институт.com.ua - національний студентський портал України
  • ТОП-оголошення
Система оголошень институт.com.ua допоможе Вам знайти або розмістити оголошення для студентів, пов'язані з освітою в Україні та закордоном, працевлаштуванням для студентів, репетиторством. Також Ви можете розмістити інформацію про послуги у сфері освіти.
Головна| Новини| Освіта в Україні| Реферати| Контакти

Тема: Вікові особливості та кризи професійного самовизначення

Каталог пособий и учебных материалов | Психология | Контрольная | Страниц: 23 | Год: 2008 | Размер: 32 кб. | Стоимость: 70 грн. | Смотреть | Купить

Вікові особливості та кризи професійного самовизначення

Вступ 3
1. Вікові особливості людини. Взаємозв’язок життєвих та професійних криз особистості. 4
2. Характеристика криз професійного самовизначення в ході розвитку особистості. Шляхи їх розв’язання. 10
3. Чинники криз професійного самовизначення. 16
Висновки 22
Література 23

Cмотрите также:
Професійне самовизначення

Зміст Вступ 3 Розділ І. Теоретичні та методологічні основи дослідження інтересу у старшокласників 6 1.1. Сутність поняття професійного самовизначення у вітчизняній та зарубіжній літературі 6 1.2. Особливості професійного самовизначення в ранній юності 19 1.3. Проблема розвитку мотивації професійного самовизначення у старшокласників 25 1.3.1. Об`єкт, предмет, мета, гіпотеза, завдання 36 Висновки до першого розділу 38 Розділ ІІ. Емпіричне дослідження інтересу у мотивації професійного самовизначення у старшокласників 40 2.1. Організація і обґрунтування методологічного забезпечення дослідження 40 2.2. Методики і хід дослідження 43 2.3. Обробка та інтерпретація емпіричних даних 51 Висновки до другого розділу 54 Розділ ІІІ. Психологічні засади проведення формувального експерименту 57 3.1. Особливості мотивації професійного самовизначення старшокласників 57 Розділ ІУ. Методологічні та методичні засади формування інтересу у мотивації професійного самовизначення у старшокласників в умовах формувального експерименту 63 4.1. Методика розвивальних вправ формування професійних інтересів в самовизначенні 63 4.2. Особливості професійного консультування з метою корекції професійних планів 75 Висновки 95 Список використаних джерел 103

ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ ПІДЛІТКІВ

ЗМІСТ ВСТУП 4 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ СОЦІАЛЬНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ В ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ 6 1.1 Аналіз зарубіжної та вітчизняної літератури з проблеми дослідження 6 1.2 Психологічні особливості підліткового віку 10 1.3 Особливості життєвого самовизначення у підлітковому віці 13 Висновок за розділом 1 18 РОЗДІЛ 2. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ ПІДЛІТКІВ 19 2.1 Професійне самовизначення як основна частина соціального самовизначення підлітків 19 2.2 Обґрунтування та опис методик дослідження професійного самовизначення підлітків 20 2.3 Психологічний та статистичний аналіз результатів дослідження 28 2.4 Практичні рекомендації щодо розвитку соціального самовизначення підлітків 32 Висновок за розділом 2 34 ВИСНОВКИ 35 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 37 ДОДАТОК 39

Вікові особливості та кризи професійного самовизначення

Вступ 3 1. Вікові особливості людини. Взаємозв’язок життєвих та професійних криз особистості. 4 2. Характеристика криз професійного самовизначення в ході розвитку особистості. Шляхи їх розв’язання. 10 3. Чинники криз професійного самовизначення. 16 Висновки 22 Література 23 Вступ Однією з важливіших функцій людського суспільства є накопичення та передача знань, досвіду новому поколінню людей, що, безумовно, сприяє загальному прогресу цивілізації. Подібні процеси тривають в усіх областях діяльності людини, а особливо – в економічній, виробничій сфері. Підготовка висококваліфікованих фахівців становиться нагальною потребою часу. Деякі спеціальності вимагають для опанування ними значних інтелектуальних, моральних, фізичних зусиль. Професійне становлення в цих умовах виступає достатньо складним, тривалим, досить рухомим, багатоплановим і часом суперечливим процесом. Фізичне та моральне навантаження, яке відбувається при цьому на людину, сприяє виникненню психологічних проблем особистості, одними з яких є кризи професійного самовизначення. Кризи професійного самовизначення особистості є наслідком вікового розвитку людини, та за твердженням науковців, ще не стали предметом прискіпливої уваги науки. Проте, як свідчить практика, залучення до професії не завжди відбувається гладко та без проблемно, тому вивчення теоретичного матеріалу в цієї сфері край необхідно для вдосконалення процесу професійного становлення сучасної людини. Висновки Вікові особливості людини впливають на становлення її як особистості. Кожен вік людського індивіда передбачає наявність певних процесів, котрі визначають її психічний розвиток на даному етапі. Протягом життєвого шляху відбувається поетапне становлення психологічних, ділових та моральних якостей людини, її професійних властивостей, знань, вмінь та навичок. Однак, цей шлях не є легким та безпроблемним. На кожному етапі людина випробовує ряд життєвих криз, які пов’язані з її віковими особливостями та впливають на її професійне самовизначення, що є особливо активним у юнацькому віці. Кризові явища – невід'ємний атрибут динамічного процесу професійного становлення особистості. Ступінь усвідомлення людиною криз є цілком індивідуальний. Вона залежить від способу протікання кризової ситуації, оскільки при благополучному її проходженні людина рідко усвідомлює дане явище як кризу. Кількість криз багато в чому залежить від соціально-професійної спрямованості, активності особи. Людина, яка цікавиться своїм внутрішнім світом та прагне пізнати себе, але відчуваючи при цьому незадоволеність, має в своїй професійній біографії більшу кількість кризових явищ. Якщо ж людина йде від кризи, старається її ігнорувати, то вона частіша стикається з крахом професійних надій, неспроможністю своєї професійної біографії. Настання кризи обумовлене рядом чинників: поступовими якісними змінами способів виконання діяльності, соціально-професійною активністю особи, соціально-економічними умовами життєдіяльності, віковими психофізіологічними змінами, а також степеню інтенсивності професійної діяльності. Переживання кризи викликає перебудову психологічної структури особистості, зміну соціально-професійної спрямованості. Породжувати психічну напруженість, кризи стимулюють професійний розвиток людини. Переживаючи кризу, індивід, як правило, підіймається на вищий рівень розвитку.

ОСОБА І ПРОФЕСІЯ

ВСТУП 3 1. Психологічне розуміння вибору професії 4 2. Професійне самовизначення і самосвідомість 9 3. Психологічні особливості професійного становлення особистості та переломні періоди професійного вибору 12 ВИСНОВОК 16 ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА 17

Світогляд і філософія як форми людського самовизначення в світі

1. Особливості становища людини в світі та необхідність її самовизначення 2 2. Роль світогляду як форми самовизначення 5 3. Філософія як світоглядне самовизначення 9 Список використаної літератури 11

Самовизначення особистості

1. Поняття самовизначення та його роль у розвитку особистості. 3 2. Різновиди та основні етапи самовизначення. 4 3. Взаємозв’язок з розвитком мотиваційної сфери. 8 4. Рольове та суб’єктивне самовизначення. 10 5. Суб’єктивне самовизначення як необхідна умова та механізм самореалізації. 12 Використана література: 14

Самовизначення особистості

Зміст 1. Поняття самовизначення та її роль у розвитку особистості. 3 2. Різновиди та основні етапи самовизначення. 8 3. Взаємозв'язок з розвитком мотиваційної сфери. 12 4. Рольове та суб'єктне самовизначення. 13 5. Суб'єктне самовизначення як необхідна умова та механізм самореалізації. 16 Список використаної літератури 18

Вікові особливості уваги школярів

Вступ 3 1. Теоретичний аналіз сучасних поглядів на вікові особливості уваги 5 1.1. Поняття та види уваги 5 1.2. Якості уваги 9 1.3. Вікові особливості уваги 12 2. Практичне дослідження вікових особливостей уваги встигаючих та невстигаючих школярів 5-6 класів 15 2.1. Характеристика вибірки випробуваних 15 2.2. Методи й методики дослідження 16 2.3. Результати та їх інтерпретація 18 Висновки 26 Список використаних джерел 29 Додатки 31-33 Ціль роботи: вивчити вікові особливості уваги в групі встигаючих і в групі невстигаючих школярів. Об'єкт дослідження: вікові особливості уваги школярів. Предмет дослідження: вікові особливості основних якостей уваги школярів 5-6 класів. Дослідження проводилося на базі загальноосвітньої школи м. Києва

Самовизначення успішної людини

Вступ 3 1. Проблема самовизначення особистості як предмет наукового дослідження 5 2. Професійне самовизначення 7 3. Елітарні орієнтації стратегічного самовизначення 9 Висновок 13 Література 14 Додаток 15 Таблиця «Індивідуальний розвиток людини» 15

Психологічне розуміння праці та професії

Вступ...................................................................................................................3
Розділ 1. Психологічне розуміння вибору професії.......................................6
Розділ 2. Професійне самовизначення і самосвідомість..............................13
Розділ 3. Психологічні особливості професійного становлення особистості та переломні періоди професійного вибору..............17
Висновки............................................................................................................24
Список використаної літератури.....................................................................26