институт.com.ua - національний студентський портал України
  • ТОП-оголошення
Система оголошень институт.com.ua допоможе Вам знайти або розмістити оголошення для студентів, пов'язані з освітою в Україні та закордоном, працевлаштуванням для студентів, репетиторством. Також Ви можете розмістити інформацію про послуги у сфері освіти.
Головна| Новини| Освіта в Україні| Реферати| Контакти

Тема: Бідність

Каталог пособий и учебных материалов | Социальная политика | Контрольная | Страниц: 16 | Год: 2007 | Размер: 22 кб. | Стоимость: 40 грн. | Смотреть | Купить

Бідність

Вступ 3
1.Бідність у сучасному світі 3
2.Методологічні підходи до оцінки бідності населення 5
3.Особливості бідності в нашій країні. 10
Висновок 15
Література: 16
Cмотрите также:
Державна політика підтримки соціальної сфери села

Зміст Вступ 3 Розділ 1. Теоретичні аспекти дослідження соціальних проблем на селі 5 1.1. Аналіз соціальної структури села 5 1.2. Демографічні та міграційні процеси на селі 10 1.3. Проблема забезпечення сільського населення, бідність сільського населення 18 Розділ 2. Державна політика підтримки соціальної сфери села 24 2.1. Законодавча база розвитку соціальної сфери села 24 2.2. Діяльність державних інституцій щодо соціальної підтримки сільського населення 32 Висновки 62 Список використаної літератури 66

Модель кривої Лоренца та її практичне застосування

Вступ. 3 Розділ 1. Соціальна політика та модель Лоренца 4 1.1. Зміст соціальної політики держави 4 1.2. Доходи населення, їх види та джерела формування 6 1.3. Причини нерівності доходів. Бідність 9 1.4. Крива Лоренца у поясненні нерівності доходів 11 1.5. Державне регулювання розподілу доходів та система соціального захисту 13 Розділ. 2. Застосування моделі Лоренца в економіці України 14 2.1. Динаміка диференціації населення України за рівнем доходів протягом 2000-2006 рр. 15 2.2. Методи державного перерозподілу доходів в Україні та реалізація системи соціального захисту 18 Висновок. 28 Література. 33

Визначення бідності та малозабезпеченості в аспекті суспільних відносин

ЗМІСТ Вступ 3 Розділ 1. Визначення бідності та малозабезпеченості в аспекті суспільних відносин 5 1. 1 Визначення бідності та її характеристика 5 1.1.1 Бідність як суспільно-історичне явище 5 1.1.2 Визначення бідності 6 1.1.3 Межа та вимірювання бідності 6 1.1.4 Статистичні характеристики бідності 9 1.2 Поняття малозабезпеченості та показники малозабезпеченості 9 1.3 Методика соціальної діагностики малозабезпеченості 14 Розділ 2. Соціальний захист малозабезпечених та бідних груп населення в Україні 16 2.1 Соціальний захист як складова соціальної політики та суспільних відносин 16 2.2 Соціальна допомога малозабезпеченим громадян 19 2.3 Стратегія подолання бідності 20 2.4 Соціальний захист деяких малозабезпечених громадян в Україні 22 Висновки 25 Використана література 28

Визначення бідності та малозабезпеченості в аспекті суспільних відносин

ЗМІСТ Вступ 3 Розділ 1. Визначення бідності та малозабезпеченості в аспекті суспільних відносин 5 1. 1 Визначення бідності та її характеристика 5 1.1.1 Бідність як суспільно-історичне явище 5 1.1.2 Визначення бідності 6 1.1.3 Межа та вимірювання бідності 6 1.1.4 Статистичні характеристики бідності 9 1.2 Поняття малозабезпеченості та показники малозабезпеченості 9 1.3 Методика соціальної діагностики малозабезпеченості 14 Розділ 2. Соціальний захист малозабезпечених та бідних груп населення в Україні 16 2.1 Соціальний захист як складова соціальної політики та суспільних відносин 16 2.2 Соціальна допомога малозабезпеченим громадян 19 2.3 Стратегія подолання бідності 20 2.4 Соціальний захист деяких малозабезпечених громадян в Україні 22 Висновки 25 Використана література 28

Оцінка рівня життя населення: порівняльний аналіз для України

Зміст: Вступ……………………………………………………………………..3 1. Рівень життя як основний показник добробуту в країні …….…4 1.1. Доходи населення та їх диференціація 1.2. Рівень життя і бідність 1.3. Необхідність соціального захисту населення 2. Законодавче регулювання підвищення рівня життя населення України ………………………………………………………………………….14 3. Аналіз рівня життя населення в Україні: порівняльний аспект ……………………………………………………………………………16 3.1. Дослідження рівня життя населення України 3.2. Порівняння рівня життя населення України з іншими країнами 4. Стратегія підвищення рівня життя населення ………………..25 4.1. Розвиток зайнятості та ринку праці 4.2. Підвищення доходів від трудової діяльності 4.3. Соціальне страхування - як запобіжний захист від втрат доходу 4.4. Запровадження консолідованої системи адресної соціальної допомоги 4.5. Соціальна підтримка інвалідів 4.6. Соціальна підтримка сімей з дітьми та дітей, позбавлених батьківського піклування Висновки та пропозиції ……………………………………………..31 Список використаної літератури

Бідність як соціальне явище в українському суспільстві

Доповідь 7 стор. Реферат 1 стор. Роздатковий матеріал 6 тор. Додатки 12 стр. ВСТУП 3 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОòЧНІ ПІДХОДИ ДО ВИВЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ БІДНОСТІ В УКРАЇНІ ЯК СОЦІАЛЬНОГО ЯВИЩА 8 1.1. Зміст феномену бідності як соціальної проблеми 8 1.2. Аспекти проблеми бідності в Україні 29 Висновок до першого розділу 48 РОЗДІЛ 2. ПРОГРАМА СОЦІОЛОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ БІДНОСТІ В УКРАЇНСЬКОМУ СУСПІЛЬСТВІ 51 2.1. Стратегії соціологічного дослідження проблеми бідності 51 2.2. Характеристика об’єкту дослідження, планування вибірки та методу дослідження 57 2.3. Аналіз результатів соціологічного дослідження 61 Вісновок до іншого розділу 82 РОЗДІЛ 3. СОЦІАЛЬНІ НАСЛІДКИ ТА ШЛЯХИ ВІРІШЕННЯ ПРОБЛЕМІ БІДНОСТІ В УКРАЇНСЬКОМУ СУСПІЛЬСТВІ 84 3.1. Принцип соціальної справедливості та проблема "подолання бідності" 84 3.2. Боротьба з негативними наслідками бідності в українському суспільстві. 89 Висновок до третього розділу 92 ВИСНОВКИ 94 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 100 ДОДАТКИ 108

Технологія обслугування в службах соціального захисту населення

Вступ 3 1. Зміст технології обслугування службами соціального захисту. 4 2. Особливості єдиної технології прийому громадян, які звертаються за призначенням видів соціальної допомоги. 8 3. Технологія процесу надання допомоги. 14 Висновки 18 Література 19 Вступ Соціальний захист населення є ознакою будь-якої сучасної розвиненої країни світу. Дотримання загальновизнаних прав і свобод вимагає від держави, яку суспільство уповноважило діяти в інтересах своїх громадян, піклуватися про людей, створювати умови для їх гідного життя. Якість отримання соціальних послуг свідчить про степінь компетентності державних органів соціального захисту, прагнення посадових осіб, яких обрав народ, здійснювати свої обов’язки. В Україні через певну соціально-економічну кризу, що триває й досі, значною за кількістю є категорія громадян, що потребує соціального захисту. Бідність, за оцінками різних експертів, сягає сьогодні близько 90 % від загального населення держави. Зрозуміло, що в даному випадку надати соціальні послуги та здійснити їх соціальних захист, є дуже важкою справою. На допомогу працівникам соціальної сфери сьогодні приходять технології, які розробляються спеціально для соціальних служб з метою покращення ефективності та якості їх роботи. Розгляд та вивчення методів та способів надання соціальних послуг сучасними соціальними службами сприяє глибокому засвоєнню змісту їх діяльності та створює умови для подальшого вдосконалення та покращення всієї системи соціальної роботи та соціального захисту. Висновки Надання допомоги в службах соціального захисту в деяких моментах дійсно нагадує технологічний процес, який характерний для сфери матеріального виробництва. В загальному вигляді це виглядає як певний конвеєр для надання соціальних послуг населенню. Однак, при цьому повністю зберігається індивідуальний підхід до кожного клієнта, уважне та ретельне вивчення його проблем. Сучасна технологія соціальних послуг в значній степені відповідає принципам зручності для клієнтів, якісності та своєчасності їхнього соціального захисту. Головними ознаками діяльності соціальних служб сьогодні є адресність діяльності, цільове використання коштів. Технологічність роботи досягається, по-перше, за рахунок сегментизації та більш детальної та продуманої структуризації самої соціальної служби (закладу, установи), а по-друге, – чіткому розділенню функції та обов’язків між працівниками та алгоритмізації їх діяльності. Єдина технологія надання соціальних послуг клієнтам спричиняє поєднання ретельної перевірки заяв клієнтів з максимальною увагою та доброзичливістю до них, врахування морально-психологічного стану людей, що звернулися по допомогу до служби. В межах такої технології виникає більш реальна можливість боротьби з шахрайством, бюрократизмом серед державних службовців, неуважністю до проблем людей. Технологія дозволяє більш швидко розглядати справи заявників, комплексно вирішувати їх проблеми. Для подальшого покращення якості надання соціальних послуг населенню зростає важливість комп’ютеризованої (автоматизованої) обробки даних, створення баз даних для швидкої та безпомилкової обробки інформації.

Специфіка соціально-педагогічної діяльності в спеціалізованих закладах для дітей-правопорушників

Вступ 3 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ВИХОВАННЯ В СПЕЦІАЛІЗОВАНИХ ЗАКЛАДАХ 5 1.1. Врахування загально-теоретичних основ виховання в соціально-педагогічної діяльності з дітьми-правопорушниками 5 1.2. Перевиховання – основний напрямок соціально-педагогічної діяльності в спеціалізованих закладах для дітей-правопорушників 11 1.3. Соціальний педагог-психолог як важливий елемент соціально-педагогічної системи спеціалізованого закладу 13 2. ПСИХОЛОГІЧНА РОБОТА З ДІТЬМИ-ПОРУШНИКАМИ ЯК ВИД СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 15 2.1. Діти-порушники – результат педагогічного недбальства дорослих 15 2.2. Врахування особливостей девіантної поведінки в соціально-педагогічній діяльності спеціальних закладів 18 2.3. Причини виникнення і форми прояву девіантної поведінки 22 2.4. Агресивні прояви девіантних підлітків. 25 2.5. Креативність як спосіб подолання відхиленої поведінки 28 3. ПРАКТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКУ МІЖ АГРЕСИВНІСТЮ ДІТЕЙ-ПРАВОПОРУШНИКІВ І ЇХ КРЕАТИВНОСТЮ 32 3.1. Зміст і організація емпіричного дослідження. 32 3.2 Результати емпіричного дослідження. 34 3.3 Інтерпретація результатів. 37 Висновки 38 Література 39 Вступ На жаль, економічна та соціальна криза, що на сьогоднішній день охопила українську державу, продовжує мати тенденцію до подальшого свого поглиблен-ня. На цьому фоні поширюється різного роду негативні соціальні явища: безро-біття, бідність, деградація населення, злочинність. Особливо бентежить суспільс-тво дитяча злочинність. З року в рік зростає кількість покинутих дітей або тих, хто сам пішов з до-му. Ця категорія становиться одним із основних джерел для поповнення криміна-льного світу. Дітей або втягують в злочинні угрупування, або вони самі станов-ляться на шлях порушення закону. Держава передбачає певну систему роботи для локалізації, нейтралізації та ліквідації такого негативного явища як дитяча злочинність та безпритульність. Спеціалізовані установи та виховні заклади є елементами такої системи. Голов-ною їх функцією є навчання та виховання дітей, що встали на шлях порушення закону, ресоціалізація дитини-правопорушника. Разом з тим, основною проблемою всіх цих закладів є низька ефективність їх роботи, слабкий кінцевий результат. Діти-правопорушники, а особливо ті, що мають багаторічний кримінальний досвід, важко піддаються виховному впливу та не стають на шлях виправлення. Враховуючи цей факт, будь-яке дослідження по-зитивних тенденцій в покращенні соціально-педагогічної діяльності в спеціалізо-ваних закладах потребує глибокого та досконального вивчення. Вдосконаленню виховної роботи повинна приділятися постійна увага не тільки науковців, педаго-гів, а й суспільства в цілому. Моя робота присвячена вивченню особливостей виховного процесу в таких закладах. Предметом дослідження є такий психологічний аспект соціально-педагогічної діяльності з дітьми-правопорушниками як діагностування та корегу-вання девіантної поведінки дітей-правопорушників. Вивчення психологічних осо-бливостей дітей проводилося на групі дітей віком 14 років загальноосвітньої шко-ли соціальної орієнтації в кількості 15 чоловік. Основною гіпотезою при цьому виступало допущення про зв’язок девіант-ної поведінки, зокрема агресивності, з прагненням особистості до творчості: роз-виток творчих нахилів у дітей з відхиленою поведінкою значно знижує рівень аг-ресивності підлітка та в цілому позитивно впливає на мотиваційну сферу особис-тості. Метою роботи стало: виявити вищевказаний зв’язок та підтвердити можли-вість позитивного виховного впливу на дітей-правопорушників шляхом розвитку їх творчих нахилів. Завдання, які ставилися для досягнення цієї мети, були такі: - узагальнити теоретичну базу виховного впливу на дітей-правопорушників; - дати оцінку значення психологічної роботи в соціально-педагогічній дія-льності з такими дітьми; - проаналізувати фактори, які впливають на девіантна поведінку підлітків; - встановити зв’язок між агресивністю підлітків та їх прагненням до реалі-зації творчих нахилів; - надати рекомендації щодо практичного використання результатів психо-логічного дослідження у соціально-педагогічної діяльності з дітьми-правопорушниками. Методи, які використовувалися при проведенні дослідження: метод аналізу літератури, метод тестування – hand-тест та тест креативності Торранса; контент-аналіз, метод рангової кореляції - коефіцієнт рангової кореляції rs Спірмана). Актуальність роботи викликана нагальною необхідністю вдосконалювати форми та методи навчання і виховання підлітків, які утримуються в спеціалізова-них закладах України. Її новизна полягає в спробі більш конкретно застосувати прийоми та методи психологічної роботи до проблем виховання в спеціалізованих закладах. Висновки Проведене дослідження показало, що в роботі з дітьми-правопорушниками, які, як правило, відносяться до груп підлітків з високим ступенем занедбаності, є певні ресурси впливу на позитивне формування їх мотивації, а значить, і поведін-ки. Психодіагностичні тести, які були проведені з групою таких дітей, показали, що значний вплив на девіантну поведінку здійснює розвиток креативних здібнос-тей учнів. Чим інтенсивніше розвиваються креативні здібності, тим менш прояв-ляються такі риси відхильної поведінки як агресія, підвищена збудженість. В спеціалізованих закладах для дітей-правопорушників повинні бути ство-рені усі умови для проведення психодіагностичної та психокорекційної роботи, яка може стати основою соціально-педагогічної діяльності колективу подібного закладу. Урахування потреби будь-якої людини в реалізації своїх творчих нахилів повинно стати головним напрямком соціально-педагогічної діяльності виховате-лів. Разом з тим, діяльність педагогічного колективу закладу повинна створити максимально можливі умови для задоволення біологічно важливих потреб підліт-ків, від яких буде залежати успішність їх подальшої діяльності по перевихованню дітей-правопорушників. Головною умовою проведення виховної роботи є гуманне, турботливе від-ношення до дітей, які прибули в заклад для перевиховання. Особливо це стосу-ється проведення психологічної допомоги та корекції поведінки. Дотримання за-гальних принципів виховання, які базуються на людяному ставленні до своїх ви-хованців повинно стати нагальною потребою соціально-педагогічної діяльності в закладі. Формування позитивної мотиваційної сфери пов’язано з діяльністю всього педагогічного колективу закладу. Психологічні заходи повинні не тільки форму-вати нові властивості особистості дитини, а й закріплювати те позитивне, що має місце в духовній сфері підлітка.

"Русалка Дністрова” як вісник національного пробудження

ВСТУП. …………………………………………………………………..……. 3 1. ДУХОВНЕ ЖИТТЯ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ НА ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКИХ ЗЕМЛЯХ В КІНЦІ XVIII – ПОЧАТКУ ХІХ СТОЛІТТЯ. . ………..………………………………………….6 2. “РУСАЛКА ДНІСТРОВАЯ” – ВІСНИК НАЦІОНАЛЬНОГО ПРОБУДЖЕННЯ УКРАЇНЦІВ. ………….…...………………………………12 2.1.Діяльність “Руської Трійці” – початок національного та культурного відродження на західноукраїнських землях на початку ХІХ століття. ………………………………….………...…….12 2.2.“Русалка Дністровая” – як дзеркало національної свідомості…...17 2.3.Початок становлення нової літератури на Галичині…..………...20 2.4.Втілення ідей європейського романтизму в творчості “Руської Трійці” – головна ознака революційної спрямованості альманаху “Русалка Дністровая”….......………………………….…..28 ВИСНОВКИ ………………………………………………………………..38 ЛІТЕРАТУРА ……………………………………………………………………...40 Вступ. Явися, “Русалко Дністрова”, І знову засяє нам день, Як свято, як вічна обнова, Нехай оживе рідна мова У лунах столітніх пісень! Олесь Лупій, “Руська мова” Однією з трагічних сторінок історії України є втрата нею незалежності наприкінці XVIII століття та підупадання під владу Росії та Австрії – двох наймогутніших імперій тодішньої Європи. Росії стали належати Лівобережна Україна, Правобережжя, Слобожанщина та Південна Україна. До Австрії відійшли Галичина, Буковина і Закарпаття. З самого початку уряди обох імперій розпочали проводити по відношенню до України так звану “колоніальну політику” з метою ліквідувати особливості їх політичного, економічного, а в перспективі – і культурного життя. Принцип денаціоналізації, який при цьому використовувався, передбачав насадження російської (німецької) мови, поглинення української культури, асиміляцію та розчинення українців серед представників пануючої нації. Національна політика, наприклад, Російської імперії була спрямована в Україні на прискоренні процесу перетворення українців у “справжніх росіян”. Українців позбавляли права на власну освіту і користування рідною мовою, обмежували вільний розвиток національної культури. Уряд вживав всіх заходів, щоб стерти у свідомості українців будь-яке відчуття своєї окремішності. Не кращим було становище на західноукраїнських землях. Тут національна політика австрійської монархії поєднувалась з утисками за національною ознакою з боку польської шляхти. Правлячі кола намагалися опертися на польську меншість для більш успішного підкорення українців. Ще до приєднання Галичини до Австрійської імперії поляки протягом тривалого часу проводили політику “ополячення” та “окатоличення” українців. Коли австрійський уряд прийшов на ці землі він, застав тут необмежену владу польської шляхти, відсутність промисловості і торгівлі, великих міст і нормальних шляхів сполучення, бідність неосвіченого (шкіл взагалі не було), закріпаченого сільського населення. Не трапилося корінних змін на Західній Україні і при австрійському пануванні. До польського утиску на все українське додався утиск Австрійської імперії, культура якої істотно відрізнялась від культури слов`янських народів. Тим більшого враження призвів на сучасників вихід у світ поетичної збірки “Русалка Дністровая” у 1836 році, яка була надрукована у Будимі (Будапешті) стараннями молодих українських патріотів – членів “Руської Трійці”. Це був літературний альманах, який включав до себе зібрання усної народної творчості, а також твори молодих українських поетів-романтиків. Причому всі твори в збірнику були написані живою народною мовою, що на ті часи було взагалі непересічною подією. Випуск “Русалки Дністрової” був своєрідним викликом демократичної молоді державній реакції, протестом проти денаціоналізації і роз`єднання українських земель. За суттю, альманах став політичним маніфестом українського національного руху. Як в умовах жорстокої антиукраїнської політики Австрійської імперії зміг бути випущений збірник кращих зразків української літератури того часу? Як вдалося, незважаючи на примусове втілення у життя всього німецького або польського, зберегти традиції українського народу, не забути рідну мову, а ще й примножити здобутки української культури, поставити її врівень з сучасними досягненнями літератури того часу? Розгляду цих питань і присвячується надана робота. Метою цього дослідження є висвітлення умов і обставин, завдяки яким побачила світ “Русалка Дністровая”, а також показати роль і значення цього збірника для подальшого розвитку української мови та української літератури. Незважаючи на успіх альманаху серед сторонників українського відродження, можна припуститися висновку, що в умовах подальшого розвитку австрійської та польської реакції, значення “Русалки Дністрової” було обмежено кількістю своїх читачів та не знайшло широкого розповсюдження серед українського населення того часу. Завдання цієї роботи можна визначити такими: 1. Показати рівень культурного та національного життя українців, стан української літератури на західноукраїнських землях наприкінці XVIII - початкуXIX, тобто напередодні виходу у світ альманаху “Русалка Дністровая”; 2. Висвітлити роль західноукраїнських культурних діячів того часу в збереженні та розвитку української культури, а особливо – роль та участь в цьому процесі членів “Руської Трійці” – Маркіяна Шашкевича, Івана Вагилевича, Якова Головацького; 3. Проаналізувати вплив зовнішніх обставин, а саме: вплив європейської культури, на розвиток української культури і літератури на західноукраїнських землях, а також вплив літератури Наддніпрянської України; 4. Показати, яким чином твори збірника “Русалка Дністровая”, могли сприяти розвитку національної свідомості української нації; 5. Зробити висновок про значення збірника “Русалка Дністровая” в контексті збереження української мови від повного знищення в умовах жорстокої, імперської політики того часу, а також для розвитку сучасної української літературної мови. ВИСНОВКИ. З проведеної роботи ми бачимо, що “Русалка Дністровая” виникла не на голому місці, як здавалося б раніше. Її появі передувала величезна діяльність церковних діячів, українських священиків греко-католицької церкви, які з кінця XVIII ст. розпочали роботу з культурного просвітительства українського селянства та відродження його мови, зокрема, церковнослов`янської. Хвиля романтизму в європейській літературі, яка прийшлася на Україну на початку ХІХ століття, примусила суспільство, навіть його верхні верстви, звернути увагу на життя простого народу, здивуватися величчю його духовних надбань. Ніякі імперські реформи не змогли зупинити цей процес. Повальне захоплення інтелігенцією (і не тільки українською) краєзнавством та фольклористикою відкрило для громади існування на диво талановитого та поетичного українського народу. Греко-католицькі священики Галичини, які були єдиною і, на жаль, нечисленною верствою українського населення, виховали в своєму колі нове покоління молоді, яке, увібрав в себе всі кращі демократичні та революційні ідеї того часу, змогло через нові літературні засоби , створити українську літературу ХІХ ст. з “живою” українською мовою. Твори “Русалки Дністрової” показали, що український народ має не тільки героїчне минуле, а й велике майбутнє. “Русалка Дністровая” надала поштовх для всіх прогресивних українців того часу на здійснення національного Відродження. Український народ довів, що він справжній охоронець своїх національних інтересів. Ніяка реакція, ніяка “колоніальна” політика не здатна була змусити простий український народ забути своє минуле, свою культуру. Діячі “Руської Трійці” своєчасно й майстерно узагальнили духовні надбання народу та довели до широкої громади ці твори у вигляді збірника “Русалки Дністрової”. Незважаючи на невеликий тираж, цензурні перепони та роз`єднаність українців по різних державах, “Русалка Дністровая” справила на сучасників справжнє революційне враження. Вона стала справжнім революційним вісником, вісником національного пробудження.