институт.com.ua - національний студентський портал України
  • ТОП-оголошення
Система оголошень институт.com.ua допоможе Вам знайти або розмістити оголошення для студентів, пов'язані з освітою в Україні та закордоном, працевлаштуванням для студентів, репетиторством. Також Ви можете розмістити інформацію про послуги у сфері освіти.
Головна| Новини| Освіта в Україні| Реферати| Контакти

Тема: Українські язичеськи божества домашнього вогнища

Каталог пособий и учебных материалов | Религия | Контрольная | Страниц: 12 | Год: 2010 | Размер: 21 кб. | Стоимость: 1 смс | Смотреть | Скачать

Українські язичеськи божества домашнього вогнища

Вступ 3
1. Загальна характеристика праукраїнської міфології та божеств домашнього вогнища 4
2. Корисні домашні божества 6
3. Злі божества домашньої оселі українців 10
Висновки 13
Література 14

Вступ
Немає на світі такої людини, яка б не чула про давньогрецькі або давньоримські божества. Венера, Марс, Аполлон, Аврора, Амур – ці та подібні до них назви та міфи з дитинства оточують будь-яку людину. Стародавнє минуле греків і римлян шанується та вивчається у нас дуже добре. Разом з тим, наші предки – слов'яни – також мали свою міфологію, свій пантеон богів, але на відміну від грецьких, вони позабуті і збереглися тільки в поодиноких повір'ях та малозрозумілих назвах.
Сьогодні українське суспільство відшукує ідеали добра, справедливості, єдності та намагається втілити їх у сучасне життя. Але не дуже добре це вдається. Однією з причин деякі дослідники називають те, що ми залишили своє коріння, позабули сутність наших прадавніх вірувань. Виникає парадокс: деяким словам, символам, образам, ми не можемо знайти пояснення, хоча вони є нашими, українськими. Це свідчить про те, що прийшов час згадати свою історію. Духовність нації повинна живитися із своїх джерел, тому вивчення давнього минулого України, хоча б того, що все ж такі збереглося, є актуальним завданням сучасності.


Висновки
Божества домашнього вогнища супроводжували людей у їх повсякденному житті. Будь-якому незрозумілому явищу дійсності, яке не могло раціонально пояснитися, праукраїнці надавали містичного змісту. На їх думку, надзвичайні істоти жили всюди, де знаходилася людина. Одні із них були корисними, інші – ні. Це відображало дуалістичний підхід давніх українців до розуміння світу як боротьби двох протилежності – Добра і Зла.
Божества домашньої оселі були неосновними в пантеоні богів наших предків. Вони тільки допомагали людині вести домашнє господарства, сприяли в справах або надавали допомогу в лікуванні. Злі божества, навпаки, перешкоджали діяльності людини, навіювали острах, приносили хвороби.
В кожній оселі жили свої божества, хоча їх називали однаковими іменами. В деяких окремих випадках люди вважали, що в "хатні" божества перетворюються їх померлі родичі. Божества були нероздільними з даною сім'єю, вони не залишали її, переїжджали з нею до нового місця мешкання.
Інтересною особливістю є те, що в міфах праслов'ян практично не згадується про те, щоб божества домашньої оселі вели безпосередньо боротьбу між собою. Боротьба між ними здійснювалася через посередника – людину, господаря або господиню хати. Якщо господар перетворювався на злу людину – він протиставляв себе добрим божествам. Якщо він був добрий – перемагали сили добра. Межа в боротьбі між Добром і Злом проходила через серце людини.
Cмотрите также:
Українські язичеські божества домашнього вогнища

Вступ 3 1. Загальна характеристика праукраїнської міфології та божеств домашнього вогнища 4 2. Корисні домашні божества 6 3. Злі божества домашньої оселі українців 10 Висновки 13 Література 14

НАВЧАННЯ ДОМАШНЬОГО ЧИТАННЯ ІНОЗЕМНОЮ МОВОЮ У СЕРЕДНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

ЗМІСТ ВСТУП 3 РОЗДІЛ 1. САМОНАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИМ МОВАМ, ВИДИ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ УЧНІВ 5 1.1. ГОТОВНІСТЬ УЧНІВ ДО САМОНАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИМ МОВАМ НА РІЗНИХ СТУПЕНЯХ СЕРЕДНЬОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ 5 1.2. ДОМАШНЯ РОБОТА ШКОЛЯРІВ ЯК ВАЖЛИВИЙ КОМПОНЕНТ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ 13 Розділ 2. НАВЧАННЯ ДОМАШНЬОГО ЧИТАННЯ ІНОЗЕМНОЮ МОВОЮ У СЕРЕДНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ 16 2.1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ НАВЧАННЯ ДОМАШНЬОГО ЧИТАННЯ ІНОЗЕМНОЮ МОВОЮ 16 2.2. ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ ДОМАШНЬОГО ЧИТАННЯ 19 ВИСНОВКИ 25 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 27

Навчання домашнього читання іноземною мовою

Зміст Вступ 3 Розділ 1. Самонавчання іноземним мовам, види самостійної роботи учнів 5 1.1. Готовність учнів до самонавчання іноземним мовам, методичні аспекти 5 1.2. Робота з книгою 13 1.3. Домашня робота школярів 14 Розділ 2. Навчання домашнього читання іноземною мовою у середніх навчальних закладах 16 2.1. Теоретичні засади навчання домашнього читання іноземною мовою 16 2.2. План-конспект уроку домашнього читання 19 Розділ 3. Роздавальний матеріал для навчання усного мовлення в школах з поглибленим вивченням англійської мови як вид самостійної роботи учнів 25 3.1. Навчальні завдання з англійської мови з орієнтацією на самостійну роботу учнів 25 3.2. Роздатковий матеріал для самостійної роботи учнів на уроках англійської мови 33 Висновки 38 Резюме 40 Список використаної літератури 41

Бізнес по - українські

ЗМІСТ Вступ……………………………………………………………………………….. 3 1. Бізнес по - українські.......................................................................................... 4 Висновок.................................................................................................................... 14 Список використаних джерел.................................................................................. 17

УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В ХІХ ст.

План. 1. Українські землі під владою Росії та Австро-Угорщини. Адміністративний устрій України 2. Соціально-економічний розвиток українських земель 3. Основні тенденції розвитку суспільно-політичного руху на українських землях у ХІХ ст. Українське національне відродження ХІХ ст.

Українські січові стрільці 1914-1918р

Зміст Українські січові стрільці 1914-1918 років 2 Список використаної літератури 9

Видатні українські живописці XVIII ст.

План. Вступ Видатні українські живописці XVIII ст: Ю.Шимонович, М.Альтомонте, Станіслав, Строїнський, І.Рудкович, Й.Кондзелевич В.Петрович, І.Н.Нікітін, Ф.І.Шубіна, Тропинін, А.Матвєєв, А.П.Лосенко, Ф.С.Рокотовий, Д.Г.Левицький, В.Л.Боровиковський, В.І.Майков, А.П.Антропов Висновок Використана література

Українські мотиви в творчості Рільке

План 1. Сторінки біографії 3 2. Подорож Теодора Рільке в Україну та його захоплення українським мистецтвом 4 3. Українські мотиви в творчості Рільке 6 4. Переклади Рільке українською мовою 7 Заключення 6 Література 8

Оцінка ризиків у майновому страхуванні

ВСТУП 3 1. Поняття та класифікація ризиків у майновому страхуванні 3 1.1. Сутність страхового ризику 3 1.2. Класифікація ризиків за критерієм розміру 4 1.3. Класифікація ризиків за критерієм можливих наслідків 5 2. Види майнового страхування та майнові ризики 7 2.1. Страхування будівель громадян 8 2.2. Добровільне страхування домашнього майна громадян. 9 2.3. Страхування майна підприємств 11 2.4. Страхування транспортних засобів 12 2.5. Страхування майна сільськогосподарських підприємств 15 3. Оцінка майнових ризиків 16 3.1. Загальні методи оцінки страхових ризиків 16 3.2. Оцінка динаміки ризику в майновому страхуванні 17 3.3. Українські методи оцінки ризику у майновому страхуванні 20 Висновки 22 Література 23

Ефективність інвестицій у переробку кави. Виробництво розчинної кави, а також кофейних напоїв. Українські виробники кави

Тема Ефективність інвестицій у переробку кави. Виробництво розчинної кави, а також кофейних напоїв. Українські переробними кави.. 1 Вступ. 3 Українські виробники кави 4 Ринок кави та державна політика 5 Сучасні тенденції світового ринку кави. 10 Характеристика українського ринку кави. 12 Висновок 14 Джерела 16