институт.com.ua - національний студентський портал України
  • ТОП-оголошення
Система оголошень институт.com.ua допоможе Вам знайти або розмістити оголошення для студентів, пов'язані з освітою в Україні та закордоном, працевлаштуванням для студентів, репетиторством. Також Ви можете розмістити інформацію про послуги у сфері освіти.
Головна| Новини| Освіта в Україні| Реферати| Контакти

Тема: Психологічні особливості пам’яті та їх вплив на успішність навчальної діяльності

Каталог пособий и учебных материалов | Психология | Диплом | Страниц: 115 | Год: 2006 | Размер: 211 кб. | Стоимость: 260 грн. | Смотреть | Купить

Психологічні особливості пам’яті та їх вплив на успішність навчальної діяльності

Зміст

Вступ 3
РОЗДІЛ I. Теоретико-методологічні аспекти вивчення проблеми пам'яті 7
1.1. Психологічні теорії пам’яті 7
1.2. Природа пам’яті та її значення в навчальної діяльності 15
1.2.1 Пам'ять. Фізіологічні механізми 15
1.2.2 Типи пам’яті 18
1.2.3 Риси пам’яті 20
1.2.4. Процеси пам’яті 23
1.3. Розвиток запам’ятовування. Прийоми запам’ятовування 32
Висновок до розділу І. 44
РОЗДІЛ ІІ. Психологічні аспекти дослідження пам’яті молодших школярів 45
2.1.Методики дослідження способів запам’ятовування та пригадування у молодшому шкільному віці 45
2.2.Організація проведення дослідження, аналіз результатів 48
Висновки до розділу ІІ. 69
РОЗДІЛ III. Рекомендації щодо покращення запам’ятовування інформації школярами 72
3.1. Характеристика психологічних методик покращення пам’яті 72
3.2. Раціональна організація режимів праці та відпочинку для оптимізації діяльності центрів пам’яті дитячого організму 95
Висновки до розділу ІІІ 97
Висновки і пропозиції 99
Список використаної літератури 102
Додатки 107-115 Аналіз групових даних дослідження методики парної асоціації. Запам’ятовування слів, чисел, фраз
Тренування запам'ятовування логічно не зв'язаного тексту.
Методика 1 експерименту Методика “Вербальна фантазія” (мовне уявлення). Перелік орієнтовних питань після проводження методик

Мета дослідження: теоретично обґрунтувати психологічні особливості і психологічні аспекти розвитку пам’яті в дітей молодшого шкільного віку у процесі навчання.
Об`єкт дослідження: діти молодшого шкільного віку у процесі розвитку пам’яті.
Предмет дослідження: розвиток процесів пам’яті у дітей молодшого шкільного віку.
Завдання дослідження:
1.Проаналізувати наукову літературу з проблеми дослідження.
2.Обгрунтувати теоретичні засади дослідження розвитку процесів пам’яті у дітей молодшого шкільного віку в процесі навчання.
3.Виявити психологічні особливості розвитку процесів пам’яті у дітей молодшого шкільного віку.
4. Розкрити продуктивні функції та взаємодію довгочасної та оперативної короткочасної пам’яті в умовах навчальної діяльності.
5. Охарактеризовуючи систему об’єктивних та суб’єктивних чинників, що зумовлюють індивідуальні рівні розвитку навчальної пам’яті.
6. Екпериментально встановити залежність успішності розв’язання мнемічних та пізнавальних задач від якостей особистості пам’яті молодшого школяра і засобів переробки сприйнятої інформації.
Гіпотеза дослідження полягає в тому. що індивідуальні особливості категоріальної та функціональної структури пам’яті можливо розглядати як важливі якості особистості, що зумовлюють ефективність процесу навчання.
Методологічну основу дослідження склали загальнопсихологічні положення, сутність і розвиток особистості як суб’єкта професійної діяльності (Г.С. Костюк, С.Д. Максименко, С.Л. Рубінштейн, В.Д. Шадриков), положення про механізм регуляції і саморегуляції особистості (М.Й. Боришевський), концепція діяльнісного опосередкування особистісного розвитку (О.М. Леонтьєв, С.М. Максименко, А.В. Петровський).
Методи дослідження: системний аналіз структури і рівнів ефективності навчальної діяльності; спостереження; натурний та лабораторний експеримент, тестування, аналіз результатів навчальної діяльності; структурно-функціональне моделювання діяльності; методи математичної статистки
Cмотрите также:
Ємоційна регуляція навчальної діяльності

Зміст Вступ 3 Розділ І. Теоретичне обґрунтування емоційної регуляції навчальної діяльності 4 1.1. Природа базових емоційних переживань 4 1.2. Розвиток динамічної й змістової сторони емоцій. 9 1.3. Проблема емоційної регуляції учбово-пізнавальної діяльності учнів 14 Розділ ІІ. Дослідження впливу емоцій на навчальну діяльність 19 2.1. Вплив емоцій на сприйняття й увагу 19 2.2. Вплив емоцій на пам'ять 23 Висновок 26 Література 28 Мета роботи полягала в розкритті найбільш суттєвих змін в генезі емоційної регуляції навчальної діяльності. Об'єкт дослідження – емоційна сфера особистості, яка розвивається. Предмет дослідження – ознаки змін в генезі емоційної регуляції навчальної діяльності. Задачі дослідження. 1. Уточнити сутність емоцій, а також основні концептуальні уявлення, що дозволяють зрозуміти механізми й умови їх виникнення. 2. Узагальнити зовнішні та внутрішні фактори, що детермінують розвиток емоційної регуляції навчальної діяльності

Модернізація освіти

1 Поняття навчальної діяльності учнів на уроці іноземної мови 2 2. Домашня робота як одна з допоміжних форм навчальної діяльності школярів 4 3 Функції домашньої навчальної діяльності: втілення взаємозв’язку між уроками, функція індивідуалізації навчання, контролююча функція 5 4 Принципи раціональної організації домашньої навчальної діяльності 10

Модернізація освіти

1 Поняття навчальної діяльності учнів на уроці іноземної мови 2 2. Домашня робота як одна з допоміжних форм навчальної діяльності школярів 4 3 Функції домашньої навчальної діяльності: втілення взаємозв’язку між уроками, функція індивідуалізації навчання, контролююча функція 5 4 Принципи раціональної організації домашньої навчальної діяльності 10

Діяльність як умови розвитку особистості

зміст Вступ 3 Розділ І. Діяльність основний фактор всебічного розвитку особистості 6 1.1. Значення діяльності в розвитку особистості 6 1.2. Методологічний принцип єдності свідомості і діяльності 9 1.3. Особливості перебігу діяльності дітей молодшого шкільного віку. 12 1.4.Характерні особливості учбової діяльності молодших школярів 17 Розділ ІІ. Дослідження навчальної діяльності молодших школярів 25 2.1.Дослідження спрямованності молодших школярів, як відношення до навчальної діяльності 25 2.2.Аналіз результатів дослідження 27 2.3. Рекомендації щодо інтелектуального розвитку особистості 31 Висновки 33 Список використаної літератури 36 Тест. ВИЗНАЧЕННЯ СПРЯМОВАНОСТІ ОСОБИСТОСТІ Мета дослідження: теоретично обґрунтувати психологічні особливості і методичні аспекти впливу психологічних умов на розвиток особистості у процесі діяльності. Завдання дослідження: 1. Проаналізувати наукову літературу з проблеми дослідження. 2. Обґрунтувати теоретичні засади дослідження ролі психологічних умов у інтелектуальному розвитку особистості в процесі діяльності. 3. Виявити психологічні особливості навчальної діяльності дітей молодшого шкільного віку у розвитку їх розумових здібностей. 4.Вивчити значення ролі навчання для розвитку психічних пізнавальних процесів і розумових здібностей дітей молодшого шкільного віку. Об`єкт дослідження: діти молодшого шкільного віку у процесі засвоєння знань і розвитку їх розумових здібностей. Предмет дослідження: психологічні умови ролі навчання у розвитку розумових здібностей дітей молодшого шкільного віку

Розумово відсталі діти як об єкт корекційного виховання

Вступ 2 Розділ 1. Основи корекційного виховання розумово відсталих дітей 5 1.1 Психолого-педагогічна класифікація розумово відсталих дітей та їх психологічні особливості 5 1.2 Корекційно-виховна робота з дітьми-олігофренами та її вплив на розвиток розумово відсталих дітей 9 1.3 Індивідуальний стиль корекційного навчально-виховного процесу розвитку дітей-олігофренів 12 Розділ 2. Навчальна діяльність розумово відсталих дітей 19 2.1 Виховання основ навчальної діяльності у дітей-олігофренів 19 2.2 Корекція недоліків навчальної діяльності дітей-олігофренів 22 Розділ 3. Труд у навчально-виховному процесі розвитку розумово відсталих дітей 26 3.1 Корекційно-розвиваючий підхід в системі трудової підготовки дітей-олігофренів 26 3.2 Психолого-педагогічні умови підвищення ефективності трудового навчально-виховного процесу розумово відсталих дітей 32 Висновки 36 Список використаної літератури 37

Особливості усвідомлення самого себе, як суб’єкта навчальної діяльності в підлітковому віці

Вступ 3 Розділ І. Теоретичні аспекти процесу усвідомлення самого себе як суб’єкта навчальної діяльності у підлітковому віці 5 1.1. Загальна характеристика підліткового віку 5 1.2. Особистість як суб'єкт самотворення 9 Розділ ІІ. Дослідно-експериментальна робота з виявлення особливостей усвідомлення самого себе як суб’єкта навчальної діяльності у підлітковому віці 16 2.1. Методика проведення дослідження 16 2.2. Аналіз результатів дослідження 23 2.3. Методичні рекомендації 29 Висновки 34 Список використаних джерел 36 Додатки 38

Психологічні особливості діяльності по розкриттю злочинів

Зміст Завдання 1 3 Завдання 2 6 Психологічні особливості розкриття злочинів 6 Вступ 6 1. Психологічні особливості діяльності по розкриттю злочинів 6 2. Застосування різних форм психологічних знань у діяльності по розкриттю злочинів 13 Висновки 19 Література 20

Вплив індивідуально-психологічних особливостей на граничні нервово-психологічні розлади

Вступ 2 І. Граничні нервово-психологічні розлади (ГНПР) 6 1.1 Загальні відомості про ГНПР 6 1.2 Особливості вивчення ГНПР 15 1.3 Методики вивчення впливу особистих психологічних якостей на ГНПР 18 ІІ. Вплив індивідуально-психологічних особливостей на граничні нервово-психологічні розлади 24 2.1 Психологічні особливості індивіда та ГНПР 24 2.2 Залежність ГНПР від індивідуально-психологічних особливостей 36 Висновки 60 Список використаної літератури 62

ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ГРИ

ЗМІСТ ВСТУП............................................................................................................3 РОЗДІЛ 1. ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ГРИ 1.1 Вплив гри на розвиток дитини.........................................................4 1.2 Гра у становленні особистості .........................................................7 РОЗДІЛ 2 Методика дослідження ігор 2.1 Дидактичні ігри..................................................................................9 2.2 Розвивальні ігри в навчально-виховному процесі.........................13 ВИСНОВОК...................................................................................................16 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ..................................................17

Психологічні чинники професійної діяльності секретаря-референта

Зміст Вступ 2 Розділ І. Вимоги до професійної діяльності секретаря-референта 4 1.1 Функції секретаря-референта 4 1.2 Особливості діяльності помічника керівника 7 Розділ ІІ. Психологічні чинники професійної діяльності секретаря-референта 12 2.1 Етика ділового спілкування 12 2.2 Психологічні особливості діяльності секретаря-референта 19 Висновки 24 Список використаної літератури 26