институт.com.ua - національний студентський портал України
  • ТОП-оголошення
Система оголошень институт.com.ua допоможе Вам знайти або розмістити оголошення для студентів, пов'язані з освітою в Україні та закордоном, працевлаштуванням для студентів, репетиторством. Також Ви можете розмістити інформацію про послуги у сфері освіти.
Головна| Новини| Освіта в Україні| Реферати| Контакти

Тема: ФОРМУВАННЯ РОДИННИХ ФОРМ, УТРИМАННЯ І ВИХАВАННЯ ДІТЕЙ СИРІТ ПОЗБАВЛЕНИХ БАТЬКІВСЬКОГО ПІКЛУВАННЯ

Каталог пособий и учебных материалов | Разное | Реферат | Страниц: 35 | Год: 2008 | Размер: 120 кб. | Стоимость: 70 грн. | Смотреть | Купить

ФОРМУВАННЯ РОДИННИХ ФОРМ, УТРИМАННЯ І ВИХАВАННЯ ДІТЕЙ СИРІТ ПОЗБАВЛЕНИХ БАТЬКІВСЬКОГО ПІКЛУВАННЯ

Вступ 3
Розділ 1. Сирітство як актуальна соціальна проблема 7
1.1. Причини виникнення сирітства 7
1.2. Проблеми соціально-психологічного захисту дітей-сиріт 9
1.3. Соціальна підтримка дітей-сиріт та дітей, які залишилися без батьківського піклування 12
Розділ 2. Альтернативні форми опіки та піклування виховання дітей-сиріт 16
2.1. Соціальна робота з дітьми-сиротами у прийомних сім'ях 16
2.2. Деякі технологічні аспекти соціальної роботи у дитячих будинках сімейного типу 21
Висновки 29
Список використаної літератури 33
Cмотрите также:
ЗАХИСТ ПРАВ ДІТЕЙ ПОЗБАВЛЕНИХ БАТЬКІВСЬКОГО ПІКЛУВАННЯ

ВСТУП 3 Розділ 1. Інститут усиновлення як форма захисту прав дітей позбавлених батьківського піклування 5 Розділ 2. Значення опіки і піклування у захисті прав дітей позбавлених батьківського піклування 11 Розділ 3. Патрон над дітьми, прийомна сім'я та дитячий будинок сімейного типу: поняття та загальна характеристика 18 ВИСНОВКИ 28 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 30

Профілактика бездоглядності дітей в Україні

Зміст Вступ 3 Розділ 1. Профілактика бездоглядності дітей в Україні. 5 1.1 Причини появи соціального сирітства в Україні 5 1.2 Запобігання поширенню дитячої бездоглядності 9 1.3 Захист дітей, позбавлених сімейного оточення 15 Розділ 2. Правове регулювання утримання та соціального обслуговування безпритульних дітей, дітей - сиріт, та дітей що позбавлені батьківського піклування 18 2.1 Нормативно-правова база соціального захисту дітей-сиріт 18 2.2 Заходи соціального захисту дітей-сиріт 23 2.3 Порядок та форми влаштування дітей-сиріт 26 Висновки 30 Список використаних джерел 33

Профілактика бездоглядності дітей в Україні

Зміст Вступ 3 Розділ 1. Профілактика бездоглядності дітей в Україні. 5 1.1 Причини появи соціального сирітства в Україні 5 1.2 Запобігання поширенню дитячої бездоглядності 9 1.3 Захист дітей, позбавлених сімейного оточення 15 Розділ 2. Правове регулювання утримання та соціального обслуговування безпритульних дітей, дітей - сиріт, та дітей що позбавлені батьківського піклування 18 2.1 Нормативно-правова база соціального захисту дітей-сиріт 18 2.2 Заходи соціального захисту дітей-сиріт 23 2.3 Порядок та форми влаштування дітей-сиріт 26 Висновки 30 Список використаних джерел 33

Соціальна реабілітація дітей-сиріт та дітей, які залишились без піклування дорослих

ВСТУП 3 РОЗДІЛ І. СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА РЕАБІЛІТАЦІЯ З ДІТЬМИ, ЯКІ ЗАЛИШИЛИСЯ БЕЗ БАТЬКІВСЬКОГО ПІКЛУВАННЯ 6 1.1 Соціальна підтримка дітей-сиріт та дітей, які залишилися без батьківського піклування 6 1.2 Технологія роботи з дітьми-сиротами у прийомних сім ях 11 Розділ ІІ. альтернативні форми виховання як складова необхідноЇ соціальноЇ реабілітації дітей-сиріт 24 2.1. Обґрунтування необхідності впровадження в Україні альтернативних форм виховання 24 2.2. Визначення рівня готовності дитини до змін у житті, пов’язаних із переходом у прийомну сім’ю 26 2.3. Аналіз результатів дослідження 29 Висновки 38 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 43 ДОДАТКИ

Діяльність інституту сімейного виховання дітей-сиріт

Вступ 3 1. Питання створення та функціонування інституту сімейного виховання дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування 7 2. Створення та підтримка дитячих будинків сімейного типу 13 3. Соціальна-педагогічна діяльність з дітьми що залишились без опіки батьків 22 Висновки 26 Література 29 Додаток 33

СОЦІАЛЬНЕ СИРІТСТВО ТА ШЛЯХИ ЙОГО РЕАБІЛІТАЦІЇ

Вступ 3 Розділ 1. Сирітство як актуальна соціальна проблема 7 1.1. Причини виникнення сирітства 7 1.2. Проблеми соціально-психологічного захисту дітей-сиріт 12 1.3. Соціальна підтримка дітей-сиріт та дітей, які залишилися без батьківського піклування 25 Розділ 2. Специфіка соціально-педагогічної та соціально-психологічної робота з дітьми та підлітками-сиротами 32 2.1. Особливості виховання дітей-сиріт в школах-інтернатах 32 2.1.1. Шляхи оптимізації навчально-виховного процессу 32 2.1.2. Основні проблеми адаптації дітей-сиріт 40 2.1.3. Робота психологічної служби 52 2.2. Формування ціннісних орієнтацій та планів підлітків - вихованців будинку сімейного типу 64 Розділ 3. Альтернативні форми опіки та піклування виховання дітей-сиріт 75 3.1. Соціальна робота з дітьми-сиротами у прийомних сім'ях 75 3.2. Деякі технологічні аспекти соціальної роботи у дитячих будинках сімейного типу 84 Висновки 95 Список використаної літератури 99 ДОДАТКИ 102

Соціальне сирітство та шляхи його реабілітації

Вступ 3 Розділ 1. Сирітство як актуальна соціальна проблема 7 1.1. Причини виникнення сирітства 7 1.2. Проблеми соціально-психологічного захисту дітей-сиріт 12 1.3. Соціальна підтримка дітей-сиріт та дітей, які залишилися без батьківського піклування 25 Розділ 2. Специфіка соціально-педагогічної та соціально-психологічної робота з дітьми та підлітками-сиротами 32 2.1. Особливості виховання дітей-сиріт в школах-інтернатах 32 2.1.1. Шляхи оптимізації навчально-виховного процессу 32 2.1.2. Основні проблеми адаптації дітей-сиріт 40 2.1.3. Робота психологічної служби 52 2.2. Формування ціннісних орієнтацій та планів підлітків - вихованців будинку сімейного типу 64 Розділ 3. Альтернативні форми опіки та піклування виховання дітей-сиріт 75 3.1. Соціальна робота з дітьми-сиротами у прийомних сім'ях 75 3.2. Деякі технологічні аспекти соціальної роботи у дитячих будинках сімейного типу 84 Висновки 95 Список використаної літератури 99 ДОДАТКИ 102

Специфіка діяльності благодійного фонду із дітьми сиротами

Вступ…………………………………………………………………………..3 Розділ 1.Теоретико методологічні аспекти проблеми дій психологічної допомоги дітям - сиротам………………………………………...6 1.1.Поняття психологічної допомоги в діяльності практичного психолога…………………………………………………………………. 1.2.Особливості діяльності практичного психолога в благодійному фонді «Молодь із місією». ……………………………………………… 1.3.Труднощі діяльності практичного психолога з дітьми сиротами…. Розділ 2.Діагностика психологічних труднощів дітей сиріт у дитячому будинку «Сонячне світло»……………………………………….. 37 2.1.Специфіка застосування методів дослідження психологічних труднощів з дітьми сиротами…………………………………………… 2.2.Аналіз результатів дослідження особливостей психологічних труднощів дітей сиріт у дитячому будинку «Сонячне світло»………... Розділ 3.Напрямки психологічної допомоги дітям сиротам у вирішенні їх психологічних проблем……………………………………………72 3.1.Програма психологічної допомоги у вирішенні психологічних труднощів дітей сиріт………………………………………………………... 3.2.Аналіз ефективності програми подолання психологічних труднощів дітей сиріт у дитячому будинку «Сонячне світло»………………………… Висновки…………………………………………………………………….105 Список літератури…………………………………………………………..109 Додатки……………………………………………………………………….116 ВСТУП Актуальність теми. В умовах економічної кризи, політичної i соціальної нестабільностi, радикальної соціально-культурної трансформації нашого суспільства постає проблема щодо необхідності розробки нових форм утримання та виховання дітей, які перебувають у особливо складних i дискомфортних умовах. Це стосується, зокрема, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Міжнародний досвід державної опіки над дітьми свідчить про поступову відмову держав з гуманістичним спрямуванням соціальної політики від інтернатних форм утримання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, і орієнтацію на створення та підтримку сімейних форм опіки. Вивчення проблем влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, довело, що сімейне виховання, безперечно, виступає пріоритетною формою в Україні. У той же час збільшується кількість дітей, над якими немає можливості встановити опіку або направити їх на усиновлення. Такі діти потрапляють до державних закладів: будинків дитини, дитячих будинків, шкіл-інтернатів. Знаходження в таких закладах, як показує практика, на жаль, не позбавляє дитину від психологічних і моральних навантажень. Сама атмосфера закладу, а також перебування в ньому дітей з різними видами відхилення в поведінці, хворобами, психічними травмами, а деяких випадках і низькими моральними якостями не сприяє встановленню сприятливої атмосфери для ефективного виховання та навчання. Наявність в кожній такій установі фахівців психологічної служби не забезпечує надання дієвої психологічної допомоги. Таку допомогу діти очікують як в індивідуальному, так і в соціально-психологічному плані. В індивідуальному аспекті зрозуміло, що таких дітей слід більше розвивати, вдосконалювати їх когнітивні, інтелектуальні властивості, формувати моральні поняття. В соціально-психологічному – вдосконалювати вміння продуктивно спілкуватися з оточуючими людьми, розвивати якості, що сприяють успішній адаптації до різних умов соціального оточення, вмінню безконфліктно взаємодіяти в соціальній групі, громаді. Проблема соціального і особистісного становлення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, постала перед психолого-педагогічною наукою досить гостро. Окремі аспекти соціального становлення дітей, позбавлених батьківського піклування, розроблялися багатьма вченими. Так, особливості виховання таких дітей в умовах школи-інтернату вивчали Я.О. Гошовський, Л.С. Дробот, Б.С. Кобзар, В.С. Яковенко; на підставі аналізу психодіагностики і педагогічних досліджень визначалися особистісні якості дітей (М.П. Аралова, І.В. Дубровіна, А.М. Прихожан); основи підготовленості сучасного випускника школи-інтернату до входження в новий соціум досліджували І.Д. Звєрєва, О.А. Кузьменко, М.Н. Іщенко; визначення місця дітей і учнівської молоді в соціумі знайшло відображення у працях В.Г. Бочарової, В.М. Оржеховської. Проблему гуманізації навчально-виховного процесу дітей-сиріт в умовах дитячого будинку досліджували співробітники лабораторії дошкільного виховання Інституту проблем виховання АПН України Н.В. Кириченко, Г.С. Марочко, Т.І. Науменко, З.П. Плохій, К.П. Стрюк. Психолого-педагогічні аспекти адаптації дітей дошкільного віку до нових умов розглядалися в працях Л.В. Галігузової, Т.П. Жаровцевої, О.Л. Кононко, С.І. Мещерякової, Л.О. Царегородцевої, Ж.М. Юзвак та ін. Спеціальні психологічні дослідження І.В. Дубровіної, Т.М. Землянухіної, М.І. Лисіної, А.М. Прихожан, В.О. Толстих показали, що вихованці інтернатних закладів відрізняються від дітей, які виховуються в сім’ях, станом здоров’я, розвитком інтелекту й особистості. Дані вищевказаних досліджень доводять, що психологічна допомога дітей в інтернаті може бути в значній степені ускладнена особистісними якостями вихованців, що формуються під впливом соціально-психологічних умов утримання в таких закладах, що, в свою чергу, обумовлює пошук інших шляхів утримання та виховання дітей, здійснення для них психологічної допомоги на нових засадах. Наявність такої проблеми обумовило вибір теми даного дослідження: "Специфіка діяльності благодійного фонду із дітьми сиротами" Об’єкт дослідження : психологічні труднощі дітей сиріт, що виховуються в дитячому будинку. Предмет дослідження: напрямки діяльності психологічної допомоги з подолання психологічних труднощів дітей сиріт. Мета дослідження: виявлення причин психологічних труднощів дітей сиріт та визначення напрямків психологічної допомоги з їх подолання. На досягнення мети дослідження спрямовані наступні завдання: 1. Шляхом теоретичного аналізу літератури визначити ступінь розробленості проблеми психологічної допомоги дітям-сиротам в психологічній науці. 2. Провести емпіричне дослідження причин психологічних труднощів дітей-сиріт. 3. Визначити напрямки психологічної допомоги з подолання психологічних труднощів у дітей-сиріт. Для виконання завдань дослідження були застосовані наступні методи: загальнонаукові – аналіз, синтез, узагальнення, класифікація, порівняння, аналіз літератури з теми дослідження; психологічні – спостереження, бесіда, тестування, експертне опитування. Робота структурно складається із вступу, трьох розділів, висновків до кожного розділу, загальних висновків, списку використаної літератури, додатків.

Реформування системи закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування

Вступ 3 1. Законодавство України стосовно системи закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування 5 2. Шляхи реформування системи закладів України для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування 12 2.1. Нові орієнтири розвитку системи закладів. 12 2.2. Підвищення ролі сімейного виховання. 14 2.3. Роль центрів соціальних служб для молоді. 17 3. Досвід країн колишньої соціалістичної співдружності щодо подолання явища безпритульності та бездоглядності 19 3.1. Росія. 19 3.2. Румунія. 20 3.3. Молдова. 22 3.4. Польща. 23 Висновки 25 Література 26 Вступ На сьогоднішній день українське суспільство змушено констатувати, що в країні з кожним роком все більшого масштабу набувають проблеми, які пов’язані з охороною дитинства. Складне соціально-економічне становище в країні, ослаблення виховної ролі сім’ї загострили проблеми дитячої безпритульності і бездоглядності. Понад 80 тис. сімей з різних причин не виконують виховних функцій стосовно власних дітей. Понад 100 тис. дітей позбавлені батьківського піклування, з них майже 20 тис. потребують притулку. Кількість таких дітей продовжує збільшуватися. На профілактичному обліку служб у справах неповнолітніх перебуває майже 150 тис. дітей, які бродяжать чи жебракують, мають схильність до вчинення правопорушень, вживання наркотичних засобів, психотропних речовин, алкогольних напоїв тощо. Такі діти часто стають жертвами сексуальних злочинів, залучаються дорослими до протиправної діяльності. Більшість з них опиняються поза сферою сімейних відносин, покинуті батьками або самі покинули сім’ї, які не створили їм нормальних умов для життя та повноцінного розвитку. Мають місце непоодинокі випадки жорстокого поводження з дітьми. Щороку в притулки для неповнолітніх потрапляє від 25 до 30 тис. дітей. Збільшення кількості таких дітей у свою чергу становить загрозу для суспільства. Збільшується кількість дітей-сиріт. За їх кількістю Україна займає одне з перших місць у світі. Соціальними сиротами вважається більш 80-ти тисяч дітей. Чверть з них зараз мешкають у інтернатах и дитячих будинках. Вже сьогодні українські соціологи б’ють на сполох за приводом цього ганебного явища, яке може принести катастрофічні наслідки для суспільства: зростає нова соціальна група людей, які з дитинства не привчена до праці, до нормальних людських стосунків. Зараз вони обділені не тільки матеріальним статком, але й людською чуйністю та увагою. Що буде з ними, коли пройде 10-15 років і вони стануть дорослими? Чи вистачить у них розуміння простити нас, сьогоднішніх, за те, що в потрібний час ми не надали їм руку допомоги? Сьогодні суспільство в черговий раз намагається вирішити їх проблеми. Не очікуючи результатів діяльності державних органів у справу охорони дитинства активно залучається громадськість, недержавні, благодійні структури та міжнародні організації. Одним із головних практичних питань вирішення проблеми охорони дитинства в Україні стало питання влаштування і розміщення сиріт та дітей, які позбавлені батьківського піклування, для подальшого утримання, навчання, виховання та забезпечення їх прав у відповідності з міжнародними стандартами. Утворення ефективної структури закладів соціального захисту та задоволення необхідних потреб цієї категорії дітей є однією з найголовніших завдань вирішення цієї проблеми. Дане дослідження присвячено проблемі вдосконалення системи спеціалізованих закладів для дітей-сиріт та дітей, що позбавлені батьківського спілкування. Метою його є виявлення тенденцій розвитку такої системи та порівняння її з подібними системами в інших країнах. Висновки Таким чином, Україна під впливом зростання дитячої безпритульності вимушена шукати ефективні шляхи вирішення кризової ситуації щодо охорони дитинства сиріт та дітей, які позбавлені батьківського піклування. Пропозиції та рекомендації в цьому плані, які існують з моменту незалежності держави, не знайшли до сих пір свого ефективного втілення в системі сучасних соціальних органів держави внаслідок недостатнього фінансово-матеріального забезпечення. Система державних закладів утримання дітей-сиріт не задовольняє вирішенню їх проблем, через що стрімко зростає кількість дітей, що втікають з таких установ. Повільно реалізується в Україні впровадження в практику принципу „з родини в родину” для влаштування дітей, які позбавлені батьківського піклування. Позитивний досвід інших країн (зокрема Польщі, Румунії) свідчіть про те, що в умовах України це може стати єдино вірним шляхом для вирішення проблеми безпритульності дітей. Україна продовжує вкладати значні кошти для утримання державних установ інтернатного типу, інших закладів колективного утримання безпритульних дітей, значні зусилля зосереджуючи при цьому на контролі за використанням і розподілом фінансів. Практично життя вже давно довело тезу про те, що державі було б вигідніше вкладати гроші не в великі дитячі установи, які дійсно потребують значного фінансування, а в окремі родини, які здатні прийняти дитину у свою сім’ю та забезпечити їй належний рівень виховання. Значного розвитку також вимагає взаємодія між державними і недержавними установами. Використання потенціалу недержавних, громадських організацій, волонтерського руху, повинно сприяти вирішенню проблем безпритульних дітей, означити нові шляхи в удосконаленні системі закладів для дітей-сиріт та дітей, які позбавлені батьківського піклування.

Соціальні послуги що надаються в інтернатних закладах

1. Поняття соціальних послуг 3 2. Види соціальних послуг в інтернатних закладах та форми їх надання 4 3. Соціальні послуги, що надаються в інтернатних закладах для дітей сиріт та дітей позбалених батьківського піклування 7 4. Соціальні послуги що надаються дітям з особливими потребами в інтернат них закладах 12 Список літератури 18