институт.com.ua - національний студентський портал України
  • ТОП-оголошення
Система оголошень институт.com.ua допоможе Вам знайти або розмістити оголошення для студентів, пов'язані з освітою в Україні та закордоном, працевлаштуванням для студентів, репетиторством. Також Ви можете розмістити інформацію про послуги у сфері освіти.
Головна| Новини| Освіта в Україні| Реферати| Контакти

Тема: Педагогіка. Бакалаврська. Тема: Організація сенсорного виховання дітей молодшого дошкільного віку

Каталог пособий и учебных материалов | Психология | Диплом | Страниц: 77 | Год: 2010 | Размер: 3373 кб. | Стоимость: 1 смс | Смотреть | Скачать

Педагогіка. Бакалаврська. Тема: Організація сенсорного виховання дітей молодшого дошкільного віку

ВСТУП 3
РОЗДІЛ І 6
ПРОБЛЕМИ СЕНСОРНОГО ВИХОВАННЯ У ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІЙ ЛІТЕРАТУРІ 6
1.1. Сутність сенсорного розвитку. 6
1.2. Поняття сенсорної культури, сенсорного виховання та сенсорних етапів 17
1.3. Зміст сенсорного виховання в освітніх програмах „Дитина”, „Зернятко”, „Я у світі” 25
1.4. Методика сенсорного виховання 33
Висновки до розділу І 42
РОЗДІЛ ІІ 44
ПРАКТИКА ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ СЕНСОРНОГО РОЗВИТКУ ТА ФОРМУВАННЯ СЕНСОРНОЇ КУЛЬТУРИ 44
2.1. Визначення рівня сенсорного розвитку дітей молодшого дошкільного віку 44
2.2. Формування сенсорної культури у дітей молодшого дошкільного віку в ході ігрової діяльності 54
Висновки до розділу ІІ 64
ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ 66
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 69
ДОДАТКИ 72

Cмотрите также:
СЕНСОРНЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

ВСТУП 3 І. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ СЕНСОРНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ 5 ІІ. ЗАВДАННЯ СЕНСОРНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНИКІВ 9 ІІІ. РІВЕНЬ СФОРМОВАНОСТІ У ДІТЕЙ СЕНСОРНИХ СПРИЙМАНЬ, ДІЙ, УЯВЛЕНЬ (КОНСТАТУЮЧИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ) 13 IV. ШЛЯХИ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ ПЕРЦЕПТИВНИМ ДІЯМ ФОРМУВАННЯ ЗНАНЬ 19 ПРО ЯКОСТІ ПРЕДМЕТІВ (ФОРМУЮЧИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ) 19 V. АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ ПРОВЕДЕНОЇ РОБОТИ 25 ВИСНОВКИ ТА ПЕДАГОГІЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ 34 ЛІТЕРАТУРА 36

Сенсорне виховання в системі Марії Монтессорі

Вступ 2 Розділ 1. Сенсорне виховання дітей дошкільного віку 4 1.1. Сутність поняття сенсорного виховання 4 1.2. Методика М.Монтессорі 12 1.3. Значення методики М.Монтессорі у сенсорному вихованні дітей дошкільного віку 19 Розділ 2. Використання системи М.Монтессорі у практиці роботи дошкільних навчальних закладів 21 2.1. Використання сенсорної системи у навчанні дітей дошкільного віку 21 2.2. Методичні рекомендації щодо використання системи М.Монтессорі у напрямку гармонійного виховання дітей дошкільного віку 28 Висновки 34 Список використаних джерел 36

Сенсорний розвиток дiтей старшого дошкiльного віку

Вступ 2 Розділ І. Особливості сенсорного розвитку дітей старшого дошкільного віку 3 1.1 Зміст сенсорного розвитку дошкільників 3 1.2 Розвиток сенсорної культури дошкільників 14 Розділ ІІ. Сенсорний розвиток дітей старшого дошкільного віку шляхом ігрової діяльності 20 2.1 Методика сенсорного розвитоку дітей старшої групи дитячого садка за допомогою дидактичних ігор 20 2.2 Особливості психолого-педагогічного впливу на дошкільників з метою їх сенсорного розвитку 23 Розділ ІІІ. Психолого-педагогічне планування розвитку сенсорної культури дітей старшого дошкільного віку 27 Висновки 33 Список використаної літератури 34

Роль дошкільного закладу у вихованні особистості дитини

Вступ 3 Розділ 1. Система дошкільної освіти в Україні 7 1.1 Дошкільні заклади в системі національної освіти 7 1.2 Типи дошкільних закладів і їх функції 10 1.3 Базовий компонент дошкільної освіти 12 2. Мета і завдання виховання дітей дошкільного віку 16 2.1 Мета виховання дітей дошкільного віку 16 2.2 Завдання виховання дітей дошкільного віку 17 3. Напрямки виховання особистості в дошкільних закладах 21 3.1 Фізичне виховання 21 3.2 Розумове виховання 23 3.3 Моральне виховання 26 3.4 Трудове виховання 32 3.5 Естетичне виховання 34 Висновок 38 Література 40 Додаток 41

Роль іграшок в ігровій діяльності дітей молодшого дошкільного віку (з практикою, заняття, експерименти и т.д.)

ВСТУП 3 РОЗДІЛ 1. ІГРАШКА – СУТНІСТЬ, ВИМОГИ ЗМІСТ 5 1.1. Історія іграшки 5 1.2. Дидактичні та гігієнічні вимоги до іграшок 11 1.3. Іграшка в різних видах діяльності (гра, заняття, повсякденне життя) 17 Висновок до розділу 1 27 РОЗДІЛ 2. МЕТОДИЧНІ УМОВИ ВИКОРИСТАННЯ ІГРАШОК 29 2.1. Умови добору іграшок для дітей молодшого дошкільного віку 29 2.2. Методика ознайомлення дітей молодшого дошкільного віку з новою іграшкою 39 2.3. Роль іграшок в іграх дітей молодшого дошкільного віку 43 Висновок до розділу 2 46 ВИСНОВКИ 48 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 50

Сім’я як чинник виховання дитини молодшого шкільного віку

ВСТУП 2 РОЗДІЛ 1. Сімейне виховання дітей молодшого шкільного віку, як чинник загальновиховного процесу 7 РОЗДІЛ 2. Експериментальне дослідження виховання культури взаємин батьків і дітей молодшого шкільного віку в сім’ї. 13 2.1 Теорія і практика виховання культури міжособистісних взаємин в сім’ї 13 2.2 Зміст і результати експериментального дослідження з виховання культури взаємин батьків і дітей молодшого шкільного віку в сім’ї 18 ВИСНОВКИ 21 СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ 24

Виховання культурно-гігієнічних навичок у дітей дошкільного віку (середня група 4-5 років)

ВСТУП 3 І. ТЕРЕТИЧНА ЧАСТИНА 5 1.1. Виховання культурно-гігієнічних навичок – один з важливих завдань фізичного виховання дітей середнього дошкільного віку 5 1.2. Значення культурно-гігієнічних навичок в житті дітей середнього дошкільного віку 8 1.3. Види культурно-гігієнічних навичок 10 1.4. Зміст програмних вимог до виховання культурно-гігієнічних навичок в середній групі 11 ІІ. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА 21 2.1. Визначення рівня культурно-гігієнічних навичок у дітей 21 2.2. Формування культурно-гігієнічних навичок у дітей середнього дошкільного віку 29 ВИСНОВКИ 34 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 36

ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Зміст Вступ 3 РОЗДІЛ 1 ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ 5 1.1. Загальна характеристика розвитку дошкільнят 5 1.2. Фактори, які впливають на розвиток фізичних якостей у дітей дошкільного віку 9 1.3. Особливості розвитку рухових якостей у дошкільнят 10 1.3.1. Розвиток швидкості у дітей дошкільного віку 10 1.3.2. Розвиток спритності у дітей дошкільного віку 12 1.3.3. Розвиток гнучкості у дітей дошкільного віку 14 1.3.4. Розвиток витривалості у дітей дошкільного віку 15 1.3.5. Розвиток сили у дітей дошкільного віку 16 РОЗДІЛ 2. ЗАВДАННЯ, МЕТОДИ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ДОСЛІДЖЕННЯ 18 2.1. Завдання дослідження 18 2.2. Характеристика методів дослідження 18 2.3. Організація дослідження 18 РОЗДІЛ 3. МЕТОДИКА РОЗВИТКУ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ 19 3.1. Загальні відомості про методику розвитку фізичних якостей 19 3.2. Основні методичні аспекти розвитку фізичних якостей 20 3.2.1. Методика розвитку гнучкості у дітей дошкільного віку 20 3.2.2. Методика розвиток швидкості рухів у дітей дошкільного віку 22 3.2.3. Методика розвитку спритності у дітей дошкільного віку 25 3.2.4. Методика розвитку сили дітей дошкільного віку 26 3.2.5. Методика розвитку витривалості у дітей дошкільного віку 28 3.3. Основи методики визначення рівня розвитку рухових якостей у дітей 30 ВИСНОВКИ 32 ПРАКТИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ 33 ЛИТЕРАТУРА 34

ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Зміст Вступ 3 РОЗДІЛ 1 ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ 5 1.1. Загальна характеристика розвитку дошкільнят 5 1.2. Фактори, які впливають на розвиток фізичних якостей у дітей дошкільного віку 9 1.3. Особливості розвитку рухових якостей у дошкільнят 10 1.3.1. Розвиток швидкості у дітей дошкільного віку 10 1.3.2. Розвиток спритності у дітей дошкільного віку 12 1.3.3. Розвиток гнучкості у дітей дошкільного віку 14 1.3.4. Розвиток витривалості у дітей дошкільного віку 15 1.3.5. Розвиток сили у дітей дошкільного віку 16 РОЗДІЛ 2. ЗАВДАННЯ, МЕТОДИ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ДОСЛІДЖЕННЯ 18 2.1. Завдання дослідження 18 2.2. Характеристика методів дослідження 18 2.3. Організація дослідження 18 РОЗДІЛ 3. МЕТОДИКА РОЗВИТКУ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ 19 3.1. Загальні відомості про методику розвитку фізичних якостей 19 3.2. Основні методичні аспекти розвитку фізичних якостей 20 3.2.1. Методика розвитку гнучкості у дітей дошкільного віку 20 3.2.2. Методика розвиток швидкості рухів у дітей дошкільного віку 22 3.2.3. Методика розвитку спритності у дітей дошкільного віку 25 3.2.4. Методика розвитку сили дітей дошкільного віку 26 3.2.5. Методика розвитку витривалості у дітей дошкільного віку 28 3.3. Основи методики визначення рівня розвитку рухових якостей у дітей 30 ВИСНОВКИ 32 ПРАКТИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ 33 ЛИТЕРАТУРА 34

Організація сенсорного виховання дітей молодшого дошкільного віку

ВСТУП 3 РОЗДІЛ 1 5 ПРОБЛЕМИ СЕНСОРНОГО ВИХОВАННЯ У ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІЙ ЛІТЕРАТУРІ 5 1.1. Сутність сенсорного розвитку. 5 1.2. Поняття сенсорної культури, сенсорного виховання та сенсорних етапів 8 1.3. Зміст сенсорного виховання в освітніх програмах „Малятко”, „Дитина” 11 1.4. Методика сенсорного виховання 23 Висновки до 1-го розділу 27 РОЗДІЛ 2 28 ПРАКТИКА ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ СЕНСОРНОГО РОЗВИТКУ ТА ФОРМУВАННЯ СЕНСОРНОЇ КУЛЬТУРИ 28 2.1. Визначення рівня сенсорного розвитку дітей молодшого дошкільного віку 28 2.2. Формування сенсорної культури у дітей молодшого дошкільного віку в ході ігрової діяльності 32 Висновки до 2-го розділу 37 ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ 38 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 40 ДОДАТКИ 42 ВСТУП Актуальність теми. Вдосконалення освіти і виховання передбачає необхідність максимальної реалізації можливостей, властивих кожному конкретному віковому періоду. У вітчизняній педагогіці визнано відношення до дошкільного виховання як до етапу, що визначає весь подальший розвиток людини. В наш час, в сучасному українському суспільстві, демократичні перетворення орієнтують педагогів на особливу модель учбово-виховної роботи, припускаючи розвиток ініціативи і самостійності дитини, її активної поведінки в конкретних ситуаціях, в діяльності, в спілкуванні, що визначає для неї міру значущості речей і явищ оточуючої життя, розвиває сенсорні здібності. Сенсорне виховання, направлене на формування повноцінного сприйняття навколишньої дійсності, служить основою пізнання світу, першим ступенем якого є чуттєвий досвід. Успішність розумового, естетичного і етичного виховання в значній мірі залежить від рівня сенсорного розвитку дітей, тобто наскільки абсолютно дитина чує, бачить, відчуває оточуюче. На дидактичну та виховну цінність сенсорного виховання вказували вітчизняні та зарубіжні педагоги: О.М. Граборов, О. Декролі, Ж. Демор, О.В. Запорожець, Ж. Ітар, Я. Коменський Г.С. Костюк, М. Лісіна, Б. Менель, М. Монтессорі, С.Ф. Русова, В.О. Сухомлинський. Період раннього і молодшого дошкільного віку характеризується інтенсивним розвитком процесу сприйняття. Не випадково в історії психології і педагогіки проблема генезису сприйняття і сенсорних здібностей привертала увагу багатьох учених, дослідників. Значний вклад в процес сенсорного виховання дошкільників зробили педагоги радянського періоду: З.М. Богуславська, Л.А. Венгер, О.О. Гребенщикова, Д.Б. Ельконін, Н.С. Карпінська, М.Ю. Кистяківська, Е.Г. Пілюгіна, М.П. Сакуліна, І.Б. Тепліцька, Є.І. Удальцова, А.П. Усова, Е.Л. Фрухт та ін. В сучасній Україні свої праці сенсорному вихованню та сенсорному розвитку присвятили І.А. Барбашова, З.П. Дорошенко, Н.В. Маліновська, Т.А. Маркова, Т.І. Поніманська, І.Є. Свєтлова, С.В. Трикоз. Разом з тим слід відмітити, що в українській педагогіці недостатньо уваги приділяється сенсорному вихованню дошкільників. Найбільший акцент робиться на естетичному, музичному, національному, фізичному вихованні, а сенсорний компонент при цьому виступає як побічний або суміжний. Все це спонукає до подальшого розроблення теоретичних та практичних аспектів даної проблеми. Тема дослідження: "Організація сенсорного виховання дітей молодшого дошкільного віку" Об’єкт дослідження – система сенсорного виховання дітей дошкільного віку. Предмет дослідження – організація сенсорного виховання дітей в освітніх дошкільних навчальних закладах. Мета роботи – педагогічно обґрунтувати зміст та методику сенсорного виховання дітей молодшого дошкільного віку. На виконання мети дослідження спрямовані наступні завдання: 1. Узагальнити теоретичні положення розробки проблем сенсорної культури, сенсорного розвитку, методики виховання, що накопичені в сучасній українській науці. 2. Проаналізувати зміст заходів та напрямів роботи з сенсорного розвитку в сучасних програмах з дошкільного виховання. 3. Провести практичні заходи з дослідження сенсорного розвитку дітей в дошкільному навчальному закладі. 4. Зробити апробацію методичних напрацювань педагогів України стосовно практичних занять з розвитку сенсорної культури. Методи та методики. В ході теоретичного осмислення матеріалу використовувалися загальнонаукові методи дослідження – аналіз, синтез, узагальнення, порівняння, аналіз наукової літератури з даної теми, на практичному етапі – використовувалися методи спостереження, бесід, ігрової вправи. Для дослідження сенсорного розвитку застосована методика групування предметів та визначення кольорів Л.А. Венгера; в ході проведення практичного заняття з розвитку сенсорної культури апробована методика О. Решетіло. Робота структурно складається з вступу, двох розділів, висновків до них, загальних висновків, списку використаних джерел, додатків.