институт.com.ua - національний студентський портал України
  • ТОП-оголошення
Система оголошень институт.com.ua допоможе Вам знайти або розмістити оголошення для студентів, пов'язані з освітою в Україні та закордоном, працевлаштуванням для студентів, репетиторством. Також Ви можете розмістити інформацію про послуги у сфері освіти.
Головна| Новини| Освіта в Україні| Реферати| Контакти

Тема: Задачі з вищої математики

Каталог пособий и учебных материалов | Математика | Задача | Страниц: 9 | Год: 2007 | Размер: 157 кб. | Стоимость: 75 грн. | Смотреть | Купить

Задачі з вищої математики

Завдання 1
Систему рівнянь записати в матричній формі та розв'язати методом оберненої матриці та методом Гаусса.

Розв’язання: Матриця системи: ,
Отже, система рівнянь в матричній формі має вигляд:
Мето¬д оберненої матриці .
Тоді . Знаходимо :



Обернена матриця матиме такий вигляд:


Відповідь:
Метод Гаусса. Розширена матриця системи:

Відповідь:
Завдання 2
Показати, що перші три вектори , , утворюють базис тривимірного векторного простору, і розкласти вектор за цим базисом (при розв'язанні системи лінійних рівнянь використати формули Крамера).
= (2,4,2), = (–l, –3,3), = (–1,2,0), = (–5,1, –15).
Розв’язання: Розв’язання: для того, щоб вектори , , утворювали базис, необхідно щоб . Тоді, система:

повинна мати тільки нульове рішення. Це можливо тільки, якщо її визначник не дорівнює нулю.

Отже, вектори , , утворюють базис тривимірного векторного простору.
Тоді вектор є їх лінійною комбінацією:
Числа будуть координатами вектора у базисі , , . Знайдемо їх:
.

Тоді
Отримали вектор у базисі , , .

Завдання 3
Задано: координати трьох точок А, В, С. Записати рівняння сторін трикутника АВ, АС і ВС, висоти АК, знайти кут А і координати точки К.
A(-2;0), B(-3;2), С(1;-1).
Розв’язання: 1) рівняння АВ:

рівняння АС:

рівняння ВС:

2) З урахуванням перпендикулярності прямої ВС і висоти АK кутовий коефіцієнт висоти . Шукане рівняння висоти АК:

3)

4) Знайдемо точку К перетину висоти АК и прямої ВС:

Маємо:
Завдання 4
Знайти границі функцій (не використовуючи правило Лопіталя):
а) ; б) ; в)
Розв’язання:
а)
б)
в)
Завдання 5
Знайти похідну функції:
Розв’язання:
Завдання 6
Дослідити функцію методами диференціального числення і побудувати її графік. Досліджувати функцію рекомендується за такою схемою:
1) знайти область визначення й область зміни функції;
2) дослідити функцію на неперервність, знайти точки розриву функції (якщо вони існують) і точки перетину її графіка з осями координат;
3) знайти інтервали зростання і спадання функції і точки її локального екстремуму;
4) знайти інтервали опуклості й угнутості графіка функції та точки перегину,
5) знайти асимптоти графіка функції.

Розв’язання: 1. О.О.Ф.
2. Нулі функції:
3. Точки перетину графіка с віссю Оу: (0, 0).
4. Функція загального виду.
5. Знайдемо асимптоти графіка функції.
а) вертикальні асимптоти
б) похилі асимптоти де


горизонтальна асимптота.
6. Знайдемо інтервали монотонності та критичні точки функції.
,
при функція спадає при О.О.Ф.
Точок екстремуму не існує.
7.
при ;
при при графік опуклий − вверх;
Отже, при графік опуклий − вверх, при графік опуклий − вниз.
Точка перетину
8. Побудуємо графік функції:

Завдання 7
Знайти невизначені інтеграли:
а) б)
Розв’язання:
а)
б)

Завдання 8
Застосувати визначений інтеграл для обчислення площі фігури, обмеженої заданими лініями:
Розв’язання: Знайдемо точки перетину даних ліній:

Шукана площина



Завдання 9
Знайти частинні похідні за обома змінними функції двох змінних:

Розв’язання:
Завдання 10
Знайти загальний розв'язок диференціального рівняння першого порядку й розв'язок задачі Коші для лінійного диференціального рів¬няння другого порядку.
а) б) ,
Розв’язання:
а)

.
б) Складемо характеристичне рівняння відповідного однорідного диференціального рівняння:

Тоді загальне рішення однорідного рівняння має вигляд:
.
Тепер знаходимо частинне рішення відповідного неоднорідного рівняння. Так як права частина де и – не корінь характеристичного рівняння, отже .
Підставимо в вихідне рівняння:


Таким чином
Загальне рішення вихідного рівняння має вигляд:



Таким чином, рішенням задачі Коші є

Відповідь:
Завдання 11
Написати перші три члени степеневого ряду і знайти його об¬ласть збіжності.
Розв’язання. Знайдемо область збіжності.
Радіус збіжності:

інтервал збіжності (–1; 1). Дослідимо ряд на кінцях цього інтервалу.
При х = –1: знакозмінній ряд. Перевіримо його збіжність признакою Лейбница:
1) 2) ряд збіжній.
При х = 5: ряд збіжній.
Відповідь: область збіжності [–5; 5].
Cмотрите также:
Інтелектуальний розвиток молодших школярів у процесі навчання математики

Зміст Вступ 3 Розділ 1. Інтелектуальний розвиток молодших школярів у процесі навчання математики 4 1.1. Комплексний розвиток особистості учнів засобами математики 4 1.2. Прийоми розвитку інтелекту молодших школярів на уроках математики 13 Розділ 2. Практичні завдання на формування світогляду учнів в початкових класах на уроках математики 18 2.1. Цікаві задачі з природничим змістом 18 2.2. Уроки математики з елементами гри 25 Висновки 30 Список використаної літератури 32

Контрольна робота з вищої математики Варіант № 21

Контрольна робота з вищої математики Варіант № 21 Вступ до математичного аналізу 4. Обчислити границі (не користуючись правилом Лопіталя). а) ; б) ; в) . 7. Знайти похідні вказаних функцій. , . 10а. Підприємство виготовляє виробів, роздрібна вартість кожного , причому ; функція витрат . Знайти маргінальний прибуток, якщо виготовлено та продано 150 і 400 виробів. Знайти значення змінної , починаючи з якого прибуток буде зменшуватися. 12. Для функції знайти градієнт в точці і за похідну в точці за напрямом . , , .

Особливості організації позакласної роботи з математики

План Вступ 1. Особливості організації позакласної роботи з математики 2. Види позакласної роботи з математики 2.1. Цікава математики у хвилини відпочинку й на групових заняттях після уроків 2.2. Математична газета і математичний куточок в газеті 2.3. Математичні куточки в класах 2.4. Гурткова робота з математики 2.5. Клубна форма позакласної роботи з математики 2.6. Математика на екскурсіях 2.7. Математичні вікторини, олімпіади Висновки Література

Реферат вища математика

1. Предмет і методи математики 3 2. Зв’язок математики з природознавством і економікою 6 3. Характерні риси математичного моделювання 11 4. Роль математики на сучасному етапі розвитку суспільства 14 Список використаної літератури 17

Дидактичні ігри на заняттях математики в початкових класах

Зміст Вступ 3 Розділ 1. Навчання математики в початковій школі 7 1.1. Предмет і завдання методики початкового навчання математики 7 1.2. Методика початкового навчання математики та інші науки 11 1.3. Організаційні форми, що використовуються вчителями молодших класів загальноосвітньої школи 14 Розділ 2. Дидактичні ігри на заняттях математики в початкових класах 26 2.1. Дидактична гра як основний елемент навчання дітей 26 2.2. Заняття мовлення і математики з елементами гри 28 Висновки 34 Список використаної літератури 36

Дидактичні ігри на уроках математики

Зміст Вступ 3 Розділ 1. Дидактичні ігри на уроках математики в початкових класах 5 1.1. Дидактична гра як основний елемент навчання молодших школярів 5 1.2. Уроки математики з елементами гри 8 Розділ 2. Роль дидактичної гри в активізації діяльності учнів на уроках математики в початкових класах 13 2.1. Економічні ігри як різновид математичних дидактичних ігор 13 2.2. Методика проведення математичних ранків 20 Висновки 30 Список використаної літератури 32

Дослідження стану фінансового забезпечення системи вищої освіти

Вступ 3 Розділ 1. Теоретичні засади фінансового менеджменту розвитку вищої школи 6 1.1. Розвиток вищої освіти 6 1.2. Державне регулювання вищої освіти 9 Розділ 2. Дослідження стану фінансового забезпечення системи вищої освіти 23 2.1. Склад видатків на освіту 23 2.2. Фінансове забезпечення освіти 35 Розділ 3. Реформа вищої освіти України 39 Висновки 53 Список літератури 55

МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ ВИКОРИСТАННЯ СЕНСОРНИХ ІГОР НА ЗАНЯТТЯХ З МАТЕМАТИКИ В ДОШКІЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

ЗМІСТ ВСТУП 3 РОЗДІЛ І.ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНОГО ПІДХОДУ У СЕНСОРНОМУ ВИХОВАННІ ДОШКІЛЬНИКІВ 6 1.1 Поняття сенсорний розвиток і сенсорне виховання. 6 1.2 Зміст і методика сенсорного виховання на заняттях з математики 9 1.3 . Роль занять з математики як одна з провідних проблем навчання дошкільників 14 РОЗДІЛ 2. МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ ВИКОРИСТАННЯ СЕНСОРНИХ ІГОР НА ЗАНЯТТЯХ З МАТЕМАТИКИ В ДОШКІЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ 22 2.1 Використання ігрової ситуації на заняттях з математики 22 2.2. КОНСТАТУЮЧИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ З ВИЯВЛЕННЯ ОСНОВНИХ МАТЕМАТИЧНИХ УЯВЛЕНЬ У ДОШКІЛЬНИКІВ 30 ВИСНОВКИ 33 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 34 ДОДАТКИ 37

Педагогіка і психологія вищої школи як комплексна наукова дисципліна

Вступ 3 1. Педагогіка і психологія вищої школи як наука 4 2. Зв'язки педагогіки вищої школи з іншими науками 8 3. Завдання педагогіки і психології вищої школи на сучасному етапі 11 4. Болонський процес і вища освіта в Україні 18 Висновок 23 Література 24

Методика викладання математики в закладах для дітей дошкільного віку (дитсадок) із затримкою психічного розвитку

ВСТУП 3 РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ ОСНОВ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ МАТЕМАТИКИ ДІТЯМ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ЗПР 5 1.1. Математичний розвиток у структурі цілісного розвитку дитини-дошкільника з ЗПР 5 1.2. Особливості методики викладання математики для дітей дошкільного віку з ЗПР 8 ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ І 12 РОЗДІЛ ІІ. ПРАКТИЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ МАТЕМАТИКИ ДІТЯМ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ЗПР 13 2.1. Завдання, етапи дослідження 13 2.2. Результати експерименту 17 2.3. Вдосконалення методики викладання математики на основі одержаних результатів 33 ВИСНОВКИ ДО РОЗДІЛУ ІІ 42 ВИСНОВКИ 44 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 47 ДОДАТКИ 50