институт.com.ua - національний студентський портал України
  • ТОП-оголошення
Система оголошень институт.com.ua допоможе Вам знайти або розмістити оголошення для студентів, пов'язані з освітою в Україні та закордоном, працевлаштуванням для студентів, репетиторством. Також Ви можете розмістити інформацію про послуги у сфері освіти.
Головна| Новини| Освіта в Україні| Реферати| Контакти

Тема: Агресивна поведінка безробітних в процесі пошуку роботи

Каталог пособий и учебных материалов | Психология социальная | Курсовая | Страниц: 41 | Год: 2010 | Размер: 76 кб. | Стоимость: 1 смс | Смотреть | Скачать

Агресивна поведінка безробітних в процесі пошуку роботи

ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1 5
ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ АГРЕСИВНОЇ ПОВЕДІНКИ БЕЗРОБІТНИХ 5
1.1. Соціально-психологічна характеристика безробітної людини та її агресивності 5
1.2. Агресія як етап в психосоціальному розвитку безробітного 9
1.3. Методики визначення агресії і агресивності 13
Висновки до 1-го розділу 17
РОЗДІЛ 2 18
ДОСЛІДЖЕННЯ АГРЕСИВНОСТІ БЕЗРОБІТНИХ 18
2.1. Теоретичні та методологічні основи дослідження 18
2.2. Визначення агресивності індивідів з різним стажем знаходження в стані безробітності 19
2.3. Перевірка достовірності залежності агресивності безробітного від тривалості періоду безробіття 23
Висновки до 2-го розділу 27
ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ 28
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 30
ДОДАТКИ 31



ВСТУП
Актуальність дослідження. Безробіття нині є чи не найгострішою соціально-економічною проблемою, котра потребує першочергового вирішення, позаяк вона, ця проблема, викликає негативні психологічні зміни особистості. Такі зрушення на пізніх стадіях призводять до розвитку соматичних захворювань і девіантної поведінки. В подальшому це може призвести до безповоротних наслідків, які не можуть не позначитися й на цілій нації. Особливо великою небезпекою в суспільстві викликає підвищена агресія людей, а особливо безробітних, що стала однією з відмітних ознак сучасного кризового суспільства. Через надмірну агресивність погіршується самопочуття індивіда, змінюється його відношення до оточуючих, а в цілому це призводить до загострення суспільних відносин в масштабі країни.
Агресія як прояв поведінки особистості неодноразово розглядалася в рамках наукових, а особливо – психологічних досліджень. Завдяки цьому накопичився великий досвід у вивченні агресивної поведінки людини в суспільстві. Теоретичні положення агресії розглядалися в рамках інстинктивістського (З. Фрейд, К. Лоренц), біологічного (В. Гесс, Р. Джекобс, С. Меднік, Д. Олдс), фрустраційного (Дж. Доллард, Н. Міллер), когнітивного (Л. Берковіц, Л. Ерон, Д. Зілманн, Л. Х’юсманн), соціального (А. Бандура, А. Басс, Р. Берон, Д. Річардсон, Б. Крейхі) підходів, кожний з яких подає своє трактування даного явища.
В останнє десятиріччя в рамках соціальної психології явище агресії розглядалося українськими вченими: О.Ю. Дроздовим, І.С. Мазохою, А.Е. Мелоян, З.В. Спринською, Є.В. Тополовим, С.П. Третьяковим, І.С. Федухом та ін. Однак, при цьому дослідженню підлягали або групи молоді: діти, школярі, студенти, або працюючі особи.
Певний внесок зробили українські вчені в дослідження психологічних особливостей особистості безробітного. Наукові пошуки в цьому напрямі вели українські психологи М.О. Голубєва, О.В. Киричук, С.П. Кравчук, О.Л. Макаренко, Ю.О. Павлов, О.В. Підгорна. Втім у своїх дослідженнях вони не приділили достатньої уваги саме агресії безробітних та їх агресивності.
Відсутність достатньої теоретичної бази щодо вивчення агресивної поведінки безробітних обумовило вибір теми нашого дослідження: "Агресивна поведінка безробітних в процесі пошуку роботи".
Об’єкт дослідження – поведінка індивіда в умовах тривалого безробіття.
Предмет дослідження – агресивність безробітної людини в процесі пошуку роботи.
Метою дослідження є виявлення залежності проявів агресії в поведінці індивіда від степені знаходження його в стані безробіття.
На реалізацію мети дослідження спрямовані наступні завдання:
1. Узагальнити теоретичні напрацювання вітчизняних і зарубіжних дослідників стосовно проявів агресії і агресивності безробітними в процесі пошуку роботи.
2. Визначити періоди підвищеної агресивності безробітної людини та перевірити їх відповідність обраному критерію за допомогою психологічного інструментарію.
3. Виявити та перевірити залежність збільшення агресії від хронологічних параметрів знаходження в стані безробіття.
Методи дослідження: теоретичні – аналіз, узагальнення, синтез, систематизація наукових даних; емпіричні – спостереження, бесіда, опитування, тестування за методикою Басса-Даркі; якісна та кількісна обробка та інтерпретація даних – методи математичної статистики (дисперсійний аналіз), узагальнення даних.
Робота структурно складається із вступу, двох розділів, висновків до кожного розділу, загальних висновків, списку використаних джерел, додатків.

ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ
Агресивність як риса особистості притаманна практично усім людям. Від неї залежить місце особистості в суспільстві, здатність протистояти в процесі соціальної взаємодії несприятливому впливу на себе, особливо в ситуації, що є загрозливою. Тим більш це становиться наглядним при аналізі поведінки безробітних під час пошуку роботи. Дослідження вітчизняних і зарубіжних вчених показують, що в цей період можливо значне підвищення агресивності людей, збільшення кількості проявів ними агресивної поведінки. Такими проявами людина намагається захистити себе від соціального середовища, котре уявляється ними значно загрозливим і ворожим. Негативною стороною такої ситуації є те, що агресивність проявляється по відношенню до всіх людей, в тому числі до близьких і рідні.
Дослідники виокремлюють в цьому періоді час підвищеної агресії (етап агресії), тривалість якого різними авторами оцінюється по-різному. В ході нього у індивіда відбуваються значні зміни психічного стану, з'являється тривожність, розгубленість, долання яких для безробітного є великою проблемою. Агресивна поведінка обумовлюється імпульсивністю, емоційною і вольовою нестійкістю особистості, різкими змінами настрою та страхом людини перед майбутніми невдачами. Агресивність притаманна не всім безробітним, а тільки тим, хто находиться на етапі так званого активного пошуку роботи – етапі боротьби.
Як показують дослідження вітчизняних і зарубіжних дослідників, такий період триває не дуже довго – людина не може постійно знаходитися в стані підвищеної психічної напруги. Поступово стан агресії змінюється депресією, песимізмом, уходом в себе. Різні дослідники оцінюють період агресії по-різному; від декілька днів до декілька місяців. Це – період протиборства, коли людина активно шукає роботу, прагне відновити свій соціальний статус, використовуючи (на підсвідомому або свідомому рівні) різні види і форми агресивної поведінки (вербальну агресію, підозрілість, негативізм, роздратування, образу).
Проведене психологічне обстеження в рамках даного дослідження показало, що у 30% безробітних у цей час спостерігається стан підвищеної (наднормової) агресивності. Найбільший її пік відповідає часу знаходження у стані безробіття від 1 до 3 місяців.
Аналіз отриманих в ході тестування результатів показав, що в цілому можна вважати, що існує деяка залежність рівня агресивності від часу перебування в стані безробіття. В нашому дослідженні в ході дисперсійного аналізу за рівнем статистичної значимості   0,05 було виявлено, що така закономірність достатньо імовірна. Однак, за рівнем статистичної значимості   0,01, така закономірність вже не підтвердилася.
Такі дані говорять про те, що, в подальшому необхідно розробити більш універсальний та чіткий підхід до визначення періодів агресивності в загальній "біографії" безробітного. Можливо, є сенс говорити про те, що найбільший пік агресивності приходиться або до 1-го місяця знаходження без роботи, або після 3 -х місяців. В нашому дослідженні ми спрогнозували його в період між 1 і 3-м місяцем безробіття і не отримали результатів, які б повністю підтвердили це припущення.


Cмотрите также:
Агресивна поведінка дітей підліткового віку та її подолання

Вступ 3 Розділ І. Проблеми агресивності та її генези у психологічній теорії та практиці 6 1.1. Поняття та мотивація агресивної поведінки 6 1.2. Теорії причин агресії 7 Розділ 2. Агресивна поведінка підлітків 14 2.1. Типологія агресивної поведінки підлітка 14 2.2. Причини і специфіка прояву агресивності дітей на різних стадіях підліткового віку 16 2.3. Статеві особливості прояву агресивності в поведінці дітей підліткового віку 20 Розділ 3. Емпіричне дослідження агресивної поведінки підлітків 23 3.1. Методики дослідження 23 3.2. Характеристика вибірки 30 3.3. Аналіз результатів 34 3.4. Методичні рекомендації 35 Висновки 40 Література 42 ДОДАТКИ 44

Аналіз чисельності безробітних за категоріями

ВСТУП 1. Безробітне населення за тривалістю пошуку роботи 2. Аналіз безробіття за причинами незайнятості 3. Майбутнє української політики в області зайнятості. ВИСНОВКИ СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

Соціальний захист безробітних

Назва роботи Соціальний захист безробітних Розділ Соціальні політика Вид роботи Курсова робота Кількість сторінок 29 Ціна 0 Зміст Вступ 3 1.Ринок праці і безробіття. 5 2.Умови визначення громадян безробітними. 10 2.1.Наявність у громадянина працездатності 10 2.2.Відсутність заробітку або інших передбачених законодавством доходів 11 2.3.Реєстрація безробітного в державній службі зайнятості 12 2.4.Відсутність у безробітного відповідної підходящої роботи 13 2.5.Здатність (готовність) громадянина приступити до праці 14 3.Здійснення громадянами права на соціальний захист. 15 4.Зарубіжний досвід соціального захисту безробітних і можливість його використання в Україні. 22 Висновки. 28 Література 29

Психологічні особливості дитячої агресивності та умови її виникнення (молодший шкільний вік)

Вступ 3 Розділ 1. Агресивна поведінка дітей як предмет досліджень у психології 5 1.1. Поняття «агресивне поведінка» з погляду сучасної психології 5 1.2. Специфіка агресивного поведінка дітей молодшого шкільного віку 12 Розділ 2. Психологічні особливості дитячої агресивності. Варіанти дитячої агресії 24 2.1. Імпульсно-демонстративний варіант дитячої агресії. Умови виникнення 24 2.2. Нормативно-інструментальний варіант дитячої агресії. Умови виникнення 24 2.3. Цілеспрямовано-ворожий варіант дитячої агресії. Умови виникнення 25 Висновок 26 Список використаної літератури 29

Консультування як метод соціальної роботи з безробітними жінками

Вступ 2 1. Критерії ефективності консультативної роботи з безробітними жінками 5 2. Програма дослідно-експериментальної роботи з обгрунтування ефективності консультування безробітних жінок 8 3. Аналіз результатів дослідно експериментальної роботи з обгрунтування ефективності консультування безробітних жінок та методичні рекомендації фахівцям соціальної роботи щодо організації їх консультування 17 Висновки 25 Список використаної літератури 28 Додатки 31

Статева поведінка в репродуктивному віці

ЗМІСТ 1. Поведінка при вагітності 3 2. Поведінка при клімаксі 4 3. Статева поведінка в репродуктивному віці 6 4. Вплив на статеву поведінку пори року 9 5. Причини порушення статевої поведінки 9 Література 13

Статева поведінка в репродуктивному віці

ЗМІСТ 1. Поведінка при вагітності 3 2. Поведінка при клімаксі 4 3. Статева поведінка в репродуктивному віці 6 4. Вплив на статеву поведінку пори року 9 5. Причини порушення статевої поведінки 9 Література 13

Контрольна робота девіантологія

Завдання 1. Агресія та агресивна поведінка. Види, форми, ознаки агресивної поведінки. Вікові та гендерні особливості агресивної поведінки. Діагностика агресивної поведінки. 3 Завдання 2. Створіть словник основних психологічних термінів до теми «Делінквентна поведінка» 6 Завдання 3 7 Завдання 3.1. Прочитайте розділ ІІ (Детерминация отклоняющегося поведения» (у книзі Е.В. Змановская «Девиантология (психология отклоняющегося поведения». – М.: Издательский центр «Академія». 2006. – С.40-81). Знайдіть в особистому досвіді яку-небудь форму небажаної поведінки, що властива вам та проаналізуйте її за схемою (Додаток 1). 7 Завдання 3.2. Виміряйте вашу готовність (схильність) до реалізації різних форм девіантної поведінки за допомогою опитувальника (Склонность к отклоняющемуся поведению (СОП)» (Додаток 2) 8 Завдання 3.3. Доведіть, що паління цигарок є (або ні) формою девіантної поведінки. 9 Список використаної літератури 11

ПРАВОВА ПОВЕДІНКА, ПРАВОПОРУШЕННЯ ТА ЮРИДИЧНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

Зміст 1.Правова поведінка 2. Правомірна поведінка 3. Протиправна поведінка (правопорушення)

Адиктивна поведінка особистості як проблема соціальної роботи

План І. Етико-деонтологічні засади соціальної роботи 3 1.1. Характеристика основних загальнолюдських цінностей 3 1.2. Специфіка принципів та цінностей соціальної роботи 3 1.3. Основні положення Міжнародної декларації етичних принципів соціальних працівників. Загальні стандарти етичної поведінки соціального працівника 5 1.4. Професійні межі у соціальній роботі 10 ІІ. Адиктивна поведінка особистості як проблема соціальної роботи 11 2.1. Поняття та види адиктивної поведінки 11 2.2. Характеристика факторів, що приводять до залежності 11 2.3. Стадії наркотичної та алкогольної залежності 12 2.4. Форми соціальної роботи із наркозалежними й алкоголозалежними клієнтами 13 Література 18