Система оголошень институт.com.ua допоможе Вам знайти або розмістити оголошення для студентів, пов'язані з освітою в Україні та закордоном, працевлаштуванням для студентів, репетиторством. Також Ви можете розмістити інформацію про послуги у сфері освіти.
|
Краса коханя в новелах О ГончараВы можете заказать реферат на тему Краса коханя в новелах О Гончара или найти уже готовые рефераты, которые содержат некоторую информацию по запросу «Краса коханя в новелах О Гончара»: "Краса душі, краса любові-найвища на землі краса"(краса почуттів в інтимній ліриці українських поетів кінця 19-20 століття)... Риси імпресіонізму у новелах Г. Косинки Риси імпресіонізму у новелах Г. Косинки ... Тема: Краса чистих людських взаємин
Предмет: зарубіжна
Вид: твір
... Розкриття загальнолюдських і моральних цінностей у новелах Григорія Косинки Розкриття загальнолюдських і моральних цінностей у новелах Григорія Косинки... Твір-роздум за романом О. Гончара «Бережіть собори душ своїх" Твір-роздум за романом О. Гончара «Бережіть собори душ своїх"... Вступ 2
Життєвий та творчий шлях письменника 3
Висновок 6
Список використаних джерел 8
... Безсмертя та добро вічність і краса - основа життя людини на землі ... Твір у публіцистичному стилі на тему "Неповторна краса рідного краю» Тема: Твір у публіцистичному стилі на тему "Неповторна краса рідного краю»
Предмет: укр. мова
Вид: твір
... У чому краса мистецького слова Лесі Українки у чому краса мистецького слова Лесі Українки... Моральна краса дівчини-українки за драмою І. Котляревського „Наталка Полтавка” Моральна краса дівчини-українки за драмою І. Котляревського „Наталка Полтавка”... «Краса вірності в коханні» твір за повістю М. Коцюбинського «Дорогою ціною» «Краса вірності в коханні» твір за повістю М. Коцюбинського «Дорогою ціною» ... Організація бухгалтерського обліку. Варіант №7 Наказ про облікову політику й організацію бухгалтерського обліку на підприємстві МП “Краса”. 3
Список використаної літератури. 26
... План
1. Проблема людини в філософії 3
2. Основні напрямки римської античної філософії 11
3. Чи утворюють істина, краса і добро єдність? Обґрунтуйте свою думку 13
Список використаної літератури 15... Значення творчості Симоненка в національному відродженні української культури Вступ 3
I. В. Симоненко – поет з когорти шістдесятників 5
ІІ. Традиції і новаторство у поезії В. Симоненка 12
III. Тематична різноманітність творчості В. Симоненка 16
3.1. Патріотична лірика 16
3.2. Духовна краса і велич простої людини 19
3.3. Інтимна лірика та сатира 22
Висновки 25
Література 27
... естетичні й етичні категорії в Портреті доріана Грея О. Уайльда ВСТУП …………………………………………………………………….3
1. Поняття «категорія» у філософії та естетиці …………………………5
2. Витоки естетичної теорії Оскара Уайльда…………………………….7
3. «Краса» і «аморальність» як риси естетизму у романі «Портрет
Доріана Грея» О. Уайльда) …………………………………………...9
ВИСНОВКИ ……………………………………………………………..13
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ………………………..14
СПИСОК ДЖЕРЕЛ ФАКТИЧНОГО МАТЕРІАЛУ ……………….15
... Романи "Тигролови" та "Сад Гетсиманський", написані І. Багряним ЛІТЕРАТУРА
1. Бацій І.С. Краса і сила слова. — К., 1983. 96 с.
2. Гуляев Н.А. Теория литсратуры. — М., 1985. — 270 с.
3. Введение в литературоведение /Под ред. Т.И.Поспелова. —М., 1988.-320с.
4. Введение в литературоведение: Хрестоматия /Под ред. Г.А.Поспелова. — М., 1988. — 300 с.
5. Гречанюк С. На тлі XX століття. — К., 1990. — 310 с. Жулинський М. Із забуття — в безсмертя: сторінки призабутої спадщини. — К., 1990. — 446 с.
... 1. Прокоментуйте висловлювання: 2
2. Що таке «етика», «мораль», «моральність»? 5
3. Чи можна вважати поняття «краса» не тільки естетичною, але й етичною категорією? 7
4. Як справедливість пов’язана з людяністю? 7
5. Як подолати маніпуляцію в спілкуванні? 7
6. Чи відрізняється сенс життя в буденному граничному та метаграничному вимірах людського буття 8
7. Проаналізуйте такі естетичні категорії «трагічне» та «комічне», «піднесене» та «низьке» , «героїчне» та «жахливе». 10
9. Функції мистецтва. 21
10. Поняття дизайну та технічної естетики. 25
Список використаної літератури 27
... Контрольна робота з етики та естетики 1. Прокоментуйте висловлювання 3
2. Що таке "етика", "мораль", "моральність"? 8
3. Чи можна вважати поняття "краса" не тільки естетичною, але й етичною категорією? 9
4. Як справедливість пов'язана з людяністю? 10
5. Назвіть та проаналізуйте плідні та неплідні моделі сім'ї 10
6. Як подолати маніпуляцію в спілкуванні? 14
7. Чи відрізняється сенс життя в буденному, граничному та метаграничному вимірах людського буття? 21
8. Проаналізуйте такі естетичні категорії: "трагічне" та "комічне", "піднесене" та "низьке, "героїчне" та "жахливе" 21
9. Функції мистецтва 23
10.Поняття дизайну та технічної естетики 26
Література 28
... Контрольна робота з етики та естетики 1. Прокоментуйте висловлювання 3
2. Що таке "етика", "мораль", "моральність"? 8
3. Чи можна вважати поняття "краса" не тільки естетичною, але й етичною категорією? 10
4. Як справедливість пов'язана з людяністю? 10
5. Назвіть та проаналізуйте плідні та неплідні моделі сім'ї 11
6. Як подолати маніпуляцію в спілкуванні? 14
7. Чи відрізняється сенс життя в буденному, граничному та метаграничному вимірах людського буття? 21
8. Проаналізуйте такі естетичні категорії: "трагічне" та "комічне", "піднесене" та "низьке, "героїчне" та "жахливе" 22
9. Функції мистецтва 24
10.Поняття дизайну та технічної естетики 27
Література 29
... Мова –унікальне явище в житті людини і суспільства. Її роль у формуванні особистості І.
Мова – найцінніше надбання людства
ІІ.
Головні функції мови:
а) комунікативна;
б) мислеоформлююча;
в) пізнавальна;
г) естетична
ІІІ.
1) Роль мови у формуванні особистості:
а) мова і мислення;
б) плекаймо слово;
в)” Мова рідна, слово рідне”
2) Підсумки і висновки:
а) краса і багатство рідної мови;
б) моя особиста позиція про роль мови в житті людини і суспільства.
... Неокласична поетика М. Рильського 20-х років ХХ ст Зміст
Вступ 3
Розділ 1. Життєвий і творчий шлях Максима Рильського 5
1.1. Життєвий шлях М. Рильського 5
1.2. Парадокси долі й поезії М. Рильського 10
1.3. Основні мотиви поетики М. Рильського: любов - краса - воля 12
Розділ 2. Неокласична поетика М. Рильського 20-х років ХХ ст. 17
2.1. Неокласична лірика М. Рильського 17
2.2. Поетична лірика М. Рильського 20-х років ХХ ст. 21
2.3. Творча спадщина неокласики М. Рильського 30-х років 29
Висновки 36
Список використаної літератури 38... Контрольна з ділової української мови 1) [страждаjy, мучус' і жиеwу, і гину, благослоул'аіу б’іл' тwоііх геинет] (более точный разбор в прикрепленном файле paint)
Страждаю [страждаjy] (справа от а – точка, сккомодация гласного)
Вісім букв, дев’ть фонем (звуків), три склади
Благословляю [благослоул'аіу] (ударение, а слева аккомодирует, т.е. точка, более подробно в файле paint)
12 букв, 13 фонем (звуків), 5 складів
2) Найпрекрасніша мати щаслива, найсолодші кохані вуста, найчистіша душа незрадива, найскладніша людина проста.
Най/пре/красн/іш/а - приставка/приставка/корінь/суфікс/закінчення
Не/зрад/ив/а – приставка/корінь/суфікс/закінчення
3) хоч/у – крінь/закінчення
наш/ій – корінь/закінчення
най/велич/н/іш/ій- приставка/корінь/суфікс/суфікс/закінчення
планет/ - корінь/нульове закінчення
5) Про те, що ми вчили, я вже давно забув.
Вона була гарна, проте її волосся було нерозчесане.
Якщо ми пойдемо до бабусі, назбираємо там яблук з дерева.
Як що до того правила, я його не вивчив.
Що б не сталося, я завжди буду з вами і душею, і серцем.
Ми сьгодні залишимося вдома, щоб не йти до школи і не відповідати на уроках.
Якби ти була трохи обачнішою, ми б не загубилися.
Як бі я хотіла, щоб моя мрія здійснилася.
За те я кохаю свою крайну, що в ній така прекрасна мова.
Я не буду робити сьогодні ці роботу, зате зроблю щось інше.
Я бачу наскрізь її, це та ж дівчина, що була вчора з нами в кафе.
Таж навіщо вам цей листочок здався.
5) Треба хліба людині й металу,
Треба музики і п’єдесталу,
Та, мабуть, над усе до загину
Треба віри людині в людину (Забаштанський).
Розбір розділових знаків:
Треба хліба людині й металу, треба музики і п’єдесталу, – склодне речення, між двома граматичними основами ставляться коми (у двох випадках).
Та, мабуть, над усе до загину треба віри людині в людину – мабуть-вставне слово,яке виділяється комами з двох боків.
Примітка: Вставними найчастіше бувають такі слова й словосполучення: бач, бачиш, бачте, безперечно, безсумнівно, безумовно, бувало, видимо, видно, відома річ, власне, головне, головним чином, далебі, до речі, звичайно, звісно, здавалось, здається, значить, зрозуміло, кажуть, коротко кажучи, либонь, мабуть, між іншим, мовляв, може, можливо, навпаки, на жаль, на мій погляд, на нашу думку, наприклад, нарешті, на щастя, немає сумніву, отже, очевидно, певна річ, певно, по-перше, по-друге, правда, проте й однак (не на першому місці в головному або підрядному реченні, де ці слова є сполучниками), сказати б, справді, щоправда, як видимо, ясна річ і деякі інші.
Найкраща, по-моєму, краса – це краса вірності.
По-моєму – вставне слово, яке відокремлюється з двох боків комами.
Тире ставиться перед словами це,то,от або якщо їх нема, але можна поставити. В данному випадку стойть слово «це»
Любов до Вітчизни починається з любові до берези біля рідної хати до стежки на городі, втоптаної дитячими ногами. – кома ставится, щоб виділити дієприкметниковий зворот, ставиться одна, а не з двох боків, тому що зворот стойть наприкінці речення.
Усе навколо: дерева, птахи, люди сповнене весняної пружної нестриманої сили.
Двокрапка ставиться перед однорідними членами речення після пояснювального слова (усе). Коми ставляться після однорідних членів речення.
Синтаксичний розбір:
Найкраща, по-моєму, краса – це краса вірності.
Підмет краса, присудок – краса вірності. Присудок складний, складається з двох слів, які являються іменниками. Найкраща – означення, підкреслюється хвилястою лінією.
Усе навколо: дерева, птахи, люди сповнене весняної пружної нестриманої сили.
Усе – пояснювальне слово
Навколо – додаток, підкресл. Крапкою з тире (_._._._._.)
Дерева, птахи, люди - підмети(підкресл. Однією сплошною лінією)(________________)
Сповнене – присудок, двома лініями підкреслюється.
Весняної, пружньої, нестриманої – означення, підкресл. Хвилястою лінією.
Сили – додаток, підкресл. Тире з крапкою (_._._._.)
... Українська та зарубіжна культура (відповіді на питання до екзамену, шпори, шпаргалки) 1. Періодизація світового культурно-історичного процесу (з короткою характеристикою основних етапів культурного розвитку людства). 4
2. Мова як важливий елемент культурного розвитку української нації. Конституція України про функціонування мов в Україні. 5
3. Витоки культури людства. Загальна характеристика культури первісного суспільства. 6
4. Культура Стародавньої Індії. 7
5. Культура Стародавнього Китаю. 8
6. Культура Стародавнього Єгипту та Межиріччя 9
7. Культура Стародавньої Греції і Риму 10
8. Фізична культура і олімпійський рух: історія і сучасність 11
9. Сім чудес Стародавнього світу 12
10. Християнство та його роль у розвитку культури 13
11 Іслам і його вплив на культуру 14
12. Культура середньовічної Візантії 15
13. Середньовічна культура Західної Європи 16
14. Характерні риси язичницької культури південно-східних слов'ян 17
15. Запровадження християнства та його вплив на культуру Київської Русі 18
16. Архітектура та образотворче мистецтво в Україні княжої доби. 19
17. Освіта і наука в Київській Русі 20
18. Загальна характеристика церковної та світської літератури. Давньоруське літописання 21
19. "Руська правда" і церковні Статути Володимира та Ярослава як пам'ятки правової культури Київської Русі 22
20. Культура епохи Відродження: досягнення в галузі освіти, науки і техніки 23
21. Досягнення художньої літератури Італії доби Ренесансу. 24
22. Видатні гуманісти епохи Відродження 25
23. Реформація і становлення культури Нового часу 26
24. Основний зміст культури європейського Просвітництва та його вплив на українську культуру 27
25. Класицизм і романтизм у літературі та мистецтві епохи Просвітництва 28
26. Українська освіта, наука і художня культура в історичних умовах XIV-XVII ст 29
27. Значення братств у збереженні традицій і розвитку української культури 30
28. Характерні риси козацької культури 31
29. Розвиток друкарства і шкільної справи в Україні XVI - XVIII ст. 32
30. Українська музика і театр XVIII ст. 33
31. Г.С. Сковорода: життєвий шлях, світогляд, творчість 34
32. Києво-Могилянська академія та її роль в історії української та російської культури 35
33. Взаємозв'язок та взаємовпливи української і російської культури XVIII - XIX ст. 36
34. Досягнення науки і техніки ХІХ-ХХ ст. - видатний внесок вчених у світову культуру. 37
35. Основні тенденції в європейській культурі кінця XVІІІ – початку XX ст. та їх причини. 38
35. Основні тенденції в європейській культурі кінця XVІІІ – початку XX ст. та їх причини. 38
36. Архітектурні стилі XIX ст.: класицизм, ампір, еклектизм 39
37. Література і мистецтво України в боротьбі за духовне і національне відродження українського народу в кінці XVIII - першій половині XIX ст. 40
38. Іван Котляревський – визначний діяч української культури 41
39. Місце і роль Тараса Шевченка у культурно-національному відродженні українського народу 42
40. Громади в Україні другої половини XIX ст. та їх роль у культурно-національному розвитку українського народу 43
41. Українська наука кінця XIX - початку XX ст. 44
42. Українська література другої половини XIX - початку XX ст. 45
43. Український національний театр другої половини XIX - початку XX ст. його реалізм і народність 46
44. Володимир Винниченко і українська культура 47
45. Значення творчості Івана Франка в розвитку української культури 48
46. Музична культура українського народу другої половини XIX - початку XX ст. (С. Гулак-Артемовський, М. Лисенко). 49
47. Українське образотворче мистецтво другої половини XIX - початку XX ст. 50
48. Імпресіонізм у мистецтві кінця XIX - початку XX ст. 51
49. Реалізм у літературі і мистецтві європейських народів XIX ст. 52
50. Модернізм та його основні напрями 53
51. Науково-технічна революція та її вплив на культуру 54
52. «Масова культура». Роль останньої в сучасному суспільстві. 55
53. Постмодернізм у сучасному образотворчому мистецтві 56
54. Відродження української культури у роки визвольних змагань 1917-1921 pp. 57
55. Український культурний ренесанс 20-х років XX ст. та Його незавершеність 58
56. Становлення і розвиток кіно- та телемистецтва в XX ст. 59
57. Олександр Довженко - видатний кінорежисер і письменник 60
58. Українська культура радянської доби і тоталітаризм 61
59. Українська культура в роки Другої світової війни 62
60. Архітектура XX ст.: основні напрямки 63
61. Життєвий і творчий шлях Олеся Гончара 64
62. Українська культура в роки хрущовської «відлиги» 65
63. Глобалізація у контексті світового культурного процесу 66
64. Значення діяльності ЮНЕСКО в галузі освіти, науки та культури 67
65. Розвиток української мови та культури на сучасному етапі 68
66. Визначні культурні діячі української діаспори XX ст. 69
67. Внесок української культури у світовий культурно-історичний процес 70
... Контрольна робота з української літератури 5 1.Валер'ян Підмогильний. 3
1) Зразок урбаністичної прози "Місто": провідні проблеми, художні ідеї, складність і неоднозначність образу головного героя. 3
2) Теорія літератури. Екзистенціалізм. 3
2. Юрій Яновський: 4
1) Жанрова своєрідність роману у новелах «Вершники», особливості сюжету, композиції, центральні персонажі, ідейний зміст, художня мова. 4
2) "Майстер корабля" - новаторський характер твору; сюжетна інтрига, символічність образів, умовність зображення АБО (твір на вибір) «Чотири шаблі» художнє новаторство роману, романтичний характер творчості. 5
3.Микола Куліш: 5
1) «Мина Мазайло» - жанр, тема, проблематика, сюжет, композиція, персонажі, ідейний зміст; засоби творення комічного. 5
2) «Патетична соната» - жанр, тема, проблематика, сюжет, композиція, персонажі, ідейний зміст. 6
3) Теорія літератури: жанрові різновиди драми: трагедія, комедія, власне драма, трагікомедія. 6
4. Іван Кочерга: 7
1) «Свіччине весілля» - жанр, тема, сюжет; історична основа і художній домисел; групування персонажів, засоби створення історичного колориту; особливості композиції. 7
2) «Ярослав Мудрий» - жанр, тема, сюжет, образ Ярослава, його роль у композиції та ідейно-художньому змісті твору. Образи Журейка, Милуші, Микити. 8
3) Теорія літератури: драматична поема як жанр ліро-драми. 8
5. Олександр Довженко: 8
1) «Зачарована Десна» - жанр, сюжет, образ оповідача; автобіографічність; романтизм оповіді та реалізм побутових деталей. 8
2) «Україна в огні» - жанр, тема, особливості сюжетно-композиційних вирішень, ідейно-художній зміст. Образ-символ долі України (Христя). Політичні звинувачення автора. 9
3) «Щоденник» - характер записів, їх роль як матеріалу для творів і як документа доби. 9
6. Юрій Клен: 10
1) «Сковорода» - жанр, образ мандрівного поета і філософа, художня ідея, мова твору. 10
2) «Беатріче» - велич кохання, духовної краси та чистоти. 11
3) «Терцини» - Осуд злочинств тоталітарного режиму в Україні. 11
7. Євген Маланюк: 12
1) «Невичерпальність» - образи України і «малоросійства», трагізм обставин і віра в непереможність народного духу, провідні мотиви; 12
2) «Біографія» - формування характеру і переконань митця-патріота. 12
3) «Шевченко» - своєрідне бачення центрального образу у вірші; роль антитези. 13
8. Улас Самчук: 13
1) «Марія» - жанр, тематика, проблематика, сюжет і композиція, центральні персонажі та їх характеристика; Біблійні образи і мотиви, їх роль; індивідуальне й типове, національне, конкретно-історичне та загальнолюдське у творі. 13
2) Роман-трилогія "Волинь" - епопея життя українського народу XX ст.; риси роману-хроніки (оглядове). 14
9. Микола Бажан: 15
1) "Політ крізь бурю" - сюжет, проблематика, ідеологічна клішованість; ідеї патріотизму та засудження "культу особи"; образ головної героїні; морально-етичні колізії. 15
2) "Данило Галицький" (оглядове). 15
3) Теорія літератури. Необароко. 16
10. Іван Багряний: 16
1)«Сад Гетсиманський» - жанр, тематика і проблематика, автобіографічна основа, центральні персонажі, засоби психологізму, індивідуалізації і типізації, ідейний зміст. 16
2) "Тигролови" своєрідність романної форми; жанрові особливості, тематика і проблематика, характеристика образів; своєрідність романтичної форми. 16
3) Роман "Людина біжить над прірвою" - доля людини в антисвіті війни (оглядово). 18
4) Теорія літератури. Пригодницький роман 18
11. Василь Барка: 19
«Жовтий князь» - відтворення картин голодомору 1933 p., геноциду щодо українців; життєва основа (особистий досвід автора, його рідних і земляків); Сюжет, центральні персонажі, їх групування, засоби психологізму, контрастування, типізації та індивідуалізації, роль художніх деталей, ідейний зміст. 19
12. Олег Ольжич: 20
1) Аналіз поетичних творів «Воно зросло з шукання і розпуки...», «Гали» - образ ліричного героя; висока культура та самобутність образного мислення. 20
2) Огляд поетичних збірок «Рінь», «Вежі», «Підзамча». 20
13.Олена Теліга. 21
Романтичне звучання поезії; продовження традицій Лесі Українки; поєднання ліричної ніжності й твердості переконань у віршах: «Чоловікові» «Літо», «Мужчинам», «Вечірня пісня». 21
Список літератури 22
... Вступ 3
1. Поняття істини та еволюція її розуміння в історії філософії та культури. 4
2. Проблеми критерію істини. Основні концепції. 8
3. Істина в філософії, науці та праві. 12
Висновки 19
Література 20
Вступ
Проблема істини споконвіку цікавила мислителів. Без спроб її розв’язання не обходилася і не обходиться в даний час жодна область знання. У філософії із самого початку осмислення пізнавальної проблематики постало питання: якщо ми сприймаємо дійсність через певні наші образи, уявлення й поняття, то якою мірою можемо бути впевнені в їх надійності? Зазначене питання постає у гносеології як питання про істину в пізнанні. Погляди на дану проблему безперервно змінювалися. Філософи пропонували і уточнювали нові концепції розуміння і пізнання світу.
Як у минулому, так й в сучасних умовах три великих цінності залишаються високим мірилом як людських діянь, так й самого життя людини – її служіння істині, добру та красі. Перша уособлює цінність знання, друга – моральні підвалини життя і третя – служіння цінностям мистецтва. При тому істина є тим фокусом, у якому з'єднуються добро й краса.
Для того, щоб розібратися в проблемі істини слід проаналізувати питання пізнаваності світу, суверенності мислення, шляху, який проходить наше мислення в ході досягнення істини, розгледіти перехід від абстрактного до конкретного, уяснити питання відношення абсолютної і відносної істини, а також її критеріїв.
Висновки
Істина постає не як щось застигле, вічне, незмінне, а як процес функціонування інтелектуального складника суспільно-історичного життя. У цьому процесі наявні чуттєва, раціонально-логічна та досвідно-практична складові частини. Тому й ознаки істини на різних рівнях її функціонування можуть бути різні: чуття засвідчує нам фактичність існування або неіснування будь-чого; мислення фіксує суттєві та необхідні зв’язки, характеристики, риси реальності; практика та досвід окреслюють умови та межі застосування розумових конструкцій.
Якби пізнання із самого свого початку не було б істинним сприйняттям дійсності, то людина не могла б не тільки розумно перетворювати навколишній світ, але й пристосуватися до нього. Сам факт існування людини, історія науки та практики підтверджують справедливість цього положення. Разом з тим, слід визнати, що шлях до істини завжди був тривалим, суперечливим. Він постійно підвернений впливу крайнощів та оману.
Діалектика пізнання абсолютної істини, як пізнання світу в цілому, полягає в тому, що вона складається із суми відносних істин, а в кожній відносній істині мають місце елементи, частинки абсолютного знання, тобто такого знання, яке не може бути спростоване в майбутньому. Отже, пізнання істини – це процес взаємодії, співвідношення абсолютної і відносної істин: абсолютне знання розкривається через відносне, а відносне має у собі абсолютне, його елементи.
Критеріїв істини існує багато, але найголовнішим на сьогоднішній день є практика. Крім практики існують і інші критерії: чуттєвий, логічний, естетичний, але всі вони, кінець кінцем, опосередковані практикою. Тому суспільна практика є вирішальним і загальним критерієм істини.
... Особливості творчості Генріха Гейне Вступ 3
РОЗДІЛ 1. ЖИТТЄВИЙ ШЛЯХ ПОЕТА ЯК ФАКТОР ФОРМУВАННЯ ЙОГО СВІТОГЛЯДНИХ ТА ХУДОЖНІХ ОБРАЗІВ. 6
РОЗДІЛ ІІ. ОСОБЛИВОСТІ ПОЕТИКИ, КОМПОЗИЦІЇ, ЖАНРУ ТВОРІВ ГЕЙНЕ 19
2.1. Початок творчого шляху. "Книга пісень". 19
2.2. Публіцистика і поезія 30 – 40-х років. 30
2.3. Поема „Атта Троль”. 44
2.4. Творчість передберезневого періоду. 47
Поема "Німеччина. Зимова казка". 47
2.5. Останній період творчості. "Романсеро". 52
Висновки 59
Література 62
Вступ
Актуальність теми дослідження. Твори Генріха Гейне цілком обумовлені тією соціально-політичною і культурною ситуацією, яка склалася у Західній Європі в першій половині ХІХ ст. Більшість його робіт пов’язані з своєрідним, поетичним відображенням думок і почуттів сучасників поета. Однак, мало хто з сучасних дослідників просліджує аналогію суспільної атмосфери того часу з нашими моральними установами і новими духовними цінностями та нормами, що народжуються на наших очах. Початок ХІХ століття – це період бурхливого розвитку капіталізму, подібно до того, як ринкові відносини капіталу постають та зміцнюються сьогодні на Україні. Гейне, сучасник ХІХ ст., з гіркотою відмічав, що дух наживи, дух грошей проник в усі сфери суспільного життя, в мораль, у взаємовідносини між людьми. На його погляд, взаємини, що будуються на принципах торгашества, псують людину, знищують в ній шляхетні основи, прагнення до романтизму, мріяння, руйнують ідеали чесної і порядної людини.
Сучасна Україна повторює цей шлях європейських країн у своєрідному, „постмодерновому”, „постіндустріальному” варіанті. З висоти моральних ідеалів комунізму радянських часів, наше суспільство „скотилося” до „дикого капіталізму” і, можна сказати, розпочало „з нуля” своє нове становлення, на яке Захід перед тим затратив майже двісті років. Дух наживи, капіталу заполонив собою всі суспільні відношення, не пощадив навіть родинні почуття та сімейні цінності. Все, що можна продати, сьогодні продається: краса, розум, любов, талант, вірність. В погоні за збагаченням люди іноді забувають прості норми моралі і навіть християнські заповіді. Обман людей став звичним явищем не тільки в бізнесі, а й в політиці, медицині, державному управлінні, засобах масової інформації, соціальній сфері.
Гейне був свідком розвитку подібних процесів в Німеччині і Франції ХІХ століття. Він спостерігав за змінами, що відбувалися під впливом грошей, і йому здавалося, що людство йде до загибелі. Він не вірив, що капіталізм здатен змінити людину на краще. Його твори, а багато з них є публіцистичними, складають своєрідну інтерпретацію суспільно-політичних подій того часу, відображають кризові явища духовної сфери. Дослідження його праць здатне надати можливість уявити почуття людини, що опинилася в подібній ситуації, як і у нас, показати її моральні і духовні шукання, особистісні переживання. Творчість Гейне підказує, що історія схиляється до повторення, хоч і на вищому рівні, а осмислення минулих історико-культурних процесів та їх порівняння з сучасними аналогами може надати значний матеріал для роздумів щодо подальшого вдосконалення та покращення суспільства та його цінностей.
Сьогодні Гейне, на жаль, відноситься до розряду „позабутих” поетів. Грандіозна популярність, якою він користувався за свого життя, поступово зникла та перейшла до забуття. Вважається, що він не привніс значних новаторських елементів в розвиток поезії та публіцистики, а його відданість певним стилям в мистецтві відповідало, більшою мірою, нахилам та моді того часу. Однак, майстерність, з якою він складав свої твори, здобула йому всезагальне визнання в широких літературних колах Німеччини і Франції та інших європейських країн. Проблеми моралі, високої громадянської позиції, чистої любові, що піднімав Гейне, актуальні і в наші часи та вимагають глибоко вивчення творчого здобутку поета.
Протягом тривалого часу його творчість не досліджувалася і не вивчалася в нашій країні. Певну увагу на нього звертали в період колишнього СРСР через те, що деякі його роботи були проникнути революційним духом: критикою капіталізму та закликом до зміни суспільних порядків. Головними дослідниками творчості Гейне були радянські літературознавці -„германісти”: О.Ф. Кніпович, О.І. Дейч, А.С. Дмітрієва, С.П. Гіждеу, Г.В. Стаднікова, Ф.П. Шіллер, Я.І. Гордон. Проте й радянські критики його недолюблювали за те, що все ж такі більшість його робіт грала на користь колишніх вищих аристократичних кіл Німеччини, яким він як раз і приписував шляхетність, порядність, відданість старим „гуманістичним” ідеалам.
За часів незалежності України Гейне не присвячено жодної дисертації на здобуття наукового ступеню. Малочисельні публікації в мистецтвознавчої літературі більш висвітлюють загальний біографічний та творчий шлях поета, ніж конкретний літературознавчий аналіз його творів, що відноситься до поетики, композиції, стильових та жанрових особливостей. Тому метою даної роботи є вивчення особливості творчості Г. Гейне, поглиблення знань щодо тих художніх прийомів поета, застосування яких принесло йому заслужену славу видатного митця в період найбільшого визнання.
Об’єктом дослідження виступає лірика Генріха Гейне на всіх етапах його творчості.
Предметом дослідження – особливості поетики, композиції, жанру віршів, поем.
На досягнення мети дослідження спрямовані наступні завдання:
– прослідкувати вплив особливостей життєвого та творчого шляху поета на формування жанрових та стильових характеристик його віршів;
– проаналізувати етапи розвитку лірики Гейне: її стадій та етапних досягнень, шляхи становлення та прийоми художньої майстерності поета;
– визначити особливості традиційних та новаторських рис лірики Г.Гейне, дослідити тематику, проблематику та поетику його віршів на різних етапах творчості.
Методологічна основа дослідження. У роботі використовувався генетичний, конкретно-історичний методи, а також герменевтика як методика цілісного осмислення тексту. Широко застосувався метод аналізу літературознавчої, історичної, філософської, публіцистичної літератури. Вирішення зазначених у роботі завдань став можливим лише при застосуванні сучасних досягнень літературознавства та елементів методології інших гуманітарних наук.
Висновки
Можна сказати; що Генріх Гейне є не тільки найзначнішою, а чи й не найхарактернішою постаттю пізнього німецького романтизму. Еволюція його творчості виразно відбиває істотні закономірності й тенденції розвитку німецької літератури 20 – 40-х років, коли в ній відбувалися бурхливі й складні процеси. В літературу він прийшов на межі 20-х, коли ще були живими й дієвими традиції раннього романтизму, і його поетична творчість, в основному, розвивалася в річищі, прокладеному фольклорно-народною течією. Різкий поворот наступає в 30-ті роки, коли зростає громадсько-політична активність поета, він все більше проймається радикальними настроями і на початку 40-х проголошує себе "барабанщиком революції". В його творчості цього періоду публіцистика тіснить поезію, і річ тут не лише в тому, що він пише переважно публіцистичну прозу, – його поезія теж значною мірою стає публіцистичною. В останній період життя й творчості – період "матрацної могили" – Гейне повертається до ліричної поезії, яка набуває нового змісту та звучання.
Водночас слід сказати, що творчість Гейне, особливо 30 – 40-х років, не вкладається в рамки романтизму, навіть найширше трактованого. Це був період в історії німецької літератури, коли романтизм у формах, усталених в попередні періоди, Переживав кризу, коли письменники активно шукали нові шляхи й форми творчості. Це далеко не завжди означало розрив з романтизмом, його світоглядними засадами й естетикою, – пошуки продовжувалися, і в їх параметрах, зокрема в німецькій літературі, теж наступає час взаємодії романтизму з утопічним соціалізмом. Паралельно спостерігається розвиток реалістичних тенденцій, зокрема у письменників групи "Молода Німеччина", Г. Бюхнера тощо. На цей же період припадає розквіт бідермаєру в німецькій літературі й мистецтві, і всі ці різнорідні елементи й інтенції нерідко примхливо перепліталися у творчості багатьох тогочасних німецьких митців, в тому числі й Гейне.
У його творчості продовжують жити філософські, політичні і естетичні ідеї революційної епохи, епохи Просвітництва, епохи німецької класики, прагнення подолати застарілі відносини, мрія про царство розуму і людське щастя, думка про здібність людини до вдосконалення. Але у міру того, як ідеальне царство гармонії перетворювалося на дисгармонійну реальність буржуазного миру, ці ідеї вже не сприяли ні розумінню, ні освоєнню дійсності, і у Гейне ще на ранньому етапі можна спостерігати відхід від просвітницьких ідеалів і зростання ролі суб'єктивного відчуття, індивідуального самоствердження у ворожому відсталому світі, що було характерне і для німецького романтизму. Пристрасні пошуки такого світопорядку, при якому соціальна справедливість поєднувалася б з необмеженими можливостями розвитку особистості.
Світова слава Гейне визначається, перш за все, лірикою, і навіть не всією лірикою, а лише любовними віршами, написаними головним чином до 1830 року. Вони зібрані в першій великій збірці його віршів, в "Книзі пісень", в циклі "Нова весна", включеному потім в збірку "Нова поезія". Цикли "Книги пісень" відображають поетичний розвиток Гейне. Але, читаючи ці вірші, підмічаєш, що впродовж більше десяти років любовна тема займала в них, безперечно, перше місце. Судячи з цих віршів, між вісімнадцятим і двадцять восьмим роком життя всі бажання поета, все його щастя – все значення життя полягало в тому, чи відповість взаємністю обожнювана ним жінка. Він мріє у віршах про гармонію ідеальної любові – і показує кожного разу, наскільки руйнівним та примарним може бути це почуття. Із самого початку в ліриці Гейне є відчуття нерозв'язних суперечностей, які і визначають відношення поета до навколишнього світу, а тим самим і його особа. Саме сильному і яскравому виразу цього відчуття лірика Гейне зобов'язана в значній мірі своєю популярністю.
Твори Гейне різні за своєю тематикою, стильовою спрямованістю, композицією. Особливо це відчутно за його періодами творчості. Якщо початок творчого шляху поета позначений романтичними мотивами, звернення до духовних джерел німецького народу, то в більш пізніх періодах знаходить своє відображення публіцистичний напрям, політична лірика. Пізній Гейне – це роздуми про долю народу, держави, звернення до власного світовідчування, власного життєвого досвіду. Своєрідністю збірок Гейне є наявність в них різних за стилем, композицією творів. Він може включати в основний зміст поеми уривки з народної пісні, балади, романсу. Великі поетичні форми перемежаються в нього з малими. Багато критиків звертали увагу на те, що він не завжди додержувався рими або застосовував її невірно. Однак, не зважаючи на це, саме ідея будь-якого твору Гейне, його пафос, емоційний фон, нівелює ці „недоліки”, змушує сприймати вірші як ідеальні форми.
Сьогодні, безперечно, можна сказати, що саме своїми високими почуттями, глибоким розумінням найтендітніших духовних рухів особистості, талановитим їх відображенням за допомогою віршованих форм, Гейне вславився у світовій літературі, зайняв в неї гідне місце.
...
Вопрос 1
Question 1 of 80
Point Value: 1
Question
Какое из утверждений характеризует психическое отражение?
Answer
а) является фотографией объективной реальности
б) активно влияет на среду
в) дает приблизительно правильную копию предметов и явлений действительности
г) отражает явление только в момент его непосредственного влияния
д) сигнализирует о жизненно важном для организма
Вопрос 10
Question 2 of 80
Point Value: 1
Question
Интеллектуальная деятельность свойственна:
Answer
(все ответы правильные)
а) пресмыкающимся
б) рыбам
в) обезьянам
г) птицам
д) дельфинам
Вопрос 11
Question 3 of 80
Point Value: 1
Question
Человек, обладающий сознанием, имеет возможность получать информацию об окружающем мире и о:
Answer
а) собственном внутреннем мире
б) различных условиях жизни
в) влиянии культуры на психику
г) эволюционных процессах
д) импринтинге
Вопрос 12
Question 4 of 80
Point Value: 1
Question
В процессе эволюции психического отражения инстинкты все больше заменяются способностью к:
Answer
а) формированию навыков
б) синестезии
в) интроспекции
г) научению
д) интеллекту
Вопрос 13
Question 5 of 80
Point Value: 1
Question
У существ, находящихся на интеллектуальной стадии психического отражения, решающее влияние на особенности поведения оказывает:
Answer
а) стиль мышления
б) интеллект
в) культурно-исторические условия
г) защитное поведение
д) язык
Вопрос 14
Question 6 of 80
Point Value: 1
Question
Важной характеристикой сознания является:
Answer
а) отражение окружающего мира с помощью познавательных процессов
б) отражение духовного освоения действительности
в) автоматизированное выполнение и регуляция действий
г) врожденная способность организма реагировать на стимулы внешней и внутренней среды
д) способность к научению
Вопрос 15
Question 7 of 80
Point Value: 1
Question
Какие из перечисленных понятий являются подструктурами структуры личности (по А.В.Петровскому)?
Answer
а) интроиндивидная, интериндивидная, метаиндивидная
б) подструктура направленности, подструктура опыта, подструктура форм отражения, характер и способности
в) реактивность, ответственность, вдумчивость, настойчивость
г) пластичность, идеалы, мировоззрение, эмоциональность
д) стремления, аккуратность, высокую скорость двигательных реакций, большую возбудимость
Вопрос 16
Question 8 of 80
Point Value: 1
Question
Аффект неадекватности – это:
Answer
а) человеческие задатки, тип нервной системы, разум
б) несоответствие общепринятым нормам общества
в) неосознанное перенесение собственных мыслей и мотивов поведения на других людей
г) стойкое негативное эмоциональное состояние, которое возникает в связи с неуспешной деятельностью и проявляется в том, что человек не может или не хочет признавать собственной вины
д) динамическая система представлений человека о себе, которая включает осознание своих физических, интеллектуальных и других особенностей человека
Вопрос 17
Question 9 of 80
Point Value: 1
Question
Уровень притязаний – это:
Answer
а) особая регулятивная система, которую использует человек для избежания психологического дискомфорта и переживаний
б) взаимосвязь самооценки и комплекса неполноценности
в) состояние, которое возникает, когда на пути к достижению цели человек сталкивается с преградами, которые реально не может или не хочет изменить
г) оценка человеком себя, своих возможностей, качеств и места среди других людей
д) стремления к достижению цели того уровня сложности, которую человек считает возможным достичь
Вопрос 18
Question 10 of 80
Point Value: 1
Question
Укажите положение, которое характеризует гуманистическое понимание источников активности личночти:
Answer
а) внешние стимулы поддерживают развитие человека, но движущая сила ее поведения – тенденция самоактуализации
б) основным источником активности личности является система сознательных мотивов и отношений, сформировавшихся в зависимости от общественных отношений и условий воспитания
в) личность активна по своей природе (жизнь – форма движения) и ведет себе в соответствии с субъективной интерпретацией реальности
г) основным источником активности личности является подкрепление ее соответствующих действий
д) основным источником активности личности является неосознаваемые инстинкты и влечения
Вопрос 19
Question 11 of 80
Point Value: 1
Question
Укажите положение, которое характеризует понимание источников активности человека с точки зрения деятельностного подхода:
Answer
а) внешние стимулы поддерживают развитие человека, но движущая сила ее поведения – тенденция самоактуализации
б) основным источником активности личности является система сознательных мотивов и отношений, сформировавшихся в зависимости от общественных отношений и условий воспитания
в) основным источником личности является установление баланса между инстинктами и культурными нормами
г) основным источником активности личности является подкрепление ее соответствующих действий
д) основным источником активности личности является неосознаваемые инстинкты и влечения
Вопрос 2
Question 12 of 80
Point Value: 1
Question
Какие из перечисленных понятий относятся к познавательным процессам?
Answer
а) мнение, психика, познание, разум, чувства
б) ощущения, мышление, воображение, воля, темперамент
в) воля, ощущение, чувства, сознание, характер
г) внимание, настроение, эмпатия, самосознание, эмоции
д) память, мышление, воображение, ощущение, восприятие
Вопрос 20
Question 13 of 80
Point Value: 1
Question
Укажите наиболее точное определение психологического содержания понятия «деятельность»:
Answer
а) внутренняя активность человека, направленная на удовлетворение потребностей
б) внешняя активность человека, направленная на удовлетворение потребностей
в) активность человека, которая регулируется сознательной целью и направлена на преобразование себя и действительности
г) совокупность действий человека
д) целенаправленная активность человека, связанная с преодолением препятствий
Вопрос 21
Question 14 of 80
Point Value: 1
Question
Процесс, направленный на реализацию цели деятельности, называют:
Answer
а) особенностью памяти
б) психической закономерностью
в) привычкой
г) сенсорным контролем
д) действием
Вопрос 22
Question 15 of 80
Point Value: 1
Question
Процесс перехода от внешнего, материального действия к внутреннему, идеальному называют:
Answer
а) интерференцией
б) декомпенсацией
в) экстериоризацией
г) интериоризацией
д) фрустрацией
Вопрос 23
Question 16 of 80
Point Value: 1
Question
Качество личности, характеризующее склонность человека приписывать ответственность за результаты своей деятельности или внешним силам, или собственным способностям, усилиям, называется:
Answer
а) локус контроля
б) аффект неадекватности
в) самооценкой
г) Я-концепцией
д) акцентуацией
Вопрос 24
Question 17 of 80
Point Value: 1
Question
Процесс превращения внутреннего психического действия во внешнее действие:
Answer
а) интерференция
б) декомпенсация
в) экстериоризация
г) интериоризация
д) фрустрация
Вопрос 25
Question 18 of 80
Point Value: 1
Question
Укажите структурные компоненты общения:
Answer
а) апперцепция, перцепция, аттракция
б) интеракция, коммуникация, перцепция
в) перцепция взаимодействие, контактирование
г) коммуникация, идентификация, децентрация
д) эмпатия, коммуникация, апперцепция
Вопрос 26
Question 19 of 80
Point Value: 1
Question
Взаимодействие между общающимися, их воздействие друг на друга, называют:
Answer
а) трансфером
б) стереотипом
в) установкой
г) ингибицией
д) интеракцией
Вопрос 27
Question 20 of 80
Point Value: 1
Question
Укажите строку, в которой перечислены только групповые феномены:
Answer
а) сдвиг риска, синестезия, сенсибилизация
б) лидерство, конформизм, нонконформизм
в) конформизм, фантазия, антиципация
г) внушение, социоматрица, сублимация
д) конформность, самооценка, социометрия
Вопрос 28
Question 21 of 80
Point Value: 1
Question
Аттракция – это:
Answer
а) процесс формирования привлекательности какого-то человека для воспринимающего в процессе общения и продукт этого процесса
б) смысловой аспект социального взаимодействия, обмен информацией
в) процесс установления и развития контактов между людьми, порождаемый потребностями совместной деятельности и включающий обмен информацией
в) механизм психологической защиты, который заключается в неосознанном наделении другого человека присущими данной личности мотивами, чертами и свойствами
г) понятия, обозначающее поведение человека в определенной жизненной ситуации, соответствующей занимаемому им положению
д) упрощенное, зачастую искаженное представление о каком-либо социальном объекте
Вопрос 29
Question 22 of 80
Point Value: 1
Question
Установка – это:
Answer
а) уподобление, отождествление с кем-либо
б) восприятие, понимание и оценка человека человеком
в) субъективные ориентации человека как члена группы на те или иные ценности, предписывающие индивиду определенные социально принятые способы поведения
г) форма коммуникации, которая уже сама по себе является сообщением, указывающим на то, как следует понимать передаваемую информацию
д) сравнительно объективное представление о группе людей, с которой у нас были ограниченные контакты
Вопрос 3
Question 23 of 80
Point Value: 1
Question
Бессознательное человека является предметом:
Answer
а) когнитивной психологии
б) гуманистической психологии
в) гештальтпсихологии
г) психоанализа
д) бихевиоризма
Вопрос 30
Question 24 of 80
Point Value: 1
Question
Склонность объяснять все поведение человека на основе тех качеств, которые, на наш взгляд, являются у него главными, называется эффектом:
Answer
а) первичности
б) ореола
в) плацебо
г) Пигмалиона
д) аудитории
Вопрос 31
Question 25 of 80
Point Value: 1
Question
Характеристика внимания во времени, которая измеряется длительностью сохранения интенсивного внимания, называется:
Answer
а) устойчивостью
б) переключением
в) колебанием
г) объемом
д) распределением
Вопрос 32
Question 26 of 80
Point Value: 1
Question
Укажите утверждение, в котором наиболее точно приведено определение внимания:
Answer
а) сосредоточенность и направленность сознания на определенных объектах при одновременном отвлечении от других
б) избирательное восприятие объектов действительности
в) необходимое условие психической деятельности человека
г) избирательное отражение объектов и явлений действительности
д) избирательная направленность сознания на предметы внешнего мира
Вопрос 33
Question 27 of 80
Point Value: 1
Question
Как называют внимание, которое сознательно направляется и регулируется сознанием личности?
Answer
а) произвольное
б) непроизвольное
в) послепроизвольное
г) групповое
д) ни одно из указанных видов внимания
Вопрос 34
Question 28 of 80
Point Value: 1
Question
Периодическое кратковременное непроизвольное изменение напряжения внимания к определенному объекту или деятельности – это:
Answer
а) концентрация внимания
б) распределение внимания
в) переключение внимания
г) объем внимания
д) колебание внимания
Вопрос 35
Question 29 of 80
Point Value: 1
Question
Свойства внимания:
Answer
а) устойчивость, объем, доминанта, адаптация
б) сознательность, распределение, колебание, ступенчатость
в) непроизвольность, направленность, критичность, объем
г) устойчивость, объем, переключение, распределение
д) сосредоточение, распределение, цикличность, объем
Вопрос 36
Question 30 of 80
Point Value: 1
Question
Неадекватное восприятие, которое искривлено, ошибочно отражает объекты, воздействующие на анализаторы, называют:
Answer
а) антиципацией
б) аперцепцией
в) иллюзией
г) структурностью
д) ассоциацией
Вопрос 37
Question 31 of 80
Point Value: 1
Question
Укажите понятия, которые относятся к свойствам восприятия:
Answer
а) целостность, константность, предметность, адаптация
б) предметность, осмысленность, константность, целостность
в) сенсибилизация, целостность, предметность, адаптация
г) константность, адаптация, осмысленность, предметность
д) апперцепция, сенсибилизация, целостность, адаптация
Вопрос 38
Question 32 of 80
Point Value: 1
Question
Отражение объективной длительности, быстроты и последовательности явлений действительности называют:
Answer
а) апперцепцией
б) восприятием времени
в) иллюзией
г) восприятием пространства
д) сенсибилизацией
Вопрос 39
Question 33 of 80
Point Value: 1
Question
Изменение интенсивности и качества ощущений под воздействием предыдущего или последующего раздражителя – это:
Answer
а) взаимодействие ощущений
б) адаптация
в) контраст
г) порог чувствительности
д) синестезия
Вопрос 4
Question 34 of 80
Point Value: 1
Question
Какие из перечисленных понятий относятся к формам отражения психики?
Answer
а) наследственность, свойства нервной системы, тип высшей нервной деятельности
б) социометрия, активность, апперцепция, психические процессы
в) генотип, фрустрация, сознание, ассимиляция, адаптация
г) познавательные процессы, психические свойства, психические состояния
д) анализ, синтез, классификация, обобщение, сравнение
Вопрос 40
Question 35 of 80
Point Value: 1
Question
Самолет, «пойманный» лучами прожекторов, нередко теряет управление и сбивается с курса. Какая закономерность ощущений летчика проявляется в данном примере?
Answer
а) иллюзия
б) взаимодействие
в) адаптация
г) порог чувствительности
д) синестезия
Вопрос 41
Question 36 of 80
Point Value: 1
Question
Ретроактивное торможение – это:
Answer
а) более полное и точное воспроизведение сохраненного в памяти материала в сравнении с его воспроизведением сразу после заучивания называется:
б) забывание материала под влиянием деятельности, предшествующей заучиванию
в) забывание материала под влиянием деятельности, следующей за заучиванием
г) процесс заключающийся в невозможности извлечения ранее закрепленного в памяти
д) психическая деятельность, направленная на закрепление в памяти новой информации путем связывания ее с приобретенным ранее знанием
Вопрос 42
Question 37 of 80
Point Value: 1
Question
Закономерность памяти, которая проявляется в том, что первые и последние элементы запоминаемого материала удерживаются прочнее и чаще, чем срединные, называется:
Answer
а) эффектом края
б) реминисценцией
в) реконструкцией
г) эффектом Зейгарника
д) ассоциацией
Вопрос 43
Question 38 of 80
Point Value: 1
Question
Какой вид ассоциаций использовал автор при написании данного стихотворения:
„ Река текла как дождь, лежащий на боку
А дождик шел как речка в вертикали
И мост подныривал подобно поплавку
Когда струи по нем перетекали.”
Answer
а) сходства
б) смежности
в) контраста
г) оригинальности
д) парадокса
Вопрос 44
Question 39 of 80
Point Value: 1
Question
Укажите строку, в которой представлена классификация памяти по характеру психической активности:
Answer
а) эмоциональная, кратковременная, сенсорная, механическая
б) двигательная, эмоциональная, образная, словесно-логическая
в) произвольная, непроизвольная, образная, логическая
г) ассоциативная, эмоциональная, сенсорная, образная
д) непосредственная, опосредованная, образная, двигательная
Вопрос 45
Question 40 of 80
Point Value: 1
Question
Условием повышения продуктивности памяти является:
Answer
а) действенное отношение к предмету, когда он входит в содержание основной цели деятельности
б) действие с предметом является необходимым условием только при непроизвольном запоминании материала
в) продуктивность непроизвольного запоминания не зависит от действий с предметами
г) продуктивность произвольного запоминания не зависит от действий с предметами
д) ни одно из указанных условий
Вопрос 46
Question 41 of 80
Point Value: 1
Question
Укажите наиболее полное определение сущности мышления:
Answer
а) отражение отдельных конкретных предметов по их существенным свойствам и качества
б) отражение в сознании человека предметов и явлений с их существенными свойствами
в) непосредственное отражение предметов и явлений в их связях и отношениях
г) создание в сознании человека образов предметов и явлений с их внутренними и внешними свойствами
д) опосредованное и обобщенное отражение предметов и явлений и их существенных связей, свойств и отношений
Вопрос 47
Question 42 of 80
Point Value: 1
Question
В какой строчке названы только операции мышления:
Answer
а) анализ, сравнение, восприятие, синтез, обобщение
б) синтез, анализ, обобщение, конкретизация, рассуждение
в) сравнение, анализ, синтез абстрагирование, обобщение
г) синтез, анализ, обобщение, умозаключение, рассуждение
д) сравнение, анализ, обобщение, конкретизация, умозаключение
Вопрос 48
Question 43 of 80
Point Value: 1
Question
Выберите утверждение, которое наиболее точно определяет понятие как форму мышления:
Answer
а) самое полное отражение предметов и явлений по их свойствам
б) обобщение предметов и явление объективной действительности
в) отражение внешних и внутренних свойств предметов и явлений в их существенных связях и отношениях
г) отражение с помощью слова сущности объекта
д) ни одно из указанных
Вопрос 49
Question 44 of 80
Point Value: 1
Question
Дошкольника спрашивают: “Что такое птица?”. Он отвечает: “Она маленькая, серенькая, у нее маленький носик и ротик”. Какая операция мышления, прежде всего, недостаточно развита у ребенка?
Answer
а) синтез
б) анализ
в) обобщение
г) конкретизация
д) ни одна из указанных операций
Вопрос 5
Question 45 of 80
Point Value: 1
Question
К психическим явлениям относятся:
Answer
а) мысли, воспоминания, мозг, разум, чувства
б) ощущение, пищеварение, мышление, воображение, интерес
в) характер забывание, желания, мысли, мечты, потребности
г) заинтересованность, стремление, гордость, дыхание, память
д) воля, радость, уважение, аппетит, апперцепция
Вопрос 50
Question 46 of 80
Point Value: 1
Question
В чем проявляется связь мышления и речи?
Answer
а) речь и мышление тождественны
б) речь и мышление практически не связаны
в) без речи невозможно понятийное мышление
г) специфически человеческое мышление не обязательно основывается на речи
д) развитие специфически человеческого мышления возможно и на неречевой основе
Вопрос 51
Question 47 of 80
Point Value: 1
Question
Укажите утверждение, в котором наиболее точно раскрывается содержание творческого воображения человека:
Answer
а) создание в сознании человека картин отдаленного будущего
б) самостоятельное создание в сознании человека оригинальных образов на основе прошлого опыта
в) создание в сознании человека образов новых для него объектов на основе словесного описания
г) психическая деятельность, в результате которой человек делает новые умозаключения
д) создание в сознании человека четких образов ранее воспринятых объектов
Вопрос 52
Question 48 of 80
Point Value: 1
Question
Какие из перечисленных понятий раскрывают приемы создания новых образов:
Answer
а) апперцепция
б) агглютинация
в) акцентуация
г) абстракция
д) аттракция
Вопрос 53
Question 49 of 80
Point Value: 1
Question
В каком из утверждений наиболее точно раскрывается содержание репродуктивного воображения человека?
Answer
а) создание в сознании человека картин отдаленного будущего
б) самостоятельное создание в сознании человека оригинальных образов на основе прошлого опыта
в) создание в сознании человека образов новых для него объектов на основе словесного описания
г) психическая деятельность, в результате которой человек делает новые умозаключения
д) создание в сознании человека четких образов ранее воспринятых объектов
Вопрос 54
Question 50 of 80
Point Value: 1
Question
Мечта – это:
Answer
а) воспроизводящее воображение, обращенное в прошлое или будущее
б) форма творческого воображения, направленная на ближайшее будущее
в) творческое воображение, которое способствует созданию образов желаемого будущего
г) создание человеком образов будущего
д) ни одно из указанных определений
Вопрос 55
Question 51 of 80
Point Value: 1
Question
Какие приемы использованы для создания указанных ниже образов воображения? «-Что сделаю я для людей?! – сильнее грома вскричал Данко. И неожиданно он разорвал руками себе грудь и вырвал из нее свое сердце и высоко поднял его над головой. Оно пылало так ярко, как солнце и ярче солнца…» (М.Горький)
Answer
а) агглютинация
б) типизация
в) гиперболизация
г) схематизация
д) ни один из указанных приемов
Вопрос 56
Question 52 of 80
Point Value: 1
Question
Какое из утверждений наиболее точно отражает содержание чувств?
Answer
а) отражение окружающих предметов и отношения к ним
б) реакция человека на окружающую действительность
в) переживания, в которых выявляется устойчивое отношение человека к окружающей действительности и к самому себе
г) своеобразное отношение человека к тому, что он воспринимает
д) отражение внутреннего состояния человека
Вопрос 57
Question 53 of 80
Point Value: 1
Question
Укажите, в какой строке названы только аффекты:
Answer
а) бодрость, печаль, удовлетворение, гнев, радость
б) симпатия, внимание, страх, ужас, фрустрация
в) печаль, экстаз, гнев, ярость, отчаяние
г) гнев, ужас, ярость, лень, отчаяние
д) экзальтация, любовь, безрассудность, ненависть, патриотизм
Вопрос 58
Question 54 of 80
Point Value: 1
Question
В каком из перечней понятий все относятся к психическим состояниям?
Answer
а) взволнованность, мечта, заинтересованность, воображение
б) дыхание, стремление, восприятие, внимание
в) желание, мысли, мечты, потребности
г) настойчивость, гордость, радость, воля
д) равнодушие, волнение, спокойствие, внимательность
Вопрос 59
Question 55 of 80
Point Value: 1
Question
О каком проявлении эмоциональной сферы личности говорится в произведении О.Гончара? ”Все, все мы отдаем тебе, Родина… Все! Даже наши сердца! И кто не изведал этого счастья, этой красоты верности, тот не жил по-настоящему.”
Answer
а) аффекты
б) эмоции
в) чувства
г) эмоциональный тон ощущений
д) ни одно из указанных проявлений
Вопрос 6
Question 56 of 80
Point Value: 1
Question
Какие из названных понятий относятся к видам эксперимента:
Answer
а) лабораторный, естественный, констатирующий, формирующий
б) практический, формирующий, тестирующий, естественный
в) лабораторный, естественный, практический, теоретический
г) психиатрический, консультативный, естественный, лабораторный
д) наблюдательным, шаблонным, естественным, лабораторным
Вопрос 60
Question 57 of 80
Point Value: 1
Question
Субъективное отношение к прекрасному или безобразному в социальной и природной среде определяет:
Answer
а) моральные чувства
б) праксические чувства
в) эстетические чувства
г) интеллектуальные чувства
д) ни одни из указанных чувств
Вопрос 61
Question 58 of 80
Point Value: 1
Question
Выберите вариант, в котором наиболее точно отражена сущность волевых действий:
Answer
а) сознательные, произвольные только во время выполнения деятельности
б) обеспечивающие переход от решений к их выполнению в процессе организации деятельности
в) направленные на достижение сознательно поставленной цели и связанные с преодолением препятствий
г) импульсивные, связанные с преодолением трудностей
д) связанные с принятием правильных решений и определением плана их выполнения
Вопрос 62
Question 59 of 80
Point Value: 1
Question
Выберите вариант, в котором указан перечень положительных волевых качеств:
Answer
а) настойчивость, самостоятельность, упрямство, целенаправленность, мужество
б) целенаправленность, самообладание, конформность, смелость, выдержка
в) настойчивость, мужество, выдержка, логичность, решительность
г) целенаправленность, смелость, ответственность, экстернальность, мужество
д) самообладание, смелость, ответственность, настойчивость, решительность
Вопрос 63
Question 60 of 80
Point Value: 1
Question
Укажите компонент волевого акта:
Answer
а) ориентировка
б) контроль
в) торможение
г) борьба мотивов
д) ни один из указанных
Вопрос 64
Question 61 of 80
Point Value: 1
Question
В ряде опытов было установлено, что если вспышку лампочки несколько раз объединять с электрическим раздражением руки испытуемого, то через некоторое время он начнет отдергивать руку, как только вспыхнет лампочка, даже без электрического раздражения. К какому виду поведения можно отнести указанные действия человека?
Answer
а) импульсивное поведение
б) волевое поведение
в) произвольное поведение
г) автоматизированное поведение
д) ни к одному из указанных видов
Вопрос 65
Question 62 of 80
Point Value: 1
Question
Среди перечисленных понятий укажите то, которое имеет непосредственное отношение к особенностям принятия решения в процессе волевого акта:
Answer
а) локус контроля
б) экстраверсия
в) автоматизм
г) все из указанных
д) ни одно из указанных
Вопрос 66
Question 63 of 80
Point Value: 1
Question
По И.П.Павлову основные типы нервной системы определяются по таким ее свойствам:
Answer
а) стабильность нервных процессов, равновесие процессов возбуждения и торможения
б) стереотипность и индукция нервных процессов
в) соотношение первой и второй сигнальной систем
г) сила, уравновешенность и подвижность нервных процессов д) индукция и реактивность нервной системы
Вопрос 67
Question 64 of 80
Point Value: 1
Question
Сильный, уравновешенный, инертный тип нервной системы отвечает такому типу темперамента:
Answer
а) сангвиник
б) холерик
в) меланхолик
г) флегматик
д) ни одному из указанных
Вопрос 68
Question 65 of 80
Point Value: 1
Question
На основании характеристики определите тип темперамента: Г. чувствителен и чуток. В то же время недоверчив, долго переживает неудачу. В такие минуты он замыкается в себе, может ошибаться в процессе деятельности
Answer
а) холерик
б) флегматик
в) сангвиник
г) меланхолик
д) ни один из указанных типов
Вопрос 69
Question 66 of 80
Point Value: 1
Question
На основании характеристики определите тип темперамента: В., как правило, сдержан и невозмутим. На вопросы отвечает не сразу, но спокойно и по существу. Трудно сходится с людьми. Поддерживает постоянные контакты с ограниченным количеством людей
Answer
а) холерик
б) флегматик
в) сангвиник
г) меланхолик
д) ни один из указанных типов
Вопрос 7
Question 67 of 80
Point Value: 1
Question
Разновидностью метода наблюдения является:
Answer
а) антиципация
б) адаптация
в) интроспекция
г) интерференция
д) аккомодация
Вопрос 70
Question 68 of 80
Point Value: 1
Question
Темперамент определяет:
Answer
а) направление интересов человека
б) темп и ритм деятельности
в) характер человека
г) содержание деятельности человека
д) способности человека
Вопрос 71
Question 69 of 80
Point Value: 1
Question
Укажите утверждение, которое относится к понятию «черта характера»:
Answer
а) черты характера проявляются в любых обстоятельствах и условиях
б) черты характера являются ничем иным, как определенными способами действий
в) в чертах характера проявляется только лишь отношение к себе и другим людям
г) черты характера проявляются только лишь в отношении человека к деятельности
д) черты характера – это отражение общественных отношений
Вопрос 72
Question 70 of 80
Point Value: 1
Question
Какие из приведенных характеристик человека описывают только характер, а не темперамент?
Answer
а) старательный
б) активный
в) эмоционально устойчивый
г) чувствительный
д) ни одна из вышеперечисленных
Вопрос 73
Question 71 of 80
Point Value: 1
Question
Какое из перечисленных утверждений является правильным?
Answer
а) характер передается по наследству от родителей
б) характер формируется в процессе обучения и воспитания
в) характер частично передается по наследству от родителей, а частично формируется в процессе обучения и воспитания
г) характер человека изменить невозможно
д) ни одно из указанных утверждений
Вопрос 74
Question 72 of 80
Point Value: 1
Question
Укажите наиболее точное определение характера:
Answer
а) совокупность устойчивых индивидуальных особенностей личности, складывающихся и проявляющихся в деятельности и общении, обуславливая типичные для нее способы поведения
б) совокупность свойств определенной личности, которые могут проявляться при определенных обстоятельствах, обусловливая особенности ее поведения
в) индивидуально-психологические особенности личности, проявляющиеся в деятельности и обуславливающие успешность ее выполнения
г) совокупность устойчивых индивидуальных особенностей личности, проявляющиеся в ее активности, характеризующие ее эмоциональность и динамичность поведения
д) ни одно из указанных
Вопрос 75
Question 73 of 80
Point Value: 1
Question
Чем обусловлено различие в характерах детей, которые были рождены и воспитывались в одной семье?
Answer
а) различными природными данными
б) различными подходами к воспитанию детей
в) различным опытом, который они приобрели во взаимодействии с миром
г) ни один из указанных ответов
д) все из указанных ответов
Вопрос 76
Question 74 of 80
Point Value: 1
Question
Укажите утверждение, в котором наиболее полно раскрывается содержание понятие “способности”, принятое в отечественной психологии:
Answer
а) индивидуально-психологические свойства, являющиеся необходимым условиям выполнения творческой деятельности
б) психические свойства, обуславливающие успешность обучения
в) врожденные психические свойства, являющиеся основой успешного выполнения любой деятельности
г) индивидуально-психологические свойства, отвечающие условиям деятельности и являющиеся необходимым условиям ее успешного выполнения
д) индивидуально-психологические свойства, проявляющиеся и развивающиеся в творческой деятельности
Вопрос 77
Question 75 of 80
Point Value: 1
Question
Развитие способностей зависит:
Answer
а) только от наличия задатков
б) только от воспитания
в) прежде всего, от наличия задатков и активности личности в процессе воспитания
г) не зависит ни от наследственных данных, ни от воспитания
д) прежде всего, от наличия задатков, а воспитанием можно только откорректировать данный процесс
Вопрос 78
Question 76 of 80
Point Value: 1
Question
Под задатками следует понимать:
Answer
а) врожденные способности к определенной деятельности
б) приобретенные в процессе обучения и воспитания свойства личности, характеризующие ее способности к определенной деятельности
в) психологические свойства, которые являются условием успешного выполнения определенной деятельности
г) врожденные анатомо-физиологические особенности, являющиеся одной из предпосылок развития способностей
д) ни одно из указанных утверждений
Вопрос 79
Question 77 of 80
Point Value: 1
Question
Выберите утверждение, в котором определяется гениальность как уровень развития способностей:
Answer
а) совокупность нескольких способностей, обусловливающих успешную активность человека в широких диапазонах деятельности и общения
б) уникальные способности, наличие которых позволяет получить результаты, являющиеся достоянием эпохи
в) высокая способность к конкретным видам деятельности, в которых человек достигает значительных творческих результатов
г) все из указанных утверждений
д) ни одно из указанных утверждений
Вопрос 8
Question 78 of 80
Point Value: 1
Question
Эксперимент отличается от наблюдения тем, что:
Answer
а) исследователь не вмешивается в поведение испытуемого, но желаемые сведения про его психическую жизнь получает с помощью аппаратуры
б) исследователь вмешивается в поведение испытуемого, использует аппаратуру, вызывая желаемые проявления психики испытуемого
в) исследователь вынужден ждать результатов исследования
г) испытуемый может проявлять скованность, сознательную или бессознательную тревогу, боязнь оценки
д) перед исследователем встает ряд вопросов, которые касаются умений и навыков испытуемого
Вопрос 80
Question 79 of 80
Point Value: 1
Question
Какое из перечисленных утверждений является правильным?
Answer
а) способности человека развиваются в детстве и в зрелом возрасте развить их нельзя
б) развитие способностей возможно только в особые, сензитивные периоды жизни человека
в) способности можно развить и в зрелом возрасте
г) все из указанных утверждений
д) ни одно из указанных утверждений
Вопрос 9
Question 80 of 80
Point Value: 1
Question
Относительно полный контроль переменных возможен в:
Answer
а) наблюдении
б) опросе
в) эксперименте
г) проективном методе
д) беседе
... Cгенерировано за 0.386770 секунд |
|
Реферати | Оферта | Пошук | Замовити реферат | Контакти
|
Copyright © 2011 - Институт.com.ua | Розробка сайту - vbs.com.ua |