институт.com.ua - національний студентський портал України
  • ТОП-оголошення
Система оголошень институт.com.ua допоможе Вам знайти або розмістити оголошення для студентів, пов'язані з освітою в Україні та закордоном, працевлаштуванням для студентів, репетиторством. Також Ви можете розмістити інформацію про послуги у сфері освіти.
Головна| Новини| Освіта в Україні| Реферати| Контакти

Тема: Методи вивчення психіки тварин і людини

Каталог пособий и учебных материалов | Зоопсихология | Контрольная | Страниц: 16 | Год: 2010 | Размер: 21 кб. | Стоимость: 50 грн. | Смотреть | Купить

Методи вивчення психіки тварин і людини

ВСТУП 3
1. МЕТОДИ ВИВЧЕННЯ ПСИХІКИ ЛЮДЕЙ 4
2. МЕТОДИ ВИВЧЕННЯ ПСИХІКИ ТВАРИН 9
ВИСНОВКИ 15
Список використаної літератури 16

Cмотрите также:
Поняття про діяльність тварин та її ускладнень в ході еволюції

Вступ 3 1. ПОНЯТТЯ ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ ТВАРИН 4 2. УСКЛАДНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ТВАРИН ЯК ВІДОБРАЖЕННЯ ЕВОЛЮЦІЇ ЇХ ПСИХІКИ 6 2.1. Діяльність тварин на стадії елементарної сенсорної психіки 6 2.2. Особливість діяльності тварин на перцептивній стадії розвитку психіки 8 2.3. Інтелектуальна поведінка як вища стадія розвитку тварин 10 Висновки 13 Література 14

Методи вивчення психіки тварин і людини

ВСТУП 3 1. МЕТОДИ ВИВЧЕННЯ ПСИХІКИ ЛЮДЕЙ 4 2. МЕТОДИ ВИВЧЕННЯ ПСИХІКИ ТВАРИН 9 ВИСНОВКИ 15 Список використаної літератури 16 Вступ Перед вченими давно вже стоїть питання визначити, чим у принципі відрізняється тварина від людини. Однак поки що, крім зовнішньої несхожості, наука не може дати вичерпної і ґрунтовної відповіді стосовно цього питання. Особливо важко піддається науковому аналізу внутрішня сфера індивідів. В окремих випадках спостереження за тваринами, особливо такими як дельфіни, собаки, мавпи, складається враження, що вони думають і відчувають точно так же, як люди. Спеціально для розв’язання даної проблеми була створена така галузь психології як порівняльна психологія – це розділ психології, вивчаючий схожість і відмінності в поведінці і психіці між тваринами і людиною. Здається, що для вирішення задач даної галузі слід мати спеціальні методи дослідження. Однак, як показує практика, неможливо мати однакові методи як для дослідження психіки людини, так і для дослідження психіки тварини, тому прийнято розрізняти ці методи і вивчати їх в межах різних наукових дисциплін – в психології людини і зоопсихології. Висновки Методи дослідження психіки людини відрізняються від методів дослідження психіки тварини, перш за все, змістовною спрямованістю в отриманні психологічної інформації. Якщо при вивченні психології людини деякі дані поставляють методи самоспостереження, самооцінювання, то при дослідженні тварин вчені позбавлені такої можливості. Вони змушені самі трактувати зовнішні прояви поведінки тварин, інтерпретуючи її особливості в залежності від індивідуального досвіду і суб’єктивного розуміння ситуації. Зоопсихологія вивчає психіку на основі аналізу поведінки: детальний аналіз руху тварин в найпростіших ситуаціях, організованих зоопсихологом. Для зоопсихології важливі набуті особливості. Вона розглядає процес взаємодії тварини з навколишнім середовищем в нескладно контрольованих умовах. Знаючи минулий досвід тварини і ставлячи її в нову ситуацію, зоопсихолог вивчає віддзеркалення навколишнього середовища в її свідомості. Найголовнішими методами отримання психологічної інформації вважаються спостереження і експеримент. Досліджуючи психіку людини, в більшості випадків вчені ставлять перед собою більш значимі завдання, що пов’язані з мотивацією людини, її суспільними і духовними потребами, залежністю від соціальних чинників. Людина здатна пояснити і передати свої відчуття, зафіксувати їх за допомогою тестів, проективних методик. Найголовнішими методами дослідження психіки людини слід вважати тести, бесіди і експеримент, в ході якого людина, як правило, свідомо приймає участь в його організації і проведенні.

Методи вивчення психіки тварин і людини

ВСТУП 3 1. МЕТОДИ ВИВЧЕННЯ ПСИХІКИ ЛЮДЕЙ 4 2. МЕТОДИ ВИВЧЕННЯ ПСИХІКИ ТВАРИН 9 ВИСНОВКИ 15 Список використаної літератури 16 Вступ Перед вченими давно вже стоїть питання визначити, чим у принципі відрізняється тварина від людини. Однак поки що, крім зовнішньої несхожості, наука не може дати вичерпної і ґрунтовної відповіді стосовно цього питання. Особливо важко піддається науковому аналізу внутрішня сфера індивідів. В окремих випадках спостереження за тваринами, особливо такими як дельфіни, собаки, мавпи, складається враження, що вони думають і відчувають точно так же, як люди. Спеціально для розв’язання даної проблеми була створена така галузь психології як порівняльна психологія – це розділ психології, вивчаючий схожість і відмінності в поведінці і психіці між тваринами і людиною. Здається, що для вирішення задач даної галузі слід мати спеціальні методи дослідження. Однак, як показує практика, неможливо мати однакові методи як для дослідження психіки людини, так і для дослідження психіки тварини, тому прийнято розрізняти ці методи і вивчати їх в межах різних наукових дисциплін – в психології людини і зоопсихології. Висновки Методи дослідження психіки людини відрізняються від методів дослідження психіки тварини, перш за все, змістовною спрямованістю в отриманні психологічної інформації. Якщо при вивченні психології людини деякі дані поставляють методи самоспостереження, самооцінювання, то при дослідженні тварин вчені позбавлені такої можливості. Вони змушені самі трактувати зовнішні прояви поведінки тварин, інтерпретуючи її особливості в залежності від індивідуального досвіду і суб’єктивного розуміння ситуації. Зоопсихологія вивчає психіку на основі аналізу поведінки: детальний аналіз руху тварин в найпростіших ситуаціях, організованих зоопсихологом. Для зоопсихології важливі набуті особливості. Вона розглядає процес взаємодії тварини з навколишнім середовищем в нескладно контрольованих умовах. Знаючи минулий досвід тварини і ставлячи її в нову ситуацію, зоопсихолог вивчає віддзеркалення навколишнього середовища в її свідомості. Найголовнішими методами отримання психологічної інформації вважаються спостереження і експеримент. Досліджуючи психіку людини, в більшості випадків вчені ставлять перед собою більш значимі завдання, що пов’язані з мотивацією людини, її суспільними і духовними потребами, залежністю від соціальних чинників. Людина здатна пояснити і передати свої відчуття, зафіксувати їх за допомогою тестів, проективних методик. Найголовнішими методами дослідження психіки людини слід вважати тести, бесіди і експеримент, в ході якого людина, як правило, свідомо приймає участь в його організації і проведенні.

Функції та форми психіки людини

Вступ 3 1. Стадії та форми розвитку психіки 4 2. Функції психіки на рівні організму людини 10 Висновок 19 Список використаної літератури 20

Прикладні напрями біогеохімії

Вступ 3 1. Напрямки геохімічного вивчення біосфери 4 2. Біохімія й екологія 5 3. Вплив змісту хімічних елементів у навколишнім середовищі на організми тварин і людини 7 4. Вивчення сучасного геохімічного стану природних систем і їхньої трансформації під впливом господарської діяльності людини 9 Висновки 10 Список використаної літератури 11

Психологія та педагогіка

І. У ході дослідження встановіть особливості емоційного стану людини, не відволікаючи її від роботи. ІІ. Чи можна закономірності психіки, виявлені у тварин, переносити на людину? Обгрунтуйте відповідь. ІІІ. Складіть та проаналізуйте схему взаємозв’язку чуттєвих та логічних процесів пізнання. ІV. Наведені нижче особливості поведінки людини характеризують її чи як індивіда, чи як особистість. V. На основі характеристики визначте тип темперамента. Використана література

Хронологічні характеристики індивідуального розвитку людини

Вступ 3 1. Мікрохронологічна характеристика і темпи вікової динаміки психіки 5 2. Гетерохронія і суперечність індивідуального розвитку 6 3. Макрохронологічна характеристика і тривалість життя людини 8 4. Видові зміни тимчасової структури розвитку людини і її психіки 9 Висновок 15 Література 16

Поняття про діяльність тварин та її ускладнень в ході еволюції

Вступ 3 1. ПОНЯТТЯ ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ ТВАРИН 4 2. УСКЛАДНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ТВАРИН ЯК ВІДОБРАЖЕННЯ ЕВОЛЮЦІЇ ЇХ ПСИХІКИ 6 2.1. Діяльність тварин на стадії елементарної сенсорної психіки 6 2.2. Особливості діяльності тварин на перцептивній стадії розвитку психіки 8 2.3. Інтелектуальна поведінка як вища стадія розвитку тварин 10 Висновки 13 Література 14 Вступ Діяльність тварин значним чином пов’язана з їх психікою. Говорячи про діяльність тварин, її причини, витоки та особливості слід шукати в психічній сфері. І навпаки: властивість тієї чи іншої психіки можна пояснити тільки на основі поведінки тварини або її діяльності в цілому. Психіка постала у процесі взаємодії найпростіших живих істот з навколишнім середовищем. Завдяки психіці вдосконалювалася регуляція цього процесу, що забезпечувало виживання й життєдіяльність живих істот. Психіка виникла як необхідний механізм сигналізації, орієнтації, організації поведінки живих істот, що поліпшувало умови їхнього життя. Її розвиток здійснювався як доцільний процес і проходив ряд етапів, набуваючи на кожному з них якісно нових ознак. В ході еволюції тваринного світу відбувався поступовий розвиток психологічної структури живих організмів. Відповідно до цього, мало місце ускладнення їх діяльності, відбувалося набуття нових форм поведінки. Дослідження еволюції психічного розвитку тварин надає нам можливість прослідкувати процес ускладнення діяльності тварин – від найпростіших його форм – до найскладніших, які пов’язані вже з наявністю роботи інтелекту, подібного до розумової діяльності людини. Висновки Психіка тварин і їх поведінка утворюють безпосередню єдність. У людини внутрішній план свідомості відокремлений від поведінки, оскільки люди в процесі освоєння культурних знаків навчилися “згортати” дію. Тварини такою здатністю не володіють. Будь-який значущий сигнал із зовнішнього середовища буде неодмінно перетворений твариною у вигляді рухової реакції. Тому вважається, що вивчаючи діяльність тварин, можна досліджувати їх психіку. Розвиток форм психічного віддзеркалення у тварин здійснюється разом з ускладненням структури організму, нервової системи і залежно від розвитку тієї діяльності, разом з якою вони виникають. У тварин, на відміну від людини існує подвійна залежність психічного: від органу віддзеркалення і від предметного світу. Розвиток живих організмів пов'язаний з ускладненням їх життєдіяльності. Це ускладнення полягає у тому, що в ході еволюції починають виділятися ті процеси, які були наслідками відношення організмів до тих умов середовища, від яких залежало збереження і розвиток їх життя. Виділення цих процесів обумовлене появою подразливості до дій, які виконують сигнальну функцію.

Основи психології та педагогіки

1. ВІДМІННІСТЬ ПСИХІКИ ЛЮДИНИ ВІД ПСИХІКИ ТВАРИНИ 3 2. СТАДІЇ МІЖОСОБИСТІСНОГО РОЗУМІННЯ 7 Література 13

Основи психології та педагогіки

1. ВІДМІННІСТЬ ПСИХІКИ ЛЮДИНИ ВІД ПСИХІКИ ТВАРИНИ 3 1.1 Поведінковий аспект 3 1.2. Пізнавальні здібності 3 1.3. Мислення 4 1.4. Емоційна сфера 5 1.5. Мотивація поведінки 5 1.6. Соціальні потреби 6 Висновок 6 Висновок Людина у своїх психологічних якостях і формах поведінки представляється соціально-природною істотою, частково схожою, частково відмінною від тварин. Істотною відмінністю людини як виду від тварин полягає в її здатності міркувати та мислити абстрактно, роздумувати про своє минуле, критично оцінювати його, і думати про майбутнє, розробляючи й реалізовуючи розраховані на нього плани ти програми. 2. СТАДІЇ МІЖОСОБИСТІСНОГО РОЗУМІННЯ 7 2.1. Процес міжособистого розуміння та його стадії 7 2.2. Інтерпретація як знаряддя розуміння співрозмовника 8 2.3. Адекватність розуміння поведінки інших людей 8 2.4. Феномени ідентифікації, рефлексії та емпатії на стадіях міжособистісного розуміння 10 Висновок 12 Висновок Таким чином, розглядання міжособистісного розуміння як процесу дозволяє виділити ряд елементів і понять спілкування, детальний аналіз яких надає можливість робити практичні висновки для покращення взаєморозуміння між людьми, краще оцінювати ситуації, які виникають при комунікації індивідів. Література 13