институт.com.ua - національний студентський портал України
  • ТОП-оголошення
Система оголошень институт.com.ua допоможе Вам знайти або розмістити оголошення для студентів, пов'язані з освітою в Україні та закордоном, працевлаштуванням для студентів, репетиторством. Також Ви можете розмістити інформацію про послуги у сфері освіти.
Головна| Новини| Освіта в Україні| Реферати| Контакти

Тема: Сенситивні етапи розвитку творчої обдарованості

Каталог пособий и учебных материалов | Психология | Курсовая | Страниц: 30 | Год: 2007 | Размер: 41 кб. | Стоимость: 105 грн. | Смотреть | Купить

Сенситивні етапи розвитку творчої обдарованості

Вступ 3
1. ТВОРЧА ОБДАРОВАНІСТЬ І СЕНСИТИВНІ ПЕРІОДИ РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ 5
1.1. ПОНЯТТЯ ОБДАРОВАНОСТІ У СУЧАСНІЙ ПСИХОЛОГІЧНІЙ НАУЦІ 5
1.2. СЕНСИТИВНІ ПЕРІОДИ ТА ЇХ ВПЛИВ НА РОЗВИТОК ЗДІБНОСТЕЙ ОСОБИСТОСТІ 9
1.3. КРЕАТИВНІСТЬ ЯК ОСНОВНИЙ ІНДИКАТОР ОБДАРОВАНОСТІ 13
1.4. ЗАЛЕЖНІСТЬ РОЗВИТКУ ОБДАРОВАНІСТІ ВІД ВІКОВИХ (СЕНСИТИВНИХ) ПЕРІОДІВ 15
2. ТВОРЧО ОБДАРОВАНІ ОСОБИСТОСТІ ЯК ОБ’ЄКТ ДОСЛІДЖЕННЯ ПСИХОЛОГІЇ 18
2.1. ТЕСТИ КРЕАТИВНОСТІ Е.П. ТОРРЕНСА 18
2.2. ВИВЧЕННЯ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЗА ДОПОМОГОЮ ТЕСТІВ КРЕАТИВНОСТІ Е.П.ТОРРЕНСА 23
2.2.1. Означення об’єкту дослідження 23
2.2.2. Визначення проблеми і формування гіпотези дослідження 23
2.2.3. Опис і хід дослідження. 24
2.2.4. Аналіз результатів 24
3.2.5. Інтерпретація результатів і висновки 27
Висновки 28
Література 29-30

Надана робота робить спробу систематизувати та узагальнити знання з цієї тематики. Об’єктом дослідження моєї курсової роботи є явище творчої обдарованості дітей молодшого шкільного віку. Предметом роботи стає степінь розвитку їх обдарованості у різні сенситивні періоди.
Під час проведення дослідження були використані результати практичного вивчення творчих здібностей дітей молодшого шкільного віку на базі 2-х і 3-х класів середньої школи.
Cмотрите также:
Сензитивні етапи розвитку творчої обдарованості

Вступ 3 1. ТВОРЧА ОБДАРОВАНІСТЬ І СЕНСИТИВНІ ПЕРІОДИ РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ 5 1.1. ПОНЯТТЯ ОБДАРОВАНОСТІ У СУЧАСНІЙ ПСИХОЛОГІЧНІЙ НАУЦІ 5 1.2. СЕНСИТИВНІ ПЕРІОДИ ТА ЇХ ВПЛИВ НА РОЗВИТОК ЗДІБНОСТЕЙ ОСОБИСТОСТІ 9 1.3. КРЕАТИВНІСТЬ ЯК ОСНОВНИЙ ІНДИКАТОР ОБДАРОВАНОСТІ 13 1.4. ЗАЛЕЖНІСТЬ РОЗВИТКУ ОБДАРОВАНІСТІ ВІД ВІКОВИХ (СЕНСИТИВНИХ) ПЕРІОДІВ 15 2. ТВОРЧО ОБДАРОВАНІ ОСОБИСТОСТІ ЯК ОБ’ЄКТ ДОСЛІДЖЕННЯ ПСИХОЛОГІЇ 18 2.1. ТЕСТИ КРЕАТИВНОСТІ Е.П. ТОРРЕНСА 18 2.2. ВИВЧЕННЯ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЗА ДОПОМОГОЮ ТЕСТІВ КРЕАТИВНОСТІ Е.П.ТОРРЕНСА 23 2.2.1. Означення об’єкту дослідження 23 2.2.2. Визначення проблеми і формування гіпотези дослідження 23 2.2.3. Опис і хід дослідження. 24 2.2.4. Аналіз результатів 24 3.2.5. Інтерпретація результатів і висновки 27 Висновки 28 Література 29 Вступ Питання, яке я розглядаю в своїй курсовій роботі є одним з найважливіших питань в психології і педагогіці сьогодні. Це питання про творчі здібності людини, про її обдарованість та зв’язок цих понять з певними етапами розвитку індивіда – сенситивними періодами. Актуальність теми визначається постійною потребою суспільства в високо обдарованих людях, які здатні ефективно, якісно вирішувати проблеми, які постають в той чи інший галузі діяльності людства. Збагачення педагогіки і психології знаннями щодо механізмів формування таких особистостей є, на мою думку, майже не найголовнішим питанням практичного використання цих наук. Розвиток творчої обдарованості пов’язаний з багатьма факторами. В цієї роботі мною приділена увага такому аспекту як розвиток творчої обдарованості в контексті знань про сенситивні (сензитивні) періоди розвитку дітей. Серед напрацювань по цієї тематиці є дуже важливим положення про сенситивні періоди – періоди, в яких дитина володіє особливою чутливістю до певного роду дій. В цей період забезпечується найбільш сприятливі умови для формування в неї певних психологічних властивостей та видів поведінки. Проблемами вивчення взаємозалежності сенситивності і розвитку здібностей займалися Б.Г.Анан’єв, Ю.З. Гільбух, В.О.Моляко, Н.С.Лейтес, Б.М. Теплов та інші. Серед наукових напрацювань сучасних українських авторів щодо практичного застосування явища сенситивності у розвитку здібностей дітей в різних галузях їх діяльності можна визначити роботи А.О. Артюшенко, Г.А. Єдинак, Л.В Зімакової, О.Л. Кононко, Н.П Лещій, А.Л. Палатного, Р.В. Чудної. Незважаючи на широке висвітлення цієї теми в науковій літературі, залишається проблемою точне визначення межі сенситивних періодів для конкретної особи та застосування їх на практиці. Можна говорити лише про це поняття в узагальненому плані і знати про його наявність як про явище або властивість психіки. Також неможливо наперед розрахувати, коли для конкретної дитини наступить той чи іншій сенситивний період і коли він закінчиться. Надана робота робить спробу систематизувати та узагальнити знання з цієї тематики. Об’єктом дослідження моєї курсової роботи є явище творчої обдарованості дітей молодшого шкільного віку. Предметом роботи стає степінь розвитку їх обдарованості у різні сенситивні періоди. Я хочу прослідкувати, наскільки розвиток творчо обдарованих дітей залежить від сенситивних періодів (мета роботи). Для досягнення цієї мети поставлені наступні завдання: - конкретизувати поняття обдарованості в контексті розвитку особистості; - систематизувати знання щодо сенситивних періодів розвитку дітей та застосувати їх для визначення етапів розвитку творчої обдарованості; - проаналізувати залежність розвитку творчої обдарованості від різних вікових періодів особистості та порівняти вікові періоди розвитку з сенситивними періодами; - дослідити залежність розвитку творчих здібностей дітей від їх віку; Під час проведення дослідження були використані результати практичного вивчення творчих здібностей дітей молодшого шкільного віку на базі 2-х і 3-х класів середньої школи №4 м.Бровари, яке проводилось на протязі квітня-травня 2006 року. Практична цінність роботи, на мою думку, полягає в необхідності подальшого дослідження сенситивних періодів у розвитку дітей та врахування результатів цього вивчення в педагогічній діяльності загальноосвітніх шкіл. Висновки Сенситивні етапи розвитку особистості мають велике значення для розвитку творчих здібностей особистості. Особливо ці психічні процеси притаманні дитинству як основному періоду в онтогенезі індивіда. Проведені дослідження показують, що творча обдарованість проявляється по-різному в різні сенситивні періоди. Враховуючи те, що розвиток особистості в сенситивні періоди відбувається з чергуванням підйомів і спадів, це необхідно враховувати під час навчально-виховної діяльності у навчальних закладах. Особистість дитини у своєму розвитку проходить декілька таких етапів, на кожному з яких відбувається набуття нею певних психологічних ознак і властивостей. Вікова сенситивність є періодом стійкого балансу між соціальними і біологічними чинниками, які впливають на онтогенез дитини і створюють найсприятливіші умови для розвитку особистості у цілому. Розвиток творчої обдарованості залежить від вікової сенситивності і розвивається відповідно до цих умов. Внутрішні процеси, які відбуваються під час цього, на сьогоднішній день мають неоднозначні та різнохарактерне тлумачення в психології.

Дослідження обдарованості молодших школярів як психолого-педагогічної проблеми

Зміст Вступ 3 Розділ 1. Теоретичний огляд та аналіз проблем обдарованості, креативності та мотиваційно-особистісних рис особистості дитини молодшого шкільного віку 6 1.1. Значення проблеми обдарованості у вітчизняній та зарубіжній психології 6 1.2. Явище обдарованості 7 1.3. Особливості явища креативності 8 1.4. Основні підходи до проблеми творчості 13 Розділ 2. Дослідження обдарованості молодших школярів як психолого-педагогічної проблеми 25 2.1. Проблеми розвитку обдарованої дитини 25 2.2. Психолого-педагогічна проблема обдарованості дітей молодшого шкільного віку 29 2.3. Літературний брейн-ринг "Веселий ерудит" 36 Висновок 40 Список використаної літератури 41

Вивчення художньої обдарованості

1.Проблема вивчення художньої обдарованості 3 2. Об’єкт 5 3. Характеристики змінних 6 4. Гіпотеза 7 5. Етапи даслідження 7 6. Особливості поведінкових явищ 9 7. Методи обробки отриманої інформації 11 Висновки 12 Список використаної літератури 14

Вивчення художньої обдарованості

1.Проблема вивчення художньої обдарованості 3 2. Об’єкт 5 3. Характеристики змінних 6 4. Гіпотеза 7 5. Етапи даслідження 7 6. Особливості поведінкових явищ 9 7. Методи обробки отриманої інформації 11 Висновки 12 Список використаної літератури 14

"ПРОБЛЕМА ОБДАРОВАНОСТІ ДИТИНИ"

Зміст Вступ 3 Розділ 1. Теоретичний огляд та аналіз проблем креативності та мотиваційно-особистісних рис особистостей 6 1.1. Значення проблеми обдарованості у вітчизняній та зарубіжній психології 6 1.2. Явище обдарованості 7 1.3. Явище креативності 8 1.4. Основні підходи до проблеми творчості 14 Розділ 2. Соціалізація і розвиток обдарованого молодшого учня 25 2.1. Проблеми розвитку обдарованої дитини 25 2.2. Проблема обдарованості дітей молодшого шкільного віку 29 Висновок 37 Список використаної літератури 38

"Соціальна робота з обдарованими дітьми"

ЗМІСТ ВСТУП………………………………………………………………………..……....3 РОЗДІЛ І. Визначення обдарованості……………………………………...………5 1.1. Що таке обдарованість………………………………………………5 1.2. Багатогранність обдарованості……………………………………..6 1.3. Особливості обдарованих дітей дошкільного віку………………12 РОЗДІЛ ІІ. Виявлення обдарованості……………………………………………..15 2.1 Початок пошуку обдарованості (історична довідка)………………..15 2.2. Виявлення обдарованості дітей батьками. Проблеми, які виникають при виявленні батьками обдарованості своїх дітей………………………………………………………………………17 2.3. Свідоцтва та роль соціального оточення у виявленні обдарованості дітей………………………………………………………………….…..19 2.4. Виявляти, розвивати та заохочувати здібності………………………..21 2.5. Моделі, методики, тести щодо виявлення обдарованості……………24 РОЗДІЛ ІІІ. Здійснення допомоги обдарованим дітям…………………………..29 3.1. Виховання здібностей…………………………………………….…..29 3.2. Принципи розробки програм для обдарованих дітей та врахування проблем обдарованих дітей при складанні цих програм………….…..32 3.3. Індивідуалізація навчання та підготовка вчителів до роботи з обдарованими дітьми……………………………………………….…...36 3.4. Спеціальні школи в системі освіти різних країн……………………40 ВИСНОВКИ…………………………………………………………………….…..42 ЛІТЕРАТУРА…………………………………………………………………….....45

"Соціальна робота з обдарованими дітьми"

ЗМІСТ ВСТУП………………………………………………………………………..……....3 РОЗДІЛ І. Визначення обдарованості……………………………………...………5 1.1. Що таке обдарованість………………………………………………5 1.2. Багатогранність обдарованості……………………………………..6 1.3. Особливості обдарованих дітей дошкільного віку………………12 РОЗДІЛ ІІ. Виявлення обдарованості……………………………………………..15 2.1 Початок пошуку обдарованості (історична довідка)………………..15 2.2. Виявлення обдарованості дітей батьками. Проблеми, які виникають при виявленні батьками обдарованості своїх дітей………………………………………………………………………17 2.3. Свідоцтва та роль соціального оточення у виявленні обдарованості дітей………………………………………………………………….…..19 2.4. Виявляти, розвивати та заохочувати здібності………………………..21 2.5. Моделі, методики, тести щодо виявлення обдарованості……………24 РОЗДІЛ ІІІ. Здійснення допомоги обдарованим дітям…………………………..29 3.1. Виховання здібностей…………………………………………….…..29 3.2. Принципи розробки програм для обдарованих дітей та врахування проблем обдарованих дітей при складанні цих програм………….…..32 3.3. Індивідуалізація навчання та підготовка вчителів до роботи з обдарованими дітьми……………………………………………….…...36 3.4. Спеціальні школи в системі освіти різних країн……………………40 ВИСНОВКИ…………………………………………………………………….…..42 ЛІТЕРАТУРА…………………………………………………………………….....45

Вияв і розвиток передумов обдарованості у дітей старшого дошкільного віку

Вступ 3 Розділ І. Аналіз літератури щодо особливостей розумового та психологічного розвитку дітей старшого дошкільного віку 5 Розділ ІІ. Педагогічні умови розвитку пізнавальних інтересів у дошкільника 11 Розділ ІІІ. Розвиток обдарованості у дітей засобами образотворчого мистецтва 15 Розділ ІV. Проведення експерименту та аналіз результатів розвитку обдарованості 18 4.1. Констатуючий експеримент 18 4.2. Формуючий експеримент 25 4.3. Аналіз результатів проведеної роботи 30 Висновки та рекомендації 35 Література 37 Додатки 44

1. Спадкоємність та самобутність давньоримської культури, етапи її розвитку особливості кожного із них 2. Значення творчої діяльності Л.Українки, М.Коцюбинського, В.Винниченка в оновлені української культури

План 1. Спадкоємність та самобутність давньоримської культури, етапи її розвитку особливості кожного із них 2. Значення творчої діяльності Л.Українки, М.Коцюбинського, В.Винниченка в оновлені української культури. Список літератури.

Форми і методи роботи з обдарованими дітьми

Вступ 3 1. Характеристика творчої обдарованості дитини 5 2. Обдарованість: суть, види, принципи 9 3. Форми і методи роботи з обдарованими дітьми 13 Висновки 18 Список використаної літератури 21