институт.com.ua - національний студентський портал України
  • ТОП-оголошення
Система оголошень институт.com.ua допоможе Вам знайти або розмістити оголошення для студентів, пов'язані з освітою в Україні та закордоном, працевлаштуванням для студентів, репетиторством. Також Ви можете розмістити інформацію про послуги у сфері освіти.
Головна| Новини| Освіта в Україні| Реферати| Контакти

Тема: Сократ – засновник діалогу

Каталог пособий и учебных материалов | Философия | Материал | Страниц: 16 | Год: 2010 | Размер: 20 кб. | Стоимость: 1 смс | Смотреть | Скачать

Сократ – засновник діалогу

Вступ 3
1. Сократ як засновник діалогічного методу в філософії. 4
2. Майєвтика та іронія як складові діалогу Сократа 8
Висновки 15
Література 16
Вступ
Давні греки відшукували питання доцільності, істинності, моральності в діяльності людини, хотіли пізнати, чому людина повинна поводитися таким чи іншим чином. „Пізнай самого себе” – це девіз був викарбуваний на фронтоні Дельфійського храму і спонукав нові і нові покоління філософів до досягнення розкриття сутності людського буття. Однак, як показав подальший хід подій, цей девіз кожен з філософів розумів по-своєму. Що саме повинен пізнати мислитель? На це питання філософи відповідали з різних точок зору.
Хоч і немає прямого посилання та те, що цей вислів належить Сократу, однак багато дослідників вважають, що він належать саме йому. В будь-якому випадку, вважають вони, найсправедливіше було б так, щоб ці слова дійсно належали Сократу за його заслуги в справі пізнання основ буття людини. Найбільшу славу принесли мислителю його діалоги, які були не просто способом спілкування двох осіб, а інструментом пізнання істини. Через певний порядок і механізм проведення цих діалогів – іронію і майєвтику – Сократа вважають засновником діалогічного методу ведення полеміки, про який піде мова в цій роботі.
Висновки
Сократ – великий античний мудрець – стоїть у витоків раціоналістичних і просвітительських традицій європейської думки. Йому належить видатне місце в історії моральної філософії й етики, логіки, діалектики, політичних і правових навчань. Вплив, здійснений ним на прогрес людського пізнання, відчувається до наших днів. Він назавжди ввійшов у духовну культуру людства. Філософ був прибічником етичного реалізму, відповідно до якого будь-яке знання є добро, а зло, порок походять від незнання.
Сократ є творцем „діалогічного” способу ведення полеміки, в ході якої виявлялася неспроможність людського логічного мислення одностайно і несуперечливо визначати певне філософське поняття. Основний метод, вироблений і вживаний Сократом при цьому, одержав назву "майевтика". Суть майевтики не в тому, щоб навчити істині, а в тому, щоб завдяки логічним прийомам, навідним питанням підвести співбесідника до самостійного знаходження істини.
Сократ вів свою філософію і просвітницьку роботу в гущині народу, на площах, ринках у формі відкритої бесіди (діалогу, суперечки), темами якої були злободенні проблеми того часу, актуальні і нині: добро; зло; любов; щастя; чесність і т.д. При цьому слід відмітити, що незважаючи на те, що хоча цей метод з моменту його винаходу Сократом має вже давню історію, людству ще не вдалося відповісти на ці питання та розв’язати проблеми пов’язані з мораллю.
Діалоги Сократа показують, що практично людині не дано осягнути найвищі поняття філософії за допомогою формальної логіки, особливо ті, що пов’язані з мораллю: якщо їх конкретизувати, область різних понять та суджень становиться нескінченною, якщо їх максимально узагальнити – всередині логічних розмірковувань виникають непереборні суперечки.

Cмотрите также:
Формування психологічного контакту у педагогічному діалозі

Вступ 3 I. Роль і місце діалогу в міжособистісному спілкуванні 5 1.1. Загальне визначення поняття діалогу 5 1.2. Співвідношення діалогу і монологу в педагогічному спілкуванні 7 II. Методичні підходи до встановлення психологічного контакту у педагогічному діалозі 11 2.1. Характеристика комунікативної діяльності педагога в процесі навчання 11 2.2. Шляхи корекції та вдосконалення педагогічної діяльності в структурі міжособистісного спілкування 13 III. Проблеми і ускладнення при встановленні психологічного контакту в педагогічному діалозі та шляхи їх подолання 18 3.1. Визначення і характеристика ускладненого діалогового спілкування 18 3.2. Аналіз та подолання психологічних бар’єрів в діалоговому спілкуванні 20 Висновки 25 Література 27

"Зігмунд Фрейд як засновник психоаналізу"

План Зігмунд Фрейд як засновник психоаналізу 3 1. Виникнення психоаналізу. Теорія психоаналізу 3 2. Неофрейдизм. Послідовники теорії психоаналізу 9 Список використаної літератури 16

Організація і ведення бухгалтерського обліку в ТОВ „Сократ”

ЗМІСТ ВСТУП РОЗДІЛ І. Теоретичні основи обліку доходів підприємств 1.1. Доходи підприємства: політекономічний аспект 1.2. Класифікація доходів в бухгалтерському обліку 1.3. Основні джерела збільшення доходів підприємства 1.4. Погляди вчених на проблеми бухгалтерського обліку та аналізу доходів підприємства РОЗДІЛ ІІ. Організація і ведення бухгалтерського обліку в ТОВ „Сократ” 2.1. Особливості галузі та місце в ній ТОВ „Сократ” 2.2. Документальне оформлення операцій з доходами підприємства 2.3. Особливості бухгалтерського відображення доходів 2.4. Бухгалтерський облік та аналіз доходів для потреб управління підприємством 2.5. Особливості відображення доходів в звітності підприємства 2.6. Актуальні проблеми бухгалтерського відображення операцій з доходами РОЗДІЛ ІІІ. Особливості аналізу операцій, пов”язаних з доходами 3.1. Значення, завдання, та етапи здійснення аналізу на підприємстві 3.2. Аналіз структури та динаміки доходів підприємства 3.3. Особливості проведення контролю за отриманням доходу 3.4. Вдосконалення економічної політики формування доходів на підприємстві РОЗДІЛ IV. Особливості охорони праці в ТОВ „Сократ” 4.1. Загальні положення охорони праці 4.2. Особливості охорони праці в ТОВ „Сократ” ВИСНОВКИ І ПРОПОЗИЦІЇ СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДОДАТКИ

Розвиток психологічної думки в контексті філософії Стародавнього світу (Сократ, Платон, Арістотель)

Вступ / 1. Філософські погляди Сократа: 1.1. Сократівський поворот філософствування від природи до людини, 1.2. Поняття моралі, як головний предмет дослідження Сократа, 1.3. Специфіка сократичного методу ведення діалогу, 1.4. Істина, мудрість і моральність у філософії Сократа / 2. Філософські погляди Платона: 2.1. Вчення Платона про ідеї, 2.2. Душа у філософії Платона / 3. Філософські погляди Арістотеля: 3.1. Життя і творчість Арістотеля, 3.2. Логіка і Методологія, 3.3. Перша філософія. Вчення про причини і початки буття і знання, 3.4. Фізика: світ, життя і людина / Висновки / Список використаної літератури

Політичні течії 15-16 ст. у Росії: здирники, нездирники й істерики

Вступ 3 1. Політико-правове вчення «нездирництва» 5 1.1. Ніл Сорський як засновник «нездирництва» 5 1.2. Розвиток ідей «нездирництва» 7 1.3. Політико-правові погляди Федора Карпова 11 2. Ідеологія здирництва як основа будівництва російської державності 15 2.1. Йосип Волоцький як засновник здирництва 15 2.2. Політична концепція Филофея «Москва - третій Рим» 17 2.3. «Здирники» і «нездирники» 21 Висновки 34 Література 37

А.Маршал – засновник неокласичної течії в економічній науці

Зміст: Вступ …………………………………………………….…3 1. А.Маршал – засновник неокласичної течії в економічній науці…………………………………………………..4 1.1. Формування світогляду А.Маршала ………………..4 1.2. Загальна характеристика поглядів А.Маршала …….6 2. Еластичність попиту в концепції А. Маршала…….11 2.1. Попит і криві ринкового попиту ………………....11 2.2. Цінова еластичність попиту……………………......15 2.3. Нецінова еластичність попиту……………………..20 2.4. Фактори ринкового попиту…………………..…….22 3. Внесок А.Маршала в економічну науку ……….…..27 Висновок………………………………………………..…30 Список використаної літератури ………………………32

Розвиток комунікативних умінь учнів через вміння аргументувати і відстоювати свою думку та здатність до діалогу

Розвиток комунікативних умінь учнів через вміння аргументувати і відстоювати свою думку та здатність до діалогу За допомогою іноземної мови людина прилучається до світової культурної спадщини, до сучасних процесів духовного розвитку іншої нації. Актуальним сьогодні є питання оволодіння найменшими громадянами України літературними нормами не лише державної української мови, але й найпоширеніших мов світу, до яких зокрема відноситься англійська. Успішне розв'язання цієї проблеми багато в чому залежить від мовленнєвої куль¬тури вчителів іноземних мов шкільних закладів.

інформаційні системи і діловодстві

Вступ 3 1. Антивірусна програми Zillya! Антивірус 3 2 .Віконна технологія та організація діалогу. 10 Висновок 18 Література 19

Психологические взгляды

Вступ 3 1. Життєвий шлях Сократа 6 2. Сократівська діалектика 8 3. Сократ і його розуміння істини 10 Висновки 12 Список використаної літератури 13

Психологические взгляды

Вступ 3 1. Життєвий шлях Сократа 6 2. Сократівська діалектика 8 3. Сократ і його розуміння істини 10 Висновки 12 Список використаної літератури 13