институт.com.ua - національний студентський портал України
  • ТОП-оголошення
Система оголошень институт.com.ua допоможе Вам знайти або розмістити оголошення для студентів, пов'язані з освітою в Україні та закордоном, працевлаштуванням для студентів, репетиторством. Також Ви можете розмістити інформацію про послуги у сфері освіти.
Головна| Новини| Освіта в Україні| Реферати| Контакти

Тема: Розвиток процесів памяті в молодшому шкільному віці

Каталог пособий и учебных материалов | Новое | Универсальная | Страниц: 18 | Год: 2010 | Размер: 39 кб. | Стоимость: 40 грн. | Смотреть | Купить

Розвиток процесів памяті в молодшому шкільному віці

План
стор.
Вступ................................................................................................................................3
1. Память та її класифікація..........................................................................................3
1.1. Визначення поняття памяті...................................................................................3
1.2. Типи памяті............................................................................................................4
1.3. Процеси памяті......................................................................................................9
2. Поліпшення запамятовування................................................................................10
2.1. Прийоми запамятовування..................................................................................10
2.2. Закони памяті........................................................................................................12
3. Педагогічні аспекти дослідження памяті................................................................14
4. Дослідження способів запамятовування та пригадування у молодшому
шкільному віці ( на прикладі учнів другого класу )................................................16
Висновки........................................................................................................................19
Список основної використаної літератури...................................................................21
Вступ
Щоб піднятися на вищий ступінь розвитку, дитина має засвоїти знання про навколишній світ, оволодіти нормами поведінки, набути певних навичок і вмінь. Все це пов(язано з роботою пам(яті. Якби людина не запам(ятовувала те, що сприймала, переживала, робила, її психічний розвиток був би неможливий.
Пам(ять у дітей молодшого шкільного віку достатньо хороша. Вони легко засвоюють нове, конкретне і яскраве. Як і всі психічні процеси, пам(ять дитини тісно пов(язана з усім її розвитком. Можна було б сказати, що це період нагромадження великої кількості уявлень, які відображають те, що учень бачить навколо себе, чує з вуст учителя, від оточення, в тому числі й однолітків, старших братів і сестер, про що читає та ін. У цьому віці діти жадібно поповнюють свої враження, уявлення.
Успіх розвитку пам(яті залежить від того, як забезпечують педагоги керівництво цим процесом. Важливе значення для розвитку пам(яті учнів має передусім знання вчителем умов продуктивності запам(ятовування, відтворення та вміння керувати ними в навчальній діяльності на уроках і поза ними. ( 2, с.8 )
Уявімо собі плоский шматок глини, що має незвичні властивості. Якщо на його поверхню надавити пальцем і відразу ж вирівняти ямку, то після обжигу глини ямка знову стає ясно помітною. Ця глина має, відповідно, властивість впродовж певного часу зберігати слід від фізичного впливу так, що при певних умовах він знову може бути відтворений. Аналогічно пам(ять в психології найчастіше визначається як здатність відтворювати в більшій чи меншій відповідності з оригіналом минулі події після зберігання їх впродовж певного часу. ( 20, с.12 )
Кілька років тому видатний сучасний математик і кібернетик фон Нейман зробив сенсаційне повідомлення. За його розрахунками виходило, що в принципі мозок людини може вмістити приблизно 100000000000000000000 одиниць інформації. В перекладі на загальноприйняту мову це означає - кожен з нас може запам(ятати всю інформацію, що знаходиться в мільйонах томів найбільшої у світі Бібліотеці імені Леніна. ( 17, с.30 )
Немає сумнівів, що мнемічні процеси (процеси пам(яті) займають центральне місце і в інтелектуальній сфері особистості, і в загальному психічному розвитку школяра. ( 16, с. 60 )
Потрібно відмітити,що дослідження пам(яті людини відкриває доступ до таких галузей психіки, знання яких має виключне значення для вирішення багатьох практичних завдань. Так, наприклад, для педагога дуже важливо знати, як краще структурувати учбовий матеріал та в якій послідовності пропонувати його учням, щоб забезпечити високу якість засвоєння при мінімальних витратах часу. Але для вирішення цієї проблеми необхідно визначити закономірності організації інформації в пам(яті та її відтворення. ( 20, с.14 )
Память та її класифікація
Cмотрите также:
Розвиток мислення у молодшому шкільному віці

ВСТУП 3 РОЗДІЛ І Теоретичні аспекти вивчення розвитку мислення дітей в молодшому шкільному віці 5 1.1. Поняття мислення в психології 5 1.2 Класифікація та форми мислення 7 1.3 Особливості розвитку мислення дітей молодшого шкільного віку 13 РОЗДІЛ ІІ Експериментальна частина 20 2.1 Діагностика (вивчення мислення) 20 2.2 Аналіз результатів дослідження 22 ВИСНОВКИ 23 ЛІТЕРАТУРА 25 ДОДАТКИ 27

Психокорекційна програма уваги у молодшому шкільному віці

Психокорекційна програма уваги у молодшому шкільному віці 3 1. Особливості уваги як психічного процесу 13 2. Фізіологічні основи уваги 13 3. Зв’язок уваги з іншими пізнавальними процесами 13 Висновки 23 Список використаної літератури 39

Структура та функції дитячого фольклору у молодшому шкільному віці

Зміст Вступ Розділ І. Структура та функції дитячого фольклору 1. 1. Відомі педагоги про зміст та завдання морально-етичного виховання 1.2. Функції дитячого фольклору Розділ II. Методи і методика дослідження. 2.1. Методика дослідження дитячого фольклору у молодшому шкільному віці. 2.2. Дослідження дитячого фольклору у молодшому шкільному віці видатних педагогів. Розділ III. Аналіз результатів дослідження. 3.1. Опрацювання теми "казка". 3.2. Опрацювання фольклору у позакласній роботі. Висновок Список використаної літератури.

Морально-етичні основи соціальної роботи в системі організації соціальної сфери

ЗМІСТ Вступ 2 Дослідно-експериментальна робота обґрунтування та виявлення особливостей розвитку морально-етичної свідомості в молодшому шкільному віці 6 1. Критерії ефективності розвитку морально-етичної свідомості в молодшому шкільному віці 6 2. Програма дослідно-експериментальної роботи з вивчення особливостей розвитку морально-етичної свідомості в молодшому шкільному віці 15 3. Аналіз результатів проведеної дослідно-експериментальної роботи 18 Висновки дослідно-експериментальної роботи 23 Список використаної літератури 27

Психологічні передумови формування адитивної поведінки в молодшому шкільному віці

Вступ 3 1. Психологічні особливості розвитку дитини в молодшому шкільному віці 5 2. Девіантна поведінка молодших школярів як причина виникнення аддитивної поведінки 11 3. Адиктивна поведінка молодших школярів 13 Висновок 18 Список використаної літератури 19

Діяльність психолога з формування особистості у молодшому шкільному віці

ВСТУП 4 РОЗДІЛ 1. АНАЛІЗ ТЕОРЕТИЧНИХ ЗАСАД З ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ В МОЛОДШОМУ ШКІЛЬНОМУ ВІЦІ 6 1.1. Поняття особистість. Особливості психіки молодшого школяра 6 БІОЛОГІЧНО ОБУМОВЛЕНІ ВЛАСТИВОСТІ І ЯКОСТІ ОСОБИСТОСТІ: 7 1.2. Індивідуальні особливості розвитку учнів початкових класів 18 1.3. Розвиток особистості дитини в молодшому шкільному віці за допомогою гри та праці 27 РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ МЕТОДИЧНИХ ЗАСАД ТА ПЕРВИННА ПСИХОДІАГНОСТИКА МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ 38 2.1. Огляд методик вивчення особистості дитини молодшого шкільного віку 38 2.2. Дослідження за методикою Г. Айзенка та Р. Кеттелла 54 2.3. Експериментальне дослідження за соціометричним методом та методикою С. Дембо–Т. Рубінштейн 74 РОЗДІЛ 3. ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ПСИХОЛОГА З РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ МОЛОДШОГО ШКОЛЯРА. РЕЗУЛЬТАТИ ЕКСПЕРИМЕНТУ. 91 3.1. Експериментальні ігрові вправи з корекції особистості учнів початкових класів 91 3.2. Вторинна діагностика за методикою Т.Дембо-С. Рубінштейна 101 3.3. Основні напрямки роботи практичного психолога з формування особистості молодшого школяра 107 ВИСНОВКИ 117 СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ 120 ДОДАТОК 1 125 ДОДАТОК 2 126 ДОДАТОК 3 129 ДОДАТОК 4 130 ДОДАТОК 5 131 ДОДАТОК №6 134 ДОДАТОК №7 135 ДОДАТОК №8 136 ДОДАТОК №9 137 ДОДАТОК №10 138 ДОДАТОК №11 139 ДОДАТОК №12 140 ДОДАТОК №13 141 ДОДАТОК №14 142 ДОДАТОК №15 143 ДОДАТОК №16 144

Особливості розвитку мислення в молодшому шкільному віці

ВСТУП 3 РОЗДІЛ І. Теоретичні аспекти вивчення розвитку мислення дітей в молодшому шкільному віці 5 1.1. Поняття мислення в психології 5 1.2. Класифікація та форми мислення 10 1.3.Особливості розвитку мислення дітей молодшого шкільного віку 15 РОЗДІЛ ІІ. Емпіричне дослідження особливостей розвитку мислення у дітей молодшого шкільного віку 19 2.1. Підготовка та проведення дослідження 19 2.2. Результати діагностичного дослідження та їх інтерпретація 22 ВИСНОВОК 29 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 30 ДОДАТКИ 32

Адаптація поведінки дитини в перший рік навчання в школі

Вступ 2 1. Особливості молодшого шкільного віку 4 2. Когнітивний розвиток в молодшому шкільному віці. 7 2.1. Научіння та мислення в процесі шкільного навчання 7 2.2. Нездадність до учіння 9 3. Психологічно-соціальний розвиток особистості 14 3.1. Розвиток особистості та вплив сім'ї 14 3.2. Соціальні знання та стосунки з однолітками в молодшому шкільному віці 20 Література 25 1. Вишневський О. Сучасне українське виховання. Педагогічні нариси. - Львів, 1996. 2. Г.О. Люблінська. Дитяча психологія. - К.: Вища школа, 1984. 3. Галузинський В.М., Євнух М.Б. Педагогіка: теорія та історія. - Рівне, 1996. 4. Журавлев В.И. Педагогика. - М.: Рос.пед.агенство, 1996. 5. Закон України "Про освіту". - К.: 1997. 6. І.К.Матюша. Гуманізація виховання і навчання в загальноосвітній школі. - К.: Вища школа, 1996. 7. Ісатенко Т. Українська національна школа-родина - ціннісний орієнтир суспільства // Початкова школа. -1997. -№5. -С. 8-9. 8. Калмиков Г. Про діяльність сім'ї та школи. // Початкова школа. -1998. -№ 9. - С. 18-22. 9. Концепція національного виховання. - К., 1994.. 10. Кузь В.Г., Руденко Ю.Д., Сергійчик З.О. Основи національного виховання. - Умань, 1993. 11. Педагогічна бібліотека. Вікова психологія. - К.: Радянська школа, 1976. 12. Практические задания по психологии. Учебное пособие для студентов педагогических институтов. Под редакцией профессора А.В.Петровского. - М.: Просвещение, 1972. 13. Сухомлинський В.О. Батьківська педагогіка. - К.: Радянська школа, 1978

Розумовий розвиток у старшому шкільному віці. Проблеми сенсу життя в ранньому юнацькому віці

ВСТУП 3 ОСВІТА І РОЗУМОВИЙ РОЗВИТОК ЗДІБНОСТЕЙ ШКОЛЯРІВ 5 ЗАВДАННЯ РОЗУМОВОГО ВИХОВАННЯ МОЛОДІ 7 ЛЮДИНОЗНАВСТВО ТА СЕНС ЖИТТЯ В ЮНОСТІ 11 ФЕНОМЕН ДОВІРИ ДО СЕБЕ У ЮНАЦЬКОМУ ВІЦІ 15 САМОВИЗНАЧЕННЯ І ПРОФЕСІЙНЕ СЕРЕДОВИЩЕ 16 ВИСНОВОК 23 ЛІТЕРАТУРА 24

Порушення пам'яті та способи її вдосконалення

Вступ .................................................................................................................3 1. Порушення памяті і їх корекція...................................................................6 1.1.Память як обєкт психологічних пошуків..............................................6 1.2.Порушенпя памяті та їх різновиди........................................................8 1.3. Корекція та розвиток памяті...............................................................12 2. Мнемотехнічні прийоми як метод тренування памяті...........................14 2.1. Використання зорових образів в мнемотехнічних прийомах........14 2.2. Мнемотехнічний прийом систематизації інформації (система організуючих схем)................................................................17 2. 3. Особливості відтворення чисел, імен і слів......................................19 3. Мнемоніка – наука про правила запамятовування..................................21 3.1.Особливості розвитку мнемотехніки...................................................21 3.2. Обмеженість та можливості мнемотехніки........................................23 Висновок...........................................................................................................24 Список використаної літератури ...................................................................26 Додатки.............................................................................................................27