институт.com.ua - національний студентський портал України
  • ТОП-оголошення
Система оголошень институт.com.ua допоможе Вам знайти або розмістити оголошення для студентів, пов'язані з освітою в Україні та закордоном, працевлаштуванням для студентів, репетиторством. Також Ви можете розмістити інформацію про послуги у сфері освіти.
Головна| Новини| Освіта в Україні| Реферати| Контакти

Тема: Стадии развития личности в разных психологических концепциях

Каталог пособий и учебных материалов | Психология | Контрольная | Страниц: 15 | Год: 2010 | Размер: 20 кб. | Стоимость: 1 смс | Смотреть | Скачать

Стадии развития личности в разных психологических концепциях

1. ТЕОРІЯ РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ Е. ЕРІКСОНА 3
1.1. Стадії розвитку особистості в світлі концепції Е.Еріксона. 3
1.2. Вади розвитку особистості в стадіальної теорії Е.Еріксона. Життєві психологічні кризи. 6
2. ТЕОРІЯ РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ У ВІТЧІЗНЯНІЙ ПСИХОЛОГІЇ 9
2.1. Стадії розвитку особистості В.Ф.Моргун та Н.Ю. Ткачова . 9
2.2. Особливості розвитку особистості в дослідженнях Г.С.Костюка 12
Висновки 15
Література 16

Вступ
Особистість є одним із ключових понять в психології, а такий важливий аспект вивчення цього поняття як етапізація або стадіальність розвитку особистості займають одне з головних місць в психологічних дослідженнях.
Але не всі концепції особистості розглядають в своїх рамках періодизацію розвитку. Наряду з динамічними теоріями, які розглядають особистість у динаміці, існують і структурні теорії, тобто ті, для яких важливо визначити структуру особистості, систему понять, за допомогою яких вона описується.
Крім того, не всі динамічні теорії розглядають динаміку, розвиток особистості в річищі визначення конкретних етапів її розвитку. Такі відомі теорії особистості як структурно-дінамічні теорії З.Фрейда, А.Маслоу, К.Роджерса, Ф.Олпорта, Р.Кеттела пояснюють розвиток особистості, вказують чинники, які впливають на процеси, що відбуваються при цьому, але не надають конкретної періодизації.
Найбільш повними, на мій погляд, є концепції особистості, які відпрацювали американський психолог Е.Еріксон і українські дослідники В.Ф.Моргун та Н.Ю. Ткачова. В основу своїх робіт вони поклали пояснення розвитку особистості на всіх етапах життя людини, від народження до смерті. Стосовно кожного етапу вони пояснювали розвиток особистості як процес надбання певних психічних новоутворень. Концепція українського дослідника Г.С. Костюка дуже повно охоплює практично усі аспекти вивчення особистості, але стосовно періодизації ним розглянуто в основному молодий вік людини, який, на його думку, є основним у становленні особистості.

Висновки
Стадіальність розвитку особистості можна розглядати з різних точок зору, але майже усі дослідники пов’язують їх з віковими періодами розвитку людини: дитинством, юнацтвом, зрілістю, старістю. Різні концепції особистості дотримуються принципу безперервності в розвитку особистості, в якому на протязі життя людини кожна наступна стадія залежить від процесів, які відбувалися на попередніх етапах.
Велике значення в розвитку особистості приділяється біологічним факторам, які вважаються не менш важливим, ніж соціальні, і від яких також залежить поява нових психічних утворень.
Практично усі теорії підтверджують тезу про те, що розвиток людини – це процес кількісних і якісних змін в організмі під впливом різноманітних чинників: внутрішніх і зовнішніх, керованих і некерованих. Результат розвитку людини – це її становлення як біологічного виду і як соціальної істоти. Біологічне в людині характеризується фізичним розвитком і включає в себе морфологічні, біохімічні та фізіологічні зміни. Соціальні зміни в людині передбачають її активне опанування соціальним досвідом і перехід його у внутрішній світ, усвідомлену активну участь людини в суспільно корисній діяльності та виконання певних соціальних ролей.


Cмотрите также:
Психология личности.

ПЛАН 1. ВВЕДЕНИЕ 2. РАЗВИТИЕ ЛИЧНОСТИ 3. СОЦИАЛИЗАЦИЯ ЛИЧНОСТИ И ПЕРИОДИЗАЦИЯ ЕЕ РАЗВИТИЯ 4. СТАДИИ РАЗВИТИЯ ЛИЧНОСТИ И ПРОБЛЕМЫ С НИМИ СВЯЗАННЫЕ 5. ЗАКЛЮЧЕНИЕ СПИСОК ЛИТЕРАТУРЫ

1. СТРУКТУРА ЛИЧНОСТИ. СТРУКТУРНЫЙ И СИСТЕМНЫЙ ПОДХОД В ИССЛЕДОВАНИИ ЛИЧНОСТИ

ПЛАН: 1. СТРУКТУРА ЛИЧНОСТИ. СТРУКТУРНЫЙ И СИСТЕМНЫЙ ПОДХОД В ИССЛЕДОВАНИИ ЛИЧНОСТИ 2. ЛИЧНОСТЬ В ПСИХОАНАЛИТИЧЕСКИХ КОНЦЕПЦИЯХ 3. ПРЕДСТАВЛЕНИЕ О ЛИЧНОСТИ В ГУМАНИСТИЧЕСКИ ОРИЕНТИРОВАННЫХ КОНЦЕПЦИЯХ 4. ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Общее понятие о механизмах психологических защит личности

План Введение 3 1.Общее понятие о механизмах психологических защит личности 5 2.Схема "действия" личности с участием психологических защит 6 3.Мехнизмы срабатывания отрицания и его функции 10 Заключение 13 Список литературы 14

Исследование психологических свойств и состояний личности при устройстве на работу клиническими методами.

Содержание Введение ……………………………………………………………………….…3 Глава №1. Методы оценки психологических свойств и состояний личности при устройстве на работу. §1. Этапы и методы подбора персонала………………………………………5 1.1 Оценка кандидатов при приеме на работу……………………………5 1.2 Методы оценки персонала………………………………………….…9 1.3 Методы подбора персонала за рубежом……………………………12 §2. Психологические особенности людей устраивающихся на работу……...14 2.1. Изменение психологических свойств личности при продолжительном поиске работы…………...…………………………...14 2.2 Изменение психологического состояния личности при поиске работы……………………………………………………………………..20 2.3. Изменение психологических свойств и состояния личности в зависимости от продолжительности поиска работы …………………..24 Глава №2. Исследование психологических свойств и состояния личности при устройстве на работу клиническими методами. §1. Организация и методы исследования………………………………...…….27 §2. Анализ результатов исследования…………………………………………33 Заключение……………………………………………………………………….40 Список литературы………………………………………………………………41 Приложения……………………………………………………………………...43

Психологические предикторы аутоагрессивного поведения

Введение 3 1. Психология личности и поведения в суицидологии 3 2. Психические свойства личности, которые влияют на возникновение и особенности аутоагрессивного поведения. 4 3. Проблема психологической уязвимости личности и механизмы психологических защит, антисуицидуального барьера и суицидогенных факторов личности, а также их влияния на возможности коррекции аутоагрессивного поведения. 7 4. Влияние семантики сознательного и бессознательного в механизмах развития аутоагрессивной активности 12 5. Механизмы возникновения и особенности суицидогенного конфликта и способов поведения; аутоагрессивные поведенческие патерны и суицидогенная коммуникация. 14 6. Проблема мотивации аутоагресивных побуждений 15 Заключение 18 Список использованной литературы 19

Личность человека

ПЛАН Стр. I. ВВЕДЕНИЕ 1 II. ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ II.1 Общее представление о личности 2-4 II.2 Структура личности 4-6 II.3 Формирование и развитие личности 6-8 II.4 Основные факторы развития личности: II.4.1 Роль наследственности в развитии личности 9-10 II.4.2 Роль воспитания и деятельности в развитии личности 10-12 II.4.3 Роль среды в развитии личности 12-15 III. ЗАКЛЮЧЕНИЕ 16 IV. СПИСОК ЛИТЕРАТУРЫ

“Личность человека”

ПЛАН Стр. I. ВВЕДЕНИЕ 1 II. ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ II.1 Общее представление о личности 2-4 II.2 Структура личности 4-6 II.3 Формирование и развитие личности 6-8 II.4 Основные факторы развития личности: II.4.1 Роль наследственности в развитии личности 9-10 II.4.2 Роль воспитания и деятельности в развитии личности 10-12 II.4.3 Роль среды в развитии личности 12-15 III. ЗАКЛЮЧЕНИЕ 16 IV. СПИСОК ЛИТЕРАТУРЫ

проблема рождения личности

План Введение 3 1. Формирование и развитие личности 4 2. Основные факторы развития личности 6 Заключение 12 Список литературы 13

Этические и правовые аспекты психологических исследований

ВВЕДЕНИЕ 3 ГЛАВА 1. ХАРАКТЕРИСТИКА ПСИХОЛОГИЧЕСКИХ ИССЛЕДОВАНИЙ 5 1.1. Основные методы психологических исследований 5 1.2. Этические проблемы психологических исследований 13 ГЛАВА 2. АНАЛИЗ ЭТИЧЕСКИХ И ПРАВОВЫХ АСПЕКТОВ ПСИХОЛОГИЧЕСКИХ ИССЛЕДОВАНИЙ 19 2.1. Этические принципы психологических исследований 19 2.2. Этические проблемы психодиагностики и их решения 21 2.3. Право приобретения и последующего использования методик диагностики 24 2.4. Обеспечение тайны результатов обследования 26 ВЫВОДЫ 31 СПИСОК ИСПОЛЬЗОВАННЫХ ИСТОЧНИКОВ 33

Характеристика особенностей самосознания личности согласно периодизации Э. Эриксона

План Дать характеристику особенностям самосознания личности согласно периодизации Э. Эриксона 3 Охарактеризуйте механизмы защиты личности: вытеснение и ирония 10 Привести пример текста психологических упражнений для релаксации 11 Описать ход двух психологически упражнений для выработки уверенного поведения 12 Проведите диагностику уровня субъективного контроля личности 14 Дать определение следующим терминам: самооценка, идентификация, рефлексия 22 Список использованной литературы 23