институт.com.ua - національний студентський портал України
  • ТОП-оголошення
Система оголошень институт.com.ua допоможе Вам знайти або розмістити оголошення для студентів, пов'язані з освітою в Україні та закордоном, працевлаштуванням для студентів, репетиторством. Також Ви можете розмістити інформацію про послуги у сфері освіти.
Головна| Новини| Освіта в Україні| Реферати| Контакти

Тема: Дослідження впливу конфліктних подружніх взаємин на характер та особливості розвитку дитини

Каталог пособий и учебных материалов | Психология | Диплом | Страниц: 72 | Год: 2006 | Размер: 105 кб. | Стоимость: 230 грн. | Смотреть | Купить

Дослідження впливу конфліктних подружніх взаємин на характер та особливості розвитку дитини

Зміст
Вступ 3
Розділ 1. теоретичні засади технологій формування особистості дитини 7
1.1. Сім’я як об’єкт соціально-педагогічної діяльності 7
1.2. Психолого педагогічні особливості та функції сім’ї як суб’єкта виховання дитини 11
1.3. Шляхи виявлення і попередження конфліктів між подружжям і розвитком дитини 17
Розділ 2. Методи соціально-педагогічної роботи у процесі дослідження конфліктних подружніх взаємин та їх впливу на характер і особливості дитини 25
2.1. Методи соціальної роботи із конфліктними сім’ями 25
2.2. Особливості впливу конфліктних подружніх взаємин на характер і особливості дитини 31
2.3. Експериментальне дослідження впливу конфліктних подружніх взаємин на характер і особливості дитини 35
Висновки 46
Список використаної літератури 49
Додатки 53
Доповідна записка доклад - 4 стор.

Об’єктом дослідження - являється процес соціально-педагогічної роботи щодо особистості дитини у конфліктних сім’ях.
Предметом дослідження - є методи соціально-педагогічної роботи у процесі дослідження конфліктних подружніх взаємин та їх впливу на характер і особливості розвитку дитини.
Метою дослідження - виявити та обґрунтувати методи соціально-педагогічної роботи у конфліктних сім’ях та виявити особливості впливу конфліктних подружніх взаємин на характер і особливості розвитку дитини.
Cмотрите также:
Конфліктні подружні взаємини та їх вплив на характер і особливості дитини

Вступ 3 1. Технологія дослідження впливу конфліктних подружніх взаємин на характер і особливості дитини 6 2. Результати дослідження 14 Висновки 17 Список використаних джерел 19 Додатки 22 Об’єктом дослідження - являється процес формування особистості дитини. Предметом дослідження - є сукупність внутрішньосімейних зв’язків, які впливають на формування особистості дитини. Мета дослідження - є дослідження істотності зв’язку між рівнем конфліктності подружніх взаємин і наявністю проблем у розвитку особистості дитини.

ФОРМИ ТА МЕТОДИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ З КОНФЛІКТНИМИ СІМ'ЯМИ

Зміст Вступ 3 РОЗДІЛ І. ТЕОРТИЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНИХ ПРОБЛЕМ СУЧАСНОЇ СІМ'Ї 12 1.1. Сім'я як об'єкт системного аналізу 12 1.2. Типологія та функції сім'ї 20 1.3. Конфліктна сім'я як об'єкт соціальної роботи 29 РОЗДІЛ II. ДІАГНОСТИКА ВПЛИВУ СІМЕЙНИХ КОНФЛІКТІВ НА РОЗВИТОК ДИТИНИ 40 2.1. Соціально-психологічні деформації у сімейному вихованні дітей 40 2.2. Патологія сімейних відносин як чинник розвитку асоціальних нахилів у дитини 51 2.3. Емпіричне дослідження впливу конфліктних подружніх взаємин на характер дитини 56 РОЗДІЛ III. ФОРМИ ТА МЕТОДИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ З КОНФЛІКТНИМИ СІМ'ЯМИ 67 3.1. Соціальне консультування конфліктних сімей 67 3.2. Профілактика конфліктних ситуацій в сім'ї 74 3.3. Методи корекції міжособистісних відносин у конфліктних сім'ях 80 Висновки 87 Список використаної літератури 92 Додатки 99-115 Додаток А. КАРТА РОДИНИ Додаток Б. Ключ до анкети опитувальника Лірі Додаток В. Текст опитувальника Лірі Додаток Г. Анкета для оцінки морально-психологічного клімату сім’ї підлітком Додаток Д. Текст методики оцінки конфліктності подружніх взаємин Додаток Е. Результати проведення анкетування на предмет виявлення можливих відхилень у розвитку особистості Додаток Є. Результати дослідження впливу морально-психологічного клімату сім’ї на розвиток особистості дитини Додаток Ж. Розрахункова таблиця для оцінки кореляції між оцінкою марально-психологічного клімату сім’ї на відхилення в характері та особистості дитини Додаток З. Розрахункова таблиця для перевірки істотності зв’язку між рівнем відхилень в розвитку особистості і рівнем конфліктності подружніх взаємин Додаток К. Групування конфліктних ситуації Об’єктом дослідження - являється процес соціально-педагогічної роботи з конфліктними сім’ями. Предметом дослідження - є методи соціально-педагогічної роботи у процесі дослідження конфліктних подружніх взаємин та їх впливу на характер і особливості розвитку дитини. Метою дослідження - виявити та обґрунтувати методи соціально-педагогічної роботи у конфліктних сім’ях та виявити особливості впливу конфліктних подружніх взаємин на характер і особливості розвитку дитини. Завдання, які вирішувалися в даній роботі, наступні: 1) провести аналіз особливостей сім’ї як соціальної системи; 2) узагальнити типологію та функції сім’ї, визначити її особливості як об’єкта виховання дитини; 3) розглянути методи соціально-педагогічної роботи з метою попередження конфліктів між подружжям та нейтралізації їх впливу на розвиток дитини; 4) дослідити теоретично та виявити експериментально особливості впливу конфліктних подружніх взаємин на характер і особливості дитини; 5) розробити пропозиції, щодо попередження сімейних конфліктів. Робота складається з вступу трьох розділів, висновків, списку літератури та додатків. У першому розділі розглядається сім’я, як один з головних чинників формування особистості дитини. Розглянуто основні функції сім’ї, її можливості і характер впливу на розвиток особистості дитини. Зроблено дослідження ролі та місця взаємовідносин між подружжям у формуванні морально-психологічного клімату сім’ї, проведено аналіз методів дослідження морально-психологічного клімату в сім’ї. Другий розділ присвячено практичному дослідженню впливу конфліктів у взаєминах між подружжям і розвитком особистості дитини. Викладено методику дослідження, проведено кореляційний аналіз між рівнем конфліктності та проблемами в розвитку особистості дитини, а також між оцінкою рівня конфліктності в сім’ї і розвитком дитини. В третьому розділі намічено шляхи по попередженню та корекції сімейних конфліктів. Методи дослідження - в роботі використовувалися наступні методики і методи: системний підхід, аналіз психолого-педагогічної літератури з досліджуваної проблеми, бесіда, спостереження, ретроспективний аналіз, анкетування, методика Лірі, тест-опитувальник рівня конфліктності подружніх взаємин, кількісна обробка результатів дослідження, кореляційний аналіз.

Вплив сімейних взаємин на розвиток дитини

ВСТУП 3 І. ПОНЯТТЯ СІМ’Ї ТА РОДИНИ. 7 1.1. Стадії життєвого циклу сім’ї та їх задачі 7 1.2 Структура і функції сім’ї 16 2. ТИПИ СІМЕЙНИХ ВЗАЄМИН ЯК ОСНОВНИЙ ФАКТОР РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ 24 2.1. Стилі сімейного виховання 24 2.2 Вплив сімейних взаємин на розвиток самооцінки дитини (молодший шкільний вік - 7-11 років) 30 ЛІТЕРАТУРА 36 ДОДАТКИ 38 ДОДАТОК 1 38

Вплив сімейних взаємин на розвиток самооцінки дитини молодшого шкільного віку - 7-11 років

ВСТУП 2 І. РОЛЬ СІМ’Ї В СТАНОВЛЕННІ ТА РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ 3 1.1. Теоретико-методологічний аналіз проблеми впливу родини на розвиток особистості 3 1.2. Родина як об'єкт психологічного дослідження 5 1.3. Типи сімейних взаємин як основний фактор розвитку особистості 8 ІІ. ВПЛИВ СІМЕЙНИХ ВІДНОСИН НА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ РОЗВИТОК ДІТЕЙ 16 2.1. Мета і задачі дослідження 18 2.2. Організація дослідження і характеристика досліджуваних груп 19 2.3. Результати дослідження та їх аналіз 22 ВИСНОВКИ 26 ЛІТЕРАТУРА 27 ДОДАТКИ 31

Навчання дітей у повсякденному житті

ВСТУП 3 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ПРОБЛЕМИ ВПЛИВУ ПОВСЯКДЕННОГО ЖИТТЯ НА РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ 5 РОЗДІЛ 2. РОЛЬ ПОВСЯКДЕННОГО ЖИТТЯ В РОДИНІ В СТАНОВЛЕННІ ТА РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ 8 2.1. Родина та повсякденне життя у ній як об'єкт психологічного дослідження 8 2.2. Типи сімейних взаємин як основний фактор розвитку особистості у повсякденному житті 10 РОЗДІЛ 3. ВПЛИВ НАВЧАННЯ ДИТИНИ У ПОВСЯДЕННОМУ ЖИТТІ НА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНУ ПРОДУКТИВНІСТЬ ОСОБИСТОСТІ 18 3.1. Мета і завдання дослідження впливу на інтелект дитини 20 3.2. Організація дослідження і характеристика досліджуваних груп 21 3.3. Результати практичного дослідження та їх аналіз 24 ВИСНОВКИ 28 ЛІТЕРАТУРА 29 ДОДАТКИ 30

Сімейні конфлікти та діяльність психолога з їх попередження та розв язання

Вступ 2 Розділ І. Методологічні основи дослідження подружніх конфліктів в психологічній літературі 4 1.1 Сім’я як соціально-психологічний феномен 4 1.2 Поняття про cімейні конфлікти 13 1.3 Причини сімейних конфліктів 26 Розділ ІІ. Емпіричне дослідження особливостей сімейних конфліктів у подружніх парах з різним стажем сімейного життя 36 2.1 Організація та проведення дослідження особливостей сімейних конфліктів та їх причин в подружніх парах 36 2.2 Результати дослідження особливостей сімейних конфліктів у подружніх парах 42 ІІІ. Особливості роботи психолога з попередження та розв’язання сімейних конфліктів 56 3.1 Сучасний погляд на роль психолога у розв’язанні сімейних конфліктів 56 3.2 Стратегія та програмні заходи психолога направлені на попередження та вирішення сімейнх конфліктів 59 3.3 Психокорекція сімейних конфліктних ситуацій 67 Висновки 92 Додатки 96 Список використаної літератури 129

Психологічний супровід впливу на процес соціалізації особистості сучасного дошкільника

Вступ 2 Розділ І. Соціальна ситуація розвитку дитини середнього і старшого дошкільного віку 5 1.1 Особливості соціальної ситуації – внутрішні і зовнішні умови розвитку дитини 5 1.2 Вікові кризи дошкільного віку та їх роль у соціальній ситуації розвитку 19 1.3 Соціально-психологічна характеристика розвитку дітей середнього дошкільного віку 22 1.4 Соціально-психологічна характеристика розвитку дітей старшого дошкільного віку 27 Розділ ІІ. Емпіричне дослідження на тему Визначення проблеми соціалізації особистості дитини дошкільного віку в умовах сучасного міста і села 31 2.1 Актаільність, об’єкт мета і гіпотеза дослідження 31 2.2 Теоретичне обгрунтування дослідження 36 2.3 Методи дослідження 39 2.4 Результати дослідження 42 2.5 Висновки дослідження 48 Розділ ІІІ. Причини, форми, методи впливу на результати стихійної соціалізації дитини дошкольного віку 50 3.1 Сучасна парадигма соціалізації дитини 50 3.2 Стихійна та направлена соціалізація 60 3.3 Сценарії методів впливу на стихійну соціалізацію 66 3.4 Виховання як цілеспрямована і організована форма впливу на стихійну соціалізацію 78 3.5 Умови позитивної соціалізації дитини в сім’ї 87 Висновки 97 Список використаної літератури 100

Вплив сімейного виховання на формування характеру дитини

Вступ 3 Розділ І. Роль сім’ї в розвитку особистості дитини та формуванні її характеру 5 1.1 Фактори сімейного впливу на формування характеру дитини 5 1.2 Психологічні аспекти ролі батьківського авторитету у формуванні характеру дитини 10 Розділ ІІ Дослідження впливу сімейного виховання на формування характеру дитини 18 2.1 Основа дослідження та вибір методики 18 2.2 Проведення, аналіз і обговорення результатів дослідження 25 Висновки 29 Література 31

Морально-психологічний клімат сім’ї та його вплив на формування особистості дитини

ВСТУП 3 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ВПЛИВУ СІМ’Ї НА ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ 7 1.1. Сім’я як об’єкт і суб’єкт в соціальній психології та педагогіці 7 1.2. Особливості сім’ї як об’єкта виховання дитини 14 1.3. Психолого-педагогічна культура сім’ї 21 2. ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ МОРАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОГО КЛІМАТУ СІМ’Ї НА ВИХОВАННЯ ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ 30 2.1. Методи дослідження сімейного укладу та морально-психологічного клімату в сім’ї 30 2.2. Технологія дослідження морально-психологічного клімату сім’ї на розвиток особистості дитини 39 2.3. Результати дослідження 43 ВИСНОВКИ 47 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 50 ДОДАТКИ 53

Сім'я як чинник виховання молодшого школяра

ВСТУП 3 І. ПОНЯТТЯ СІМ’Ї ТА РОДИНИ. 5 1.1. Стадії життєвого циклу сім’ї та їх задачі 5 1.2 Структура і функції сім’ї 14 2. ТИПИ СІМЕЙНИХ ВЗАЄМИН ЯК ОСНОВНИЙ ФАКТОР РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ 21 2.1. Стилі сімейного виховання 21 2.2 Вплив сімейних взаємин на розвиток самооцінки дитини (молодший шкільний вік - 7-11 років) 26 ВИСНОВКИ 30 ЛІТЕРАТУРА 32 ДОДАТКИ 34 ДОДАТОК 1 34