институт.com.ua - національний студентський портал України
  • ТОП-оголошення
Система оголошень институт.com.ua допоможе Вам знайти або розмістити оголошення для студентів, пов'язані з освітою в Україні та закордоном, працевлаштуванням для студентів, репетиторством. Також Ви можете розмістити інформацію про послуги у сфері освіти.
Головна| Новини| Освіта в Україні| Реферати| Контакти

Тема: Відповіді на питання модуля з філософії

Каталог пособий и учебных материалов | Философия | Материал | Страниц: 17 | Год: 2010 | Размер: 27 кб. | Стоимость: 1 смс | Смотреть | Скачать

Відповіді на питання модуля з філософії

Заказ 3605. Філософія

Відповіді на питання модуля з філософії
Зміст
Завдання № 1 3
Завдання № 2 3
Завдання № 3 5
Завдання № 4 5
Завдання № 5 6
Завдання № 6 7
Завдання № 7.. 7
Завдання № 8.. 8
Завдання № 9. 10
Завдання № 10.. 11
Завдання № 11. 12
Завдання № 12 15
Завдання № 13. 18



МОДУЛЬ № 2
ТЕМИ 7 – 12
ОСНОВНІ ЕТАПИ ІСТОРІЇ ФІЛОСОФІЇ ЗАХОДУ.
(ФІЛОСОФІЯ НОВОГО ЧАСУ – ФІЛОСОФІЯ ЛЮДИНИ ХХ СТ.)

І. Перевірте рівень засвоюваності щойно вивченої вами теми шляхом письмових відповідей на поставленні запитання.

1. Сформулюйте чотири правила методу Р. Декарта, що сприяють правильній роботі інтелекту.


2. Які принципові зміни в науковій і філософській картині світу відбулися в Новий час?



3. Перерахуйте введені німецькою класичною філософією принципи.


4. В чому полягає значення перевороту І. Канта?



5. Що таке „абсолютна ідея” за Гегелем?


6. Порівняйте вихідні ідеї класичної й некласичної філософії.


7. Перерахуйте основні напрями у зарубіжній філософії ХХ ст.


8. Назвіть вихідні ідеї екзистенціалізму, філософської антропології, персоналізму та фрейдизму.


9. Перерахуйте основні філософські погляди Г. Сковороди.


10. Окресліть філософські позиції і погляди П. Юркевича.


ІІ. Самоперевірка засвоєння змісту основних понять, категорій, тем шляхом їх визначення.
Споріднена праця – праця за покликанням. Цей термін зустрічаємо в працях Г. Сковороди, який писав: „Найвище задоволення, отже і щастя, приносить людині споріднена праця, праця за покликанням, не своїми наслідками, винагородою чи славою, а самим процесом. Така праця є не тільки засобом забезпечення матеріального існування людини, але й способом її духовного самоствердження, джерелом радості і "весілля" [5, c. 82]. Споріднена праця не стільки засіб, скільки сенс життя”.
Деїзм (від лат. deus – Бог) – філософське вчення, згідно з яким Бог створив світ, дав першопоштовх і надалі не втручається у справи. Деїстичні принципи з’явилися в період Середньовіччя, коли розгляду підлягало питання ролі людини в створенні та функціонуванні всього того, що породжено божественною силою.
Субстанція (від лат. substantia – „сутність”) – те, що лежить в основі, незмінна першооснова всього сущого. В історії філософії категорія „субстанція” посідала одне з центральних місць, набуваючи ідеалістичних або матеріалістичних тлумачень. Спочатку субстанцію розуміли як речовину, з якої складаються всі предмети, пізніше – як особливе найменування Бога, що призводило до дуалізму душі і тіла.
Апріорний (лат. a priori – „первісно”) – термін ідеалістичної філософії, котрим позначаються знання, отримані до досвіду і незалежно від нього, і яке споконвічно притаманне свідомості. Апріорний – значить такі знання, що добуті не із практичного досвіду, а взяті „із голови”. В переносному смислі слово „апріорний” означає „знання без перевірки”, взяті нібито наперед, ніж підтвердиться їх істинність.
Воля – одна із функцій людської психіки, яка полягає насамперед у владі над собою, керуванні своїми діями й свідомому регулюванні своєї поведінки; прагнення досягти своєї мети; рішучість. В філософії – здатність людини мобілізовувати і спрямовувати свої психічні та фізичні сили на розв’язання завдань, що постають в ході її діяльності, свідоме подолання труднощів та перешкод; одна із сутнісних сил людини. Воля – головне поняття волюнтаризму – ідеалістичного напряму в філософії, який проголошує першоосновою буття волю.
Екзистенція (від лат. existentia – „існування”) – основна категорія екзистенціалізму, яка означає внутрішнє буття людини, те непізнаване, ірраціональне в людському „Я”, внаслідок чого людина є конкретною неповторною особистістю.
Ірраціональний (від лат. iirationalis – „несвідомий”, „нерозумовий”) – в ідеалістичній філософії – такий, що не можна виразити в поняттях логіки, недоступний розумному поясненню. Ірраціональне – те, що знаходиться за межами розуму, алогічне чи неінтелектуальне, несумісне з раціональним мисленням або, навіть, суперечливе йому. Джерелом пізнання виступає інтуїція, почуття.
Позитивізм (від франц. positivus – „умовний, позитивний, побудований на думці”) – філософський напрям, який єдиним джерелом істинного знання проголошує емпіричний досвід, заперечуючи пізнавальну цінність філософських знань, теоретичного мислення. На думку О. Конта, засновника позитивізму, позитивні знання – це „справжні” знання, які засновуються на досвіді. Відповідно до цього, слово „позитивний” можна тлумачити як „науковий” (науковий, побудований на емпіричному підтвердженні).
Абсурд (від лат. absurdus – „безглуздість”) – в загальному розумінні нісенітниця, безглуздість. З точки зору екзистенціалістів, абсурд – це хворобливий стан, під час якого людина постійно розривається між раціональним та ірраціональним, між властивою для людини потребою в іншій людині "і нерозумним мовчанням світу" (А.Камю). А. Камю вбачає корені абсурду не в людині, і не в світі, а їх співіснуванні.
Верифікація (від франц. verification, що походить від лат. verus – „істинний”, і fasere – „робити”) – в загальному розумінні – встановлювати істинність. Термін „верифікація” зустрічаємо у неопозитивістів, де ним позначається операція (метод) за допомогою якої встановлюють осмисленість висловлювання. Полягає у зведенні висловлювань до чуттєвих фактів.
Несвідоме – термін із психоаналізу З. Фрейда. „Несвідоме”, за Фрейдом, – особлива психічна реальність (глибини людської психіки), яка притаманна кожному індивіду та існує поруч із свідомістю (є однією з частин „психічного” в людині – несвідомої психіки). За сучасними тлумаченнями, „несвідоме” – певний рівень психічного відображення дійсності, який характеризується мимовільністю виникнення і протікання, відсутністю свідомого контролю й регулювання. Свідоме і несвідоме в людині утворює певну діалектичну єдність.
Сублімація (від лат. sublimation – „піднесення”). В психоаналізі Фрейда – процес перетворення і переключення енергії афективних потягів на цілі соціальної діяльності та культурної творчості. Сублімація в цьому плані протилежна „витисненню”.
Асцієнтизм можна зрозуміти як те, що протиставляється сцієнтизму. Сцієнтизм (від лат. scientia – „знання, наука”) – абсолютизація науки (наукових методів і цінностей) у філософії, соціології і суспільній свідомості взагалі. Знецінює гуманістичні (релігійні, етичні, естетичні та ін.) цінності й розглядає людину як біоробота. Поняття близьке за змістом до поняття “натуралізм”.
Феномен (від грец. phainomenon – те, що з'являється) – в буденній мові –унікальне явище; у філософії – чуттєві дані, взяті безпосередньо, як самі по собі. Наприклад, для художника яскравий захід сонця є феномен, і він сприймає його як самоданість. Для вченого – це явище, за яким приховується певна закономірність, сутність.

ІІІ. Логічні вправи.
Завдання 1. „Слабкі і невдахи повинні загинути – перша заповідь людинолюбства. І потрібно ще допомагати їм у цьому” (Ф. Ніцше).
До якої течії слід віднести автора цих суджень? Що намагається обґрунтувати Ніцше? Чи ви згодні з його точкою зору?”.

Завдання 2. „Світ ловив мене, але не спіймав” (Г. Сковорода). Як ви розумієте вказаний вислів, який основоположний принцип мислення він ілюструє?


Завдання 3. „Замість умоглядної філософії, яка викладається у школах, можна створити практичну, за допомогою якої, знаючи силу і дію вогню, води, повітря, зірок і всіх інших оточуючих нас тіл... ми могли б стати мовби господарями і володарями природи (Р. Декарт).
Прокоментуйте цей вислів. На який саме принципах пропонує вчений підпорядкувати філософію практиці? Чи не переоцінює він при цьому ролі розуму?

Завдання 4. „Що розумне – те дійсне, і що дійсне – те розумне” (Гегель).
У чому полягає реальний сенс такого вислову? Чому ця думка знаходила як прихильників, так і опонентів? У чому полягає її небезпечність для суспільного буття?
Cмотрите также:
Відповіді на питання з філософії

1. Історичний зміст терміну „філософія”. Основна мета філософської діяльності. 3 2. Світоглядні „зустрічі” язичництва і християнства в Київській Русі. 8 3. Особливості сталінської („марксистсько-ленінської”) філософії. 12 Література 15

Філософія. Відповіді на питання

1. Предмет філософії. Специфіка філософського вирішення світоглядних питань. Філософія і наука. 3 2. Західна парадигма філософствування. Натурфілософи Давньої Греції. 4 3. Основні проблеми філософії середньовічної Європи. Патристика. 6 4. Трансцендентальна філософія І.Канта. "Коперніканський переворот у філософії. Вчення про "категоричний імператив". 8 5. Екзистенціальна тенденція в сучасній світовій філософії. Проблема людини. 10 6. Філософія просвітництва і романтизму в Україні (ХVIII - ХІХ ст.). 11 7. Формування науково-філософського поняття матерії. Дух і матерія, межа протилежності. 13 8. Суспільство як предмет пізнання, система, що розвивається. 14 9. Суспільний прогрес. Діалектика цілісності й суперечливості сучасного світу. 16 Література 18

Релігієзнавство. Відповіді на питання

1. Вірування стародавніх слов'ян. 3 2. Коран і сунна – священні книги мусульман. 9 3. Основні категорії індійської релігійної філософії 14 Література 20

Основне питання і напрямки філософії

Вступ 3 1. Основне питання філософії 4 2. Напрямки філософії 8 3. Структура філософського знання 13 Висновок 16 Список використаної літератури 17

Філософія. Відповіді на питання

1. Значення філософії для формування творчої особистості фахівця-педагога. 3 2. Основні ідеї філософської концепції Платона. 5 3. Основні особливості наукового пізнання. 7 4. Проблема єдності світу. 8 5. Суспільство як система, що саморозвивається. 11 6. Співвідношення природного та соціального начала в людині. 13 7. Вчені-представники різноманітних теорій націй. 15 8. Футурологія. 17 9. Предмет філософії. 18 10. Походження вислову „Платон мені друг, але істина – дорожча”. 19 Література 20

філософія

Питання 1. Яким є предмет філософії? 3 Питання 2. Які основні варіанти вирішення проблеми досконалого способу життя людини в філософії елліністично-римського періоду античності? 4 Питання 3. Якими є основні проблеми, ідеї та досягнення філософської антропології як течії ХХ століття? 6 Питання 4. Якими є всезагальні форми і методи наукового пізнання? 9 Питання 5. Чим характеризуються духовні виміри буття людини? 12 Питання 6. Що являють собою сутнісні сили людини? 13 Питання 7. Дайте найбільш узагальнююче визначення поняття агностицизму 14 Питання 8. Визначте, до яких основних філософських шкіл належать найбільші відомі античні філософи 15 Питання 9. Кого з відомих античних філософів називають винахідником діалектики? 16 Питання 10. Хто з відомих українських філософів належить до плеяди видатних вчених Києво-Могилянської академії? 17 Література 18

ВИЗНАЧЕННЯ МОДУЛЯ ЮНГА ПО ЗГИНУ СТЕРЖНЯ

ВИЗНАЧЕННЯ МОДУЛЯ ЮНГА ПО ЗГИНУ СТЕРЖНЯ Мета роботи: Визначити значення модуля Юнга для сталі. Хід виконання: 1. Вимірюємо лінійкою довжину стержня від точки опори А до точки В прикладення деформуючою сили 2. Вимірюємо штангенциркулем ширину та та товщину стержня у прямокутнй його частині 3. У середньому положенні С закріплюємо стрілочний індикатор. 4. Встановлюємо шкалу індикатора в нульове положення 5. Чашку підвісу послідовно навантажуємо плоскими важками мамсою від 1 до 5 кг а потім розвантажуємо до 0 кг. Визначаємо на стрілочному індикатору значення прогибу

Контрольна робота філософія

Питання 1. Яким є предмет філософії? 3 Питання 2. Які основні варіанти вирішення проблеми досконалого способу життя людини в філософії елліністично-римського періоду античності? 4 Питання 3. Якими є основні проблеми, ідеї та досягнення філософської антропології як течії ХХ століття? 6 Питання 4. Якими є всезагальні форми і методи наукового пізнання? 9 Питання 5. Чим характеризуються духовні виміри буття людини? 12 Питання 6. Що являють собою сутнісні сили людини? 13 Питання 7. Дайте найбільш узагальнююче визначення поняття агностицизму 14 Питання 8. Визначте, до яких основних філософських шкіл належать найбільші відомі античні філософи 15 Питання 9. Кого з відомих античних філософів називають винахідником діалектики? 16 Питання 10. Хто з відомих українських філософів належить до плеяди видатних вчених Києво-Могилянської академії? 17 Література 18

Контрольні питання з філософії

5. Суспільно-державна ідея у філософії доби Відродження 2 12. Проблема раціонального та ірраціонального у філософії ХХ століття 3 22. Концепція національної еліти в історіософії В. Липинського 6 33. Діалектика взаємного переходу кількісних змін у якісні 8 59. Роль цінностей у житті особи і суспільства 11 80. Біблія як релігійна та культурна пам’ятка 13 Література 14

Етика и естетика. Відповіді на питання

1. Відповідь на питання з теми: "Категорії естетики – "прекрасне"". 2 2. Відповідь на питання з теми: "Видова специфіка мистецтва". 5 3. Відповідь на питання з теми: "Естетика авангарду". 8 Література 13