институт.com.ua - національний студентський портал України
  • ТОП-оголошення
Система оголошень институт.com.ua допоможе Вам знайти або розмістити оголошення для студентів, пов'язані з освітою в Україні та закордоном, працевлаштуванням для студентів, репетиторством. Також Ви можете розмістити інформацію про послуги у сфері освіти.
Головна| Новини| Освіта в Україні| Реферати| Контакти

Тема: Віденьскі класики

Каталог пособий и учебных материалов | Искусство | Контрольная | Страниц: 17 | Год: 2011 | Размер: 22 кб. | Стоимость: 50 грн. | Смотреть | Купить

Віденьскі класики

Вступ 3
1. Представники віденської класичної школи 4
2. Сонатне алегро 13
Висновки 16
Список літератури 17

Cмотрите также:
Антична філософія. Матеріалізм та ідеалізм у цій філософії. Становлення діалектики

Вступ 3 1. Філософія досократиків 5 2. Філософія періоду античної класики 10 3. Філософсько-етична думка епохи еллінізму 14 Висновок 17 Література 18

Дизайн виробів як необхідність сучасності

Вступ 3 1. Виникнення дизайну 4 2. Сутність дизайну виробів 7 3. Сучасний дизайн: повернення до класики 9 Висновки 11 Список використаної літератури 12

Сучасні теорії капіталу

Вступ 3 1. Класики економічної теорії про капітал. 5 2. Структура і функціонування капіталу підприємства (теорія Дж. Кайнса) 15 3. Теорія капіталу Поля Самуельсона 21 Заключення 26 Література 28

Капітал, його суть і функціонувальні форми

Вступ 3 1. Класики економічної теорії про капітал 6 2. Сутність капіталу 17 3. Структура і функціонування капіталу підприємства 25 4. Функціональні форми капіталу. Теорія капіталу Поля Самуельсона 32 Заключення 37 Література 40

Кр соціологія

1. Соціальний конфлікт. Поняття соціального конфлікту. Класики конфліктології. Причини та етапи розвитку соціального конфлікту. Форми та засоби регулювання конфлікту 3 2. Поняття демографічних (паспортних) запитань соціологічної анкети та її функції 15 Список використаної літератури 17

Контрольна з історії економічних вчень

Зміст. Питання 1. Термін "політекономія" започаткований А. Монкрентьєном, проте К. Маркс не вважав меркантилізм "дійсним початком політичної економії", а вважав "батьком політичної економії" В. Петті. Чому? Дайте розгорнуту обґрунтовану відповідь. 3 Питання 2. За що класики марксизму оцінювали пострекардіанських представників "класицизму" як "вульгарних" політекономів? Проаналізуйте "вульгарні" концепції "всезагального закону народонаселення" (Т.Р. Мальтус), "утримання" й "останього часу" (Н.У. Сеніор), "гармонії" (Ф. Бастіа, Г.Ч. Кері) та ін. і дайте їм власну оцінку з позиції сьогодення. Справедливо чи ні і чому саме називати сучасну західну економічну теорію "сучасною вульгарною буржуазною політичною економією"? Відповідь обґрунтуйте. 9 Питання 3. В економічні літературі відома теза Г. Мюрдаля "Вільна гра ринкових сил, звичайно веде до поглиблення, а не до вирівнювання міжнародних відмінностей". Поясніть їх 16 Література. 20

Філософські ідеї періоду "високої класики"

Вступ 3 1. ФІЛОСОФСЬКА СИСТЕМА ПЛАТОНА 4 1.1. Вчення Платона про ідеї 4 1.2. Космологія Платона 5 1.3. Платонівська антропологія і етика 6 1.4. Вчення Платона про суспільство і державу 7 2. ПРОВІДНІ ІДЕЇ ФІЛОСОФІЇ АРІСТОТЕЛЯ 10 2.1. Вчення Арістотеля про форму і чотири причини 10 2.2. Арістотель – засновник логіки 12 2.3. Арістотель про людину 13 2.4. Погляди Арістотеля на суспільство і державу 14 Висновки 17 Література 18 Вступ Періодом "високої класики" в філософії дуже часто називають період розквіту давньогрецької філософії з середини V і до кінця IV століття до нашої ери. Це був період інтенсивного розвитку грецьких міст-полісів, піднесення всіх сторін життя людей. В першу чергу це стосувалось вільних мешканців країни, які за рахунок нещадної експлуатації рабів, створили для себе умови для самодостатнього розвитку. В цей період й зародилася класична філософія. Теоретичні напрацювання мислителів того часу стали основою для подальшого розвитку наук і використовувалися не тільки в античні часи, а й багато століть після цього. Платон і Арістотель – найвидатніші філософи тієї доби. Вони, використовуючи концепції своїх попередників, розробили власні філософські системи, які стали основою для багатьох мислителів, культурних діячів і науковців впродовж багатьох наступних віків. Їх погляди стали відправною точкою для розробки наукових теорій і в наші дні. Ознайомлення з їх поглядами дозволяє зрозуміти логічну послідовність розвитку філософської думки протягом розвитку цивілізації. Висновки Послідовники Сократа, Платон і Арістотель, здійснили переворот у філософському світогляді Давньої Греції. Ними була зроблена спроба пояснити сутність природи, Космосу, людини, однак вони зробили це набагато глибше ранніх філософів античності. Платон і Арістотель стали засновниками цілого ряду наук, узагальнили та систематизували практично весь наявний запас теоретичних знань того часу. Заслуга цих мислителів у тому, що вони перейшли від декларативно-догматичного методу філософствування до діалого-доказового способу вирішення проблем буття. Їх творчість сприяла становленню класичної античної філософії, радикального повороту до логіко-гносеологічної, соціально-політичної, етично-етичної і антропологічної проблематиці. Особливе місце в їх діяльності займає філософо-просвітницька діяльність – вони створили навчальні заклади, де разом з учнями займалися проблемами осмислення природи, буття, сущого. Роботи Платона і Арістотеля на багато віків вперед обумовили хід розвитку філософської думки Західної Європи.

Питання до іспитів (релігія)

1. Предмет і об’єкт культурології. 2. Основні значення поняття «культура». 3. Структура і форми культури. 4. Дайте визначення культури та охарактеризуйте її сутність. 5. Назвіть і охарактеризуйте основні функції культури. 6. Первісне мистецтво. 7. Сутність концепції культури Дж.Віко. 8. Охарактеризуйте стадії культурного розвитку згідно концепції культури Л.Моргана. 9. Основні положення концепції культури О.Шпенглера. 10. Концепція «Осьового часу» Карла Ясперса. 11. У чому полягає функціональна концепція розвитку культури. 12. Сутність діяльнісної теорії культури. 13. Сутність концепції культури А.Тойнбі. 14. Охарактеризуйте поняття антропоморфізм та його форми. 15. Дайте визначення міфа та розкрийте його значення. 16. Магія та її роль у житті первісної людини. 17. Назвіть та охарактеризуйте найбільш відомі витвори первісного мистецтва. 18. Життя і вчення засновника джайнізму. 19. Пантеон індуїзму. 20. Визначіть які риси характеризують буддійську модель світу. 21. В чому полягає сутність масової культури. 22. Охарактеризуйте співвідношення елітарної та масової культури. 23. Загальна характеристика релігійно-міфологічних уявлень народів давньої Месопотамії. 24. Архітектура і скульптура Давнього Вавілону. 25. Наукові здобутки давнього Вавілону 26. Наукові здобутки Месопотамської культури. 27. Періодизація та характеристика історичних етапів народів Месопотамії 28. Соціально-правова система давнього Шумеру та Вавілону. Кодекс Хаммурапі. 29. Матеріальна культура Месопотамії. (Архітектура, скульптура, технічні досягнення). 30. Характеристика кодексу законів Хаммурапі. 31. Основні історичні стани та характеристика Месопотамської цивілізації. 32. Принципи та сучасна періодизація історії давнього Єгипту. 33. Космогонічна концепція давніх єгиптян. 34. Культурні явища періоду Середнього царства в Давньому Єгипті 35. Релігійні уявлення давніх єгиптян. 36. Суспільні риси давньоєгипетського мистецтва. 37. Давньогрецька скульптура. 38. Давньогрецька архітектура. 39. Історики Давньої Греції. 40. Космогонічні уявлення давніх греків. 41. Особливості та значення давньогрецької демократії. 42. Давньогрецька філософія класичного періоду 43. Загальна характеристика кріто-мікенської культури. 44. Охарактеризуйте гомерівський (ранньоархаїчний) період давньогрецької культури 45. Сюжет та культурне значення "Іліади" та "Одисеї". 46. Охарактеризуйте процеси етногенезу на території Давньої Греції. 47. Грецька культура періоду класики. 48. Порівняйте ідеал людини в культурах Античності та Середньовіччя. 49. Порівняйте романський і готичний стилі. 50. Визначте місце людини в світомоделі бароко. 51. Порівняйте світомодель Нового часу і Середньовіччя. 52. Порівняйте художній світ Південного і Північного Відродження. 53. Визначте якими є досягнення і недоліки реалістичного світобачення. 54. Визначіть у чому проявляється протилежність феноменів Сходу і Заходу. 55. Предмет естетики як науки 56. Теорія катарсису 57. Категорія піднесеного. 58. Естетична діяльність та її форми. 59. Естетичний смак. 60. Розкрийте зміст поняття "канон" 61. Трагічне та комічне як категорії естетики. 62. Назвіть які ви знаєте архітектурні пам'ятки, побудовані за правилом «золотого перетину». 63. Природа художньої творчості 64. Розкрийте зміст поняття "художній образ" 65. Розкрийте зміст поняття «мімезис». 66. Розкрийте зміст поняття "художній символ" 67. Поясніть у чому сутність імпресіоністичного світобачення. 68. Розкрийте зміст поняття "стиль" 69. Естетика Ренесансу 70. Розкрийте зміст поняття "форма-зміст" 71. Розкрийте зміст поняття "естетичний досвід". 72. Предмет і об’єкт етики. 73. Співвідношення етики і моралі. 74. Моральний імператив: обов'язок і совість. 75. Добро та зло. 76. Розкрийте зміст категоричного імперативу І. Канта. 77. Що таке моральна цінність? 78. Які компоненти моралі ви знаєте? 79. Мораль і право. 80. Дія і свобода людини. 81. Протестантська етика. 82. Основні принципи і дилеми біоетики. 83. Функції професійних і корпоративних кодексів. 84. Концепції етики бізнесу. 85. Поняття і предмет господарської етики.

Особливості творчості Генріха Гейне

Вступ 3 РОЗДІЛ 1. ЖИТТЄВИЙ ШЛЯХ ПОЕТА ЯК ФАКТОР ФОРМУВАННЯ ЙОГО СВІТОГЛЯДНИХ ТА ХУДОЖНІХ ОБРАЗІВ. 6 РОЗДІЛ ІІ. ОСОБЛИВОСТІ ПОЕТИКИ, КОМПОЗИЦІЇ, ЖАНРУ ТВОРІВ ГЕЙНЕ 19 2.1. Початок творчого шляху. "Книга пісень". 19 2.2. Публіцистика і поезія 30 – 40-х років. 30 2.3. Поема „Атта Троль”. 44 2.4. Творчість передберезневого періоду. 47 Поема "Німеччина. Зимова казка". 47 2.5. Останній період творчості. "Романсеро". 52 Висновки 59 Література 62 Вступ Актуальність теми дослідження. Твори Генріха Гейне цілком обумовлені тією соціально-політичною і культурною ситуацією, яка склалася у Західній Європі в першій половині ХІХ ст. Більшість його робіт пов’язані з своєрідним, поетичним відображенням думок і почуттів сучасників поета. Однак, мало хто з сучасних дослідників просліджує аналогію суспільної атмосфери того часу з нашими моральними установами і новими духовними цінностями та нормами, що народжуються на наших очах. Початок ХІХ століття – це період бурхливого розвитку капіталізму, подібно до того, як ринкові відносини капіталу постають та зміцнюються сьогодні на Україні. Гейне, сучасник ХІХ ст., з гіркотою відмічав, що дух наживи, дух грошей проник в усі сфери суспільного життя, в мораль, у взаємовідносини між людьми. На його погляд, взаємини, що будуються на принципах торгашества, псують людину, знищують в ній шляхетні основи, прагнення до романтизму, мріяння, руйнують ідеали чесної і порядної людини. Сучасна Україна повторює цей шлях європейських країн у своєрідному, „постмодерновому”, „постіндустріальному” варіанті. З висоти моральних ідеалів комунізму радянських часів, наше суспільство „скотилося” до „дикого капіталізму” і, можна сказати, розпочало „з нуля” своє нове становлення, на яке Захід перед тим затратив майже двісті років. Дух наживи, капіталу заполонив собою всі суспільні відношення, не пощадив навіть родинні почуття та сімейні цінності. Все, що можна продати, сьогодні продається: краса, розум, любов, талант, вірність. В погоні за збагаченням люди іноді забувають прості норми моралі і навіть християнські заповіді. Обман людей став звичним явищем не тільки в бізнесі, а й в політиці, медицині, державному управлінні, засобах масової інформації, соціальній сфері. Гейне був свідком розвитку подібних процесів в Німеччині і Франції ХІХ століття. Він спостерігав за змінами, що відбувалися під впливом грошей, і йому здавалося, що людство йде до загибелі. Він не вірив, що капіталізм здатен змінити людину на краще. Його твори, а багато з них є публіцистичними, складають своєрідну інтерпретацію суспільно-політичних подій того часу, відображають кризові явища духовної сфери. Дослідження його праць здатне надати можливість уявити почуття людини, що опинилася в подібній ситуації, як і у нас, показати її моральні і духовні шукання, особистісні переживання. Творчість Гейне підказує, що історія схиляється до повторення, хоч і на вищому рівні, а осмислення минулих історико-культурних процесів та їх порівняння з сучасними аналогами може надати значний матеріал для роздумів щодо подальшого вдосконалення та покращення суспільства та його цінностей. Сьогодні Гейне, на жаль, відноситься до розряду „позабутих” поетів. Грандіозна популярність, якою він користувався за свого життя, поступово зникла та перейшла до забуття. Вважається, що він не привніс значних новаторських елементів в розвиток поезії та публіцистики, а його відданість певним стилям в мистецтві відповідало, більшою мірою, нахилам та моді того часу. Однак, майстерність, з якою він складав свої твори, здобула йому всезагальне визнання в широких літературних колах Німеччини і Франції та інших європейських країн. Проблеми моралі, високої громадянської позиції, чистої любові, що піднімав Гейне, актуальні і в наші часи та вимагають глибоко вивчення творчого здобутку поета. Протягом тривалого часу його творчість не досліджувалася і не вивчалася в нашій країні. Певну увагу на нього звертали в період колишнього СРСР через те, що деякі його роботи були проникнути революційним духом: критикою капіталізму та закликом до зміни суспільних порядків. Головними дослідниками творчості Гейне були радянські літературознавці -„германісти”: О.Ф. Кніпович, О.І. Дейч, А.С. Дмітрієва, С.П. Гіждеу, Г.В. Стаднікова, Ф.П. Шіллер, Я.І. Гордон. Проте й радянські критики його недолюблювали за те, що все ж такі більшість його робіт грала на користь колишніх вищих аристократичних кіл Німеччини, яким він як раз і приписував шляхетність, порядність, відданість старим „гуманістичним” ідеалам. За часів незалежності України Гейне не присвячено жодної дисертації на здобуття наукового ступеню. Малочисельні публікації в мистецтвознавчої літературі більш висвітлюють загальний біографічний та творчий шлях поета, ніж конкретний літературознавчий аналіз його творів, що відноситься до поетики, композиції, стильових та жанрових особливостей. Тому метою даної роботи є вивчення особливості творчості Г. Гейне, поглиблення знань щодо тих художніх прийомів поета, застосування яких принесло йому заслужену славу видатного митця в період найбільшого визнання. Об’єктом дослідження виступає лірика Генріха Гейне на всіх етапах його творчості. Предметом дослідження – особливості поетики, композиції, жанру віршів, поем. На досягнення мети дослідження спрямовані наступні завдання: – прослідкувати вплив особливостей життєвого та творчого шляху поета на формування жанрових та стильових характеристик його віршів; – проаналізувати етапи розвитку лірики Гейне: її стадій та етапних досягнень, шляхи становлення та прийоми художньої майстерності поета; – визначити особливості традиційних та новаторських рис лірики Г.Гейне, дослідити тематику, проблематику та поетику його віршів на різних етапах творчості. Методологічна основа дослідження. У роботі використовувався генетичний, конкретно-історичний методи, а також герменевтика як методика цілісного осмислення тексту. Широко застосувався метод аналізу літературознавчої, історичної, філософської, публіцистичної літератури. Вирішення зазначених у роботі завдань став можливим лише при застосуванні сучасних досягнень літературознавства та елементів методології інших гуманітарних наук. Висновки Можна сказати; що Генріх Гейне є не тільки найзначнішою, а чи й не найхарактернішою постаттю пізнього німецького романтизму. Еволюція його творчості виразно відбиває істотні закономірності й тенденції розвитку німецької літератури 20 – 40-х років, коли в ній відбувалися бурхливі й складні процеси. В літературу він прийшов на межі 20-х, коли ще були живими й дієвими традиції раннього романтизму, і його поетична творчість, в основному, розвивалася в річищі, прокладеному фольклорно-народною течією. Різкий поворот наступає в 30-ті роки, коли зростає громадсько-політична активність поета, він все більше проймається радикальними настроями і на початку 40-х проголошує себе "барабанщиком революції". В його творчості цього періоду публіцистика тіснить поезію, і річ тут не лише в тому, що він пише переважно публіцистичну прозу, – його поезія теж значною мірою стає публіцистичною. В останній період життя й творчості – період "матрацної могили" – Гейне повертається до ліричної поезії, яка набуває нового змісту та звучання. Водночас слід сказати, що творчість Гейне, особливо 30 – 40-х років, не вкладається в рамки романтизму, навіть найширше трактованого. Це був період в історії німецької літератури, коли романтизм у формах, усталених в попередні періоди, Переживав кризу, коли письменники активно шукали нові шляхи й форми творчості. Це далеко не завжди означало розрив з романтизмом, його світоглядними засадами й естетикою, – пошуки продовжувалися, і в їх параметрах, зокрема в німецькій літературі, теж наступає час взаємодії романтизму з утопічним соціалізмом. Паралельно спостерігається розвиток реалістичних тенденцій, зокрема у письменників групи "Молода Німеччина", Г. Бюхнера тощо. На цей же період припадає розквіт бідермаєру в німецькій літературі й мистецтві, і всі ці різнорідні елементи й інтенції нерідко примхливо перепліталися у творчості багатьох тогочасних німецьких митців, в тому числі й Гейне. У його творчості продовжують жити філософські, політичні і естетичні ідеї революційної епохи, епохи Просвітництва, епохи німецької класики, прагнення подолати застарілі відносини, мрія про царство розуму і людське щастя, думка про здібність людини до вдосконалення. Але у міру того, як ідеальне царство гармонії перетворювалося на дисгармонійну реальність буржуазного миру, ці ідеї вже не сприяли ні розумінню, ні освоєнню дійсності, і у Гейне ще на ранньому етапі можна спостерігати відхід від просвітницьких ідеалів і зростання ролі суб'єктивного відчуття, індивідуального самоствердження у ворожому відсталому світі, що було характерне і для німецького романтизму. Пристрасні пошуки такого світопорядку, при якому соціальна справедливість поєднувалася б з необмеженими можливостями розвитку особистості. Світова слава Гейне визначається, перш за все, лірикою, і навіть не всією лірикою, а лише любовними віршами, написаними головним чином до 1830 року. Вони зібрані в першій великій збірці його віршів, в "Книзі пісень", в циклі "Нова весна", включеному потім в збірку "Нова поезія". Цикли "Книги пісень" відображають поетичний розвиток Гейне. Але, читаючи ці вірші, підмічаєш, що впродовж більше десяти років любовна тема займала в них, безперечно, перше місце. Судячи з цих віршів, між вісімнадцятим і двадцять восьмим роком життя всі бажання поета, все його щастя – все значення життя полягало в тому, чи відповість взаємністю обожнювана ним жінка. Він мріє у віршах про гармонію ідеальної любові – і показує кожного разу, наскільки руйнівним та примарним може бути це почуття. Із самого початку в ліриці Гейне є відчуття нерозв'язних суперечностей, які і визначають відношення поета до навколишнього світу, а тим самим і його особа. Саме сильному і яскравому виразу цього відчуття лірика Гейне зобов'язана в значній мірі своєю популярністю. Твори Гейне різні за своєю тематикою, стильовою спрямованістю, композицією. Особливо це відчутно за його періодами творчості. Якщо початок творчого шляху поета позначений романтичними мотивами, звернення до духовних джерел німецького народу, то в більш пізніх періодах знаходить своє відображення публіцистичний напрям, політична лірика. Пізній Гейне – це роздуми про долю народу, держави, звернення до власного світовідчування, власного життєвого досвіду. Своєрідністю збірок Гейне є наявність в них різних за стилем, композицією творів. Він може включати в основний зміст поеми уривки з народної пісні, балади, романсу. Великі поетичні форми перемежаються в нього з малими. Багато критиків звертали увагу на те, що він не завжди додержувався рими або застосовував її невірно. Однак, не зважаючи на це, саме ідея будь-якого твору Гейне, його пафос, емоційний фон, нівелює ці „недоліки”, змушує сприймати вірші як ідеальні форми. Сьогодні, безперечно, можна сказати, що саме своїми високими почуттями, глибоким розумінням найтендітніших духовних рухів особистості, талановитим їх відображенням за допомогою віршованих форм, Гейне вславився у світовій літературі, зайняв в неї гідне місце.