завдання виберіть на свій розсуд. 7
Відповідь 7
Завдання 3 12
Кості звернувся до суду із скаргою на постанову начальника податкової адміністрації м. Мелітополя Астахова про притягнення його до адміністративної відповідальності. Заявник зазначив, що його було притягнуто до відповідальності у вигляді штрафу 2000 грн. за неподання бухгалтерської звітності безпідставно і з порушенням встановленого законом порядку. Тому він просить задовольнити скаргу. 12
Складіть проект рішення суду. Інші необхідні дані для вирішення завдання виберіть на свій розсуд. 12
Відповідь 12
Завдання 4 15
Страхова компанія “Поліс “ пред’явила в Жовтневий районний суд м. Харкова позов до Костенко про стягнення з нього 1000 грн. Позов пред’явлено з метою відшкодування шкоди, що виникла у результаті виплати страхової суми Губенку. Регресна вимога страхової компанії базувалась на тому, що з вини Костенко у квартиру Гуренка проникла гаряча вода, яка зіпсувала два килими. Страхова організація виплатила Гуренку страхове відшкодування. 15
При розгляді позову було з’ясовано, що в акті про зіпсування застрахованого майна, який представлений страховою компанією, вказано, що з вини Костенко у ванній кімнаті було залишено відкритим водопровідний кран, і це призвело до проникнення гарячої води у квартиру Гуренка. 15
Костенко оскаржив рішення суду в апеляційному порядку. В апеляційній скарзі було зокрема вказано, що суд першої інстанції дав належну оцінку змісту та правильності складання страхового акта. Гуренко в момент його оформлення знаходився на стаціонарному лікуванні у лікарні. Члени його сім’ї – жінка і брат, які проживають з ним разом, до складання акта не залучались. Акт було складено через 5 днів після заяви страхувальника заступником директора страхової компанії у присутності страхового агента і потерпілого. Крім цього, в акті відсутні відомості про те, що акт складено у присутності членів сім” і Губенка чи з його участю. Костенко під час цього випадку знаходився у своїй квартирі і заявив в житлово-експлуатаційний відділ про несподіване пошкодження батареї центрального опалення. Заява Костенка про ремонт батареї центрального опалення підтверджена випискою з книги записів звернення мешканців дому у диспетчерську службу по ремонту домового обладнання. 15
Складіть проект апеляційної скарги. Інші необхідні дані для вирішення завдання виберіть на свій розсуд. 15
Відповідь 16
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 19
... Основы римского частного права 1-а тема.
Складіть 10 тестових завдань з першої теми з зазначенням правильної відповіді та посиланням на римсько-правове джерело.
2-а тема.
Складіть 10 тестових завдань з другої теми з зазначенням правильної відповіді та посиланням на римсько-правове джерело.
3-я тема.
Вирішіть казус: Авл Агерій попросив претора дати йому формулу позову проти Нумерія Негідія, який взяв в борг у Агерія значну суму грошей та відмовлявся її повернути. Негідій також звернувся до претора та обвинуватив Агерія в обмані: позика була здійснена шляхом стипуляції, але гроші насправді передані не були.
Чи має Агерій право на позов?
Яким чином Негідій може довести свої претензії?
Що уявляє собою прескріпція? Які її види?
Що означає ексепція?
Чи міг протиставити позивач ексепції відповідача?
4-а тема.
Вирішіть казус: В Рим прибув фінікійський купець. Щоб спокійно вести справи, він попросив римського громадянина стати його патроном. Римлянин погодився, проте за змовою зі своїми друзями продав товар купця за очевидно заниженою ціною та відмовився виступати за нього в процесі. Купець звернувся до міського претора зі скаргою.
Хто такі перегрини?
На які категорії вони розподіляються?
Чому перегрини в Римі потребували патронату з боку римського громадянина?
Як потрібно вирішити казус?
Чи підвідомча ця справа до розгляду претором?
В чому полягали обов’язки претора?
Яке покарання передбачалося недобросовісному патрону?
5-а тема.
Вирішіть казус: Октавія та Тіцій проживали в шлюбі без влади чоловіка. У них було троє неповнолітніх дітей. Через 10 років спільного життя Октавія оголосила чоловікові про своє бажання розлучитися з ним.
Чи мала жінка в шлюбі без влади чоловіка право на розлучення за власної ініціативи?
Чи мав чоловік таке право?
Яке було ставлення римського права до розлучення?
Чи існували якісь обмеження для розлучення в шлюбі без чоловічої влади?
З ким залишалися діти після розлучення – з матір’ю чи батьком?
6-а тема.
1.Складіть 10 тестових завдань з теми з зазначенням правильної відповіді та посиланням на римсько – правове джерело.
7-а тема.
Вирішіть казус: Павел спіймав під час полювання декілька диких кіз та відвів їх на свій двір. Крім того, він окупував пустуючу земельну ділянку, що межувала з його маєтком.
Чи можна стверджувати, що Павел став цивільним володільцем?
Яка особа могла мати статус цивільного володільця?
Що таке узукапія?
Назвіть основний спосіб захисту цивільного володіння.
Яким є володіння Павла – титульним чи без титульним, первісним чи похідним.
8-а тема.
Вирішіть казус: Октавій продав Клавдію шляхом манципації двох мулів. Угода була вчинена за допомогою міді та ваги в присутності п’яти свідків та ваговита. Незабаром було встановлено, що Октавій не був власником цих мулів, а зберігав їх для Антонія.
Чи став Клавдій власником придбаних речей?
Чи міг Антоній витребувати свої речі у Клавдія?
Який позов можливо пред’явити Октавію та в якому розмірі він повинен відповідати?
9-а тема.
Вирішіть казус: Тіцій в заповіті зобов’язав свого спадкоємця надати своєму товаришу Луцію пожиттєве право користування виноградником.
Що було надане Луцію?
На якому праві він міг користуватися виноградником?
Який обсяг його повноважень?
Якими є його обов’язки?
Якими позовами він міг захистити свої права?
Хто є власником цієї речі?
В чиєму користуванні опиниться виноградник після смерті Луція?
10-а тема.
Вирішіть казус: Між трьома римськими громадянами – Флавієм, Тересієм та Гаєм – існували зобов’язальні відносини, згідно з якими Тересій був винен Флавію 1000 сестерцієв, а Флавій був винен Гаю 800 сестерцієв.
Яким чином можна було припинити зобов’язання Флавія?
По відношенню Гая?
Що уявляє собою делегація?
Як вона співвідноситься з новацією?
В чому різниця між активною та пасивною делегацією?
Яка делегація має відбутися в даному випадку?
11-а тема.
Вирішіть казус: Римський громадянин попросив свого товариша позичити йому на тиждень срібний посуд на весілля доньки. Приятель погодився, доручив дружині дістати посуд зі сховища та привести її в належний стан. З якоїсь причини господарі були змушені відлучитися з будинку. В цей час в будинок проникли злодії та вкрали посуд.
Який договір був укладений між сторонами?
Чи вступив він в силу?
Хто має відповідати за пропажу.
10-а тема.
Вирішіть казус: Між трьома римськими громадянами – Флавієм, Тересієм та Гаєм – існували зобов’язальні відносини, згідно з якими Тересій був винен Флавію 1000 сестерцієв, а Флавій був винен Гаю 800 сестерцієв.
Яким чином можна було припинити зобов’язання Флавія?
По відношенню Гая?
Що уявляє собою делегація?
Як вона співвідноситься з новацією?
В чому різниця між активною та пасивною делегацією?
Яка делегація має відбутися в даному випадку?
11-а тема.
Вирішіть казус: Римський громадянин попросив свого товариша позичити йому на тиждень срібний посуд на весілля доньки. Приятель погодився, доручив дружині дістати посуд зі сховища та привести її в належний стан. З якоїсь причини господарі були змушені відлучитися з будинку. В цей час в будинок проникли злодії та вкрали посуд.
Який договір був укладений між сторонами?
Чи вступив він в силу?
Хто має відповідати за пропажу.
12-а тема.
Вирішіть казус: Нумерій Негідій підпалив конюшню свого сусіда Авла Агерія, зломав виноградну лозу та вбив улюблену собаку Агерія. Потерпілий звернувся до претора?
13-а тема.
Вирішіть казус: Марк встановив в своєму заповіті декілька легатів на користь своїх позашлюбних дітей, в результаті чого його підвладним дістався тільки пасив спадщини.
... Лабораторна робота з інформатики (Excel) ЗМІСТ
Завдання 1 3
Завдання 2 10
Завдання 3. 12
Перелік ілюстрацій 14
Список літератури 15
Завдання 1
Завдання 1 виконуємо у наступній послідовності:
1. Відкриваємо нову Книгу Micosoft Ecxel.
2. Вводимо таблицю наведену у зразку. Після введення виділяємо комірки з інформацією та форматуємо їх. Наприклад: виділяємо область B5:E15, вибираємо на Панелі інструментів значок „Курсив” та змінюємо формат шрифту на курсив. Для інших частин таблиці вибираємо формат „Напівжирний” або „Напівжирний курсив”. В інший спосіб відформувати комірку можливо вибравши в Меню „Формат” функцію „Формат ячеек” та вибравши вкладку Шрифт, змінити розмір шрифту або його вигляд.
Границі таблиці форматуємо вибравши „Формат ячеек” – „Граница”. Вибираємо тип лінії та за допомогою миші вказуємо, до якої частини виділеного діапазону він відноситься. Наприклад, відішлемо усю таблицю, виберемо тип лінії – подвійний, та натиснемо зовнішні границі.
Рис. 1.1. Форматування границь таблиці
В результаті форматування таблиця прийме наступний вигляд:
Мова видання 2001 р. 2002 р.
Кількість книг і брошур (друк. од.) Тираж, (тис. грн.) Кількість книг і брошур (друк. од.) Тираж, (тис. грн.)
1 2 3 4 5
Українська 1314 11407,9 1700 17286,5
Російська 1161 10941,3 1306 12505,3
Білоруська 300 1186,1 268 2450
Армянська 450 0,9 124 1,3
Азейбаржанська 134 1,6 210 2,4
Таджикська 97 2,1 55 1,9
Туркменська 25 0,8 38 0,9
Казахська 44 3,2 64 5,6
Грузинська 140 0,2 215 2,9
Декількома мовами народів СНД 139 348,4 120 163,4
Словники мовами народів СНД 22 247,3 11 156,1
Всього: 3826 24139,8 4111 32576,3
Рис. 1.2. Вигляд таблиці після здійснення форматування
Для того щоб розмістити назву таблиці посередині необхідно виділити комірки, що знаходяться над таблицею та об’єднати їх за допомогою кнопки на панелі інструментів «Объединить и поместить в центре».
3. Додаємо стовпці „Загалом за 2001-2002 роки” – „Кількість книг та брошур” та „Тираж” форматуємо їх у відповідності зі всією таблицею, так як описано в попередньому пункті.
У стовпці F комірці F5 вводимо формулу =B5+D5, в комірці G5 – формулу =C5+E5, потім копіюємо їх в інші рядки стовпців F та G. Таким чином буде отримано суму кількості та тиражу за 2 роки.
В рядку 16 підбиваємо суму. Для цього в комірці В16 вводимо формулу =СУММ(B5:B15), використавши значок автосуми на панелі інструментів, далі копіюємо формулу по стовпцях.
4. Наступним кроком є побудова кругової діаграми, для цього виділимо діапазон A5:B15: мову видання та кількість книг і брошур у 2001 році. Запустимо майстер діаграм за допомогою кнопки на панелі інструментів, або вибравши в меню Вставка функцію Діаграма.
Рис. 1.3. Виклик майстра діаграм
Здійснюючи перший крок при роботі з майстром діаграм вибираємо тип діаграми, в даному випадку – Кругова – об’ємний варіант.
Натискаємо „Далее”, перевіряємо дані Ряду (2-й крок): значення, підписи категорій та натискаємо „Далее”.
В параметрах діаграми (3-й крок) вибираємо вкладку „Заголовки”. Надамо діаграмі ім’я „Кількість брошур і книг виданих мовами країн СНД у 2001 році”. У вкладці „Легенда” поставимо галочку навпроти напису „внизу”.
В підписах даних поставимо галочки навпроти тих елементів, які ми бажаємо включити в підписи, наприклад: долі, значення, імена категорій. Натискаємо „Далее” та переходимо до наступного кроку – 4.
4-й крок – це вибір місця розміщення діаграми, вибираємо „имеющиеся” Лист1.
Натискаємо „Готово” – роботу з Майстром діаграм завершено.
Ми отримаємо діаграми, яку можна перетягнути за допомогою миші, розмістити нижче за таблицю, упорядкувати написи тощо.
Щоб отримати таку саму Діаграму, але для 2002 року, необхідно або пройти знов ті ж самі кроки, що описані вище, при цьому виділивши спочатку діапазон A5:A15;D5:D15, або ж скопіювати попередню діаграму у буфер обміну та вставити нижче. У вставленій діаграмі натиснувши на її полі плаву кнопку миші вибрати „Исходные данные» та в Значенні ввести =D5:D15, або ж виділити цей діапазон за допомогою миші.
Слід також змінити назву діаграми: „Кількість брошур і книг виданих мовами країн СНД у 2002 році”, це можна зробити клацнувши по напису назви на діаграмі.
Отримані діаграми матимуть вигляд:
Рис. 1.4. Кругова діаграма
5. Побудуємо гістограму. Виділивши діапазон A5:A15;C5:C15;E5:E15 за допомогою миші та кнопки Ctrl, викликаємо вікно майстра діаграм та вибираємо тип діаграми: Гістограма. На другому кроці упорядковуємо значення. Надаємо ряду 1 назву „2001 р.”, зробивши в віконці „Имя” посилання на комірку В2, значення повинні буди: =С5:С15. Ряд 2 називаємо „2002 р.” посилаючись на комірку D2, значення для цього ряду =Е5:Е15. Підписи осі Х для обох рядів =А5:А15.
Перейшовши до параметрів діаграми, на вкладці Заголовки прописуємо назву діаграми, назви осій Х: „мова видання” та Z „тис. грн.”. Переходимо до Підписів даних та проставляємо галочки навпроти необхідних підписів.
Так само будуємо гістограму для загального тиражу книг і брошур за 2001-2002 роки. Значення у вихідних даних будуть: діапазон G5:G15. Підписи осі Х ті ж самі.
Рис. 1.5. Побудова гістограми
6. Щоб змінити назву робочого листа необхідно зробити подвійний щиглик по його назві та надрукувати: „До друку”.
7. Перейдемо в режим „Разметки”, вибравши в меню „Вид” – „Режим разметки”. Цей режим дозволяє розглянути як будуть розташовуватися стариці при друку. Щоб змінити границі сторінки необхідно перемістити їх за допомогою миші. Таким чином ми розмістимо таблицю і діаграми на окремих листах.
Рис. 1.6. Режим розмітки
8. Щоб створити колонтитули перейдемо до режиму попереднього перегляду документа, для цього в меню „Файл” виберемо „Предварительный просмотр”. Потім натиснемо: „Страница...”. У вікні „Параментры страницы” виберемо „Колонтитули” та натиснемо „створити верхній (нижній) колонтитул”.
Рис. 1.7. Побудова колонтитулів
За допомогою значків на панелі інструментів у новому вікні, що з’явилося, виберемо та добавимо необхідні дані. наприклад ім’я файлу, або дату створення документу, текстову інформацію, таку як прізвище або номер телефону просто вводимо з клавіатури.
9. Вибравши в меню „Файл” – „Сохранить” – зберігаємо файли надавши йому ім’я Excel-kontr_rab”
Завдання 2
Будуємо таблицю значень. У комірці А2 ставимо перше значення Х = -10, в комірці А3 прописуємо формулу: =A2+0,5, задаючи крок зміни аргументу. Копіюємо формулу до 42 рядка поки Х не прийме значення 10.
Підготуємо комірки для коефіцієнтів a, b, c, d, f, e та вводимо їх значення.
У комірці В2 за допомогою функції ЕСЛИ прописуємо наступну формулу:
=ЕСЛИ(A2<0;($E$1*СТЕПЕНЬ(A2;2)+$E$3);ЕСЛИ(A2>=5;((-$E$5)*A2+$E$7);((-$E$9)*СТЕПЕНЬ(A2;3))-$E$11))
Рис. 2.1. Розташування комірок для коефіцієнтів
При посиланні на коефіцієнт, наприклад а – комірка Е1, використовуємо знак $, для того, щоб посилання не змінювалося при подальшому копіюванні. При посиланні на значення Х не використовуємо цей знак, бо посилання буде змінюватися при копіюванні.
Копіюємо формулу в ніжні рядки.
Виділивши значення Х та У викликаємо Майтер діаграм. Вибираємо тим діаграми: „Точечная”. У вихідних даних значення Х буде діапазон А2:А42, значення У В2:В42.
Так само, як і в попередньому завданні вибираємо параметри діаграми. Після вибору місця розташування діаграми є можливість змінити її колір або тип ліній натиснувши на вибраному елементі діаграми праву кнопку миші та обравши необхідні формати.
Перейшовши до режиму розмітки, шляхом перетягування границь сторінок розташовуємо на окремих сторінках.
Для побудови колонтитулів переходимо до параметрів сторінки та створюємо верхній і нижній колонтитул.
Для форматування створених колонтитулів натискаємо значок з літерою „А” на панелі інструментів у вікні створення колотнитуту.
Щоб зберегти документ на дискеті, вибираємо у меню „Файл” „Сохранить как” та вибираємо папку Диск А.
Рис. 2.2. Вибір параметрів збереження документу
Завдання 3.
Створюємо окремий робочий лист, для цього виберемо меню „Файл” – „Создать”.
Файл зберігаємо під ім’ям Dia-graf.
Будуємо таблицю значень Х, У1 для першого рівняння з системи рівнянь та У2 для другового рівняння.
В комірці А2 прописуємо перше значення Х – 0, в комірці А3 пишемо формулу =A2+0,1 та копіюємо її до 52 рядка, де Х прийме значення 5.
Вибираємо комірки для коефіцієнтів, та надаємо їм значення.
У комірці В2 пишемо наступну формулу, що відповідає першому рівнянню =$F$1*СТЕПЕНЬ(A2;2)+$F$2*A2+$F$3, при цьому посилаючись на комірки з коефіцієнтами та використовуючи знак $.
У комірці С2 пишемо формулу =$F$4*A2+$F$5, що відповідає другому рівнянню з системи.
Копіюємо формули в цих комірках нижче по рядках аж до останнього значення Х.
Виділивши усі дані з Х, У1 та У2 викликаємо майстра діаграм. Вибираємо крапковий тип діаграми та перевіряємо вихідні дані. Значення Х для ряду 1 та для ряду 2 А2:А42. Значення У для ряду 1 – В2:В42; значення У для ряду 2 – С2:С42.
Маємо графік.
При заданих параметрах
a 2
b 1
c 3
d 2
f 9
Криві перетинаються у крапці де Х=2, а У1 = У2 = 13.
При зміні значень коефіцієнтів вигляд кривих та точка їх перетину змінюється, криві пересуваються вверх або вниз .
Зберігаємо результати вибравши у меню „Файл” „Сохранить” або ж натиснувши значок на панелі інструментів де зображена дисктетка (можна також зберегти файл за допомогою комбінації клавіш Shift+F12).
Рис. 3.1. Пошук рішення системи рівнянь
Перелік ілюстрацій
Рис. 1.1. Форматування границь таблиці
Рис. 1.2. Вигляд таблиці після здійснення форматування
Рис. 1.3. Виклик майстра діаграм
Рис. 1.4. Кругова діаграма
Рис. 1.5. Побудова гістограми
Рис. 1.6. Режим розмітки
Рис. 1.7. Побудова колонтитулів
Рис. 2.1. Розташування комірок для коефіцієнтів
Рис. 2.2. Вибір параметрів збереження документу
Рис. 3.1. Пошук рішення системи рівнянь
Список літератури
1. Столяров А.М. Word 2000 для себя: Самоучитель/ А.М.Столяров, Е.С.Столярова.- М.: ДМК, 2002.- 432 с.
2. Харт-Дэвис Г. Microsoft Excel 2003. АСТ. 2003, - 432 с.
... ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЖІНОК-ПОЛІТИКІВ Вступ 3
Розділ І. ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПОЛІТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЖІНКИ-КЕРІВНИКА 5
1.1. Лідерські якості жінок-політиків 5
1.2. Стиль керівництва як основа управлінської діяльності жінки-політика 11
Висновки до 1-го розділу 17
Розділ ІІ. ДОСЛІДЖЕННЯ ГЕНДЕРНИХ ВІДМІННОСТЕЙ СТИЛІВ УПРАВЛІННЯ В ПОЛІТИЦІ 18
2.1. Визначення теоретико-методологічних основ дослідження 18
2.2. Отримання емпіричних даних, їх аналіз та інтерпретація 20
Висновки до 2-го розділу 24
Загальні висновки 26
Література 28
Додатки 30
Вступ
Актуальність дослідження. Розбудова демократичної системи в Україні невід’ємна від активної участі жінок у формуванні якісно нових та модернізації традиційних державних механізмів і структур. У сучасних умовах вже аксіоматичне сприймається процес емансипації жінки, як неодмінний фактор становлення й реалізації її особистості. Без врахування вимоги рівноправної з чоловіками участі в політиці неможливе сьогодні розв’язання усього комплексу проблем відстоювання й забезпечення прав людини в загальногромадянському плані. В умовах становлення незалежної української держави відбуваються зміни у науковому світосприйнятті, в тому числі й стосовно дослідження ролі й діяльності жінок у сучасному політичному житті.
Правомірно констатувати наявність традиції дослідження жіночої емансипації та політичного статусу жінок у суспільстві в українській історичній, філософській, політичній думці минулого (Т. Шевченко, М. Максимович, Л. Боровиковський, М. Костомаров, М. Драгоманов, І. Франко, Л. Українка, О. Коцюбинський та ін.). Аналізом суспільно-політичної діяльності жінок у радянський період історії займалися, зокрема, вчені В. Галаган, Н. Захарова, А. Посадська, М. Ромашевська, Є. Селезньова та ін.
З часу проголошення державної незалежності України проблеми участі жінок у політиці, жіночого політичного лідерства в Україні стали темою чисельних наукових дискусій, конференцій, семінарів, окремих соціологічних досліджень. Розробкою цієї проблематики займались, зокрема, політологи Л. Кормич, Л. Лисенко, Г. Саєнко, Г. Ткаченко; соціологи І. Жеребкіна, О. Іващенко, М. Линовицька, Л. Морозко, Е. Плісовська; історики О. Козуля, О. Лабур, Л. Петришина, М. Смоляр.
В цих дослідженнях чимала увага приділялась проблемі рівності прав чоловіків та жінок, боротьбі проти дискримінації за статевою ознакою участі в суспільно-політичному житті. Жіночі політичні об’єднання розглядалися дослідниками як інститути громадсько-політичної діяльності, як джерело політичної активності жінок, що спрямована на захист їхніх прав та реалізацію статутних завдань, на посилення ролі жінок у демократизації суспільства (Л. Кормич, Л. Стефаненко, О. Цуницька, О. Ярош та ін.).
У своїй переважній більшості всі вищевказані дослідження мали в основному політичне або соціальне забарвлення, недостатньо уваги приділялося конкретним питанням суто психологічної різниці між діяльністю в політиці жінок і чоловіків. Найбільш наближеними до виявлення гендерної різниці у політичної сфері є дослідження таких українських науковців як З. Гаркавенко ("Гендерні особливості формування суб'єктивного образу учасників політичної взаємодії у молоді", 2006 р.), Л. Пампухи ("Гендерні стереотипи в структурі рольового конфлікту жінки-керівника", 2006р.), О. Скнар ("Соціально-психологічна модель гендерної поведінки політичного лідера в уявленнях студентської молоді", 2005 р.), Л.Трофименко ("Феномен жіночого політичного лідерства в Україні", 2002 р).
При цьому мало уваги приділялося такому елементу психології управління як стиль керівництва жінки-політика, що нерозривно пов’язано з феноменом лідерства. Тому метою даного дослідження є поглиблення уявлень щодо гендерних відмінностей в сфері політики на прикладі управлінської діяльності жінок.
Об’єкт дослідження – управлінська діяльність в політичній сфері.
Предмет дослідження – стилі керівництва жінок-політиків.
На досягнення мети дослідження спрямовані наступні завдання:
– Узагальнення гендерних відмінностей в політичній діяльності українського соціуму;
– Аналіз стилів керівництва жінок-політиків та виявлення суттєвих відмінностей управлінської діяльності жінок від чоловіків;
– Проведення емпіричного дослідження стилів керівництва жінок-управлінців низової ланки виконавчої влади.
Методи, що застосовувалися в даному дослідженні: загальнонаукові – аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, аналіз наукової літератури з політичної та психологічної тематики, а також загально психологічні методи – бесіда, спостереження, тестування. В якості емпіричного інструментарію застосована методика В.П. Захарова з виявлення стилів керівництва.
Загальні висновки
Політичне жіноче лідерство і управлінська діяльність як наслідок історичної феміністичної діяльності на початку 20-х років ХХ ст. розглядається сучасними дослідниками з різних аспектів: філософських, психологічних, культурологічних, соціологічних, історичних. Особливо в даному контексті є цікавими психологічні розробки, тому що вони націлені на виявлення сутності відмінностей особистісного, гендерного характеру між керівництвом жінок і чоловіків.
У вітчизняній літературі жіноче лідерство розглядається більш як соціально-культурна доктрина, спрямована на гуманізацію суспільства. Однак, можна стверджувати, що в основу даного напрямку покладені здебільшого нагальні буденні проблеми, які вимагають свого практичного вирішення. Співставлення основних концептуальних підходів світової науки до гендерних проблем лідерства свідчить, що Україна ще не знайшла оптимальної концепції розв’язання питання жіночого лідерства у політиці, що вимагає розширення наукових досліджень у відповідних напрямках як суто теоретичного так і прикладного характеру.
Головними психологічними відмінностями між стилем управління жінок і чоловіків можна назвати явище соціально-психологічної привабливості жінок, що в значній степені сприяє утворенню іміджу успішного, справедливого та мудрого політика. Крім того, "перетворюючий" стиль керівництва, який виявлений та охарактеризований західними науковцями, свідчить про можливість інших шляхів в управлінні і політичної діяльності, ніж ті, що вважаються "чоловічими" та традиційно розглядаються в психології управління. "Перетворюючий" стиль не містить ознак "твердого" лідерства. Однак, жінка, завдяки його застосуванню, здатна не менш успішно вирішувати питання управління в політичній діяльності, згуртовувати та вести за собою людей.
Для політичної діяльності жінок-управлінців головним в їх стилі керування є не те, як воно здійснюється, а те, які приносить наслідки для загальної справи, яка атмосфера складається навколо такої діяльності. Це все слугує орієнтирами, за якими оцінюється авторитарність, лібералізм або демократичність в управлінні керівником жіночої статі. Стосовно жінки можна сказати, що в її діяльності спостерігається нівелювання відмінностей між вищевказаними стилями керівництва. Ті ознаки, що характерні для кожного такого стилю, безперечно зберігаються, але становляться несуттєвими в здійсненні нею практичної діяльності.
Проведене обстеження жінок-керівників низової ланки влади підтвердило думку стосовно того, що традиційно "чоловічі" лідерські якості не є обов’язковим атрибутом управлінської діяльності жінки. Вона не менш успішно виконує свої обов’язки за допомогою гнучкості, толерантності, виваженості в стосунках з підлеглими, турботливості. Все це в комплексі, а також підвищена емоційність жінок-керівників та їх певна соціальна привабливість, не менш ефективно впливають на підлеглих та однодумців, виконуючи лідерські функції. Люди погоджуються визнавати жінку лідером не тому, що вона дійсно лідер, а тому, що вона визначально прагне до стабілізації політичної ситуації, підвищення рівня безпеки та матеріального добробуту.
... Особливості творчості Генріха Гейне Вступ 3
РОЗДІЛ 1. ЖИТТЄВИЙ ШЛЯХ ПОЕТА ЯК ФАКТОР ФОРМУВАННЯ ЙОГО СВІТОГЛЯДНИХ ТА ХУДОЖНІХ ОБРАЗІВ. 6
РОЗДІЛ ІІ. ОСОБЛИВОСТІ ПОЕТИКИ, КОМПОЗИЦІЇ, ЖАНРУ ТВОРІВ ГЕЙНЕ 19
2.1. Початок творчого шляху. "Книга пісень". 19
2.2. Публіцистика і поезія 30 – 40-х років. 30
2.3. Поема „Атта Троль”. 44
2.4. Творчість передберезневого періоду. 47
Поема "Німеччина. Зимова казка". 47
2.5. Останній період творчості. "Романсеро". 52
Висновки 59
Література 62
Вступ
Актуальність теми дослідження. Твори Генріха Гейне цілком обумовлені тією соціально-політичною і культурною ситуацією, яка склалася у Західній Європі в першій половині ХІХ ст. Більшість його робіт пов’язані з своєрідним, поетичним відображенням думок і почуттів сучасників поета. Однак, мало хто з сучасних дослідників просліджує аналогію суспільної атмосфери того часу з нашими моральними установами і новими духовними цінностями та нормами, що народжуються на наших очах. Початок ХІХ століття – це період бурхливого розвитку капіталізму, подібно до того, як ринкові відносини капіталу постають та зміцнюються сьогодні на Україні. Гейне, сучасник ХІХ ст., з гіркотою відмічав, що дух наживи, дух грошей проник в усі сфери суспільного життя, в мораль, у взаємовідносини між людьми. На його погляд, взаємини, що будуються на принципах торгашества, псують людину, знищують в ній шляхетні основи, прагнення до романтизму, мріяння, руйнують ідеали чесної і порядної людини.
Сучасна Україна повторює цей шлях європейських країн у своєрідному, „постмодерновому”, „постіндустріальному” варіанті. З висоти моральних ідеалів комунізму радянських часів, наше суспільство „скотилося” до „дикого капіталізму” і, можна сказати, розпочало „з нуля” своє нове становлення, на яке Захід перед тим затратив майже двісті років. Дух наживи, капіталу заполонив собою всі суспільні відношення, не пощадив навіть родинні почуття та сімейні цінності. Все, що можна продати, сьогодні продається: краса, розум, любов, талант, вірність. В погоні за збагаченням люди іноді забувають прості норми моралі і навіть християнські заповіді. Обман людей став звичним явищем не тільки в бізнесі, а й в політиці, медицині, державному управлінні, засобах масової інформації, соціальній сфері.
Гейне був свідком розвитку подібних процесів в Німеччині і Франції ХІХ століття. Він спостерігав за змінами, що відбувалися під впливом грошей, і йому здавалося, що людство йде до загибелі. Він не вірив, що капіталізм здатен змінити людину на краще. Його твори, а багато з них є публіцистичними, складають своєрідну інтерпретацію суспільно-політичних подій того часу, відображають кризові явища духовної сфери. Дослідження його праць здатне надати можливість уявити почуття людини, що опинилася в подібній ситуації, як і у нас, показати її моральні і духовні шукання, особистісні переживання. Творчість Гейне підказує, що історія схиляється до повторення, хоч і на вищому рівні, а осмислення минулих історико-культурних процесів та їх порівняння з сучасними аналогами може надати значний матеріал для роздумів щодо подальшого вдосконалення та покращення суспільства та його цінностей.
Сьогодні Гейне, на жаль, відноситься до розряду „позабутих” поетів. Грандіозна популярність, якою він користувався за свого життя, поступово зникла та перейшла до забуття. Вважається, що він не привніс значних новаторських елементів в розвиток поезії та публіцистики, а його відданість певним стилям в мистецтві відповідало, більшою мірою, нахилам та моді того часу. Однак, майстерність, з якою він складав свої твори, здобула йому всезагальне визнання в широких літературних колах Німеччини і Франції та інших європейських країн. Проблеми моралі, високої громадянської позиції, чистої любові, що піднімав Гейне, актуальні і в наші часи та вимагають глибоко вивчення творчого здобутку поета.
Протягом тривалого часу його творчість не досліджувалася і не вивчалася в нашій країні. Певну увагу на нього звертали в період колишнього СРСР через те, що деякі його роботи були проникнути революційним духом: критикою капіталізму та закликом до зміни суспільних порядків. Головними дослідниками творчості Гейне були радянські літературознавці -„германісти”: О.Ф. Кніпович, О.І. Дейч, А.С. Дмітрієва, С.П. Гіждеу, Г.В. Стаднікова, Ф.П. Шіллер, Я.І. Гордон. Проте й радянські критики його недолюблювали за те, що все ж такі більшість його робіт грала на користь колишніх вищих аристократичних кіл Німеччини, яким він як раз і приписував шляхетність, порядність, відданість старим „гуманістичним” ідеалам.
За часів незалежності України Гейне не присвячено жодної дисертації на здобуття наукового ступеню. Малочисельні публікації в мистецтвознавчої літературі більш висвітлюють загальний біографічний та творчий шлях поета, ніж конкретний літературознавчий аналіз його творів, що відноситься до поетики, композиції, стильових та жанрових особливостей. Тому метою даної роботи є вивчення особливості творчості Г. Гейне, поглиблення знань щодо тих художніх прийомів поета, застосування яких принесло йому заслужену славу видатного митця в період найбільшого визнання.
Об’єктом дослідження виступає лірика Генріха Гейне на всіх етапах його творчості.
Предметом дослідження – особливості поетики, композиції, жанру віршів, поем.
На досягнення мети дослідження спрямовані наступні завдання:
– прослідкувати вплив особливостей життєвого та творчого шляху поета на формування жанрових та стильових характеристик його віршів;
– проаналізувати етапи розвитку лірики Гейне: її стадій та етапних досягнень, шляхи становлення та прийоми художньої майстерності поета;
– визначити особливості традиційних та новаторських рис лірики Г.Гейне, дослідити тематику, проблематику та поетику його віршів на різних етапах творчості.
Методологічна основа дослідження. У роботі використовувався генетичний, конкретно-історичний методи, а також герменевтика як методика цілісного осмислення тексту. Широко застосувався метод аналізу літературознавчої, історичної, філософської, публіцистичної літератури. Вирішення зазначених у роботі завдань став можливим лише при застосуванні сучасних досягнень літературознавства та елементів методології інших гуманітарних наук.
Висновки
Можна сказати; що Генріх Гейне є не тільки найзначнішою, а чи й не найхарактернішою постаттю пізнього німецького романтизму. Еволюція його творчості виразно відбиває істотні закономірності й тенденції розвитку німецької літератури 20 – 40-х років, коли в ній відбувалися бурхливі й складні процеси. В літературу він прийшов на межі 20-х, коли ще були живими й дієвими традиції раннього романтизму, і його поетична творчість, в основному, розвивалася в річищі, прокладеному фольклорно-народною течією. Різкий поворот наступає в 30-ті роки, коли зростає громадсько-політична активність поета, він все більше проймається радикальними настроями і на початку 40-х проголошує себе "барабанщиком революції". В його творчості цього періоду публіцистика тіснить поезію, і річ тут не лише в тому, що він пише переважно публіцистичну прозу, – його поезія теж значною мірою стає публіцистичною. В останній період життя й творчості – період "матрацної могили" – Гейне повертається до ліричної поезії, яка набуває нового змісту та звучання.
Водночас слід сказати, що творчість Гейне, особливо 30 – 40-х років, не вкладається в рамки романтизму, навіть найширше трактованого. Це був період в історії німецької літератури, коли романтизм у формах, усталених в попередні періоди, Переживав кризу, коли письменники активно шукали нові шляхи й форми творчості. Це далеко не завжди означало розрив з романтизмом, його світоглядними засадами й естетикою, – пошуки продовжувалися, і в їх параметрах, зокрема в німецькій літературі, теж наступає час взаємодії романтизму з утопічним соціалізмом. Паралельно спостерігається розвиток реалістичних тенденцій, зокрема у письменників групи "Молода Німеччина", Г. Бюхнера тощо. На цей же період припадає розквіт бідермаєру в німецькій літературі й мистецтві, і всі ці різнорідні елементи й інтенції нерідко примхливо перепліталися у творчості багатьох тогочасних німецьких митців, в тому числі й Гейне.
У його творчості продовжують жити філософські, політичні і естетичні ідеї революційної епохи, епохи Просвітництва, епохи німецької класики, прагнення подолати застарілі відносини, мрія про царство розуму і людське щастя, думка про здібність людини до вдосконалення. Але у міру того, як ідеальне царство гармонії перетворювалося на дисгармонійну реальність буржуазного миру, ці ідеї вже не сприяли ні розумінню, ні освоєнню дійсності, і у Гейне ще на ранньому етапі можна спостерігати відхід від просвітницьких ідеалів і зростання ролі суб'єктивного відчуття, індивідуального самоствердження у ворожому відсталому світі, що було характерне і для німецького романтизму. Пристрасні пошуки такого світопорядку, при якому соціальна справедливість поєднувалася б з необмеженими можливостями розвитку особистості.
Світова слава Гейне визначається, перш за все, лірикою, і навіть не всією лірикою, а лише любовними віршами, написаними головним чином до 1830 року. Вони зібрані в першій великій збірці його віршів, в "Книзі пісень", в циклі "Нова весна", включеному потім в збірку "Нова поезія". Цикли "Книги пісень" відображають поетичний розвиток Гейне. Але, читаючи ці вірші, підмічаєш, що впродовж більше десяти років любовна тема займала в них, безперечно, перше місце. Судячи з цих віршів, між вісімнадцятим і двадцять восьмим роком життя всі бажання поета, все його щастя – все значення життя полягало в тому, чи відповість взаємністю обожнювана ним жінка. Він мріє у віршах про гармонію ідеальної любові – і показує кожного разу, наскільки руйнівним та примарним може бути це почуття. Із самого початку в ліриці Гейне є відчуття нерозв'язних суперечностей, які і визначають відношення поета до навколишнього світу, а тим самим і його особа. Саме сильному і яскравому виразу цього відчуття лірика Гейне зобов'язана в значній мірі своєю популярністю.
Твори Гейне різні за своєю тематикою, стильовою спрямованістю, композицією. Особливо це відчутно за його періодами творчості. Якщо початок творчого шляху поета позначений романтичними мотивами, звернення до духовних джерел німецького народу, то в більш пізніх періодах знаходить своє відображення публіцистичний напрям, політична лірика. Пізній Гейне – це роздуми про долю народу, держави, звернення до власного світовідчування, власного життєвого досвіду. Своєрідністю збірок Гейне є наявність в них різних за стилем, композицією творів. Він може включати в основний зміст поеми уривки з народної пісні, балади, романсу. Великі поетичні форми перемежаються в нього з малими. Багато критиків звертали увагу на те, що він не завжди додержувався рими або застосовував її невірно. Однак, не зважаючи на це, саме ідея будь-якого твору Гейне, його пафос, емоційний фон, нівелює ці „недоліки”, змушує сприймати вірші як ідеальні форми.
Сьогодні, безперечно, можна сказати, що саме своїми високими почуттями, глибоким розумінням найтендітніших духовних рухів особистості, талановитим їх відображенням за допомогою віршованих форм, Гейне вславився у світовій літературі, зайняв в неї гідне місце.
... Cгенерировано за 0.397840 секунд |
|
Рефераты | Оферта | Поиск | Заказать реферат | Контакты
|
Copyright © 2011 - Институт.com.ua | Разработка сайта - vbs.com.ua |