институт.com.ua - національний студентський портал України
  • ТОП-оголошення
Система оголошень институт.com.ua допоможе Вам знайти або розмістити оголошення для студентів, пов'язані з освітою в Україні та закордоном, працевлаштуванням для студентів, репетиторством. Також Ви можете розмістити інформацію про послуги у сфері освіти.
Головна| Новини| Освіта в Україні| Реферати| Контакти

Тема: Особливості учіння дітей (до 12 р.) на уроках по біології

Каталог пособий и учебных материалов | Психология педагогическая | Курсовая | Страниц: 39 | Год: 2007 | Размер: 248 кб. | Стоимость: 130 грн. | Смотреть | Купить

Особливості учіння дітей (до 12 р.) на уроках по біології

Вступ 3
1. Особливості викладання біології 5
1.1. Розвиток пізнавальних інтересів учнів середніх класів ЗОШ до предмету біології 5
1.2. Формування знань, умінь, навичок узагальнювати навчальний матеріал на уроках біології 9
1.3. Основні закономірності і принципи навчання, як складової учіння. Основні вимоги проведення уроків. 12
2.Сучасні методи навчання які використовуються для покращення процесу вивчення біології. 18
2.1.Комплексні технології на уроках біології. 18
2.2. Використання ТЗН (дидактична техніка, аудіовізуальні засоби, комп’ютер) на уроках біології, як необхідного чинника засвоєння знань. 19
3. Експериментальне дослідження. 23
3.1.Процедура експериментального дослідження. 23
3.2. Аналіз отриманих результатів. 26
3.3. Програма методичних рекомендацій ефективного учіння дітей. 27
Висновок 30
Список літератури 32
Додатки 35-39

Мета дослідження: визначити і науково обґрунтувати основні особливості і умови учіння учнів середніх класів ЗОШ на уроках біології.
Сутність гіпотези дослідження полягає в тому, що ефективність процесу учіння залежить від
А) особливостей викладання предмету біології;
Б) гностичної діяльності учнів середніх класів ЗОШ, що спрямована на пізнання, збір та переробку отриманої інформації.
Задачі дослідження:
1. Визначити особливості викладання предмету на уроках біології.
2. Розкрити сутність сучасних методів навчання, які використовуються для покращення процесу навчання дітей середніх класів ЗОШ.
3. Розробити та експериментально перевірити ефективність методичних рекомендацій учителям щодо забезпечення ефективного навчання учнів середніх класів ЗОШ

Для оцінки перевірки достовірності результатів експериментального дослідження ми використали метод математичної статистики, що ґрунтується на нормальному розподілі випадкових величин. За розподілом оцінок виконання кожного завдання теоретично за теорією Гаусса розраховано довірчий інтервал справжнього значення середньої оцінки. Фактична середня оцінка, отримана в результаті експериментальних досліджень, знаходиться в інтервалі, передбаченому теорією і її значення вище в учнів експериментальних класів, чим в учнів контрольних класів.
Cмотрите также:
Використання ігор у навчальній діяльності

ВСТУП 4 РОЗДІЛ 1. ДИДАКТИЧНІ ІГРИ ЯК СПОСІБ РОЗУМОВОГО І ТВОРЧОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ 8 1.1 Поняття і місце ігор для навчання і виховання дітей 8 1.2 Класифікація дидактичних ігор на уроках біології 12 1.3 Виховне і освітнє значення ігор 15 РОЗДІЛ 2. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ВИВЧЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ВИКОРИСТАННЯ ІГОР У НАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ 18 2.1 Методичні прийоми організації і проведення дидактичних ігор на уроках біології 18 2.2 Результати аналізу експериментальної роботи та їх інтерпретація 25 ВИСНОВОК 30 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 32 ДОДАТКИ 34-40 Мета роботи розробити навчальні ігри і вивчити ефективність їх використання на уроках біології. Об'єкт – дидактичні ігри в навчальному процесі. Предмет - ігри як засіб підвищення якості знань, рівня розвитку мислення та згуртованості шкільного колективу дітей. Гіпотеза - якщо включити до уроків з біології навчальні ігри, то це підвищить активність молодших школярів у вивченні біології та згуртує шкільний колектив.

Методи та методичні прийоми проведення лабораторних занять з біології людини

Зміст Вступ 2 Розділ 1. Аналіз методичної літератури 4 1.1. Завдання і зміст навчання біології та значення в ньому лабораторних робіт 4 Розділ 2. Методи педагогічного дослідження 9 2.1. Демонстрування у навчанні біології та проведенні лабораторних робіт 9 2.2. Організація практичних та лабораторних робіт 9 3.1. Групова навчальна діяльність учнів на уроках біології на прикладі проведення лабораторних робіт з біології людини у групах 13 3.2. Розробка уроку-лабораторної роботи з біології людини для учнів 9 класу 22 3.3. Уроки на тему: „Хромосоми”. Розробка лабораторних робіт з цієї теми 29 Висновок 41 Список використаної літератури 43 Мета курсової роботи – дослідити методи та методичні прийоми проведення лабораторних робіт з біології людини. Предмет дослідження полягає у специфіці та значенні проведення лабораторних робіт з біології людини у школі. Об’єкт – методи та методичні прийоми проведення лабораторних робіт з біології людини. Визначивши мету та актуальність теми, ставимо ряд завдань дослідження: 1. Опрацювати методичну літературу з обраної теми. 2. Вивчити методи педагогічного досвіду. 3. Розробити кілька різних за типом лабораторних робіт з біології людини для учнів 8-11 класів.

РОЗРОБКА ТВОРЧИХ ЗАВДАНЬ ПРИ ВИВЧЕННІ ТЕМИ "КРОВ І КРУГООБІГ"

ПЛАН Вступ 3 Розділ 1. Огляд літератури 5 1.1. Місце та значення творчих завдань для розвитку творчої дослідницької діяльності 5 1.2. Розвиток дослідницького інтересу учнів на уроках біології 8 1.3. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках біології 13 1.4. Послідовність виконання винахідницьких завдань 17 Розділ 2. Розробка творчих завдань при вивченні теми "Кров і кругообіг" 23 Висновок 28 Список використаних джерел 29

РОЗРОБКА ТВОРЧИХ ЗАВДАНЬ ПРИ ВИВЧЕННІ ТЕМИ "КРОВ І КРУГООБІГ"

ПЛАН Вступ 3 Розділ 1. Огляд літератури 5 1.1. Місце та значення творчих завдань для розвитку творчої дослідницької діяльності 5 1.2. Розвиток дослідницького інтересу учнів на уроках біології 8 1.3. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках біології 13 1.4. Послідовність виконання винахідницьких завдань 17 Розділ 2. Розробка творчих завдань при вивченні теми "Кров і кругообіг" 23 Висновок 28 Список використаних джерел 29

Питання з методики викладання образотворчого мистецтва

1. Мета і завдання викладання образотворчого мистецтва в школі на сучасному етапі. 2 2. Формування в учнів знань з основ кольорознавства на уроках образотворчого мистецтва. Методи та прийоми роботи вчителя. 3 3. Методика ознайомлення дітей с творами образотворчого мистецтва на уроках та в позаурочний час. Навести приклади. 4 4. Композиційна діяльність учнів на уроках образотворчого мистецтва . Вікові особливості. 4 5. Декоративно-прикладна діяльність учнів на уроках образотворчого мистецтва, її значення в художньо-естетичному розвитку дітей. 5 6. Організація колективної роботи учнів на уроках образотворчого мистецтва. Вікові особливості організації. 6 7. Методика проведення уроків малювання з натури. 7 8. Методика проведення уроків декоративного малювання. Складання узорів та орнаменту. 7 9. Методика проведення уроків тематичного малювання. Навести приклади. 9 10. Методика зображення представників тваринного світу. Навчально-виховне значення. Вікові особливості. 9

Організація та методика проведення ігових заходів в методиці викладання біології

ЗМІСТ Вступ 3 1. Ігрові форми навчання на уроці 5 1.1. Педагогічні та психологічні умови використання ігрових форм у навчанні 5 1.2. Основні характеристики ігрових форм навчання 7 2. Організація та методика проведення ігових заходів в методиці викладання біології 11 2.1. Вимоги та задачі ігрових форм навчання у біології 11 2.2. Організація та особливості методики проведення масових заходів та ігрових форм навчання під час вивчення біології 16 2.3. Практичне застосування масових заходів, вечорів, вікторин та конкурсів у процесі вивчення біології 21 Висновки 34 Список використаної літератури 36

Процеси навчання, виховання і розвитку здібностей дітей на уроках

Зміст Вступ 3 Розділ 1. Процес виховання школярів у навчально-виховних закладах 5 1.1. Сутність, зміст і процес виховання 5 1.2. Рушійні сили процесу виховання 5 1.3. Фактори виховання 7 1.4. Мотиви виховання 7 1.5. Структура виховного процесу 8 1.6.Зміст виховання 10 Розділ 2. Процес навчання 12 2.1. Сутність навчання, його методологічна основа 12 2.2. Рушійні сили навчального процесу 13 2.3. Функції навчання 15 Розділ 3. Процеси навчання, виховання і розвитку здібностей дітей на уроках 16 Розділ 4. Взаємодія процесу навчання і виховання школярів 24 4.1. Вікові особливості дітей молодшого шкільного віку 24 4.2. Виховання у дітей гуманних рис особистості 27 4.3. Розвиток пізнавальних інтересів учнів 30 4.4. Формування у учнів дисциплінованості і ретельності 36 Висновки 42 Список використаної літератури 44

Формування і розвиток наукового світогляду в процесі навчання біологї в середній школі

Зміст Вступ 3 Розділ 1. Аналіз методичної літератури 5 1.1. Світогляд учнів при навчанні біології 5 1.2. Адаптація учнів до оточуючого природнього середовища як розвиток світогляду 7 Розділ 2. Досвід вчителів у формуванні та розвитку наукового світогляду учнів 8 2.1. Психологічний рівень учня та його вплив на формування і розвиток світогляду учнів 8 2.2. Важливість процесу інтегрованого навчання 10 Розділ 3. Формування і розвиток наукового світогляду в процесі навчання біології в середній школі 15 3.1. Інформаційні компетентності учнів як дидактична категорія 15 3.2. Використання інтерактивних технологій як засіб формування світогляду учнів у процесі навчання біології 21 3.3. Розробка уроку „Екскурсія до лісу”, як ефективний метод розвитку наукового світогляду учнів в процесі навчання біології 30 3.4. Розробка уроку по темі «Вищі ссавці: Ряд примати» 35 Висновок 45 Список використаної літератури 46 Мета курсової роботи полягає у досліденні чинників формування і розвитку учнів середньоосвтньої школи у процесі вивчення біології. Предметом курсової роботи є науковий світогляд учнів на уроках біології. Об’єкт дослідження – формування та розвиток наукового світогляду учнів. Для досягнення мети курсової роботи складемо ряд наступних задач дослідження: 1. Опрацювати аналіз методичної літератури. 2. Визначити особливості наукового світогляду учнів у процесі навчання біології. 3. Дослідити вплив психологічних факторів на формування і розвиток наукового світогляду учнів. 4. Роздивитися поняття інтегрованого навчання та визначити його вплив на формування і розвиток наукового світогляду учнів середньо освітньої школи у процесі навчання біології. 5. Здробити практичне дослідження на розробці уроців обраної теми. Структура роботи: курсова робота складається зі зісту, вступу двох теоретичних розділів. Одного практичного, висновку та списку використаної літератури.

Науково-методична робота в школі

ЗМІСТ Вступ 3 Науково-методична робота в школі 5 Методичні підходи до виховання дисципліни на уроках 5 Використання нетрадиційного підходу до проведення уроків 7 Виховання інтересу до фізичної культури 9 Навчальна робота в школі 11 Досвід проведення різнопланових уроків (С. Філановський) 11 Залучення до фізкультури дітей та батьків 12 Роль сім`ї у фізичному вихованні дітей 13 Проведення інноваційних уроків вчителями фізичної культури 16 Розвиток фізичних якостей на уроках фізичної культури 17 Розвиток рухових якостей на уроках 17 Виховання витривалості учнів 20 Висновок 23 Список використаної літератури 24

Науково-методична робота в школі

ЗМІСТ Вступ 3 Науково-методична робота в школі 5 Методичні підходи до виховання дисципліни на уроках 5 Використання нетрадиційного підходу до проведення уроків 7 Виховання інтересу до фізичної культури 9 Навчальна робота в школі 11 Досвід проведення різнопланових уроків (С. Філановський) 11 Залучення до фізкультури дітей та батьків 12 Роль сім`ї у фізичному вихованні дітей 13 Проведення інноваційних уроків вчителями фізичної культури 16 Розвиток фізичних якостей на уроках фізичної культури 17 Розвиток рухових якостей на уроках 17 Виховання витривалості учнів 20 Висновок 23 Список використаної літератури 24