институт.com.ua - національний студентський портал України
  • ТОП-оголошення
Система оголошень институт.com.ua допоможе Вам знайти або розмістити оголошення для студентів, пов'язані з освітою в Україні та закордоном, працевлаштуванням для студентів, репетиторством. Також Ви можете розмістити інформацію про послуги у сфері освіти.
Головна| Новини| Освіта в Україні| Реферати| Контакти

Тема: Прояв індивідуальних та вікових рис темпераменту у дошкільників та їх врахування у виховній роботі

Каталог пособий и учебных материалов | Психология | Курсовая | Страниц: 36 | Год: 2008 | Размер: 64 кб. | Стоимость: 150 грн. | Смотреть | Купить

Прояв індивідуальних та вікових рис темпераменту у дошкільників та їх врахування у виховній роботі

ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. АНАЛІЗ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ЛІТЕРАТУРИ З ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ТЕМПЕРАМЕНТУ 5
1.1. Поняття про темперамент і фізіологічні основи темпераменту 5
1.2. Типи темпераменту та врахування їх у вихованні дошкільників 10
Висновки до розділу 1 18
РОЗДІЛ 2. ДІАГНОСТИКА ТИПІВ ТЕМПЕРАМЕНТУ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ 20
2.1. Констатувальний експеримент 20
2.2. Методичні рекомендації для працівників дошкільного дитячого закладу 24
Висновки до розділу 2 27
ВИСНОВКИ 29
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 30
ДОДАТКИ 33
Моделі полюсних типів для ясельників і дошкільників
Cмотрите также:
Вплив спадковості, вікових особливостей, статевих відмінностей на формування властивостей темпераменту

Вступ 3 1. Основні підходи до визначення сутності та структури темпераменту 4 2. Основні теорії темпераменту 6 3. Темперамент і індивідуальні прояви поведінки 10 Висновки 14 Список використаних джерел 16 Дослідження темпераменту 18 Предмет: диференціальна психологія

Диференціальна психологія

1. Основні концепції темпераменту 3 2. Факторні теорії темпераменту 6 2.1. Теорія І.П. Павлова 6 2.2.Теорія за Б.М.Теплову і В.Д.Небилицину 9 3. Вплив спадковості, вікових особливостей та статевих відмінностей на формування властивостей темпераменту 11 4. Стиль діяльності і темперамент 14 Творче завдання 16 Проведіть дослідження темпераменту. Напишіть звіт. Список використаної літератури 18

Характеристика основних типів темпераменту

Вступ. 3 Розділ I. Теоретичні питання поняття темпераменту. 3 1.1. Сутність темпераменту. 3 1.2. Компоненти темпераменту 4 1.3. Психологічна характеристика типів темпераменту. 6 1.4. Дослідження темпераменту. 10 Розділ II. Проведення дослідження 13 Висновки. 15 Додаток№1.МЕТОДИКА ДІАГНОСТИКИ ТЕМПЕРАМЕНТУ Я. СТРЕЛЯУ (рос.). 16 Список використаної літератури. 23

Темперамент, його фізіологічні основи

Вступ 3 1. Темперамент, його фізіологічні основи 4 2. Психічні властивості прояву темпераменту 7 3. Характеристика типів темпераменту, їх зовнішній прояв 8 Висновок 12 Використана література 15

Темперамент, його фізіологічні основи

Вступ 3 1. Темперамент, його фізіологічні основи 4 2. Психічні властивості прояву темпераменту 7 3. Характеристика типів темпераменту, їх зовнішній прояв 8 Висновок 12 Використана література 15

Темперамент у дітей дошкільного віку

Вступ 3 1. ТИП ВНД І ЙОГО ПРОЯВИ НА РІЗНИХ ЕТАПАХ ДОШКІЛЬНОГО ДИТИНСТВА 4 2. ІНДИВІДУАЛЬНІ ВІДМІННОСТІ ДИНАМІКИ ПСИХІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 7 3. ВРАХУВАННЯ ТЕМПЕРАМЕНТУ В ПРОЦЕСІ ПЕДАГОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ 10 Висновки 10 Список використаної літератури 10 Вступ Біологічні властивості індивіда – вікові, спадкові, соматичні, статеві, фізіологічні, біохімічні, антропологічні – значною мірою впливають на розвиток та психічні прояви особистості. Психофізіологічні властивості особистості вивчає психофізіологія. Ця наука досліджує закономірності функціонування нервових механізмів психічної діяльності у двох аспектах. У першому вивчаються нервові механізми, що реалізують окремі психічні функції та процеси – відчуття, сприймання, увагу, мислення, мовлення, емоції, довільні дії тощо. У другому предметом психофізіології є вища нервова діяльність мозку, що забезпечує цілісну психічну діяльність та поведінку особистості. В межах диференціальної психофізіології розглядається залежність індивідуально-психологічних особливостей діяльності та поведінки особистості від типологічних розбіжностей у роботі мозку. Одним з основних понять психофізіології вважається темперамент, наукове вивчення якого ведеться вже протягом двох тисячоліть. Ця категорія ґрунтовно досліджується в працях І.П. Павлова, Б.М. Теплова, В.Д. Небиліцина, В.М. Русалова, Б.Й. Цуканова та ін. В даній роботі буде розглянутий такий аспект темпераменту як його прояв у дітей дошкільного віку та використання особливостей темпераменту дошкільників у процесі педагогічної взаємодії. Висновки Тип нервової системи є сукупністю вроджених функціональних особливостей. Він є найбільш сталою характеристикою вищої нервової діяльності і в цілому навряд чи може бути змінений. Проте і ця характеристика зазнає змін під впливом зміни умов існування, тобто під впливом оточуючого середовища загалом. Дитина народжується з певним набором індивідуальних-психофізіологічних рис, які, практично, не змінюються протягом її подальшого життя. Однак прояви цих відмінностей починає себе наглядно показувати тільки в період старшого дошкільного дитинства, тобто тоді, коли дитина починає активну соціальну взаємодію з оточуючим людьми. Тип вищої нервової діяльності – поняття фізіологічне, а темперамент психологічне. Темперамент є психологічним проявом комплексу властивостей ВНД. Темперамент – це динамічна характеристика діяльності, що виражається не стільки в її кінцевому результаті, скільки в особливостях її здійснення. Властивості нервової системи впливають на особливості темпераменту, а це виявляється у діяльності та поведінці людей з його певним типом. Найбільш важливим моментом у використанні знань про зовнішнє вираження темпераменту дитини є те, що властивості певного темпераменту дуже нагадують деякі риси характеру і іноді можуть бути випадково ототожнені з ними. Тільки уважне відношення до дитини, її вивчення можуть визначити, чи є прояви її негативної поведінки наслідком фізіології або відображають результат неправильного виховання. Вчителі і вихователі повинні використовувати поняття темпераменту для того, щоб допомогти вихованцям у мотивації, навчанні, поведінці та соціальній адаптації.

Перелічіть основні властивості психологічної діяльності, які характеризують темперамент, опишіть їх суть. Як може позначитись властивості темпераменту у діяльності людини

Вступ 3 1. ПОНЯТТЯ ПРО ТЕМПЕРАМЕНТ, ЙОГО ФІЗІОЛОГІЧНІ ОСНОВИ І ОСОБЛИВОСТІ 4 2. УРАХУВАННЯ ВЛАСТИВОСТЕЙ ТЕМПЕРАМЕНТУ В ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ЛЮДИНИ 7 3. ВРАХУВАННЯ ТЕМПЕРАМЕНТУ В ПЕДАГОГІЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ 14 Висновки 19 Література 20 Вступ В психології людини особливе місце посідає поняття "темперамент", яке тісно пов'язане з психофізіологічними властивостями нервової системи людини. Відомості щодо особливостей різних темпераментів є обов’язковою складовою тих розділів психології і педагогіки, які є необхідними для підготовки майбутніх менеджерів фірм і керівників підприємств, установ і організацій, педагогів та соціальних працівників, тобто мають високе практичне значення у нашому житті. Щоб виявити, яку роль в діяльності людини грають знання особливостей темпераменту, в цій роботі спочатку будуть розглянуті питання сутності та психофізіологічних основ темпераменту, а потім – розібрані практичні аспекти застосування цих теоретичних основ. В будь-якому випадку, знання спеціалістом основ нервової діяльності, підвищують його світоглядний рівень, сприяє кращому розумінню ним психології індивіда і мотивів поведінки особистості. Висновки Темперамент характеризує індивіда з боку динамічних особливостей його психічної діяльності. В науці має місце різні класифікації типів темпераменту, але практично усі вони зводяться до розуміння того, що нервові процеси по різному протікають у різних людей. Основними характеристиками нервових процесів виступають швидкість, врівноваженість, здатність до гальмування. Розподіл темпераменту на чотири типи є достатньо умовним. Є і інші класифікації темпераментів, і навіть цей "чотирьохвидовий" розподіл має безліч проміжних варіантів, бо ніколи темперамент не проявляється в чистому вигляді. Властивості темпераменту передаються генетичним шляхом, і тому людина не може самостійно змінити їх. Тільки завдяки вихованню в собі певних рис характеру, можна згладити наявність деяких негативних рис темпераменту, послабити їх зовнішній прояв, особливо під час спілкування з іншими людьми. Знання темпераменту, розуміння поведінки людей з точки зору фізіологічних основ їхньої нервової системи, є обов’язковим в професійній діяльності будь-якого рангу. Використовуючи цю інформацію можна набагато більше успішно оцінювати діяльність своїх колег по роботі, а також глибше і вірніше оцінювати мотиви й бажання себе самого. Врахування особливостей темпераменту дозволяє людині більш ефективно будувати свої взаємовідносини з іншими людьми. Вчителі і вихователі повинні використовувати поняття темпераменту для того, щоб допомогти вихованцям у мотивації, навчанні, поведінці та соціальній адаптації.

Тип темпераменту і загальна картина поведінки людини

1.Поняття темпераменту. 3 2.Психологічна характеристика типів темпераменту. 5 3.Вплив темпераменту на поведінку людини. 9 Література. 12

Методи дослідження темпераменту

ВСТУП 3 РОЗДІЛ I 4 ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ВИВЧЕННЯ ТЕМПЕРАМЕНТУ ТА ОСОБЛИВОСТЕЙ ЙОГО ВЛАСТИВОСТЕЙ 4 1.1. Поняття про темперамент 4 1.2. Фізіологічна і психологічна основи темпераменту 6 1.3. Властивості темпераменту та їх особливості 7 1.4. Характеристика типів темпераменту 10 1.5. Методи діагностичного вивчення темпераменту 13 РОЗДІЛ 2. 18 ДОСЛІДЖЕННЯ ЗВ'ЯЗКУ ТИПУ ТЕМПЕРАМЕНТУ І ОСОБЛИВОСТЕЙ ПОВЕДІНКИ В КОНФЛІКТНІЙ СИТУАЦІЇ 18 2.1 Методика і структура проведення дослідження 18 Дослідження проводилось в школі 2.2. Результати діагностичного дослідження та їх інтерпретація 20 ВИСНОВОК 23 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 24 ДОДАТКИ 27-35

Наочність як провідний засіб ознайомлення дошкільників з новими лексичними одиницями

Вступ 3 Теоретична частина дослідження 6 1.1 Аналіз психолого-педагогічного висвітлення проблеми формування іншомовного словникового фонду у дошкільників 6 1.2 Класифікація видів наочності та особливості їх використання в роботі з дітьми дошкільного віку 8 1.3 Шляхи унаочнення процессу поповнення іншомовоного словника дошкільників 10 Практична частина дослідження 15 2.1 Стан використання наочності в навчально-педагогічній діяльності з іноземної мови в умовх суспільного дошкільного виховання 15 2.2 Послідовність застосування принципу унаочнення в роботі по знайомленню дошкільників з новим лексичним матеріалом 17 2.3 Аналіз впливу організації наочного навчання на рівень засвоєння дітьми лексичних одиниць 27 Висновки 30 Список використаної літератури 32 Додаток А 35 Додаток Б 36