институт.com.ua - національний студентський портал України
  • ТОП-оголошення
Система оголошень институт.com.ua допоможе Вам знайти або розмістити оголошення для студентів, пов'язані з освітою в Україні та закордоном, працевлаштуванням для студентів, репетиторством. Також Ви можете розмістити інформацію про послуги у сфері освіти.
Головна| Новини| Освіта в Україні| Реферати| Контакти

Тема: Гетьманщина Лівобережжя

Каталог пособий и учебных материалов | История | Реферат | Страниц: 14 | Год: 2010 | Размер: 25 кб. | Стоимость: 40 грн. | Смотреть | Купить

Гетьманщина Лівобережжя

ЗМІСТ

1. Гетьманщина Лівобережжя 2
2. Козацьке управління в Гетьманщині 2
3. На зламі історії. 3
4. Збільшення Московського впливу на Україну 6
5. Ліквідація Гетьманщини 11
6. Повна ліквідація Української автономії 12
Використана література 14
Cмотрите также:
Гетьманщина Лівобережжя

ЗМІСТ 1. Гетьманщина Лівобережжя 2 2. Козацьке управління в Гетьманщині 2 3. На зламі історії. 3 4. Збільшення Московського впливу на Україну 6 5. Ліквідація Гетьманщини 11 6. Повна ліквідація Української автономії 12 Використана література 14

Соціально-політичний лад Гетьманщини та обмеження української автономії після Полтавської битви

Вступ 3 1. Українська національна революція та гетьманщина 4 2. Формування державних інституцій 8 3. Гетьманщина в кінці ХVII на початку XVIII ст 13 Висновки 18 Література 20

Правобережна Україна у другій половині xv11 ст. (17-го сторіччя) «Руїна»

Вступ 2 1. Гетьманщина після смерті Б. Хмельницького. 4 2. Україна під час Руїни. 8 3. Поразка революції. 13 Висновки 15 Список використаної літератури 17

Нестор Махно. Громадянська війна

Вступ 2 1. Нестор Махно. Біографічні данні. 3 2. Гетьманщина 5 3. Повстання проти гетьманського уряду 7 4. Директорія 8 5. Більшовицьке управління 10 Висновки 12 Література 13

"Гетьманщина в умовах Московії та Російської імперії (кінець ХVІІ-ХVІІІ ст.)"

Зміст Вступ 3 1. Устрій і суспільні стосунки Гетьманщини 3 2. Північна війна та її вплив на Україну. Україно-шведська угода (початок ХVІІІ ст.) та її умови 6 3. Антимосковський виступ І. Мазепи. Його наслідники. Мазепинці 9 Висновки 12 Список використаної літератури 14

Система освіти козацької держави

Вступ 3 1. ПЕРЕДУМОВИ РОЗВИТКУ ОСВІТИ В КОЗАЦЬКІЙ ДЕРЖАВІ 4 1.1. Розвиток української культури і освіти в ХVI – XVII ст. 4 1.2. Діяльність Петра Могили 6 2. ОСВІТА В КОЗАЦЬКІЙ ДЕРЖАВІ 9 2.1. Розвиток освіти за часів незалежності 9 2.2. Ступені освіти в козацькій державі 10 2.3. Військова освіта 13 Висновки 16 Список літератури 17 Вступ Козацька держава проіснувала досить тривалий час. Заснована в 1648 році, вона більш ніж через 100 років під шаленим тиском Московщини закінчила своє існування. Російська імператриця Катерина ІІ у 1763 році підписала указ про скасування гетьманства і тим самим позбавила українців залишків тієї подоби самостійності, в яку перетворилася славетна держава Богдана Хмельницького за часів "дружньої" московської підтримки. Безперечно, Гетьманщина як державне утворення українців не відповідала в повному обсязі тим критеріям, які сьогодні висуваються до держав сучасного зразку. Основними питаннями, які тоді вирішувалися на вищому рівні, були військові та політичні питання. Економічні, транспортні, культурні проблеми були на периферії пріоритетності для козацьких правлячих кіл. Особливе місце в цьому займає освіта та її система. Сказати, що на той час не існувало ніякої системи, було б не зовсім правильно. Історичні факти свідчать про те, що за часів гетьманства керівниками держави питанням освіти приділялася необхідна частка уваги, а українці мали непоганий рівень освіти, який був набагато вищим, ніж у сусідів України – Московщини і Валахії. Система освіти Гетьманщини, котра показала свою ефективність та дієвість, потребує ретельного розгляду і вивчення. Висновки Таким чином, за часів гетьманської держави в Україні широко розповсюдилася шкільна справа та ідеї освіти. Унікальним досягненням був високий відсоток письменних людей (до 90%). Позитивною рисою була доступність, нестановий, демократичний характер освіти. Діти всіх соціальних груп могли вчитися, оскільки навчання було безкоштовним. Система освіти козацької держави включала в себе як початковий рівень отримання знань, так і можливість отримання вищого ступеню освіченості. Наряду з світським навчанням і вихованням, існували й такі їх види як релігійне і військове. В містах, які були в значному ступеню заселені вихідцями з інших країн (поляки, євреї, армяни) існували власні школи, які принципи навчання в яких підпорядковувалися національним принципам. Міщани мали також структури професійного (ремісницького) навчання. Однак, в цілому, освіта була досить відірвана від життя. Зокрема питома вага природних і точних наук була дуже мала. Наприклад, у Києво-Могилянській академії факультет медицини був відкритий лише у XIX ст. Жива мова народу практично не впроваджувалася в учбовий процес, який проходив, головним чином, латиною. В школах, колегіумах і академіях більшою мірою панували науки, що були пов'язані з релігійними знаннями та практичними питаннями церковного життя. Традиція широкої початкової освіти була перервана разом з закріпаченням українських селян до кінця XVIII ст. при Катерині II.